Deurwaarder veilt kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:25

Volgens het CJIB (die de boetes int) hoef je niet eerst te betalen.

Citaat:
Drie mogelijke uitkomsten

Als u in beroep bent gegaan, zijn er drie mogelijke uitkomsten:

Uw beroep wordt niet behandeld, bijvoorbeeld omdat u het te laat hebt ingediend. Uw beroep wordt dan “niet ontvankelijk” verklaard.

U wordt in het gelijk gesteld
De boete vervalt (uw beschikking wordt vernietigd) of wordt lager (uw beschikking wordt gewijzigd).
Hebt u de boete al betaald, dan ontvangt u het (teveel) betaalde terug. Is uw beschikking vernietigd of gewijzigd naar € 0,00, dan ontvangt u ook de betaalde administratiekosten terug.

Uw beroep wordt afgewezen
U moet de boete dan alsnog betalen (als u dat nog niet had gedaan). U ontvangt hiervoor een nieuwe acceptgirokaart.

danzzz

Re: Deurwaarder veilt kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:27

Ik heb in beide geen vertrouwen, dus ik raad iedereen aan (vooral mezelf) om een boete maar gewoon gelijk te betalen en dan het traject in te gaan.

En dan heb ik het geluk dat ik het KAN betalen, want we hebben het hier over mensen die dat misschien niet kunnen en daardoor in de schulden terecht komen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:44

Brainless dat is in het geval als jouw bezwaar wordt behandeld binnen de betalingstermijn. Je moet wel degelijk je boete betalen alvorens de betalingstermijn verstreken is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:56

_sharonnn schreef:
Brainless dat is in het geval als jouw bezwaar wordt behandeld binnen de betalingstermijn. Je moet wel degelijk je boete betalen alvorens de betalingstermijn verstreken is.

Nee hoor .... Bij bezwaar niet.....maar dit is zo offtopic en zwaar overdreven. Ga toch weer verder op onderwerp of open jullie eigen topic.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:15

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:57

slimmerik schreef:
_sharonnn schreef:

Nee hoor .... Bij bezwaar niet.....maar dit is zo offtopic en zwaar overdreven. Ga toch weer verder op onderwerp of open jullie eigen topic.

Ik mag toch wel even inhaken op wat er gezegd wordt? Deze discussie gaat namelijk ook al lang niet meer over die kat ;)

En bij bezwaar is dat zo, werd de pagina hiervoor nog vermeld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:38

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:39

Dat was op pagina 3 ofzo ook al bekend :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:41

Echt? Dan ontstip ik dit topic want geneuzel wat is ontstaan heeft niet mijn interesse :D ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:51

Doe dat vooral :)
Ik vind deze discussie best interessant namelijk

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:24

Ik ook. Staat mij bij dat op je bekeuring altijd staat dat ook bij bezwaar eerst betaald moet worden? Ik heb dat elk geval gehad en voor rechter laten komen. Bezwaar was gegrond en geld terug gestort gekregen elk geval.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 01:17

Je krijgt al een boete van (of meer dan) €40 bij 2 km te hard. Dan rij je 57 km/h op een rustige weg waar ineens een laser staat...

Ken mensen die in de schulden zijn gekomen door belastingfouten die pas enorm laat opgemerkt worden etc. Dat mag en kan blijkbaar allemaal, want belasting zijn ook 'maar mensen'. Maar de rest is dus niet 'maar mens' om een beetje fair behandeld te worden. Als ze in een faillissement je KAT nog nodig hebben, heb je blijkbaar geen nagel om aan je kont te krabben lijkt mij zo...
Vind het gewoon cru. Maar alleen als het per ongeluk is gegaan of echt in nood. :o

Mensen die 'gewoon' veel meer geld opleven dan opleveren, en dan alles ontnomen krijgen, vind ik niet zielig.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:26

Moderatoropmerking:
Omdat de discussie die op de laatste paar pagina's ontstaan is voor BB nogal offtopic is, maar wellicht wel maatschappelijk interessant verplaatsen we het topic naar NM.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:20

slimmerik schreef:
Het onderwerp van dit topic doet er ook niet meer toe ;) : http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24083 ... n-kat.html

In dat stukje word de dierembescherming gequote
Dat het een levend wezen is en geen koelkast. Maar wettelijk is een huisdier gewoon een ding... geen wezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:57

xSlvna
Nee hoor.

Als ik 136 rij waar ik 130 mag... gaat er 4 km correctie vanaf, dan krijg ik geen boete (die krijg je pas bij 3 te hard).
Als ik 137 rij (op de GPS, dat is op de teller 145) dan rijd ik na correct 3 km te hard.
Dan is de boete......LET OP ..... 19E (excl administratie kosten).

http://www.flitsers.nl/boete
40E is bij 7km te hard... dat is dus 141 echte km... dat is ruim 150-155 op de teller.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:12

Correctie gaat op procentbasis en hangt volledig af van de snelheid.

60 (op de teller) rijden op een 50 km weg levert een boete op. Daarnaast is de tellerafwijking niet standaard hetzelfde in een auto. Gemiddeld is de tellerafwijking (ik dacht) 10% maar kan meer of minder zijn eea ligt aan de auto. De correctie die Justitie toepast is om rekening te houden met de tellerafwijking.

Daarnaast blijken vaak de meetinstrumenten niet voldoende geijkt. Het is ook altijd verstandig om bij snelheidsovertredingen gedetecteerd door mobiele flitsapparatuur in een wobverzoek de ijk gegevens op te vragen van het gebruikte meetinstrument.

@ brainless http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... ingen.html

hier vindt je de boetebedragen. het begint bij 4 km te hard bibeko kost je 24 euro en bubeko kost het je 27 euro inclusief administratiekosten zit je bibeko op 31 en bubeko op 36.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:05

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:03

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:13

Nou, je zal als klein bedrijf maar zo lang moeten wachten. Ik voorzie een sneeuwbal effect. Bovendien hou je altijd een groep mensen die vrolijk hun kop terug in het zand steken en alles verbrassen aan dingen die niet meer afgepakt kunnen worden. Want zo zien ze dat. Je kunt wat je woning betreft al een bevriezing inroepen tot het allerlaatste moment, tot de deurwaarder binnen is. Is dat niet genoeg.... dit gedrag word gewoon beloond zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:20

Ik zou meer zien in een gratis budgetcoach, weet niet of dat ook al bestaat? Dat iemand met mensen die veel schulden hebben de complete boekhouding bekijkt, kijkt waarop bezuinigd kan worden, kijkt op welke regelingen ze evt nog recht hebben etc...
Als je ziet hoe sommige mensen met schulden onnozel met hun geld om gaan, vaak ook puur omdat het overzicht kwijt is en mensen van gekkigheid ook miet meer weten wat ze moeten doen, lijkt me dat een betere oplossing dan een half jaar uitstel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:10

verootjoo schreef:
Ik zou meer zien in een gratis budgetcoach, weet niet of dat ook al bestaat? Dat iemand met mensen die veel schulden hebben de complete boekhouding bekijkt, kijkt waarop bezuinigd kan worden, kijkt op welke regelingen ze evt nog recht hebben etc...
Als je ziet hoe sommige mensen met schulden onnozel met hun geld om gaan, vaak ook puur omdat het overzicht kwijt is en mensen van gekkigheid ook miet meer weten wat ze moeten doen, lijkt me dat een betere oplossing dan een half jaar uitstel.

Die mensen zitten ook bij de schuldsanering :j alleen gratis, tja wie gaat dat betalen dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:18

_sharonnn schreef:
verootjoo schreef:

Die mensen zitten ook bij de schuldsanering :j alleen gratis, tja wie gaat dat betalen dan?

Ja klopt, maar dan moet je wel eerst in de schuldsanering zitten ;) daar kom je ook niet zomaar en ik denk dat je deze mensen beter kan helpen de boel weer op het pad t krijgen voor het zo erg is dat ze daarin kunnen. Bovendien worden dan na drie jaar de rest van schulden kwijtgescholden en dat kost ook veel geld...

Wie dat gaat betalen, de WMO ofzo :P geen idee. Maar je helpt er wel een hoop mensen mee zoals de schuldeisers ook. Als die maar lang genoeg niet betaald krijgen helpen de schuldenaars hun ook nog mee de afgrond in...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:36

Gypsy schreef:
Nou, je zal als klein bedrijf maar zo lang moeten wachten. Ik voorzie een sneeuwbal effect. Bovendien hou je altijd een groep mensen die vrolijk hun kop terug in het zand steken en alles verbrassen aan dingen die niet meer afgepakt kunnen worden. Want zo zien ze dat. Je kunt wat je woning betreft al een bevriezing inroepen tot het allerlaatste moment, tot de deurwaarder binnen is. Is dat niet genoeg.... dit gedrag word gewoon beloond zo.

Maar als er niks te halen valt, lijkt wachten mij altijd nog beter dan niks krijgen?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:30

"In deze periode van maximaal een half jaar worden inkomsten boven de minimumnorm wel al apart gezet om de schulden uiteindelijk te kunnen aflossen".

Ik zit wel een beetje met bovenstaande. Want wat als je van de minimumnorm je vaste lasten niet kunt betalen? Dan maak je juist nieuwe schulden.
Of maken ze per persoon een vrij te laten bedrag berekening oid? Zodat iedereen een minimumnorm krijgt op basis van de vaste lasten?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:24

Snorlex schreef:
"In deze periode van maximaal een half jaar worden inkomsten boven de minimumnorm wel al apart gezet om de schulden uiteindelijk te kunnen aflossen".

Ik zit wel een beetje met bovenstaande. Want wat als je van de minimumnorm je vaste lasten niet kunt betalen? Dan maak je juist nieuwe schulden.
Of maken ze per persoon een vrij te laten bedrag berekening oid? Zodat iedereen een minimumnorm krijgt op basis van de vaste lasten?

Vaste lasten kun jij betalen :j het is inderdaad per persoon afhankelijk. Gezien het al laat is, is er vast iemand die het verder wil toelichten :D :o