Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:06

Ondertussen voorspeld Erdogan heilige oorlogen in Europa.

Hoeveel oliebol mag die clown nog ongestraft uitkotsen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:19

En zet hij Nederlandse koeien uit. Die man maakt zich echt onsterfelijk belachelijk. _O- _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:24

Babootje schreef:
En zet hij Nederlandse koeien uit. Die man maakt zich echt onsterfelijk belachelijk. _O- _O-

Dit vond ik inderdaad wel het dieptepunt.

Mogen we ruilen? Ik ken nog wel een paar relschoppers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:25

Precies iris, wilde het net schrijven.
Als hij Nederlandse koeien uit mag zetten, mogen wij dan "Nederlandse" relschoppers uitzetten?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:27

Haha ja die koeien is echt de top :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:57

Met koeien uitzetten zet je jezelf wel echt goed voorschut :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:58

Weet je wat ik nou zo jammer vind aan deze hele situatie? De Turken/Nederturken die hier wonen en zo hard werken om hun leven te kunnen leven in Nederland, worden op dit verhaal aangekeken.

Mijn stad is van het weekeind weer vakkundig gesloopt door een paar van die klapmongolen, die zich niet kunnen gedragen. Stenen gooien, flessen gooien en dan janken dat ze door de politie zijn verwijderd.

Mijn zwager is ook Turks, woont samen met mijn zus en hun gezinnetje in Zwitserland. Hij is een topvent. Zwaar tegen die pipo de clown die zijn thuisland bestuurt. Hij voelt zich Zwitser, niet Turks. Hij wil graag de Zwitserse nationaliteit. En als de Zwitsers hem vragen om afstand te doen van zijn Turkse paspoort, geeft hij hem zo af.

Mijn neefje en nichtje, hebben geen Turkse nationaliteit, maar beiden uitsluitend de Nederlandse, dit is met opzet gedaan. Mijn zwager wil absoluut niet dat mijn neefje het leger in moet.

En dan zie ik hier de Turken, waar we jaren vredig mee samen hebben geleefd, de tent slopen om dit verhaal. Dat is respectloos ten opzichte van je stad, je land en je nationaliteit.

En dan zeg ik inderdaad: Tyf lekker op uit mijn land!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:19

Willl65 schreef:

Is er al een reactie van de Navo hierop?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:30

Waar staat dat dat nederlandse koeien uitgezet worden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:30

Telpeva schreef:
Waar staat dat dat nederlandse koeien uitgezet worden?

Was gisteravond o.a. op het NOS nieuws.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:36

Ah vandaar, ik lees enkel online het nieuws dus die had ik even gemist.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:40

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:25

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:33

akishino schreef:
bruintje123 schreef:

_O- oooh serieus!!!! Dat had ik ook nog niet gezien. De koeien zijn wel de sjaak in turkije

Ik denk dat ze ook niet helemaal begrijp dat wij Nederland zijn en geen India :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:25

bruintje123 schreef:
Precies iris, wilde het net schrijven.
Als hij Nederlandse koeien uit mag zetten, mogen wij dan "Nederlandse" relschoppers uitzetten?

Precies dan kunnen wij hem een dik boek overhandigen :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:38

Gatver en dan vrijdag vanaf centraal Rotterdam een pro Turkse demonstratie (ja zo staat het er echt) tegen het politiegeweld.
Ik ga maar weer een paar uur vrij nemen zodat ik ze niet hoeft tegen te komen op het station.
Drie Turkse organisaties doen er aan mee.
Jammer alleen dat wel de foto van de hond die bijt over de wereld is gegaan en niet van de agent die geschopt wordt terwijl deze op de grond ligt.
Waar gaat dit heen??
En de Navo keek en zag dat het goed was (Heilige oorlog Europa)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:39

Janine1990 schreef:
Willl65 schreef:

Is er al een reactie van de Navo hierop?

Uiteraard niet.
Die kwam begin deze week al niet verder dan de opmerking dat we de-escalerend moesten reageren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:46

Willl65 schreef:
Uiteraard niet.
Die kwam begin deze week al niet verder dan de opmerking dat we de-escalerend moesten reageren.

Nouja, volgens een rapportage deed Turkije slechts mee aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO. Dat zal hun positie daar sowieso niet verstevigen...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:04

Willl65 schreef:
Gatver en dan vrijdag vanaf centraal Rotterdam een pro Turkse demonstratie (ja zo staat het er echt) tegen het politiegeweld.
Ik ga maar weer een paar uur vrij nemen zodat ik ze niet hoeft tegen te komen op het station.
Drie Turkse organisaties doen er aan mee.
Jammer alleen dat wel de foto van de hond die bijt over de wereld is gegaan en niet van de agent die geschopt wordt terwijl deze op de grond ligt.
Waar gaat dit heen??
En de Navo keek en zag dat het goed was (Heilige oorlog Europa)

He getsie dat snap ik. Misschien moeten ze zich gaan afvragen waarom het gedrag van de politie tot stand kwam.

Wel vond ik van dat hele gedoe over Turkije dat de regering duidelijker had mogen zijn vanaf het begin. Nee je mag niet komen in plaats van eerst twijfelen en op het moment dat ze bijna op weg was opeens zeggen nee je mag niet. Je wordt terug gestuurd als dat zo ver is. Het was hoe dan ook best kort dag. Maar sta wel achter de keuze van de Nederlandse regering.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:11

HorseTimeXL schreef:
He getsie dat snap ik. Misschien moeten ze zich gaan afvragen waarom het gedrag van de politie tot stand kwam.

Wel vond ik van dat hele gedoe over Turkije dat de regering duidelijker had mogen zijn vanaf het begin. Nee je mag niet komen in plaats van eerst twijfelen en op het moment dat ze bijna op weg was opeens zeggen nee je mag niet. Je wordt terug gestuurd als dat zo ver is. Het was hoe dan ook best kort dag. Maar sta wel achter de keuze van de Nederlandse regering.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/15/tu ... 2-a1550346

Maar ja, als je je niet aan de voorwaarden houdt van het gastland, dan loopt het misschien iets anders...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:50

akishino schreef:
bruintje123 schreef:

_O- oooh serieus!!!! Dat had ik ook nog niet gezien. De koeien zijn wel de sjaak in turkije

Nou deze worden nog gewoon terug gestuurd...was er gisteren niet ook een link waarin een Turk aangaf zn Nederlandse koe maar te slachten (ook al gaf die meer melk dan zn andere koeien) vanwege de onbeschaamdheid van Nederland.

Ach ik begrijp het wel; we zijn geen mietjes meer maar bloeddorstige nazi monsters die niet vies zijn van een massamoord meer of minder....dus dan de koeien maar aanpakken :+

sorry; galgenhumor...ik weet het...maar ik kan niet anders dan keihard lachen bij elk nieuw artikel over deze rel

om even terug te komen over dat de Ned regering gelijk duidelijk had moeten zijn; wat Janine1990 op de vorige pagina aanhaalde, had ik ook al gelezen ja; in een interview heeft Abouthaleb dat gezegd meende ik; de minister had in eerste instantie net gedaan alsof die voor iets heel anders kwam ( een prive aangelegenheid dacht ik)...en op het laatste moment bleek het om een campagne over het referendum te gaan.

Dat verklaart dan wel natuurlijk waarom de Nederlandse regering zo laat pas op de rem heeft getrapt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:19

Wat ik dan niet snap is... waarom koeien. Waarom niet 40 kratjes Heineken, of 40 pakken Douwe Egberts. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, huppatee in de pakketpost, en klaar

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:23

maar kwa symboliek legt dat heel wat minder gewicht op de schaal dan een levend dier, want daar gaat het tenslotte om; symbolisch wraak nemen

en dan is een levend dier daarvoor gebruiken een stuk indrukwekkender dan wat pakken koffie...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:44

xxCYNNxx schreef:
maar kwa symboliek legt dat heel wat minder gewicht op de schaal dan een levend dier, want daar gaat het tenslotte om; symbolisch wraak nemen

en dan is een levend dier daarvoor gebruiken een stuk indrukwekkender dan wat pakken koffie...

Kunnen ze beter een ander dier nemen, want volgens mij zijn de boeren momenteel wel vrij 'blij' om van hun koeien af te zijn :P
https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2017/ ... lacht-gaan

Komen niet eens rechtstreeks uit Nederland _O-
http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... k-107837E/

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:52

Tallie1979 schreef:
Weet je wat ik nou zo jammer vind aan deze hele situatie? De Turken/Nederturken die hier wonen en zo hard werken om hun leven te kunnen leven in Nederland, worden op dit verhaal aangekeken.

Mijn stad is van het weekeind weer vakkundig gesloopt door een paar van die klapmongolen, die zich niet kunnen gedragen. Stenen gooien, flessen gooien en dan janken dat ze door de politie zijn verwijderd.

Mijn zwager is ook Turks, woont samen met mijn zus en hun gezinnetje in Zwitserland. Hij is een topvent. Zwaar tegen die pipo de clown die zijn thuisland bestuurt. Hij voelt zich Zwitser, niet Turks. Hij wil graag de Zwitserse nationaliteit. En als de Zwitsers hem vragen om afstand te doen van zijn Turkse paspoort, geeft hij hem zo af.

Mijn neefje en nichtje, hebben geen Turkse nationaliteit, maar beiden uitsluitend de Nederlandse, dit is met opzet gedaan. Mijn zwager wil absoluut niet dat mijn neefje het leger in moet.

En dan zie ik hier de Turken, waar we jaren vredig mee samen hebben geleefd, de tent slopen om dit verhaal. Dat is respectloos ten opzichte van je stad, je land en je nationaliteit.

En dan zeg ik inderdaad: Tyf lekker op uit mijn land!

Als je neefje en nichtje een Turkse vader hebben, dan hebben zij automatisch van rechtswege de turkse nationaliteit gekregen. Ook al zijn ze niet bekend bij de Turkse autoriteiten. Ze zijn juridisch gezien in het bezit van de dubbele nationaliteit. Dan kom je alleen vanaf door er officieel afstand van te doen bij de Turkse autoriteiten. Anders zijn het Turkse staatsburgers, daar heb je als ouders geen invloed op. En straks hun kinderen ook, en diens kinderen. Tot iemand officieel afstand doet.

Het is heel krom, maar wel de realiteit.