Varkens in slachthuis Tielt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Varkens in slachthuis Tielt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:48

Allemaal leuk en aardig, die verscherpte maatregelen. Daar ben ik wel blij mee, maar feit is dat het bedrijf die verantwoordelijk voor het leed is, plus desbetreffende CEO - die vond dat het leed nog wel meeviel trouwens - gewoon nog weer een kans krijgen na grove misstanden en ik vind niet dat ze die kans moeten krijgen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:53

Als er een arts in een ziekenhuis een dodelijke fout maakt gaat ook niet het hele ziekenhuis gesloten worden en de CEO eruit geknikkerd worden.
Wel mag de betreffende arts op het matje komen.

Elders las ik dat de 2 mensen van een uitzendbureau ook niet meer mogen komen,
wat er bij het eigen personeel is besloten heb ik niet kunnen vinden, maar ik mag ook hopen dat die zijn ontslagen.

En hopelijk is er nu wat geleerd daar en worden er verdere maatregelen genomen zoals wel goed toezicht, camera's die ook nagekeken worden.
Zet er maar gewoon een paar beveiligers neer die via CCTV systeem kijken.
Maar sluiten zie ik niet als de juiste maatregel. Dat legt alleen maar druk op andere slachterijen die het over moeten nemen. En meer druk, is meer kans op fouten.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:22

Weet je wat ik wel apart vind? Als je een vrachtwagen vol varkens uitlaadt liggen de gangen vol met mest. Maar hier worden er varkens aan de oren vooruit getrokken op een schone(!) gang. Hoe kan dat als daar al die varkens doorgaan? Dat blijft niet zo spik en span.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:00

bruintje123 schreef:
Als er een arts in een ziekenhuis een dodelijke fout maakt gaat ook niet het hele ziekenhuis gesloten worden en de CEO eruit geknikkerd worden.
Wel mag de betreffende arts op het matje komen.

Elders las ik dat de 2 mensen van een uitzendbureau ook niet meer mogen komen,
wat er bij het eigen personeel is besloten heb ik niet kunnen vinden, maar ik mag ook hopen dat die zijn ontslagen.

En hopelijk is er nu wat geleerd daar en worden er verdere maatregelen genomen zoals wel goed toezicht, camera's die ook nagekeken worden.
Zet er maar gewoon een paar beveiligers neer die via CCTV systeem kijken.
Maar sluiten zie ik niet als de juiste maatregel. Dat legt alleen maar druk op andere slachterijen die het over moeten nemen. En meer druk, is meer kans op fouten.

het is nog erger...als een arts een dodelijke fout maakt gaat hij gewoon door met opereren....word het te erg gaat hij gewoon in het buitenland werken,daar kennen ze hem toch niet.Sorry..off topic :7