Lusitana schreef:Toch zijn er mensen die werkelijk geloven dat homo´s andere homo´s proberen te werven.
Of mensen die denken dat je van homoseksualiteit genezen kan worden.

Waarom denken mensen dat het een keuze/fase/idk is?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Je kan homoseksualiteit ook niet bevorderen, t zit er in of niet. Als mijn kind geboren hetero is, kan ik hem wel de hele dag vertellen hoe leuk het is als hij met een vent thuis komt maar dat zal dan ook niet gebeuren.
Lente schreef:Mijn kinderen zijn overigens tot nu toe vrij duidelijk hetero. En geloof mij... Ze krijgen alle ruimte om LGBTQ te zijn.
Maar ja. Ze zijn het niet.
Heb geprobeerd ze aan te sporen, ze eenhoorns beloofd (dit bracht mijn middelste even aan het twijfelen) ze keer op keer naar The village people laten luisteren... Maar Nope...
DarkoFoitzik schreef:interessant dat het als onnatuurlijk wordt gezien. dieren hebben geloof ik volgs het Christendom geen Eigen wil toch? ook in het dierenrijk wordt homoseksualiteit gezien in bijvoorbeeld, zwanen, eekhoorns, dolfijnen, chimpansees, etc.
het is dus niet tegen natuurlijk, sterker nog het heeft een evolutionaire functie. de kans op homoseksualiteit neemt toe naarmate een vrouw meer mannelijke nakomelingen krijgt. hierdoor wordt de populatie beschermt tegen een overmaat aan mannelijke indivuduen. aanvullend worden de vrouwen vruchtbaarder in het nabijzijn van homoseksuelen. 2 mannelijke dieren vormen dan ene territorium zonder dat de andere individuen gestoort worden in de voortplanting. deze Mogen immers in dat territorium verblijven. dit biedt extra bescherming voor de opgroeiende kroost.
ravellie schreef:DarkoFoitzik schreef:interessant dat het als onnatuurlijk wordt gezien. dieren hebben geloof ik volgs het Christendom geen Eigen wil toch? ook in het dierenrijk wordt homoseksualiteit gezien in bijvoorbeeld, zwanen, eekhoorns, dolfijnen, chimpansees, etc.
het is dus niet tegen natuurlijk, sterker nog het heeft een evolutionaire functie. de kans op homoseksualiteit neemt toe naarmate een vrouw meer mannelijke nakomelingen krijgt. hierdoor wordt de populatie beschermt tegen een overmaat aan mannelijke indivuduen. aanvullend worden de vrouwen vruchtbaarder in het nabijzijn van homoseksuelen. 2 mannelijke dieren vormen dan ene territorium zonder dat de andere individuen gestoort worden in de voortplanting. deze Mogen immers in dat territorium verblijven. dit biedt extra bescherming voor de opgroeiende kroost.
Ik geloof niet dat wij van dieren afstammen
ravellie schreef:DarkoFoitzik schreef:interessant dat het als onnatuurlijk wordt gezien. dieren hebben geloof ik volgs het Christendom geen Eigen wil toch? ook in het dierenrijk wordt homoseksualiteit gezien in bijvoorbeeld, zwanen, eekhoorns, dolfijnen, chimpansees, etc.
Ik geloof niet dat wij van dieren afstammen
blokje schreef:DarkoFoitzik schreef:ok duidelijk. ik vind dit dan wel redelijk vreemd. je keurt niet af dat ze het zijn maar je keurt wel af hoe ze handelen?
in zekere zin keur je hun bestaan dus af. je kunt namelijk niet verwachten dat ze niet zullen handelen naar hun wezen. interessant.
waarom worden homoseksuelen eigenlijk afgekeurd?
In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.
safina schreef:blokje schreef:
In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.
In de bijbel staat ook:
"Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt. En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt."
Ik zit nog steeds te wachten op de eerste christen die dat letterlijk neemt...
Of deze dan:
"Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."
Ik heb afgelopen zondagavond nog even de laatste hand gelegd aan een presentatie voor mijn werk. Aangezien sommige Christenen blijkbaar de neiging hebben vrij letterlijk te nemen wat er in de bijbel staat: moet ik nu vrezen voor mijn leven?![]()
En wie vloekt, moet volgens de bijbel gestenigd worden:
"En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden."
Ik neem aan dat als mensen de bijbel zo letterlijk mogelijk naleven, dit ritueel op gezette tijden plaatsvindt op verschillende plaatsen in Nederland?![]()
Goed, mijn punt lijkt me duidelijk. Wat mij op de vraag brengt: hoe bepaal je wat je letterlijk neemt uit de bijbel en wat niet? Hoe maak je dat onderscheid? Waarom neem je letterlijk dat een vrouw niet met een vrouw mag slapen, maar heb je intussen wél je rechteroog en -hand nog steeds en stenigen jij en je mede-orthodoxen geen mensen die vloeken?
Dat snap ik namelijk niet.
vuurneon schreef:Jongen blij met de poppenwagenhij pleurde het ding zo van het balkon af
T zat er echt niet in, hij wou auto's, hamers en hout.
oomens schreef:Thesserd schreef:Niet? Bij de protestanten dan misschien, maar in de kerk houden ze nog steeds vast aan het celibaat hoor.In het NT adviseert iemand nml ook om niet te trouwen (wie ook alweer?) maar dat advies wordt ook niet ter harte genomen door Christenen.