Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friendly schreef:Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.
friendly schreef:Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.
Casarell schreef:Pantykous schreef:Mensen roepen over grenzen sluiten.. Dit is een probleem wat met name in België en Frankrijk al jaren aan de gang is. Daar broeit het al heel lang, het extremisme heeft geruime tijd kunnen incuberen daar. Dat heeft niks te maken met de vluchtelingen die nu het land binnen komen.
Dat is waar.. maar als je de grenzen niet dicht zou gooien, kunnen er steeds meer van zulke terroristen binnen komen..
Grenzen dicht lost het probleem nu niet op, maar voorkomt in de toekomst wel veel meer problemen..
Fem schreef:Geen idee... Wel werd er door getuigen gesproken over 'arabische kreten'...
Maar dat is allemaal nog niet bevestigd volgens mij..
Resistance schreef:friendly schreef:Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.
Waarom blijf je in godsnaam over moslims praten? Dit zijn helemaal geen moslims die dit doen! Het zijn ook geen christenen, joden, whatever...
Welke afkomst of wie het namens welk "geloof" zou doen, doet het niet namens zijn geloof. Die doet het uit extremistische redenen.
Tamara_089 schreef:Fem schreef:Geen idee... Wel werd er door getuigen gesproken over 'arabische kreten'...
Maar dat is ook niet zo moeilijk... heb maanden op een AZC gewerkt en kan er ook wel wat arabische kreten uit vandaag gooien... en ik ben toch echt 100% nederlander
Casarell schreef:Pantykous schreef:Mensen roepen over grenzen sluiten.. Dit is een probleem wat met name in België en Frankrijk al jaren aan de gang is. Daar broeit het al heel lang, het extremisme heeft geruime tijd kunnen incuberen daar. Dat heeft niks te maken met de vluchtelingen die nu het land binnen komen.
Dat is waar.. maar als je de grenzen niet dicht zou gooien, kunnen er steeds meer van zulke terroristen binnen komen..
Grenzen dicht lost het probleem nu niet op, maar voorkomt in de toekomst wel veel meer problemen..
Oryani schreef:Deze livestream vind ik betrouwbaar om te volgen, roepen niet zo maar wat: http://www.demorgen.be/binnenland/live- ... -b3ebfa93/
Laurapalmer schreef:ik begrijp het heel goed.ik heb zelf
een islamitische achtergrond. (Servisch)moslim knuffelen klinkt aardig rasistich.
vergeet niet:je kan niet aan alle moslims zien dat ze moslim zijn!
Fem schreef:friendly schreef:Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.
Geen idee... Wel werd er door getuigen gesproken over 'arabische kreten'...
SandraVerl schreef:friendly schreef:Is het überhaupt bevestigd dat het hier om moslims gaat? Het is altijd zo lekker makkelijk om het op hun te gooien maar als het al moslims zijn, dan zijn het geen goede moslims. Tenminste, dat is wat ik van mijn moslim-klasgenoten heb gehoord. Vanuit het geloof worden zulke daden niet gevraagd en zeker niet goedgekeurd. Ik vind het daarom dan ook wel een mooie gedachte die ik hier lees om een moslim te knuffelen. Niet om aan te geven: een moslim heeft een aanslag gepleegd, hier een knuffel maar om mee te zeggen: ik weet dat niet alle moslims zo slecht zijn als diegene die dit op zijn geweten heeft.
Tja, als verschillende getuigen die op Zaventem waren, spreken over mensen met een donkere huidskleur die begonnen te schieten en een aantal zaken in het Arabisch riepen. Plus dat we ondertussen ook weten dat er 1 bom van de 2 een zelfmoordaanslag blijkt te zijn, dan is het toch wel duidelijk, niet waar.