Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

DarkoFoitzik

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:28

omg... hebben jullie wel eens mannen horen praten over vrouwen? het spijt me maar die clip waar hij het over "grab by the pussy" is normal te noemen. als je dat dramatisch vind heb je nog nooit gehoord hoe mannen over vrouwen praten. en dan vooral mannen onder elkaar. is het nettjes? nee zeker niet.

is verkrachting erg? ja zeer zeker. lijkt me een van de vreselijkste dingen die iemand kan overkomen. neem ik iedereen voor waar aan die dat zegt? helemaal als er een ander motief is? nee. moet het onderzocht worden? zeker weten.

ik ben zeker geen voorstander van Trump en zijn gedrag. maar ik vind dit echt weer te overtrokken. mensen zijn veel te gevoelig tegenwoordig. erg vermoeiend.

Amandavd

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:30

Er zit een verschil tussen men talk of tussen mensen die echt het idee hebben dat ze zo met vrouwen om mogen gaan. Die laatste groep is waar Trump bijhoort.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:31

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:31

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:32

DarkoFoitzik schreef:
omg... hebben jullie wel eens mannen horen praten over vrouwen? het spijt me maar die clip waar hij het over "grab by the pussy" is normal te noemen. als je dat dramatisch vind heb je nog nooit gehoord hoe mannen over vrouwen praten. en dan vooral mannen onder elkaar. is het nettjes? nee zeker niet.

is verkrachting erg? ja zeer zeker. lijkt me een van de vreselijkste dingen die iemand kan overkomen. neem ik iedereen voor waar aan die dat zegt? helemaal als er een ander motief is? nee. moet het onderzocht worden? zeker weten.

ik ben zeker geen voorstander van Trump en zijn gedrag. maar ik vind dit echt weer te overtrokken. mensen zijn veel te gevoelig tegenwoordig. erg vermoeiend.

Dit is zo'n problematische gedachtengang. Laat hem maar lekker praten want het is toch maar een beetje mannenpraat.

Dat het onderzocht moet worden is waarom ze er een rechtszaak van maakt. 'Mensen zijn veel te gevoelig tegenwoordig' is echt ontzettend problematisch.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:33

DarkoFoitzik schreef:

Het idee is dus een beetje dat dat langzamerhand eens niét normaal gaat worden 8)7

Overigens heb ik voornamelijk mannelijke vrienden, die staan ook niet achter dit soort uitspraken hoor (en ja ik hoor van alles voorbij komen :D ). Die randen namelijk ook geen vrouwen aan. Het gaat hier niet om wat 'onschuldige' uitspraken, het gaat om de mindset en het gedrag erbij. En dat als leider van een land...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:34

Het is maar net wat je 'normal' vindt. Ja, ik heb wel eens mannen over vrouwen horen praten, ook als ze dachten dat ik niks hoorde. Maar als ze boven de 23 zijn krijg je dit soort teksten meestal niet meer... dan heeft testosteron niet meer zo de overhand en gaat het hoofd ook werken. En dat is een beetje het punt met Trump: hij reageert als een driejarige op testosteron. Dat wil je niet voor een president.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:35

Wat kan Hillary er aan doen dat Saoedi-Arabië die wetten heeft? Moet ze dan meteen de andere kant oprennen? Moet ze dan als ze op straat een volledige bedekte vrouw tegenkomt ook maar de andere kant oprennen want die vrouw is vast onderdrukt? Ken jij Hillary? Hoe weet jij in godsnaam of zij denkt dat ze kan winnen omdat ze vrouw is? Wat is dat voor vrouwonvriendelijke aanname? Clinton adresseert de problemen met de zwarte gemeenschap niet, ze heeft in ieder geval geen supporters die zwarte poppen in hun boom opknopen onder de naam van de kandidaat die ze ondersteunen.

Ja Hillary zal echt gelachen hebben om de dood van die soldaten, kom op zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:35

Tytonidae schreef:
Amandavd schreef:
Er zit een verschil tussen men talk of tussen mensen die echt het idee hebben dat ze zo met vrouwen om mogen gaan. Die laatste groep is waar Trump bijhoort.

Lekkere generalisering weer. :j

Welke generalisering?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:37

ik heb voor Clinton gestempt, inderdaad puur alleen om tegen Trump te zijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:48

Amandavd schreef:
Laat de aanrandingen dan er buiten.

Alleen al de meningen die die man over andere mensen geeft? Over Latino's, Mexicanen, Moslims, de donkere bevolkingsgroep, vrouwen en noem maar op. Hoe kun je met je volle verstand iemand steunen die zo racistisch, zo discrimineert en zo explosief is als een driejarig kind met een woede aanval. Die man roept zelfs tot geweld op bij zijn ralley's, hoe kun je dat nu een betere kandidaat dan Clinton vinden?

Laten we 1 reden noemen : hij zegt tenminste eerlijk wat/hoe hij denkt. Politicus en eerlijk zijn nu niet bepaald bekenden van elkaar.

Diplomatiek is hij er inderdaad niet bepaald in en de gegronde redenen om ergens tegen te zijn waren ook beter geweest. Echter het politiek correcte gesluip op kousen voeten om de echte oorzaak en problemen heen heeft de afgelopen decennia ook niks geholpen. Reden 1 waarom bv de medische wereld niet blij is met de illegalen die via Mexico komen heeft alles te doen met geen zicht op het binnenkomen van allerlei besmettelijke ziekten (multiresistente tuberculose bv) en dus de verspreiding er van. Idem zit "men" te wachten op de volgende pandemie en zowel deze instroom als de vluchtelingenstromen naar Europa worden hiervoor als groot risico gezien.

Al het white power idioterie ter zijde, er is een lagere barrière onder een (deel) van de niet blanke bevolking als het om geweld gaat en dat uit zich voornamelijk binnen de eigen groep. Daar vallen de meeste doden (4/5e ongeveer), maar hand in eigen boezem steken gebeurt niet.

Ja over al dat soort dingen mag de waarheid echt wel eens gezegd worden, maar de woordkeuze blokkeerd inderdaad de boodschap.

Het zou helemaal niet zo verkeerd zijn voor de VS als die het eigen land zouden aanpakken en de hele infrastructuur daar op de schop gaat, want zeker 3/4 van de bruggen heeft bv dringend onderhoud nodig. Aantal steden zijn al failliet, anderen bezuinigen op onderhoud openbare ruimte zodat ze in elk geval de hulpdiensten werkend kunnen houden ...

Failliet gaan als zakenman is trouwens geen probleem volgens Amerikanen, dat hoort bij het ondernemer zijn. Maar Amerika failliet laten gaan kan Trump niet, Amerika is al failliet, maar omdat het zijn eigen munt drukt en (nog) als wereldmunt functioneert kan dat zonder (te veel) inflatie.

Schaliegas/-olie en fracking zijn door de veel lagere opbrengsten dan eerst opgegeven en de giga milieuschade geen lange termijn oplossing voor olie/gas. 50% van de opbrengst komt van de 1e maand pompen, ze zijn in de beste stukken begonnen, dus dat is echt geen lange termijn oplossing. Als het midden-oosten de oliekraan dicht draait gaat het daar op iets langere termijn ook mis. Echter krijgen wij daar weer flink de klappen van, want de bevolking daar komt dan ook ivm geen olie-inkomen meer deze kant op.

In hoeverre het isolationisme onder Trump de rest van de wereld zou helpen hangt ook af van of er aan dat plan ook een wapenembargo vast zit voor in elk geval het Midden-Oosten en heel Afrika. Ik heb daar mijn twijfels over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:49

Roodvos schreef:
Tobbes schreef:
Ik zal op een andere partij stemmen.

Door het kiesmannen-systeem in Amerika is het vaak niet handig op een derde partij te stemmen. Zeker niet als je één van de kandidaten echt totaal ongeschikt vindt. Een systeem zoals in Nederland dat de stemmen gelijkelijk verdeeld worden over de partijen kennen ze daar niet. De kandidaat die in een staat de meeste stemmen krijgt, krijgt ook alle kiesmannen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kiescolle ... gde_Staten)

Stel dat het is:
Kandidaat 1: 49,8%,
Kandidaat 2: 49,7%
Kandidaat 3: 0,5%
Dan gaan alle kiesmannen (dus 100%!) naar Kandidaat 1. Als kandidaat 1 toevallig Trump is, en die 0,5% (protest)stemmers wil pertinent geen Trump, dan hadden die dus beter op kandidaat 2 (Clinton) kunnen stemmen. Die had dan 50,2% gekregen en daarmee de kiesmannen binnen gehaald.

Het heeft inderdaad geen zin als iedereen zo denkt. Maar als men in van plaats dat doet wel echt stemt op gene die ze willen zouden kand 1, en 2 echt zo veel stemmen krijgen of kan zomaar zijn dat kand 3 wint met 60%.
Want als ik zo lees zijn sommige mensen erg gevoelig voor idee van kand 3 verliest wel waar die sndere 2 heel handig gebruik van maakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:50

Het is echt kiezen tussen twee slechte keuzes :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:50

Zo eerlijk vind ik Trump helemaal niet. Hij schreeuwt een hoop en ontkent vervolgens weer dat hij het gezegd heeft (zelfs als het on record staat) of probeert zich er onder uit te banketstaaf en de boel te verdraaien. Hij geeft ontwijkende antwoorden maar laat het klinken alsof hij 'zegt waar het op staat' dmv zijn woordkeuze en zijn lompe gedrag. Als Trump eerlijk was dan zat hij nu niet in deze positie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:51

Dus omdat hij eerlijk is mag het gezegd worden? KOM OP.

Dus als ik iemand een racistische leus naar zijn hoofd gooi mag het want dan ben ik eerlijk?

Er is maar een groep die erop vooruit gaat onder Trump, de rijke blanken Amerikanen.

Ik ben echt stomverbaasd dat mensen zo makkelijk over het discrimineren van andere bevolkingsgroepen heen kijken zolang ze daar zelf geen last van hebben.

Precies wat Fenrir zegt, die man zegt continue, I did not say that, I did not say that.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:52

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:53

DarkoFoitzik schreef:

Als je dat te gevoelig noemt dan maak ik me ernstig zorgen om de maatschappij. De dag dat ik mijn man zo over vrouwen hoor praten gaan we een heel goed gesprek voeren. :n Zo praat je niet over mensen dus ook niet over vrouwen.

En dan heb je nog hetgeen dat Fenrir zegt. :+ Trump is alles behalve eerlijk, dat ie veel schreeuwt dat de meeste mensen niet zeggen maakt hem nog niet eerlijk. Die twee lijken wel door elkaar gegooid te worden in dit topic.
Het geinige is dan nog dat ie het zegt voor camera's en vervolgens gaat zeggen dat ie het niet gezegd heeft.... Dude, 50 tv zenders hebben het op film.... :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:54

Ach en uiteindelijk hebben wij natuurlijk niks te zeggen over deze verkiezingen dus we moeten toch maar afwachten wat het wordt... en blij zijn dat we er niet wonen wss :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:57

Amandavd schreef:
Ik ben echt stomverbaasd dat mensen zo makkelijk over het discrimineren van andere bevolkingsgroepen heen kijken zolang ze daar zelf geen last van hebben.

En toch zeg je dat Clinton er toch niks aan kan doen dat ze in Saudi-Arabië zo met vrouwen omgaan. Aan doen allicht niet nee, maar voor het grove geld heeft ze toch zelf wel even de ogen willen dichtknijpen. Dus haar campagne gevoerd op de kap van vrouwen, homo's, andersgelovigen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:04

Tytonidae schreef:
Amandavd schreef:

Welke generalisering? ^^^^^^^^^^

Wat kan Hillary er aan doen dat Saoedi-Arabië die wetten heeft? Moet ze dan meteen de andere kant oprennen?

Als Hillary het ECHT zou goed voor zou hebben met vrouwen, zou ze dat geld uit principe weigeren. Punt. ;)

Hoe weet jij in godsnaam of zij denkt dat ze kan winnen omdat ze vrouw is? Wat is dat voor vrouwonvriendelijke aanname?

Hillary heeft al meerdere keren nadruk gelegd op het feit dat zij de eerste vrouwelijke president zou worden en da vrouwen daarom op haar zouden moeten stemmen. Ze heeft daar zelf met Bernie Sanders over in de clinch gelegen. Als je zo gemakkelijk denkt over de stem van de vrouwelijke bevolking, denk je naar mijn mening niet echt hoog over die groep kiezers.

Moet ze dan als ze op straat een volledige bedekte vrouw tegenkomt ook maar de andere kant oprennen want die vrouw is vast onderdrukt?

Probeer jij me nu woorden in de mond te leggen?

Clinton adresseert de problemen met de zwarte gemeenschap niet, ze heeft in ieder geval geen supporters die zwarte poppen in hun boom opknopen onder de naam van de kandidaat die ze ondersteunen.

Lekker mijn stelling ontwijken. Dat Trump zulke supporters heeft is heel slecht. Hillary heeft ook genoeg slechte supporters. In beide gevallen is dat kwalijk.

Ja Hillary zal echt gelachen hebben om de dood van die soldaten, kom op zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik heb het zelf gezien. Youtube is your friend. :) Maar tuurlijk ga jij het niet opzoeken, want zo te horen is Clinton echt een topvrouw in jouw boekje :D

Edit: puntje vergeten.

Volgens mij hebben wij een andere definitie van generalisering. Ik vind het heel frappant dat je zegt dat Hillary het blijkbaar niet goed voor heeft met vrouwen omdat ze geld aanneemt van een land waarin vrouwen niet onbedekt naar buiten mogen. Waarom heeft ze het dan niet goed voor met vrouwen? Leg mij dat eens uit. Want blijkbaar wil je daarmee insinueren dat die vrouwen het daar vast niet goed hebben omdat ze bedekt naar buiten moeten.

Aha, dus iets zeggen en iets aannemen is een heel verschil. Hillary zegt dat ze vindt dat vrouwen op haar moeten stemmen als ze een vrouwelijke president willen, wat nogal logische is want Trump is een man. Als ze een vrouwelijke president willen moet je niet op een man stemmen.

Hillary benoemt de problemen met de zwarte gemeenschap niet volgens jou, maar Trump is daadwerkelijk racistisch en heeft meerdere keren hen op racistische wijze bejegend. Wat tot hate crimes heeft geleid.

Bedoel je dit filmpje? Want als jij daaruit haalt dat zij lacht om de dood van soldaten dan gaat er toch iets niet goed.

https://www.youtube.com/watch?v=yBdqxMUQByU

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:05

DarkoFoitzik schreef:

:? Jij vind het normaal dat een potentieel wereldleider zo over vrouwen praat? En dat mannen überhaupt zo over vrouwen praten? sinds wanneer is dat normaal?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:09

Tieneke schreef:
Amandavd schreef:

En toch zeg je dat Clinton er toch niks aan kan doen dat ze in Saudi-Arabië zo met vrouwen omgaan. Aan doen allicht niet nee, maar voor het grove geld heeft ze toch zelf wel even de ogen willen dichtknijpen. Dus haar campagne gevoerd op de kap van vrouwen, homo's, andersgelovigen...

Ik heb het even opgezocht en snap nu wat er bedoelt wordt, ik dacht dat het puur en alleen om het bedekken ging en zie nu dat ik mij vergist heb. Ik keur het ook niet goed.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:11

Clinton dan maar, ik vind Trump eng!!! :roll:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:16

Fenrir schreef:
Ach en uiteindelijk hebben wij natuurlijk niks te zeggen over deze verkiezingen dus we moeten toch maar afwachten wat het wordt... en blij zijn dat we er niet wonen wss :+

Ik ben zeker blij dat ik er niet woon (krakkemikkig lijf en niet genoeg baanvooruitzichten om daar op de been te blijven, rotzooi met fracking, extremer weer, etc. nog ter zijde), maar van de gevolgen van hun rondroeren in de wereldpolitiek krijgen wij de rekening. Daar een einde aan hoop ik eigenlijk op, al is het de vraag of Europa dan wel verstandig wordt en op eigen benen kan staan. En of de aarde hoe dan ook levensvatbaar blijft als habitat voor de diersoort mens, dat is nl hoe dan ook een vraagteken.

Qua eerlijk : Trump denkt niet na voordat hij zegt wat hij denkt, ondanks het ontkennen erna geeft dat een stuk meer inzicht in hem dan het altijd goed gescripte praatje van andere wel politiek ervaren kandidaten. En ja het is een lompe hork, dat is iedereen hier wel duidelijk. Gaat hij een goede president zijn? Ik hoop het, maar dat hoop ik ongeacht wie er wint. Zoals het nu gaat met deze planeet en de mensheid kan het niet verder, maar de meeste politici zijn meer bezig met herkozen worden.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:21

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt