Morganlefay schreef:Weet een heleboel 45 plussers die ontzettend graag weer willen werken maar niet aan de bak
komen, ondanks het feit dat ze slechts minimumloon vragen, simpelweg te duur, niet flexibel genoeg oid bevonden worden. Tegenwoordig is het 24 uur werken verdeeld over 6 dagen, minimaal HBO of hoger, niet ouder dan 18 jaar en ook nog tig jaar ervaring hebben. O ja minimum jeugdloon en ook geen reiskostenvergoeding.
De nieuwste uitvinding is een stagiair, 5 dagen per week 36 tot 40 uur. Geen vergoedingen.
Sarcasm?? hoe kom je erbij.
Meldt zich
Was mijn jarenlange werkervaring een jaar of 8 geleden nog een garantie voor het kunnen kiezen uit meerdere banen….nu is het mijn grote probleem. Ik ben nl. 46 en mbo'er, wat blijkbaar tegenwoordig staat voor hoogbejaard en niet intelligent. Ik heb 2 jaar zonder werk gezeten en wonder boven wonder sinds 2 maanden aan het werk via een uitzendburo. Uiteraard staat in mijn contract dat ik oproepkracht ben, ook al werk ik gewoon volgens een vast schema. Word ik ziek? dikke pech, geen geld. En de uren die ik werk worden 'beloond' met een uurloon welke ongeveer de helft bedraagt van mijn laatste baan in vaste dienst. Deze 2 maanden werk ik al met 2 contracten, voor iedere maand een nieuw contract. Ben benieuwd of ik voor oktober ook weer een contract krijg. Uiteraard bouw ik helemaal niets op aan pensioen oid. Het werk wat ik momenteel doe is een soort productiewerk achter de computer, maar ik schijn heel dankbaar te moeten zijn want 'eigenlijk is dit een functie waarvoor ze normaal HBO vragen'.