Ramadan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:10

vonneke schreef:
inochiyo schreef:
Ik zeg dat helemaal niet, ik zeg ALS JE zover gaat dat je niet meer kunt functioneren.
ik zeg toch nergens dat iedereen zo ver gaat?

Ik denk dat het minimaal voorkomt wat jij zegt. Dan een heel groot deel van de wereld nu plat liggen...

dat denk ik niet, ik denk dat de meeste mensen wel slim genoeg zijn om het zo ver niet te laten komen toch? in het middenoosten zal het sowieso geen probleem zijn omdat iedereen het doet.
maar er zullen altijd wel mensen zijn die net iets meer volharden en verder willen gaan in hun geloof, en daar gaat het hier in dit topic toch om?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:11

Janneke2 schreef:
Tivoli schreef:
Maar het is ook een keuze van een werkgever om daar niet op te verliezen.
Ik denk dat menig werkgever niet zit te springen om werknemers die een maand lang hun werk niet goed/volledig/veilig/helemaal niet kunnen uitvoeren. Dat heeft niks met geloof te maken maar met geld. Een werknemer kost geld,een stagiair kost tijd (en tijd is geld). Niet gewerkte uren kosten ook geld.

Als ik tegen mijn werkgever zeg dat ik een maand lang wat minder werk verzet zou ik waarschijnlijk mijn ontslag krijgen. Maar omdat het vanuit de ramadan komt,moet de werkgever dit ineens maar slikken?

....ooit, oma vertelt, was er een tijd waarin er werkgevers waren, die niet alleen gingen voor het korte termijn geld, maar die er brood in zagen (letterlijk en figuurlijk) om te investeren in de loyaliteit van hun werknemers.

Werknemers die om wat voor reden dan ook soms een tijdje net niet voluit werken en daar ruimte voor krijgen en dat later op de ene of de andere manier ""inhalen"" (het woord inhalen suggereert een manco en dat hoeft niet zo te zijn!) - dat levert loyale medewerkers op, en vaak ook lange termijn winst.
Denk ook aan zorgverlof, zwangerschapsverlof, vaderverlof, sabattical, etc etc.
Werknemers komen er vaak beter uit te voorschijn.

Niet gewerkte uren kunnen de baas dus zelfs geld opleveren.

Zoals de baas van een kennis die zes hele maanden betaald vrij kreeg omdat zijn vrouw een ongeluk had gehad en in een rolstoel belande.

Of de vriendin die een hele maand betaald vakantie kreeg omdat hij zag dat ze tegen een burn out zat aan te hikken, en mocht dat gebeuren, hem dat alleen maar meer geld zou kosten.

Of mijn oude collega die een heel jaar (onbetaald) weg ging, op wereldreis en zijn baan stond op hem te wachten als hij terugkwam.

Mijn eigen zus met een baby die na maanden proberen, met de arts en alles erbij, echt niet uit de fles wilde drinken en dus na het verlof kon ze nog niet aan het werk, want ze moest de borst geven. Kolven werkte niet. De werkgever die haar de ruimte gaf om zonder teveel gedoe voor haar baby te kunnen blijven zorgen, ook na het verlof.

Goede werkgevers houden rekening met hun werknemers, of iets hun eigen keuze is of niet. Met ziekte, met verlof, met vakanties, met zwangerschap, waarom dan ook niet geloof. Zo creër je loyaliteit. De boven genoemde werkgevers staan goed te boek en de werknemers zijn er happy en willen ook hard voor de baas werken. Ze zijn gemotiveerd en loyaal, omdat ze weten dat als er iets is, ze kunnen verwachten dat de baas, tot redelijke grenzen, rekening met hun houd.

Het is een kleine moeite om flexibel te zijn en op dr lange termijn levert het je als bedrijf veel meer op, als je zeer tevreden werknemers hebt. Die werken dan misschien een maand niet op volle capaciteit door een omstandigheid, maar de andere 11 maanden zullen ze dan graag en keihard willen werken.

Een optie met de,ramadan is minder zwaar lichamelijk werk of minder uren. Uren die je over het verdere jaar kan verdelen en kan toevoegen aan de dag. Dan werkt je werknemer net zoveel in het hele jaar als,de rest, maar is de indeling flexibel. Dat is toch helemaal geen grote moeite.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:13

+:)+ Wat ElineS zegt.....simpel op te lossen dus....als je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:22

Cowboy55 schreef:
+:)+ Wat ElineS zegt.....simpel op te lossen dus....als je wil.

Exact wat ElineS zegt... En precies wat jij zegt Cowboy... als je wilt....

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:24

Dat is idd een oplossing als je bedrijf dat kan dragen.
Maar er zijn een hoop kleine bedrijven, die met 1 of 2 werknemers die het verlies van een personeelslid heel moeilijk aankunnen. (los van de ramadan)
Personeel kost een hoop geld, een groter bedrijf zal makkelijker die kost kunnen dragen en spreiden dan een klein bedrijf.
Om een idee te geven, als ik iemand wil aannemen dan kost me dan 50000 per jaar, waarbij ik een eenmalige korting krijg van de overheid van 8000 als het mn eerste werknemer is, dit gaat dan om nettoloon van ongeveer 1500 per maand. Als deze ziek valt dan moet ik de eerste maand dat hij ziek is volledig zelf betalen. dus ik heb dan en 2200(brutoloon) verlies + de gemiste inkomsten, wat al snel op meer dan €5000 zou komen. je kunt nog zo goed voor je personeel willen zijn, als klein bedrijf kunnen zulke dingen je snel in problemen brengen

Sammie

Re: Ramadan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:26

Wie goed doet, goed ontmoet.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:29

Klopt dat personeel in dienst een boel geld kost.
En eerlijk? Komt er een stagiaire solliciteren die aan Ramadan wil meedoen? Ik denk niet dat ik hem/haar dan laat komen. Privé zijn M. en ik goed bevriend geraakt. Zakelijk heeft ze me een hoop hoofdbrekens en zorgen bezorgd, hoe goed we het met z'n allen ook wilden oplossen.
Het is makkelijk oordelen als je zelf niet in zo'n situatie zit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:34

inochiyo schreef:
Dat is idd een oplossing als je bedrijf dat kan dragen.
Maar er zijn een hoop kleine bedrijven, die met 1 of 2 werknemers die het verlies van een personeelslid heel moeilijk aankunnen. (los van de ramadan)
Personeel kost een hoop geld, een groter bedrijf zal makkelijker die kost kunnen dragen en spreiden dan een klein bedrijf.
Om een idee te geven, als ik iemand wil aannemen dan kost me dan 50000 per jaar, waarbij ik een eenmalige korting krijg van de overheid van 8000 als het mn eerste werknemer is, dit gaat dan om nettoloon van ongeveer 1500 per maand. Als deze ziek valt dan moet ik de eerste maand dat hij ziek is volledig zelf betalen. dus ik heb dan en 2200(brutoloon) verlies + de gemiste inkomsten, wat al snel op meer dan €5000 zou komen. je kunt nog zo goed voor je personeel willen zijn, als klein bedrijf kunnen zulke dingen je snel in problemen brengen

Dat snap ik, en de voorbeelden die ik noem zijn wel hele extreme situaties. Het is ook logisch als bedrijven dat niet kunnen doen, al zouden ze willen. Maar het lijkt mr, dat als blijkt dat met de ramadan iemand het niet goed vol kan houden, er in ieder geval een gesprek komt om het te bespreken, een gesprek met opties, een gesprek om samen naar een oplossing proberen te komen, waardoor beide partijen misschien wat water bij de wijn ( ;) ) moeten doen om tot hopelijk een passende compromis te komen... Of dingen uit te proberen. Dat in ieder geval. Als er dan uit komt, dit lukt niet, hebben beide partijen in ieder geval hun best gedaan voor de ander.

Iets wat, naar wat ik meekrijg, niet op de stage en de school van het meisje werd gedaan. Naar mijn idee waren die erg stoic en vasthoudend in wat ze wilden, terwijl een stagair helemaal niet hoognodig voor je bedrijf hoort te zijn en je hem/e hem/haar redelijk makkelijk hoort te kunnen missen met betrekking tot zwaarder werk.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:36

InekeN schreef:
Klopt dat personeel in dienst een boel geld kost.
En eerlijk? Komt er een stagiaire solliciteren die aan Ramadan wil meedoen? Ik denk niet dat ik hem/haar dan laat komen. Privé zijn M. en ik goed bevriend geraakt. Zakelijk heeft ze me een hoop hoofdbrekens en zorgen bezorgd, hoe goed we het met z'n allen ook wilden oplossen.
Het is makkelijk oordelen als je zelf niet in zo'n situatie zit.

Je hebt hier met 1 iemand te maken met wie dat zo is gelopen.
Dat is zuur....
Maar in de 100 of 1000 gevallen gaat het gewoon wel goed.

Zoals niet iedere vrouw, de ene zwangerschapsverlof heeft, of niet iedere man vrouwen ongewenst intiem benadert, om het even breed te trekken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:01

Citaat:
in het middenoosten zal het sowieso geen probleem zijn omdat iedereen het doet.
maar er zullen altijd wel mensen zijn die net iets meer volharden en verder willen gaan in hun geloof, en daar gaat het hier in dit topic toch om?

....eigenlijk niet.
In het midden oosten is het sociaal makkelijker en de dagen zijn korter.
Deze mevrouw deed het gewoon volgens de normale regels (niet eten en drinken als de zon boven de horizon staat) en dat bleek te zwaar in combinatie met een "volledige, niet aangepaste" werkdag.
Waarbij ik het dus flauw vind van de opleiding (het ging over een stage) dat er niet nagedacht werd (mocht worden) over mogelijke oplossingen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:08

Waar ik de andere kant van het verhaal wilde laten zien voel ik mij nu persoonlijk geraakt wanneer iemand typt dat een 'stagiaire' niet nodig is om je bedrijf te laten functioneren. Dat klopt helemaal!! Ze kosten extra tijd, en die maken wij er graag voor vrij om ze zoveel mogelijk te leren. De stagiaire heeft ONS nodig voor de opleiding, daar zijn wij trouwens streng op geselecteerd; er staan altijd mensen op de wachtlijst om te komen.

Vast niet omdat we zo 'stoic' zijn als werkgever. Hou toch op zeg. Er is van alles aan gedaan, aangepast werk, tips van voedingsdeskundige, ik mee naar de mentor- en ouder gesprekken. Maar eens is er een grens hoor. Daar waren stagiaire en ik het roerend over eens.
Laatst bijgewerkt door GeraldineVD op 10-06-16 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:11

De ramadan is pas sinds maandag begonnen, volgens mij plaatste je het vertrek gisteren of woensdag? Als er dan al van alles aan 'gedaan' is krijgt het wel weinig tijd?

Maar goed.. ik lees vanaf het scherm en als het allemaal zo snel oké, dan vertrek ik/je gaat krijg ik toch ernstig het gevoel dat er meer of ook iets anders aan de hand is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:14

Citaat:
omdat de stagiaire van iemand uit het topic hier haar stage en opleiding heeft afgebroken door het niet kunnen functioneren tijdens de ramadan. Daar ging het over.

Nou, nee.
Ze moest, dwz overmacht, de hele opleiding stoppen, want er zat dus nul komma nul souplesse in de stage.
Dat ze niet goed functioneerde sluipt er regelmatig in, ik heb alleen gelezen dat ze haar uiteste best deed, het zwaar had 'en misselijk werd'.
Dat is niet "niet goed functioneren", dat is ongelukken voorkomen. (Ik ben een groot voorstander van ongelukken voorkomen!)

Het moge duidelijk zijn : nul komma nul souplesse mbt de stage en ook maar meteen opleiding moeten staken is wat mij betreft brokken maken.

Ook mbt duidelijkheid: ik heb het niet over lagere eisen etc.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:16

Stagiaires wonen ook bij ons. M. is twee weken geleden al begonnen. Toen was het best zwaar voor haar (fysiek weinig gewend) maar ging het nog wel. De warmte deed er ook niet veel goed aan. We werken met sensibele dressuurpaarden en ik wil beslist niet dat er ongelukken gebeuren die vermijdbaar zijn. Wie in de paarden werkt weet dat het grotendeels fysiek is, longeren en zelf staan/lopen, het rijden, mesten, voeren etc... De lichte klusjes zijn gewoon een keer "op".
De insinuaties dat er andere dingen aan de hand zijn laten we maar van ons af glijden. We zitten samen achter de pc en laten het hier maar bij. Tis Bokt zullen we maar zeggen. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:29

In plaats van er is meer aan de hand als negatief op te vatten kun je natuurlijk ook gewoon zeggen: Ja er was idd ook meer aan de hand. Ze is twee weken geleden begonnen, toen was het al zwaar voor d'r want ze was al fysiek weinig gewend. De warmte hielp niet mee en ze was eigenlijk niet klaar voor al het werk dat ze moest doen. Alleen maar lichte klussen geven werkt ook niet.. Kortom ze functioneerde eigenlijk al onder het gewenste niveau en toen kwam dit er ook niet eens bij.

Want blijkbaar was er dus wel degelijk meer aan de hand dan enkel het ging niet vanwege de ramadan, dus we trekken de stekker eruit.. Maar ja.. Tis Bokt zullen we maar zeggen :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:17

Houdt er ook rekening mee dat niet alle werkgevers uberhaupt tolerant tegenover de Islam staan. En ik kan daar wel inkomen ook. Er is een groot verschil in Moslims... sterk gematigd maar ook zeer streng en voornamelijk binnen die laatste groep gaat er wel het e.e.a. mis o.a. op het gebied van gelijkheid. Het 'Halalzwemmen' zegt al wel genoeg.

Je moet je afvragen of je zo'n vorm van geloof graag ziet groeien binnen dit land. Dit gaat net zo goed mis bij strenge Christenen overigens, alleen merk ik in mijn omgeving dat die groep niet groeit, eerder slinkt en steeds meer matigt.

Ik ben geen rechtse islam- en/of vluchtelingen hater o.i.d. maar het zou imo wel gezond zijn om kritisch te blijven. Waar linkse partijen aan de ene kant roepen dat iedereen gelijk is (ongeacht ras, sexe of seksuele geaardheid), steunen ze aan de andere kant (soms overdreven) de Islam. Dit botst, niet zo zeer met de gematigde groep, maar wel met een heel aantal anderen.

Moraal van het verhaal: Het is mooi om te roepen dat werkgevers dit en dat moeten accepteren, maar ik weet zeker dat dit in de praktijk niet gaat werken en niet gaat gebeuren. Voorlopig nog niet in ieder geval. Er zijn nog teveel rotte appels.

Overigens zou ik zelf niet eens een vrouw met hoofddoek aan het werk willen hebben. Ik heb hier écht wat op tegen, net als het rokken en hoeden dragen bij zware christelijken. Dit stemt dus niet in met mijn visie over emancipatie. Ik vind het ook van de zotte dat er tegenwoordig zelfs sprake is van het verplicht moeten aannemen van zo iemand.
Ik heb zelf 2 moslima collega's gehad en zij waren allebei veel gematigder Moslim. Zij droegen dus o.a. geen hoofddoek.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:24

InekeN schreef:
Waar ik de andere kant van het verhaal wilde laten zien voel ik mij nu persoonlijk geraakt wanneer iemand typt dat een 'stagiaire' niet nodig is om je bedrijf te laten functioneren. Dat klopt helemaal!! Ze kosten extra tijd, en die maken wij er graag voor vrij om ze zoveel mogelijk te leren. De stagiaire heeft ONS nodig voor de opleiding, daar zijn wij trouwens streng op geselecteerd; er staan altijd mensen op de wachtlijst om te komen.

Vast niet omdat we zo 'stoic' zijn als werkgever. Hou toch op zeg. Er is van alles aan gedaan, aangepast werk, tips van voedingsdeskundige, ik mee naar de mentor- en ouder gesprekken. Maar eens is er een grens hoor. Daar waren stagiaire en ik het roerend over eens.

Ik ben niet helderziend, dat kan ik toch niet weten als dat niet in dit topic staat. Ik lees alleen maar dat de ramadan de probleemfactor was en dat ze ging stoppen daardoor, terwijl de ramadan nog maar net begonnen was, waardoor ik dacht dat er dan niet veel verder is gekeken. Is een logische conclusie gemaakt van de informatie die je had gegeven. Nu blijkt dat er meer achter zat, het al twee weken niet goed strookte, ze het sowieso al zwaar vond etc. Nu met die informatie vind ik het ook wel logisch dat ze moest stoppen. De ramadan was dan gewoon de druppel die de emmer deed overlopen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:02

Thesserd schreef:
Houdt er ook rekening mee dat niet alle werkgevers uberhaupt tolerant tegenover de Islam staan. En ik kan daar wel inkomen ook. Er is een groot verschil in Moslims... sterk gematigd maar ook zeer streng en voornamelijk binnen die laatste groep gaat er wel het e.e.a. mis o.a. op het gebied van gelijkheid. Het 'Halalzwemmen' zegt al wel genoeg.

Je moet je afvragen of je zo'n vorm van geloof graag ziet groeien binnen dit land. Dit gaat net zo goed mis bij strenge Christenen overigens, alleen merk ik in mijn omgeving dat die groep niet groeit, eerder slinkt en steeds meer matigt.

Ik ben geen rechtse islam- en/of vluchtelingen hater o.i.d. maar het zou imo wel gezond zijn om kritisch te blijven. Waar linkse partijen aan de ene kant roepen dat iedereen gelijk is (ongeacht ras, sexe of seksuele geaardheid), steunen ze aan de andere kant (soms overdreven) de Islam. Dit botst, niet zo zeer met de gematigde groep, maar wel met een heel aantal anderen.

Moraal van het verhaal: Het is mooi om te roepen dat werkgevers dit en dat moeten accepteren, maar ik weet zeker dat dit in de praktijk niet gaat werken en niet gaat gebeuren. Voorlopig nog niet in ieder geval. Er zijn nog teveel rotte appels.

Overigens zou ik zelf niet eens een vrouw met hoofddoek aan het werk willen hebben. Ik heb hier écht wat op tegen, net als het rokken en hoeden dragen bij zware christelijken. Dit stemt dus niet in met mijn visie over emancipatie. Ik vind het ook van de zotte dat er tegenwoordig zelfs sprake is van het verplicht moeten aannemen van zo iemand.
Ik heb zelf 2 moslima collega's gehad en zij waren allebei veel gematigder Moslim. Zij droegen dus o.a. geen hoofddoek.

Ik vind dit best wel extreem. Ipv dat je een vrouw aanneemt om wie ze is, zou je haar niet nemen om hoe ze eruit ziet. In mijn ogen is het juist een vorm van emancipatie om een hoofddoek te dragen en mee te draaien in de maatschappij. Waarom mag een vrouw de keuze niet hebben om zicht te bedekken?

En wat het halal zwemmen betreft vind ik het ook wel heel ver gaan om dat als negatief te bestempelen, eigenlijk slaat de stempel "halal zwemmen" al nergens op. En daarnaast zijn er zwembaden die een "burkini" weigeren, dus het is nooit goed...

Ben je ook anti-ladies night bij een sauna? Moet een vrouw dan maar dr tieten en billen aan mannen laten zien of anders mag ze niet genieten van een avondje sauna?

Het is wel offtopic dit, misschien handiger om er een ander topic over te openen of te pb'en als je dat de moeite vind :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:07

Mixje90 schreef:
Thesserd schreef:

Ik vind dit best wel extreem. Ipv dat je een vrouw aanneemt om wie ze is, zou je haar niet nemen om hoe ze eruit ziet. In mijn ogen is het juist een vorm van emancipatie om een hoofddoek te dragen en mee te draaien in de maatschappij. Waarom mag een vrouw de keuze niet hebben om zicht te bedekken?

En wat het halal zwemmen betreft vind ik het ook wel heel ver gaan om dat als negatief te bestempelen, eigenlijk slaat de stempel "halal zwemmen" al nergens op. En daarnaast zijn er zwembaden die een "burkini" weigeren, dus het is nooit goed...

Ben je ook anti-ladies night bij een sauna? Moet een vrouw dan maar dr tieten en billen aan mannen laten zien of anders mag ze niet genieten van een avondje sauna?

Het is wel offtopic dit, misschien handiger om er een ander topic over te openen of te pb'en als je dat de moeite vind :)

Het gaat mij niet om de vrouw in kwestie, of zij dat wel of niet mag doen van mij, ik ben het simpelweg sterk oneens met de gedachtengang vanuit het geloof erachter.

'Halalzwemmen' heb ik niet bedacht trouwens, zo noemt die stichting zich zelf :+
Ook hier hetzelfde, dit is dan bedoeld om Moslima's uit hun isolement te halen. Leuk initiatief, maar waarom zitten die Moslima's uberhaupt in een sociaal isolement? Dat is mijn punt.

Zelfde geldt voor ladies night, tuurlijk ben ik daar niet op tegen :+ is hartstikke leuk en gezellig, en ik snap ook heel goed dat sommige vrouwen zich daar prettig bij voelen. En dat is waar het om gaat. Niet vanuit het idee 'een vrouw mag zich niet onbedekt aan een man vertonen' en 'onbedekt' gaat dan binnen de Islam variërend heel ver zoals we allemaal weten.

Ik ben er simpelweg op tegen dat vrouwen zich aan allerlei regels moeten houden om mannen tot hun dienst te zijn, omdat zij dan niet getriggerd worden. Je kan zeggen wat je wil, maar dat is het idee er achter, dat is de regel en dat is waarom Allah dat van een vrouw verwacht.

Vervolgens kiest een Moslima hier zelf voor (iets met paplepel en geloven etc) en dat is prima, maar als ik werkgever zou zijn, zou ik hier erg veel moeite mee hebben.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 10-06-16 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:10

Mixje90 schreef:

Uhhhmmmmm....deze statements zeggen meer hoe jij in het leven staat denk ik. Vooral die laatste.....WTF?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:13

Mixje90 schreef:

In een sauna loopt iedereen altijd naakt rond, Mannen en vrouwen, het is eerder een uitzondering als ze badkledij toelaten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:28

inochiyo schreef:
Mixje90 schreef:

In een sauna loopt iedereen altijd naakt rond, Mannen en vrouwen, het is eerder een uitzondering als ze badkledij toelaten

Het gaat erom dat er mensen zijn die anti ladies night zijn blijkbaar. Ik kom zelf niet in sauna's, maar waarom zou iemand wat tegen een ladies night willen hebben?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:30

Volgens mij was die vraag gewoon gericht op mij en ik heb de vraag ook al beantwoord :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:44

Thesserd schreef:
Volgens mij was die vraag gewoon gericht op mij en ik heb de vraag ook al beantwoord :)

Ik lees alleen maar alles behalve respect voor een anders denkende. (iets met paplepel en geloven etc.) Niet dat ik zeg dat je iemand MOET respecteren, je moet doen wat je wil, als je dat niet wil doen ook prima.
Een vrouw die alleen met vrouwen wil zwemmen mag dat, TENZIJ ze dat wil doen vanwege haar geloofsovertuiging.
Maar ik kan wel op alles gaan reageren, het is alleen erg off topic... Lijkt me niet de bedoeling om in dit topic er een hele discussie over te gaan hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:54

Thesserd schreef:

Thesserd,ik ben het met je eens. Weliswaar moet iedereen de vrijheid hebben om te doen en laten wat hij\zij wil, maar ik wil ook de vrijheid hebben om daar niets mee te maken te hebben.En zelf te bepalen met wie ik wil omgaan of wil aannemen.En dat zie ik niet als discriminatie,maar als vermijden van ruzie.