Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DarkoFoitzik schreef:omg... hebben jullie wel eens mannen horen praten over vrouwen? het spijt me maar die clip waar hij het over "grab by the pussy" is normal te noemen. als je dat dramatisch vind heb je nog nooit gehoord hoe mannen over vrouwen praten. en dan vooral mannen onder elkaar. is het nettjes? nee zeker niet.
is verkrachting erg? ja zeer zeker. lijkt me een van de vreselijkste dingen die iemand kan overkomen. neem ik iedereen voor waar aan die dat zegt? helemaal als er een ander motief is? nee. moet het onderzocht worden? zeker weten.
ik ben zeker geen voorstander van Trump en zijn gedrag. maar ik vind dit echt weer te overtrokken. mensen zijn veel te gevoelig tegenwoordig. erg vermoeiend.
DarkoFoitzik schreef:omg... hebben jullie wel eens mannen horen praten over vrouwen? het spijt me maar die clip waar hij het over "grab by the pussy" is normal te noemen. als je dat dramatisch vind heb je nog nooit gehoord hoe mannen over vrouwen praten. en dan vooral mannen onder elkaar. is het nettjes? nee zeker niet.
is verkrachting erg? ja zeer zeker. lijkt me een van de vreselijkste dingen die iemand kan overkomen. neem ik iedereen voor waar aan die dat zegt? helemaal als er een ander motief is? nee. moet het onderzocht worden? zeker weten.
ik ben zeker geen voorstander van Trump en zijn gedrag. maar ik vind dit echt weer te overtrokken. mensen zijn veel te gevoelig tegenwoordig. erg vermoeiend.
Amandavd schreef:Laat de aanrandingen dan er buiten.
Alleen al de meningen die die man over andere mensen geeft? Over Latino's, Mexicanen, Moslims, de donkere bevolkingsgroep, vrouwen en noem maar op. Hoe kun je met je volle verstand iemand steunen die zo racistisch, zo discrimineert en zo explosief is als een driejarig kind met een woede aanval. Die man roept zelfs tot geweld op bij zijn ralley's, hoe kun je dat nu een betere kandidaat dan Clinton vinden?
Roodvos schreef:Tobbes schreef:Ik zal op een andere partij stemmen.
Door het kiesmannen-systeem in Amerika is het vaak niet handig op een derde partij te stemmen. Zeker niet als je één van de kandidaten echt totaal ongeschikt vindt. Een systeem zoals in Nederland dat de stemmen gelijkelijk verdeeld worden over de partijen kennen ze daar niet. De kandidaat die in een staat de meeste stemmen krijgt, krijgt ook alle kiesmannen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kiescolle ... gde_Staten)
Stel dat het is:
Kandidaat 1: 49,8%,
Kandidaat 2: 49,7%
Kandidaat 3: 0,5%
Dan gaan alle kiesmannen (dus 100%!) naar Kandidaat 1. Als kandidaat 1 toevallig Trump is, en die 0,5% (protest)stemmers wil pertinent geen Trump, dan hadden die dus beter op kandidaat 2 (Clinton) kunnen stemmen. Die had dan 50,2% gekregen en daarmee de kiesmannen binnen gehaald.
Amandavd schreef:Ik ben echt stomverbaasd dat mensen zo makkelijk over het discrimineren van andere bevolkingsgroepen heen kijken zolang ze daar zelf geen last van hebben.
Tytonidae schreef:Amandavd schreef:Er zit een verschil tussen men talk of tussen mensen die echt het idee hebben dat ze zo met vrouwen om mogen gaan. Die laatste groep is waar Trump bijhoort.
Welke generalisering? ^^^^^^^^^^
Wat kan Hillary er aan doen dat Saoedi-Arabië die wetten heeft? Moet ze dan meteen de andere kant oprennen?
Als Hillary het ECHT zou goed voor zou hebben met vrouwen, zou ze dat geld uit principe weigeren. Punt.![]()
Hoe weet jij in godsnaam of zij denkt dat ze kan winnen omdat ze vrouw is? Wat is dat voor vrouwonvriendelijke aanname?
Hillary heeft al meerdere keren nadruk gelegd op het feit dat zij de eerste vrouwelijke president zou worden en da vrouwen daarom op haar zouden moeten stemmen. Ze heeft daar zelf met Bernie Sanders over in de clinch gelegen. Als je zo gemakkelijk denkt over de stem van de vrouwelijke bevolking, denk je naar mijn mening niet echt hoog over die groep kiezers.
Moet ze dan als ze op straat een volledige bedekte vrouw tegenkomt ook maar de andere kant oprennen want die vrouw is vast onderdrukt?
Probeer jij me nu woorden in de mond te leggen?
Clinton adresseert de problemen met de zwarte gemeenschap niet, ze heeft in ieder geval geen supporters die zwarte poppen in hun boom opknopen onder de naam van de kandidaat die ze ondersteunen.
Lekker mijn stelling ontwijken. Dat Trump zulke supporters heeft is heel slecht. Hillary heeft ook genoeg slechte supporters. In beide gevallen is dat kwalijk.
Ja Hillary zal echt gelachen hebben om de dood van die soldaten, kom op zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet?
Ik heb het zelf gezien. Youtube is your friend.Maar tuurlijk ga jij het niet opzoeken, want zo te horen is Clinton echt een topvrouw in jouw boekje
Edit: puntje vergeten.
Tieneke schreef:Amandavd schreef:Ik ben echt stomverbaasd dat mensen zo makkelijk over het discrimineren van andere bevolkingsgroepen heen kijken zolang ze daar zelf geen last van hebben.
En toch zeg je dat Clinton er toch niks aan kan doen dat ze in Saudi-Arabië zo met vrouwen omgaan. Aan doen allicht niet nee, maar voor het grove geld heeft ze toch zelf wel even de ogen willen dichtknijpen. Dus haar campagne gevoerd op de kap van vrouwen, homo's, andersgelovigen...
Fenrir schreef:Ach en uiteindelijk hebben wij natuurlijk niks te zeggen over deze verkiezingen dus we moeten toch maar afwachten wat het wordt... en blij zijn dat we er niet wonen wss