Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:44

Tja, dat heet kennis van de Nederlandse cultuur, Bruintje.

Als gezegd, meer dan de helft van de WIA trekkers heeft een onzichtbare ziekte, - "handophouders", "te lui om te werken".
Je zou je kunnen verdiepen, als je dat leuk vindt, in de wet werk en bijstand: daar is echt geen ruimte voor luilakken.

(Of ach, Janneke, sommige mensen houden van mopperen, dat is ook de Nederlandse cultuur, of misschien wel gewoon menselijk....)

bruintje123

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:50

Wie heeft het hier over WIA??
Lezen heet dat!!!

Ja genoeg luilakken in de bijstand, gezonde luilakken.
Elke gemeente kent ze, weet wie ze zijn en (kunnen) doen er niets aan doen.
Is algemeen bekend Janneke, Nederlandse kennis als het het daar over hebt.
Heeft niks met mopperen te maken, maar feiten kennis.

MarjanB

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:56

Janneke voelt zich kennelijk persoonlijk aangesproken.. Heb het nooit over zieke mensen gehad. Daar moet juist meer begeleiding heen in plaats van mensen die het allemaal wel prima vinden..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:10

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:16

Janneke2 schreef:
Persoonlijk woon ik ook liever in Nederland, maar SPAAR mij het nepfeministisch gezwets over dat de islam vrouwen zou onderdrukken. (Er zijn helaas bakken mannen die dit doen, al dan niet met een beroep op de marrokkaanse, peruaanse, of.... Nederlandse cultuur.)

:j En dat duurt meestal precies zolang het nodig is om die andere groep / cultuur neer te halen... maar zodra het gaat om echte zinvolle versterking van acceptatie of verandering dan blijft het net iets te vaak stil.

(En dan zou ik zeggen dat we toch nog genoeg vrouwonvriendelijke en homofobe stromingen hebbne. De SGP verzet zich bv nog steeds aan alle kanten van vrouwen als gelijkwaardige mensen, en een bedrijf van een behoorlijk christelijke eigenaar heeft laatst een man geweigerd omdat die met een man samenwoonde. Het katholieke geloof laat nog steeds geen vrouwen toe op hogere posten, en ook homoseksualiteit is volgens mij recentelijk nog afgewezen door de paus.
En hier in de buurt is een nieuwe kerk aan het ontstaan met, jawel, op sekse gescheiden gebedsgroepen - waarbij de vrouwen als speciale avond uitsluitend makeovers en beauty-tips krijgen: de rol van de vrouw is mooi wezen en vooral geen inhoud. Maar ook de anti-buitenlanderstroming kenmerkt zich nou niet meteen door een respectvolle omgang met vrouwen, bijvoorbeeld de vriendelijke en respectvolle manier waarop er gereageerd werd/wordt op Femke Halsema, of Sylvana Simons... de verkrachtingsdreigingen vliegen je om de oren. Klinkt niet echt als fijne beschermers van de positie van de vrouw... )

Het voelt altijd nogal onoprecht, dat aanhalen van tolerantie, opkomen voor homo's en vrouwen, als juist de mensen die het zo hard betogen vervolgens (bv op Twitter of GeenStijl) alsnog genadeloos iemand uitscheldt precies op het homo- of vrouwzijn (of allebei, als het zo uitkomt.) En het niet bv gewoon bij argumenten houdt.

Laat ik het er op houden dat IK me daar in elk geval niet veiliger door voel, niet gewaardeerd, en als dat mijn bescherming zou moeten zijn, dan wat mij betreft liever niet.

(Ik vond het verhaal van de moskee hier trouwens ook niet helemaal overtuigend, toen ze het mannendeel en het vrouwendeel lieten zien en probeerden duidelijk te maken dat het heus niet om ongelijkheid ging dat vrouwen 3hoog achter geplaatst werden en de mannen midcenter. :) Maar zij misbruiken in elk geval niet mijn associaties om hun eigen visie te verhullen.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 22:27

bruintje123 schreef:
Ja genoeg luilakken in de bijstand, gezonde luilakken.
Elke gemeente kent ze, weet wie ze zijn en (kunnen) doen er niets aan doen.

Dat is allang niet meer waar: inmiddels kunnen mensen om allerlei redenen gekort worden op hun uitkering, en niet mee willen werken is daar een van die VEEL wordt gebruikt. Tot het punt dat mensen nu op vrij grote schaal 32 uur per week tewerk gesteld worden zonder salaris of arbeidsrechten, en als ze niet vriendelijk genoeg zijn, worden ze gekort - een 'maatregel' wordt dat eufemistisch genoemd, maar het betekent gewoon geen geld. Terwijl ze dus wel werken.

Oftewel: die zogenaamde luilakken zijn prima uit de bijstand te houden, en we slaan al geruime tijd door naar de andere kant: veel mensen die in financiele nood komen terwijl ze juist alles doen wat ze maar kunnen. Terwijl de overheid baanverdringing faciliteert: bestaand werk wordt vervangen door niet-betaalde arbeidskrachten. Op wie moet je dan boos zijn?

(En ach, ik zag de zorg ook al langs komen geloof ik... https://twitter.com/GreenYellow4/status ... 6339974145 En wie is er uiteindelijk nou werkelijk verantwoordelijk voor het ontstaan voor het gigantische geldverspillende bureaucratische systeem? http://www.joop.nl/opinies/minister-sch ... -patienten )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:44

MarjanB schreef:
Janneke voelt zich kennelijk persoonlijk aangesproken.. Heb het nooit over zieke mensen gehad. Daar moet juist meer begeleiding heen in plaats van mensen die het allemaal wel prima vinden..

Ik word er boos van, die makkelijke veroordelingen.

Marian, jij schreef over mensen "met zweetpoten", waar jij liever niet voor wilde betalen. Die zweetpoten was 'een uitdrukking', schreef je ter verduidelijking.
Ik hoor die uitdrukking wel eens langs komen, dan gaat het over hetzij zieken hetzij gevangenen.
Uiteraard zijn er ook in Nederland kleine culturele verschillen, dus wellicht betekent de uitdrukking in jouw oren iets compleet anders.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:51

bruintje123 schreef:
Wie heeft het hier over WIA??
Lezen heet dat!!!

Heel simpel, ik had het over Wia. Het moge off topic zijn, maar bij enig teruglezen is dat zo te vinden.

Dat dat niet aan de orde is als het zou gaan over luilakken die best kunnen werken.
En waar het mij om ging, is dat ik nijdig wordt van de gemakkelijke, venijne veroordeling. Aan meer dan de helft van de WIAgerechtigden kun je aan de buitenkant niets zien.
(Waarna je dus heerlijk kunt sneren over luilakken.)

Citaat:
Heeft niks met mopperen te maken, maar feiten kennis.

Lang leve de feitenkennis.

Vriendin verzuchtte van de week 'ik wilde wel dat het verkiezingstijd was, want dan ging de fact checker weer aan'.