Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:15

Lusitana schreef:
Toch zijn er mensen die werkelijk geloven dat homo´s andere homo´s proberen te werven.

Of mensen die denken dat je van homoseksualiteit genezen kan worden. 8)7
Waarom denken mensen dat het een keuze/fase/idk is?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:17

vuurneon schreef:
Je kan homoseksualiteit ook niet bevorderen, t zit er in of niet. Als mijn kind geboren hetero is, kan ik hem wel de hele dag vertellen hoe leuk het is als hij met een vent thuis komt maar dat zal dan ook niet gebeuren.

En precies dat is wat veel gelovigen en ook niet-gelovigen maar niet (willen) begrijpen.

Het zit er in, daarom is het juist zo belangrijk om mensen (en zeker je eigen kinderen) daar niet op af te wijzen. Je kan wel heel stoer vertellen dat je graag wil dat je dochter met een leuke vent thuis komt, maar wellicht kwets je haar dan al. Misschien is ze wel niet hetero? Als er gewoon niet zo moeilijk wordt gedaan over geslacht en iedereen gewoon valt waar hij/zij op valt en hier verder niet afwijzend op gereageerd wordt hebben we weer een heel zelfveroorzaakt probleem uit de wereld geholpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:18

Lente schreef:
Mijn kinderen zijn overigens tot nu toe vrij duidelijk hetero. En geloof mij... Ze krijgen alle ruimte om LGBTQ te zijn.

Maar ja. Ze zijn het niet. :')

Heb geprobeerd ze aan te sporen, ze eenhoorns beloofd (dit bracht mijn middelste even aan het twijfelen) ze keer op keer naar The village people laten luisteren... Maar Nope... :n

Zo gaf mijn buurvrouw een poppenwagen aan haar oudste zoon. Hij was toen 3 jaar en stoer. Zij is pro gelijkheid en vond het tijd om zijn verzorgende kant aan te spreken. Dus vandaar de poppenwagen, want jongens konden ook best met meisjes dingen spelen, weg met de traditionele gender! Jongen blij met de poppenwagen :j hij pleurde het ding zo van het balkon af :D T zat er echt niet in, hij wou auto's, hamers en hout.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:19

DarkoFoitzik schreef:
interessant dat het als onnatuurlijk wordt gezien. dieren hebben geloof ik volgs het Christendom geen Eigen wil toch? ook in het dierenrijk wordt homoseksualiteit gezien in bijvoorbeeld, zwanen, eekhoorns, dolfijnen, chimpansees, etc.

het is dus niet tegen natuurlijk, sterker nog het heeft een evolutionaire functie. de kans op homoseksualiteit neemt toe naarmate een vrouw meer mannelijke nakomelingen krijgt. hierdoor wordt de populatie beschermt tegen een overmaat aan mannelijke indivuduen. aanvullend worden de vrouwen vruchtbaarder in het nabijzijn van homoseksuelen. 2 mannelijke dieren vormen dan ene territorium zonder dat de andere individuen gestoort worden in de voortplanting. deze Mogen immers in dat territorium verblijven. dit biedt extra bescherming voor de opgroeiende kroost.

Ik geloof niet dat wij van dieren afstammen ;)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:22

ravellie schreef:
DarkoFoitzik schreef:
interessant dat het als onnatuurlijk wordt gezien. dieren hebben geloof ik volgs het Christendom geen Eigen wil toch? ook in het dierenrijk wordt homoseksualiteit gezien in bijvoorbeeld, zwanen, eekhoorns, dolfijnen, chimpansees, etc.

het is dus niet tegen natuurlijk, sterker nog het heeft een evolutionaire functie. de kans op homoseksualiteit neemt toe naarmate een vrouw meer mannelijke nakomelingen krijgt. hierdoor wordt de populatie beschermt tegen een overmaat aan mannelijke indivuduen. aanvullend worden de vrouwen vruchtbaarder in het nabijzijn van homoseksuelen. 2 mannelijke dieren vormen dan ene territorium zonder dat de andere individuen gestoort worden in de voortplanting. deze Mogen immers in dat territorium verblijven. dit biedt extra bescherming voor de opgroeiende kroost.

je gelooft niet in de evolutie theorie?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:23

ravellie schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Stammen we ook niet vanaf... We zijn een diersoort :P de mens is eigenlijk gewoon een dier. Net als dat de aap een dier op zich is, de hond, de dolfijn etc.

Wat maakt de mens anders dan een aap of een dolfijn? We zijn intelligenter maar verder doen we alles het zelfde... Allemaal een voortplantingsdrift, we zogen allemaal onze jongen, we eten, drinken en hebben plezier en we kunnen allemaal communiceren :+

Maarja das een andere discussie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:31

blokje schreef:
DarkoFoitzik schreef:
ok duidelijk. ik vind dit dan wel redelijk vreemd. je keurt niet af dat ze het zijn maar je keurt wel af hoe ze handelen?

in zekere zin keur je hun bestaan dus af. je kunt namelijk niet verwachten dat ze niet zullen handelen naar hun wezen. interessant.

waarom worden homoseksuelen eigenlijk afgekeurd?

In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.

In de bijbel staat ook:
"Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt. En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt."

Ik zit nog steeds te wachten op de eerste christen die dat letterlijk neemt...

Of deze dan:
"Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."

Ik heb afgelopen zondagavond nog even de laatste hand gelegd aan een presentatie voor mijn werk. Aangezien sommige Christenen blijkbaar de neiging hebben vrij letterlijk te nemen wat er in de bijbel staat: moet ik nu vrezen voor mijn leven? :+

En wie vloekt, moet volgens de bijbel gestenigd worden:

"En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden."

Ik neem aan dat als mensen de bijbel zo letterlijk mogelijk naleven, dit ritueel op gezette tijden plaatsvindt op verschillende plaatsen in Nederland? :+

Goed, mijn punt lijkt me duidelijk. Wat mij op de vraag brengt: hoe bepaal je wat je letterlijk neemt uit de bijbel en wat niet? Hoe maak je dat onderscheid? Waarom neem je letterlijk dat een vrouw niet met een vrouw mag slapen, maar heb je intussen wél je rechteroog en -hand nog steeds en stenigen jij en je mede-orthodoxen geen mensen die vloeken?

Dat snap ik namelijk niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:35

safina schreef:
blokje schreef:

In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.

In de bijbel staat ook:
"Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt. En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt."

Ik zit nog steeds te wachten op de eerste christen die dat letterlijk neemt...

Of deze dan:
"Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."

Ik heb afgelopen zondagavond nog even de laatste hand gelegd aan een presentatie voor mijn werk. Aangezien sommige Christenen blijkbaar de neiging hebben vrij letterlijk te nemen wat er in de bijbel staat: moet ik nu vrezen voor mijn leven? :+

En wie vloekt, moet volgens de bijbel gestenigd worden:

"En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden."

Ik neem aan dat als mensen de bijbel zo letterlijk mogelijk naleven, dit ritueel op gezette tijden plaatsvindt op verschillende plaatsen in Nederland? :+

Goed, mijn punt lijkt me duidelijk. Wat mij op de vraag brengt: hoe bepaal je wat je letterlijk neemt uit de bijbel en wat niet? Hoe maak je dat onderscheid? Waarom neem je letterlijk dat een vrouw niet met een vrouw mag slapen, maar heb je intussen wél je rechteroog en -hand nog steeds en stenigen jij en je mede-orthodoxen geen mensen die vloeken?

Dat snap ik namelijk niet.

Een belangrijk verschil is sowieso of het in het Oude of Nieuwe Testament staat (OT regels worden niet zo zeer nageleefd door Christenen; denk aan besnijden en geen varkensvlees eten) en wie het gezegd heeft volgens de schrijver. In het NT adviseert iemand nml ook om niet te trouwen (wie ook alweer?) maar dat advies wordt ook niet ter harte genomen door Christenen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:46

Ze blijven zich aan de ani-homo regels houden omdat ze daar zelf niet de dupe van worden. :')

(natuurlijk zijn er ook christelijke homo's, maar die leven vast minder streng, dus kijken andere dingen ook wel door de vingers neem ik aan)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:53

Darko: ik geloof idd niet in de evolutie theorie.
Ik geloof in de Schepping

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:56

ravellie schreef:

interessant maar dit valt denk ik buiten de scope van dit topic.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:57

DarkoFoitzik schreef:
ravellie schreef:

interessant maar dit valt denk ik buiten de scope van dit topic. je gelooft dus dat alles geschapen is door god? dus ook homoseksuele mensen zijn geschapen door god?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:58

DarkoFoitzik schreef:
ravellie schreef:

interessant maar dit valt denk ik buiten de scope van dit topic.

Ja, ik denk het ook :o ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:00

Ik hoop gewoon dat iedereen met zijn eigen manier van leven gelukkig kan zijn en anderen die mogelijkheid ook biedt.

Dat daarbij rekening wordt gehouden met wettelijke bepalingen en het internationaal verdrag voor de rechten van de mens.

En als er kinderen/jongeren zijn die erachter komen dat ze homoseksuele gevoelens hebben en die zich thuis niet gelukkig voelen omdat ze niet worden geaccepteerd en/of kampen met angsten/depressies/suïcidale gedachten (ook als ze niet homo zijn trouwens)... Dan staat mijn deur open.

Want ook al ben ik geen Christen. Ik weet wel wat naastenliefde is.

Ik denk altijd maar zo... Ik leef als een goed persoon. Als God écht bestaat dan ga ik er vanuit dat Hij barmhartig is en dat hij me niet kwalijk zal nemen dat ik dingen niet uit Zijn naam doe maar uit goedheid.

Ik ben niet goed omdat ik denk dat er een dag des oordeels is maar omdat dat mijn normen en waarden zijn.

vuurneon

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:04

Vanuit huis ben ik ook opgegroeid met god is van de liefde. Liefde tussen ouder en kind, liefde tussen man/vrouw en vrouw/man (en alles wat ertussen), liefde voor je medemens. En om die reden hebben mijn ouders het wel jammer gevonden dat geen van de kinderen meer gelovig is en de kleinkinderen niet gedoopt maar is de liefde voor ons nog even onvoorwaardelijk.

Lente, ik sluit mij volledig bij jou aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:07

Daarbij gebeuren er zoveel verschrikkelijke dingen in deze wereld dat ik me werkelijk niet voor kan stellen dat God zich er druk om maakt dat ik 's avonds bij een vrouw in bed stap in plaats van bij een man.

Laten we zeggen dat ik een veel gelukkiger mens en dus betere moeder ben sinds ik mijn eigen geaardheid heb geaccepteerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:09

Heerlijk lente! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:11

*\o/* (let op de ROZE pompoms).

Maar alles goed en wel... Dat afgeven op Christenen/Joden/Moslims/JG is gewoon niet nodig.

Wat gij niet wil dat u geschiedt... Zoiets :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:22

vuurneon schreef:
Jongen blij met de poppenwagen :j hij pleurde het ding zo van het balkon af :D T zat er echt niet in, hij wou auto's, hamers en hout.

Heerlijke voorbeelden zijn dat altijd, als ze zo fijn de vooroordelen bevestigen. In werkelijkheid ligt het meestal een stuk genuanceerder, en groeit een kind van 3 niet op in een vacuum. De connotatie is dan namelijk allang niet meer neutraal.

Tegelijkertijd zie je dat als je kinderen echt gaat observeren, dat vrijwel alle kinderen een varieteit aan spel laten zien, technisch, zorgend, fantasiespel, extravert, introvert... Maar door de gendernormen verdwijnen veel tussenvormen uit het zicht. En denken we heel stoer dat het van het balkon werpen van een poppenwagen betekent dat het allemaal aangeboren is.
Zo simpel ligt het dan weer niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:24

Bedoelde er vooral mee te zeggen; kijk naar het kind en biedt het aan wat het nodig heeft.

De buurvrouw wou hem wat opleggen waar hij geen belang bij had. Hij wou gewoon dingen slopen om te zien hoe het werkte. Geen pop om te verzorgen, pop om te onthoofden en haar om te verschroeien.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-05-16 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:24

Ik denk niet dat vuur het zo bedoelde. Gewoon een anekdote dat een kind zich uiteindelijk toch niet laat sturen.

Edit; dat dus

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:31

Thesserd schreef:
In het NT adviseert iemand nml ook om niet te trouwen (wie ook alweer?) maar dat advies wordt ook niet ter harte genomen door Christenen.
Niet? Bij de protestanten dan misschien, maar in de kerk houden ze nog steeds vast aan het celibaat hoor.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:52

oomens schreef:
Thesserd schreef:
In het NT adviseert iemand nml ook om niet te trouwen (wie ook alweer?) maar dat advies wordt ook niet ter harte genomen door Christenen.
Niet? Bij de protestanten dan misschien, maar in de kerk houden ze nog steeds vast aan het celibaat hoor.

Ah ik doelde inderdaad op protestanten :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:59

Ai.. protestanten hebben ook gewoon een 'kerk' :)

Het is de rooms katholieke kerk (en dat is een hele andere kerk dan de protestanten) die het celibaat heeft. Omdat, als ik dit goed heb onthouden Petrus, hun rots, hun eerste paus dus zei.. Het is beter niet te trouwen.. enzo.. Dat kan verootje wellicht bevestigen (of ontkrachten :D )

Wat betreft de video.. tja.. hoe zeg ik het netjes... Het is imo zeer vreemd.. :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:16

Lente schreef:
Maar alles goed en wel... Dat afgeven op Christenen/Joden/Moslims/JG is gewoon niet nodig.

Wat gij niet wil dat u geschiedt... Zoiets :)

Wat valt bij jou onder afgeven?

Ik vind het eerlijk noemen van negatieve aspecten of feiten aanhalen nou niet meteen "afgeven op".