Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:25

LadyMadonna schreef:
noah14 schreef:
Maar een abortus blijft je wel je leven lang achtervolgen denk ik, je ziet mensen met kinderen en omdat jij het er misschien niet aan toe had, had ook jou kind daar kunnen lopen.

niet als je geen kinderwens hebt...

Wellicht niet op de manier die noah zegt maar er zijn er genoeg zonder kinderwens die er wel een trauma aan over houden. Ik ben pro-choice maar je moet abortus wel zien voor wat het is: een traumatische ingreep.
Tegen de tijd dat je het laat doen hebben hormonen zich al gesetteld in je lijf. Hormonen die bedoelt zijn om te zorgen dat we affectie voelen voor onze nazaten. De ene zal daar meer last van hebben dan de andere maar ze hebben effect op iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:26

Damned schreef:
Brr dat is zo'n enge gedachte! Waarom konden mannen nou niet gewoon zwanger worden :+

Nouja dan hadden we het waarschijnlijk ook niet geweten :')
Bevallen is denk ik altijd wel eng sowieso, met of zonder voorbereiding. Het voordeel was wel dat ik geen zwangerschapskwaaltjes had, en in m'n skinny het ziekenhuis in en ook weer eruit is ook best een voordeel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:27

Melati: dan nog kan je niet beslissen over het lichaam en de keuzes van een ander.

Ayasha
Blogger

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:28

Nouuuuu ik kan wel een aantal redenen bedenken waarom onze maker beslist heeft om mannen maar niet te laten bevallen.... := En die hebben weinig met appels te maken. :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:28

Hoe kun je niet opmerken dat je zwanger bent? Zelfs als je bloedingen hebt, dat kind gaat op een gegeven moment toch schoppen? Plus, ik kan me echt niet voorstellen dat de buik plat blijft, zelfs als je niet veel aankomt, die buik wordt toch rond, snap er echt niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:29

Shadow0 schreef:
Maar blijf wel enigzins sceptisch: in veel van de discussies over dit onderwerp is 'jamaardemannen' niet een echt oprecht emotionele betrokkenheid met die situatie, maar vooral een middel dat gebruikt wordt om het draagvlak voor rechten van vrouwen te ondermijnen. (Dat werkt niet in 1 keer, maar je ziet het sluipenderwijs weer opkomen.)

Militant feminisme gedetecteerd... ;)

Mannen hebben geen rechten op dit vlak en vrouwen wel. Elke poging dit meer gelijk te trekken is het ondermijnen van de rechten van vrouwen? Ik dacht dat we allemaal zo van gelijke rechten voor mannen en vrouwen waren. Blijkbaar toch niet.

Wat mij betreft heeft de vrouw de keuze een zwangerschap te beëindigen ook als de man het kind wel wil om de simpele reden dat ze het kind moet dragen. Maar als de man het kind niet wil en de vrouw wel dan zou elke aansprakelijkheid moeten vervallen voor de man (je erkent het kind niet, geen bezoekrecht, geen alimentatie, recht op anonimiteit). De man zou dus het recht moeten krijgen afstand te doen van het ongeboren kind, inclusief alle plichten die daar mee samen gaan.

Anoniem

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:29

Daar ben ik het mee eens Enzino!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:30

mysa schreef:
Hoe kun je niet opmerken dat je zwanger bent? Zelfs als je bloedingen hebt, dat kind gaat op een gegeven moment toch schoppen? Plus, ik kan me echt niet voorstellen dat de buik plat blijft, zelfs als je niet veel aankomt, die buik wordt toch rond, snap er echt niets van.

Is laatst gebeurd bij iemand in mijn omgeving. Meid was hartstikke tenger en ze kreeg gewoon amper een buikje. Daarnaast... een kindje voelen schoppen lijkt een beetje op darmkrampen. Als de placenta ervoor ligt, merk je bijna niets. ;)

Anoniem

Daar ben ik het als 'militant feminist' ook mee eens. Maar voor zover ik weet heeft de man ook recht om afstand te doen van een geboren kind.

Urbanus

mysa schreef:

Niet iedere buik wordt rond, hangt van de ligging van kind en placenta af etc. Verder is het ook gewoon zo dat wij als mensen iets niet zien als we er niet op beducht zijn dat het kan gebeuren/zichtbaar kan zijn. En waar de één zich helemaal vertrut bij de schopjes van de baby denkt de ander misschien wel 'godverdikke, ik heb last van mijn darmen'.

Cer

Citaat:
*wijst vinger omhoog* 36 a 37 weken toen ik erachter kwam. En ik werd gewoon ongesteld. Ook een hele onregelmatige cyclus en amper aangekomen.
Alleen dat het al zo ver in de zwangerschap was kwamen we pas tijdens de bevalling achter, een week later. En de dag daarvoor was ook al iemand binnen gekomen met een spontane bevalling. Dus ja, dat gebeurt wel degelijk vaker maar daar heerst een taboe op.

Ohhh echt ik moet er niet aan denken ... ik zou echt radeloos zijn...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:31

enzino schreef:
Maar als de man het kind niet wil en de vrouw wel dan zou elke aansprakelijkheid moeten vervallen voor de man (je erkent het kind niet, geen bezoekrecht, geen alimentatie, recht op anonimiteit). De man zou dus het recht moeten krijgen afstand te doen van het ongeboren kind, inclusief alle plichten die daar mee samen gaan.

Eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:32

mysa schreef:

Dit soort vragen heb ik dus ook gehad. Placenta lag ervoor, dus schoppen was niet te voelen. Ik ben altijd heel dun geweest en kwam stapje voor stapje aan (wat dus die zwangerschap was) maar dat was niet een hele ronde buik, maar ging gepaard met een beetje vet. Verder was mijn buik niet uberplat nee, maar een ronde zwangerschapsbuik was het ook zeer zeker niet, anders was het wel eerder opgevallen :+
Geen bandenpijn, geen last van misselijkheid, geen exploderende borsten niks.

Maar zo rustig dat ie in de buik was, zo druk istie nu 16 maanden later. Heel fijn :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:32

enzino schreef:
Shadow0 schreef:
Maar blijf wel enigzins sceptisch: in veel van de discussies over dit onderwerp is 'jamaardemannen' niet een echt oprecht emotionele betrokkenheid met die situatie, maar vooral een middel dat gebruikt wordt om het draagvlak voor rechten van vrouwen te ondermijnen. (Dat werkt niet in 1 keer, maar je ziet het sluipenderwijs weer opkomen.)

Mannen hebben geen rechten op dit vlak en vrouwen wel. Elke poging dit meer gelijk te trekken is het ondermijnen van de rechten van vrouwen? Ik dacht dat we allemaal zo van gelijke rechten voor mannen en vrouwen waren. Blijkbaar toch niet.

Wat mij betreft heeft de vrouw de keuze een zwangerschap te beëindigen ook als de man het kind wel wil om de simpele reden dat ze het kind moet dragen. Maar als de man het kind niet wil en de vrouw wel dan zou elke aansprakelijkheid moeten vervallen voor de man (je erkent het kind niet, geen bezoekrecht, geen alimentatie, recht op anonimiteit). De man zou dus het recht moeten krijgen afstand te doen van het ongeboren kind, inclusief alle plichten die daar mee samen gaan.

_/-\o_ _/-\o_

mysa: er zijn er genoeg die helemaal niet rond worden (vaak tot hun grote spijt.). Pas nog in mijn omgeving een meisje dat bevallen was, meisje is even tenger van postuur als ik, maar als niemand me verteld had dat ze zwanger was zou ik het niet geweten hebben. Tot haar grote spijt want ze wilde zo graag een "mooie bolle buik".
Maar die bleef uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:34

enzino schreef:
Shadow0 schreef:

Maar de rechten van het kind dan? In Nederland heeft ieder kind het recht om te weten wie zijn 'vader' is. Vandaar dat anoniem doneren niet meer mag. (en vrouwen uitwijken naar Deens zaad, over 20 jaar lopen hier allemaal goddelijke blonde lange seksbommen rond)

Er is in deze driehoek altijd 1 partij de Sjaak. Dat is poedersuiker. Ik vind ook dat als de baas in eigen buik iets beslist de man daar geen gevolgen van mag ondervinden. Maar er is een 3e partij die niks te willen of te beslissen heeft.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:35

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen. Ik ben zelf momenteel perongeluk zwanger. Wat mij betreft moet er het volgende gebeuren

- abortusgrens terug naar 14 weken dan kunnen niet levensvatbare foetussen bij de 12 weken echo gezien worden en hebben aanstaande ouders 2 weken de tijd om na te denken over de situatie.
- prenatale selectie op handicaps met de 20 weken echo prima maar dan met als doel aanstaande ouders de tijd te geven zich te verdiepen in de handicap van hun aanstaande zorgenkindje, artsen moeten stoppen met het bespreken van een abortus naar aanleiding van afwijkingen die bij deze echo gezien zijn.
- verplichte registratie bij een abortus 2x gratis bij de 3e abortus zelf betalen. Zo worden de de oeps gevallen en de zwangerschappen als resultaat van verkrachting/incest niet benadeeld, maar raakt het de meiden die abortus zien als anticonceptie.
- de normalisering van abortus tijdens de seksuele voorlichting? g op scholen moet stoppen.
- Alle anticonceptie gratis wanneer je onder een bepaalde inkomensgrens verdient. (de hogere inkomens kunnen zich eventueel aanvullend verzekeren)
- De adoptieprocedure voor Nederlandse kinderen moet makkelijker zodat moeders hun kind makkelijker kunnen afstaan en deze kinderen niet terrecht komen bij pleegzorg/instellingen maar bij mensen met een enorme kinderwens.
- vondelingenkamers in iedere stad plus gratis anonieme prenatale zorg en begeleiding bij een bevalling zodat deze kindjes veilig en anoniem ter wereld kunnen komen.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:35

mysa schreef:

Zo dacht ik vroeger ook :j

Mijn buik is haast hetzelfde gebleven, had bloedingen, etc. Tot op het laatste moment paardgereden en nooit een moment maar het idee gehad dat ik zwanger zou kunnen zijn. Was er ook totaal niet mee bezig en denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:36

Als die 3e partij geaborteerd wordt heeft die toch ook niks te willen of te beslissen? Op het moment dat er beslist wordt dat die 3e partij ter wereld mag komen heeft die ook niks te willen of te beslissen....
De ongeborene is ongeacht de keuze; altijd de klos. Want die beslist niks zelf. :) die is hoe dan ook afhankelijk van degene die hem verwekken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:37

enzino schreef:

Het gebrek aan extremisme op dit onderwerp is soms jammer. Daardoor vergeten we helemaal wat echt militant zou zijn. Het zou pas echt over de grens gaan als we mannen net zo zouden behandelen als vee: alle mannen die niet hoogwaardig van kwaliteit (op vlees en gedrag) zijn gewoon bij voorbaat castreren.

En vergis je niet: op dit moment zijn er daadwerkelijke bestuurders in de VS die vrouwen beschrijven als 'vessels' - voertuigen voor een babyvrucht, niet als mens.

Maar eigenlijk staat niemand voor dat mannen bij voorbaat gecastreerd worden. Men wil alleen dat als vrouwen het risico lopen van een zwangerschap (met allerlei fysieke en psychische risico's van dien: zwangerschapsvergiftiging, interne bloedingen, postnatale depressie, er kan van alles mis gaan) dat ze daar zelf de keuze in mogen maken.

Dat lijkt me een buitengewoon gematigd standpunt eigenlijk?

Citaat:

Het gelijk behandelen van ongelijke zaken is ook een vorm van discriminatie. Doen alsof een keer klaarkomen hetzelfde is als 9 maanden zwangerschap is een flauwe manier van discussie voeren, niet een zinnig argument.

Maar wees gerust: ik zou zeker ook voor mannen opkomen om baas in eigen buik te zijn. Vandaar dat ik ook zeker tegen gedwongen castratie ben!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:38

Damned schreef:
Brr dat is zo'n enge gedachte! Waarom konden mannen nou niet gewoon zwanger worden :+

In dat geval zou anticonceptie ineens gratis kunnen zijn voor iedereen en zou elke Kruitvat een abortus hoek hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:38

Je hebt gelijk Lieveli; moeders kan de keuze maken om te vertellen wie de vader is en waarom de beslissingen zo zijn genomen. En ja, dat is dan nog steeds ernstig vervelend voor het kind. Ik vind niet dat je een vader die pertinent geen vader wil zijn, kan verplichten om deze rol te moeten gaan vervullen en daarmee kosten gaat verhalen op zo'n man. Dat is niet eerlijk. En ik zou persoonlijk een kind in zo'n situatie niet geboren laten worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:40

litilaura schreef:
Ik heb alleen de eerste pagina gelezen. Ik ben zelf momenteel perongeluk zwanger. Wat mij betreft moet er het volgende gebeuren

- abortusgrens terug naar 14 weken dan kunnen niet levensvatbare foetussen bij de 12 weken echo gezien worden en hebben aanstaande ouders 2 weken de tijd om na te denken over de situatie.
- prenatale selectie op handicaps met de 20 weken echo prima maar dan met als doel aanstaande ouders de tijd te geven zich te verdiepen in de handicap van hun aanstaande zorgenkindje, artsen moeten stoppen met het bespreken van een abortus naar aanleiding van afwijkingen die bij deze echo gezien zijn.
- verplichte registratie bij een abortus 2x gratis bij de 3e abortus zelf betalen. Zo worden de de oeps gevallen en de zwangerschappen als resultaat van verkrachting/incest niet benadeeld, maar raakt het de meiden die abortus zien als anticonceptie.
- de normalisering van abortus tijdens de seksuele voorlichting? g op scholen moet stoppen.
- Alle anticonceptie gratis wanneer je onder een bepaalde inkomensgrens verdient. (de hogere inkomens kunnen zich eventueel aanvullend verzekeren)
- De adoptieprocedure voor Nederlandse kinderen moet makkelijker zodat moeders hun kind makkelijker kunnen afstaan en deze kinderen niet terrecht komen bij pleegzorg/instellingen maar bij mensen met een enorme kinderwens.
- vondelingenkamers in iedere stad plus gratis anonieme prenatale zorg en begeleiding bij een bevalling zodat deze kindjes veilig en anoniem ter wereld kunnen komen.

Nou ik heb een supergewenste zwangerschap en de combinatietest was goed maar als mijn kind met 20 weken gehandicapt is, laat ik het toch echt weghalen.

En zoals eerder genoemd, adoptie is niet zaligmakend. En laten we in Godsnaam (amen) abortus niet in het verdomhokje stoppen, we zijn verdorie geen Amerika. Er rust al genoeg taboe op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:40

Mars schreef:
Damned schreef:

In dat geval zou anticonceptie ineens gratis kunnen zijn voor iedereen en zou elke Kruitvat een abortus hoek hebben :=

_/-\o_ :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:41

mysa schreef:

Kan echt wel hoor. Ik ben zo geboren :j. Geloofde er ook echt helemaal geen snars van, maar na het zien van de foto's en het spreken van vrienden van mijn ouders ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het echt wel kan :j.

Ik ben overigens absoluut voor abortus.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:47

Iedereen vrij laten in deze keuze. Denk jij om welke reden dan ook dat een abortus de oplossing is dan moet deze mogelijkheid er zijn.

Wil je dit niet, dan doe je het niet.