Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:18

Damned schreef:
Zelfverdediging is gewoon toegestaan! Maar het moet in verhouding zijn. Als jij een inbreker achternazit en halfdood slaat, is de kans groot dat je veroordeeld wordt. Als iemand jou bedreigt in je huis en je kan die een klap op zijn kop verkopen waardoor hij wegrent, word je waarschijnlijk vrijgesproken.

nou...als het zo simpel was?En dan moet de rechter zijn pet ook nog goed staan..

Anoniem

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:20

Soms zou je bijna denken dat de grootste idealisten nog niet zoveel hebben meegemaakt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:21

als hij je wakker maakt met een kopje koffie en vriendelijk vraagt waar je spullen liggen, mag je m ook de kop niet splijten geerke ;).

over het algemeen is er in Nederland sprake van goed recherchewerk en een eerlijke vorm van rechtsgang. Dus de kans dat je, als je een klap uitdeelt met een honkbalknuppel, waarbij je niet 20x slaat als de gast allang ligt leeg te bloeden op je tapijt, voor tig jaar de bak in draait is behoorlijk klein.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:25

Anoniem schreef:
Soms zou je bijna denken dat de grootste idealisten nog niet zoveel hebben meegemaakt.

meer dan jij gok ik..
ik heb helaas dusdanig veel levensbagage, dat menigeen daar nooit aan zal komen.
uitschieters die meer meemaken zullen er best zijn, maar ben nog niemand tegengekomen die graag had willen ruilen met mij..

Even er vanuit gaande dat je mij onder de idealisten verstaat..

och ja en buiten de eigen levenservaring:
zat ik 500 meter van een grote aanslag af in Azië.
en Parijs hebben we net aan ontlopen, omdat we onze plannen die ochtend gewijzigd hadden.
ik ben opgegroeid op een plek die geraakt zou worden als Sadam zijn dreigementen had uitgevoerd..
Het vliegtuig uit de bijlmer is over 3 huizen van schoolvriendjes heen gevlogen in die tijd, de noodlus en dat zijn we als kinderen nooit vergeten, die vliegtuigen moeten maken, draaide over school heen
Het vliegtuig dat in een weiland neerkwam is vrijwel recht over ons huis heen gekomen.
In de jaren 70 stond er op ons erf een tank met de loop op schiphol gericht ten tijde van de gijzeling van het KLM toestel

nog meer aannames?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:33

Anoniem schreef:

Ach als inwoner van Rotterdam, werkzaam (geweest) bij TBS en GGZ ...en familie bij justitie, politie en defensie, denk ik dat ik heel wat meer heb gezien en/of gehoord dan menige bokker. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:39

Ik wil wel graag ruilen met gezien en gehoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:41

Anoniem schreef:
Ik wil wel graag ruilen met gezien en gehoord.

Heb jij dan een terroristische aanslag meegemaakt?

Of wil jij mijn hele levensgeschiedenis horen?

Maar wat heb jij dan meegemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:42

Ik ga dergelijke persoonlijke informatie nooit op een forum neerknallen. Dat je dat überhaupt durft te vragen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-16 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:49

Anoniem schreef:
Ik ga dergelijke persoonlijke informatie nooit op een forum neerknallen. Dat je dat überhaupt durft te vragen.

Jij stelt dat idealisten nooit wat hebben meegemaakt. ..... Dus kom vertel ......

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:58

even een aanvulling..

Ik zou met geen vluchteling willen ruilen.
gelukkig ken ik niet anders dan vrijheid. ondanks dat ik in een tijd ben opgegroeid er continue aanslagen in Europa te betreuren waren, heb ik nooit de ware angst en trauma van oorlogen hoeven meemaken. ik heb nooit hoeven vluchten, althans niet mijn land uit.

ik wil niet ruilen met mensen die niet welkom zijn en nagewezen en veracht worden om wat enkelen doen. en dan ook nog over een kam geschoren worden als gelukszoekers en handophouders.

hoe lang zij ook een zeer gelukkig leven hebben gehad, de diepe verwonding die een oorlog meebrengt wist ook mijn hele pakket van tafel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:59

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:

Soms zou je bijna denken.... staat er.

Ik voel niet de behoefte tegen jou op te bieden. Alleen al jouw houding is in deze ongepast. Zou je moeten weten als voormalig GGZ medewerkster.

Ik werk nog steeds in de GGZ :D

Ik vraag me wel af .... wat ongepast is aan mijn mening en/of bericht?
Juist de GGZ is voor de zwakkere in de samenleving, dus ook de vluchtelingen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:05

Anoniem schreef:
Electra63 schreef:
Ik werk nog steeds in de GGZ :D

*Post verwijderd*

Maar ik hoor graag wat er mankeert aan mijn berichten mbt de GGZ ?
Vertel?
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 02-08-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm verwijderde quote.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:07

elenaMM77 schreef:
even een aanvulling..

gelukkig ken ik niet anders dan vrijheid. ondanks dat ik in een tijd ben opgegroeid er continue aanslagen in Europa te betreuren waren, heb ik nooit de ware angst en trauma van oorlogen hoeven meemaken. ik heb nooit hoeven vluchten, althans niet mijn land uit.

ik wil niet ruilen met mensen die niet welkom zijn en nagewezen en veracht worden om wat enkelen doen. en dan ook nog over een kam geschoren worden als gelukszoekers en handophouders.

hoe lang zij ook een zeer gelukkig leven hebben gehad, de diepe verwonding die een oorlog meebrengt wist ook mijn hele pakket van tafel.

Jemig, overdrijven is ook een vak hoor. Ik zie op straat geen mensen vluchtelingen nawijzen hoor. Buitenlanders krijgen alle rechten hier, doodknuffelen is ook niet goed. Gewoon eerlijke behandeling.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:15

piezze schreef:
elenaMM77 schreef:
even een aanvulling..

Jemig, overdrijven is ook een vak hoor. Ik zie op straat geen mensen vluchtelingen nawijzen hoor. Buitenlanders krijgen alle rechten hier, doodknuffelen is ook niet goed. Gewoon eerlijke behandeling.

Heb je onder een steen geleefd de laatste 12 maanden? Gezien wat er bij AZC'S is gebeurd? En dat er ook brandbommen zijn gegooid en huizen beklad van vluchtelingen /statushouders?

Maar wat Elena denk ik bedoelt. ... je vaderland en soms familie en vrienden verlaten is niet gemakkelijk. ... Al denkt het gros hier van wel.
Stel hè moet hier vluchten en je komt alleen in China terecht, waar je niemand kent en de taal niet spreekt en volstrekt van iedereen afhankelijk bent ? En dan vergeten we dat je misschien wel familie hebt verloren en/of hebt achtergelaten. ... en die je mist....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:20

I rest my case -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:21

Anoniem schreef:
I rest my case -O-

In Rotterdam noemen wij dit: uitgeluld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:22

Electra63 schreef:
[naam] schreef:
I rest my case -O-

Je ziet het echt niet hè. Dat is nog het ergste.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:24

Anoniem schreef:
Electra63 schreef:

Je ziet het echt niet hè. Dat is nog het ergste.

Ja hoor ..... maar dit is Bokt, geen werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:26

Oja, hier hoef je niet op je tenen te lopen, dat kan ook wel eens fijn zijn.
Welterusten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:30

Anoniem schreef:
piezze schreef:
*post verwijderd i.v.m. offtopic*

*post verwijderd i.v.m. offtopic*

Was teleurstellend idd. Maar nee heb niet onder steen geleefd. En ja er zijn afkeurenswaardige acties geweest die gericht waten tegen asielzoekers maar het is niet zo dat deze mensen hier kansloos zijn. Er zijn vanuit asielzoekers ook afkeurenswaardige acties geweest. Ja we zijn allemaal mensen hè, en mensen zijn nou eenmaal niet perfect.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 30-07-16 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast ivm reactie op verwijderde quote.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 00:57

Electra63 schreef:
Maar wat Elena denk ik bedoelt. ... je vaderland en soms familie en vrienden verlaten is niet gemakkelijk. ... Al denkt het gros hier van wel.
Stel hè moet hier vluchten en je komt alleen in China terecht, waar je niemand kent en de taal niet spreekt en volstrekt van iedereen afhankelijk bent ? En dan vergeten we dat je misschien wel familie hebt verloren en/of hebt achtergelaten. ... en die je mist....

dat inderdaad,

maar ook al wordt er niet letterlijk gewezen.. Mensen dragen angst uit, angst wordt verspreid over de media en hier scheert men moslims ook over een kam..

wat ik dus probeer te zeggen. je komt in een vreemd land, waar je de taal niet spreekt, de gebruiken je onbekend zijn.. En in plaats van dat men je wil helpen, wil men je weg hebben, want je bent moslim, want moslims verkrachten mensen, want moslims onderdrukken vrouwen. Of je dan als moslim (of van welk geloof dan ook, want dat maakt niet uit, uit syrië, getint is voldoende) ortodox, gematigd of nauwelijks praktiserend bent.. dat maakt niet uit, totaal niets.. want je bent moslim, net als die moslims die mensen verkrachten, net als die moslims die in Parijs een aanslag plegen.. Je bent feitelijk beoordeeld en veroordeeld voordat je uberhaupt 1 woord Nederlands hebt kunnen leren.

Ik ben echt heel erg blij dat ik zoiets nooit heb hoeven ondervinden aan den lijve en hopelijk hoef ik dat ook nooit mee te maken.

Op Netflix staat momenteel een mooie Documentaire: Salam Neighbour

In tegenstelling tot het handje vol vluchtelingen dat wij opvangen, heeft Jordanië met slechts 7.9 miljoen inwoners ruim 1 miljoen vluchtelingen in opvang. In Zaatari verblijven bijna 300.000 vluchtelingen, een vluchtelingen kamp dat zoveel inwoners heeft dat het op dit moment de 4 na grootste stad in Jordanië is.

waarom kunnen ze niet allemaal daar opgevangen worden?
http://video.dailymail.co.uk/video/mol/ ... 190326.mp4
daarom?

dat is 11 kilometer vanaf de grens, dat is 'opvangen in de regio' waarvan mensen denken dat het nog steeds niet genoeg gedaan wordt. De tentjes en hutjes trillen als de gevechten even verderop in volle hevigheid uitbarsten.

En mensen die syrië ontvluchten krijgen van alles? De meesten hadden een huis, een baan, een leven..

Maar ik denk niet dat je de bewoners van dit dorp van wie er wellicht een aantal nu in Nederland in een asielzoekerscentrum zitten, gelukszoekers kunt noemen. En ik denk ook niet dat ze er zomaar weer even kunnen terugkeren zonder hulp of steun.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 02:37

Ik heb niet alles gelezen na mijn post maar wat betreft de multiculturele samenleving denk ik dat het op sommige punten best goed gelukt is. Ik denk alleen dat men in europa te ver is gegaan door zo veel vluchtelingen uit Syrie op te vangen. Dit had men beter kunnen doen in de omliggende landen waar wel vrede is of in andere moslim landen zoals Qatar of Saudi Arabië. Ik vind het erg vreemd dat in de laatst genoemde landen zo weinig mensen worden opgevangen. Waarom hier waar zo veel cultuurverschil is.

Echter ik wijk nu wel een beetje af van de openingspost want daar gaat het over een man van marokkaanse afkomst.

Ik word alleen erg moe van al het onnodige geweld in europa.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 30-07-16 02:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 02:40

Misschien kunnen we beter verder discussiëren over geesteszieken want in het geval van de OP was dat meer de aanleiding dan dat afkomst, geloof of cultuur dat was.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:10

geerke schreef:
Damned schreef:
Zelfverdediging is gewoon toegestaan! Maar het moet in verhouding zijn. Als jij een inbreker achternazit en halfdood slaat, is de kans groot dat je veroordeeld wordt. Als iemand jou bedreigt in je huis en je kan die een klap op zijn kop verkopen waardoor hij wegrent, word je waarschijnlijk vrijgesproken.

nou...als het zo simpel was?En dan moet de rechter zijn pet ook nog goed staan..

Wettelijke verdediging of noodweer is een rechtvaardigingsgrond, dat staat in het strafwetboek en kan je gewoon inroepen (in belgie tenminste)
Er zijn voorwaarden aan, zoals noodzakelijk, in verhouding enz, maar als je in je huis bedreigd wordt door een gewelddadig persoon, en jij slaat die een hersenschudding, ga je echt niet veroordeeld worden hoor.
Een vluchtende inbreker in de rug schieten, tja daar kom je uiteraard niet onderuit ( was een case van een juwelier die al 5x beroofd was en de laatste keer nogal kwaad werd...)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:34

Anoniem schreef:
Misschien kunnen we beter verder discussiëren over geesteszieken want in het geval van de OP was dat meer de aanleiding dan dat afkomst, geloof of cultuur dat was.

Nou, daar zeg je wel wat. Ik vroeg iemand laatst over de schietpartij in Duitsland, welke schietpartij?, was zijn antwoord.
Nu het blijkt dat die gast extreem rechts was en nationalistisch is het in de media geen "terreurdaad" meer en hoor je bijna niemand er meer over.

Ik vind dit best een enge ontwikkeling... Als het een moslim is, is het terreur en is islaam de oorzaak. Maar als het extreem rechts is, is het een lone wolf, iemand met een geestziekte, laten we die hulp aanbieden en lekker weg sussen.

Mooie quote van een artikel die ik laatst las:

Citaat:
Als mannen die moslim zijn en die geweld plegen altijd gedreven worden door ideologie en witte mannen die geen moslim zijn en geweld plegen altijd verward zijn, waarom leidt het eerste dan tot een anti-radicaliseringsbeleid en het tweede niet tot een groot bevolkingsonderzoek naar de geestelijke gesteldheid van witte mannen?

http://religionresearch.org/closer/2016 ... aderingen/