Sizzle schreef:Evelijn schreef:Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.
Is dat waar?
Mijn halve familie van 65+ heeft overal gezeten zo ongeveer. Emigreren was immers vrij normaal na de oorlog.
Ik heb zelf met alle vrijheid in Australie gewoont (geen EU) en meerdere van mijn neven en nichten zijn voor studie naar Amerika gegaan. Je kunt dan natuurlijk opperen dat dit kon omdat we uit een EU land komen, maar vele van mijn niet EU collega's zijn ook overal en nergens geweest voor studie en werk.
Dan blijkt de EU ook niet altijd even lief voor belastingbetalende werkende niet EU burgers. Vrienden van ons liepen tegen het probleem dat de familie van de bruid geen visum kreeg om bij de bruiloft te zijn en bij andere vrienden kreeg de moeder van de net bevallen dochter geen visum langer dan 2 weken.
De EU is behoorlijk lastig in te komen. Eruit wellicht eenvoudiger.
Overigens zou ik nee stemmen op een EU uitstap voor zovee mijn stem nog wat waard is. Nederland is veel te veel verweven in het handelsnetwerk, dat zou niet handig zijn om daar mee te stoppen.
Engeland heeft dat sowieso veel minder.
Ik heb in het buitenland gestudeerd en heb in div landen in EU gewoond en gewerkt.
Ook veel europesche vrienden die al jaren in Nederland wonen en werken.
Dan heb ik het over 40-30 jaar geleden.
Dus, het was net zo goed mogelijk.
Van buiten EU heb ik geen zicht op.