Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:aMomentLT schreef:Ik vind het echt een belachelijk opmerking van hem.. Maar ik heb daarna ook zijn excuses filmpje van 15 min gezien, en die kwam wel heel oprecht op me over..
Dus ik denk dat zoiets een vergeten en vergeven kwestie moet zijn, want geef toe, ook iedereen hier maakt wel eens een banketstaaf opmerking, maar dat komt niet in het nieuws omdat wij geen bekendheid hebben..
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant denk ik: had hij (en niet alleen hij, kijk ook maar naar de uitspraak van Lieke van Lexmond, die achteraf ook ineens wat anders beweerde te bedoelen) niet beter kunnen nadenken over wat hij zei? Eerst denken, dan praten.
Tytonidae schreef:Ik denk, dat omdat jij gelukkig bent met wie jij bent, vul jij niet met jouw onzekerheid de betekenis van de uitspraken van anderen in. Een heleboel mensen doen dat helaas wel, waardoor deze personen al gauw een uitspraak als kwetsen ervaren, ookal is deze dat in essentie niet.
Jildau schreef:Hebben jullie al bedacht dat hetgeen wat Giel daadwerkelijk gezegd heeft wel eens enorm uit zijn verband getrokken kan zijn?
Ik ben erachter dat ik een veel leuker mens ben met een paar kilo meer. Zovaak geprobeerd af te vallen en dat lukte uiteindelijk wel, met 4 dagen in de week fanatiek sporten en elke calorie tellen, op feestjes overal nee tegen zeggen en elke avond met honger naar bed. Maar bah wat werd ik daar chagrijnig van.
Picasso schreef:Trek mijn Tokki-trainingspak erbij aan; dat brengt je namelijk zo lekker in de stemming.
aMomentLT schreef:Ik vind het echt een belachelijk opmerking van hem.. Maar ik heb daarna ook zijn excuses filmpje van 15 min gezien, en die kwam wel heel oprecht op me over..
Dus ik denk dat zoiets een vergeten en vergeven kwestie moet zijn, want geef toe, ook iedereen hier maakt wel eens een banketstaaf opmerking, maar dat komt niet in het nieuws omdat wij geen bekendheid hebben..
Shadow0 schreef:Tytonidae schreef:Ik denk, dat omdat jij gelukkig bent met wie jij bent, vul jij niet met jouw onzekerheid de betekenis van de uitspraken van anderen in. Een heleboel mensen doen dat helaas wel, waardoor deze personen al gauw een uitspraak als kwetsen ervaren, ookal is deze dat in essentie niet.
Van een aantal opmerkingen is echt heel nadrukkelijk wel te stellen dat ze kwetsend en negatief zijn, en dat ze ook echt niet positief of opbouwend of respectvol bedoeld zijn.
Dat mensen die niet onzeker zijn daar makkelijker mee om kunnen gaan is best zo. En dat mensen die kwetsbaar overkomen vaker slachtoffer zijn van pesten (en geweld) is ook zo. Maar dat zegt vooral heel veel over onze maatschappij. Je hebt geen plicht om zelfverzekerd te zijn. Onzeker en kwetsbaar zijn is niet iets waarmee je 'verdient' om alsnog beledigd te worden. Het is niet ok om anderen te kwetsen, ook niet als mensen kwetsbaar of onzeker zijn. JUIST niet als mensen kwetsbaar of onzeker zijn. Dat lijkt me de essentie van beschaving.
Wat jij omschrijft is echt heel erg 'blaming the victim' - het idee dat we niet degene aanspreken die een beledigende opmerking maken, maar de mensen die er het slachtoffer van zijn. Echt niet ok.
Sheran schreef:Zeggen dat je niet op dikke vrouwen valt lijkt me op zich niet onacceptabel kwetsend. Dat mág toch? Hij zegt niet dat het slobberende walvissen zijn. Alleen dat het voor hém gelijk staat met weinig doorzettingsvermogen. Als dat over dunne mensen zou gaan was dat ook niet erg geweest.
Sheran schreef:Zeggen dat je niet op dikke vrouwen valt lijkt me op zich niet onacceptabel kwetsend. Dat mág toch?
Citaat:Alleen dat het voor hém gelijk staat met weinig doorzettingsvermogen. Als dat over dunne mensen zou gaan was dat ook niet erg geweest.
gohya schreef:Er zijn ook genoeg slanke vrouwen die ongezond zijn! die slaan het vet van binnen op,in de aders en organen,enz.
En stel je bent verliefd,verloofd,getrouwd met een slanke man of vrouw.Die man of vrouw word later opeens erg dik,door wat voor reden dan ook.Zeg je dan ook: ik hoef je niet meer,ik ga scheiden want je bent te dik,en ik houd niet van dikke mannen/vrouwen?
Je word toch verliefd op iemand zoals die is? karakter is vele malen belangrijker,vind IK.
Lente schreef:Hoe krijgt de ander er last van als de partner wat aankomt dan?
Blue_Eyes schreef:MarlindeRooz schreef:Ik verzorg mezelf goed, dan verwacht ik dat ook van een ander.
Maar wederom: wat zwaarder zijn en niet goed voor jezelf zorgen zijn twee verschillende dingen.