Eulogy schreef:Oh ja, die £350 miljoen die naar de NHS zou gaanDaar werd ik pas echt misselijk van, als je voor bezuinigen stemt, krijg je bezuinigingen. Dat heeft niks met de EU te maken.
Serieus, het enige argument dat nog een beetje op feiten gebaseerd was, voor zover ik heb gehoord, was "ja maar ik wil niet zoveel immigranten".
Maar ondanks dat ze uit de EU stappen, dat betekend niet automatisch dat de grenzen dicht gaan en mogen. Migranten en vluchtelingen zullen in Engeland aankomen en die kunnen ze niet zonder pardon weer terug over de grens zetten. Maar het leave kamp heeft mooi gebruik gemaakt van de vluchtelingencrisis en veel leave stemmers hebben daarom leave gestemd, simpelweg 'grenzen dicht'. Maar dat is maar een klein onderdeel van wat Brexit nu echt voor gevolgen heeft, en nog één die ze ook niet zomaar kunnen gaan doen, de grenzen dicht.
Trouwens, ik vraag me af wat Frankrijk nu gaat doen, want die gaf eerder aan de vluchtelingen die naar de UK willen niet meer tegen te houden bij een eventuele Brexit. Nou, die is gekomen... Dus ik denk dat als Frankrijk dat dreigement doorzet, de UK heel wat meer problemen gaat hebben met vluchtelingen dan voor de Brexit.
Frankrijk dreigt vluchtelingen Calais naar UK te sturen als Brexit doorzet
Citaat:Ouderwetse haat tussen Frankrijk en Engeland weer helemaal terug na Brexit
03-03-2016, 9:26
Als Groot-Brittannië uit de Europese Unie stapt, houdt Frankrijk vluchtelingen die het kanaal willen oversteken bij Calais niet meer tegen. Dat heeft de Franse minister Emmanuel Macron van Economische Zaken gezegd in een interview met de Britse krant Financial Times.
Frankrijk en Groot-Brittannië hebben de afspraak dat de Britten aan de Franse kant van het kanaal grenscontroles mogen uitvoeren om ongewenste migranten tegen te houden. Als het aankomt op een eventuele Brexit is Frankrijk niet van plan zich aan deze deal te houden. “De dag dat deze relatie ten einde komt, zullen er geen migranten meer zijn in Calais”, aldus Macron.
Frankrijk is afgelopen week begonnen met het ontruimen van een groot vluchtelingenkamp in Calais. In de ‘jungle’ verbleven vluchtelingen die asiel willen aanvragen in Groot-Brittannië.
De economieminister gaf tevens aan de “rode loper” uit te willen leggen voor bedrijven die Groot-Brittannië ontvluchten in het geval van een Brexit. Dat levert namelijk problemen op voor de handel tussen de Fransen en de Britten.