Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kahawa schreef:Kun je dan ook gelijk even concreet zijn?Met dat A4tje van de PVV moet dat toch in enkele zinnen te duiden zijn.
Ik vraag het ook niet voor niets, ben dan ook wel benieuwd welke standpunten doorslaggevend zijn.
Tytonidae schreef:Kahawa schreef:Kun je dan ook gelijk even concreet zijn?Met dat A4tje van de PVV moet dat toch in enkele zinnen te duiden zijn.
Ik vraag het ook niet voor niets, ben dan ook wel benieuwd welke standpunten doorslaggevend zijn.
U vraagt, wij leveren.![]()
Waar de PVV een subsidiestop wil op cultuur en innovatie, wil FvD juist meer geld stoppen in deze onderwerpen. Ook wil de PVV een complete subsidiestop op de publieke omroep, FvD wil dit niet maar wil wel dat er meer transparantie komt en er meer aandacht komt voor Nederlandse cultuur.
FvD spreekt niet over de-islamisering van NL zoals de PVV en wil ook niet meteen de grenzen dicht. Ze willen wel terug naar grenscontroles en ze willen strengere controles op personen met religieus extreme ideeën.
De PVV wil het eigen risico geheel afschaffen, FvD wil deze verlagen maar niet helemaal afschaffen.
De PVV wil een lagere inkomstenbelasting, FvD wil een belastingvrije voet van 20.000,-.
De PVV wil de AOW terug naar 65 jaar, FvD wil deze naar 66 jaar verlagen.
Dit zijn een paar voorbeelden waarop de partijen verschillen. Er zijn echter ook punten waarop ze het eens zijn, zo leggen zij bijvoorbeeld beiden de nadruk op bindende referenda. Maar ze lijken echt niet zo op elkaar als men denkt.
(Er zijn er ongetwijfeld nog meer punten waarop ze verschillen maar mijn eten is klaar.)
Fenrir schreef:Ondanks dat ik echt een hekel heb aan Wilders en de PVV snap ik de reactie van ingedebruijn ook wel hoor, zodra er een PVV stemmer opduikt moeten zij vaak verantwoording afleggen (en worden dan meestal aan een aardig kruisverhoor onderworpen) terwijl er geen haan naar kraait als iemand bijv. GL noemt.
Ik snap ook niet dat mensen in Wilders zijn mooie praatjes trappen maar goed, ze zijn er nu eenmaal wel.
Tytonidae schreef:U vraagt, wij leveren.![]()
Waar de PVV een subsidiestop wil op cultuur en innovatie, wil FvD juist meer geld stoppen in deze onderwerpen. Ook wil de PVV een complete subsidiestop op de publieke omroep, FvD wil dit niet maar wil wel dat er meer transparantie komt en er meer aandacht komt voor Nederlandse cultuur.
FvD spreekt niet over de-islamisering van NL zoals de PVV en wil ook niet meteen de grenzen dicht. Ze willen wel terug naar grenscontroles en ze willen strengere controles op personen met religieus extreme ideeën.
De PVV wil het eigen risico geheel afschaffen, FvD wil deze verlagen maar niet helemaal afschaffen.
De PVV wil een lagere inkomstenbelasting, FvD wil een belastingvrije voet van 20.000,-.
Dit zijn een paar voorbeelden waarop de partijen verschillen. Er zijn echter ook punten waarop ze het eens zijn, zo leggen zij bijvoorbeeld beiden de nadruk op bindende referenda. Maar ze lijken echt niet zo op elkaar als men denkt.
(Er zijn er ongetwijfeld nog meer punten waarop ze verschillen maar mijn eten is klaar.)
bigone schreef:Dan snap ik niet dat de meeste mensen die pvv willen stemmen niet overstappen naar deze partij.
Aranel schreef:Ik vind het wel vervelend voor de PVV stemmers dat ze hier zo aan een vragenvuur worden onderworpen. Dan zou ik op een gegeven moment ook niet meer willen uitleggen omdat alles wat je zegt, toch onderuit gehaald zal worden.
Ik vind ook nog steeds dat Wilders echt goede punten heeft. Helaas heeft hij het voor mij een beetje verbruid door zich terug te trekken van elke vorm van discussie, zijn ongelooflijk minimale partij programma en doordat hij alles op de islam gooit.
Ik ben voor zijn idee van de dierenpolitie, voor strengere controles bij de grens, strengere straffen die helemaal uitgezeten moeten worden en ook voor de uitzetting van criminelen naar hun thuisland. Dat is niet zo heel heel gek toch? Je kunt het er niet mee eens zijn maar heel extreem is dit volgens mij niet.
Ik stem geen PVV (meer) om de redenen die ik eerder noemde. Met een andere frontman (of vrouw) die niet bang is voor discussie en die wat genuanceerder is in zijn of haar opvattingen en uitlatingen zou ik er zeker nog eens over nadenken.
bruintje123 schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens. Je mag op bokt alles stemmen maar is het PVV of denk je er alleen maar aan dan wordt je bestempeld als dom, krijg je een kruisverhoor.
Het is jammer dat Wilders de kopman is, anders was het zo'n gekke partij nog niet.
Bijvoorbeeld een land als Canada zet ook de buitenlandse criminelen buiten de deur.
En alsof andere partijen waarmaken wat ze zeggen.
1000 euro voor de werkenden? Onderste steen boven, jaja
laraxXxemma schreef:Vraag aan de mensen hier; als je géén PVV wil, op wie kan je dan het beste stemmen? En dan bedoel ik vooral tactisch, niet inhoudelijk. Als ik inhoudelijk kijk weet ik het namelijk allemaal niet meer![]()
Maar ik hoef hier geen trump 2.0
Mendel schreef:Groenlinks.
Want de toekomst is nu. Wij (en dus Jesse) zijn de toekomst en we moeten af van het korte termijn denken. De planeet moet nog veel veel langer mee. Ik geloof volledig in de kracht van Jesse en hoop ook dat ze de grootste partij worden, al wordt dat nog lastig denk ik. Als je kijkt naar Canada, Justin Trudeau, dan zie je dat een jonge premier een enorm frisse wind is geweest. Minder extremen. Meer realistische gedachten. Minder getouwtrek over en weer. Omdat hij een bepaalde rust uitstraalt. Dat zie ik ook in jesse.
Mijn mening dus he
Mendel schreef:Groenlinks.
Want de toekomst is nu. Wij (en dus Jesse) zijn de toekomst en we moeten af van het korte termijn denken. De planeet moet nog veel veel langer mee. Ik geloof volledig in de kracht van Jesse en hoop ook dat ze de grootste partij worden, al wordt dat nog lastig denk ik. Als je kijkt naar Canada, Justin Trudeau, dan zie je dat een jonge premier een enorm frisse wind is geweest. Minder extremen. Meer realistische gedachten. Minder getouwtrek over en weer. Omdat hij een bepaalde rust uitstraalt. Dat zie ik ook in jesse.
Mijn mening dus he
Tytonidae schreef:Kahawa schreef:Kun je dan ook gelijk even concreet zijn?Met dat A4tje van de PVV moet dat toch in enkele zinnen te duiden zijn.
U vraagt, wij leveren.![]()
Kahawa schreef:Fenrir schreef:Ondanks dat ik echt een hekel heb aan Wilders en de PVV snap ik de reactie van ingedebruijn ook wel hoor, zodra er een PVV stemmer opduikt moeten zij vaak verantwoording afleggen (en worden dan meestal aan een aardig kruisverhoor onderworpen) terwijl er geen haan naar kraait als iemand bijv. GL noemt.
Ik snap ook niet dat mensen in Wilders zijn mooie praatjes trappen maar goed, ze zijn er nu eenmaal wel.
Maar met zulk gedrag houd je het ook gewoon in stand, dus een beetje kip of het ei.
En buiten dat, dit topic is geopend om wel over die afwegingen te praten, niet enkel voor hersenscheten met 'ik stem dit' en 'ik stem dat'.Tytonidae schreef:U vraagt, wij leveren.![]()
Oké duidelijk.
Over het puntje grenzen dicht: dat is toch geen standpunt van de PVV? Wilders roept het wel, maar hoe dat er in de praktijk uit zal zien laat hij in het midden. Er wordt iig geen muur gebouwd.Kan dus best zijn dat hij dat bedoelt in de vorm waarin de FvD het wil.
Imo is het grootste verschil dat FvD bijna dezelfde standpunten heeft, maar dan mét concrete uitwerking ipv holle frasen. En met veel meer aandacht voor zaken als privacy en duurzaamheid.
Ben zelf trouwens zwevend tussen D66/GL, dus dit is geen propaganda voor de partij waar ik op stem of zo.
Strategische keuze of deze inhoudelijke verschillen zijn blijkbaar toch breekpunten.. Maar denk dat ze wel een zeteltje kunnen halen. En dan kunnen ze ze zich de komende vier jaar verder ontwikkelen.
germie schreef:Maar groenlinks is voor verdere verlaging van de hypotheekrente aftrek. Daar kun je toch niet achter staan? Er is beloofd dat je 30 jaar kunt profiteren en het wordt nu al minder.