Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:De politiek doet niets anders dan inspelen op emoties in veel beslissingen. Terwijl ze dat niet zouden moeten doen. Ze zouden met feiten moeten komen en zich daarop moeten baseren.
De partij voor de Dieren doet dat NIET en dat is hun grote fout. Maar andere partijen maken evengoed dergelijke fouten.
fransje23 schreef:Grootste probleem is dat er mocht het daadwerkelijk een wetswijziging als gevolg hebben niemand een idee heeft hoe het in de praktijk uit te voeren. Er zijn te weinig bedrijven met praktijkervaring en het kalf bij de melkkoe houden binnen een professionele rendale bedrijfsvoering is nog pionierswerk.
Ik vind het ook een fijn en mooi gezicht kalfjes bij moeder maar ik denk dat het vanuit de sector zelf moet komen en niet vanuit Den Haag opgelegd. Er zijn al voortrekker die het wel doen en als de zuivelfabrikanten het gaan promoten kan het snel gaan.
Overigens vraag ik mij uberhaupt af of het in de praktijk kan en mag worden opgelegd door de politiek. ou zo maar eens kunnen dat er vanuit Europese wetgeving teveel haken en ogen aan zitten.
Nikass schreef:Dat geld dan ook voor jou. Het wel of niet nemen van een maatregel door de overheid is in dit geval een geldkwestie. Ook het niet kunnen aanpassen van hun bedrijf door boeren -los van of ze dat zouden willen- is een geldkwestie.
Marjoow schreef:Nikass schreef:Dat geld dan ook voor jou. Het wel of niet nemen van een maatregel door de overheid is in dit geval een geldkwestie. Ook het niet kunnen aanpassen van hun bedrijf door boeren -los van of ze dat zouden willen- is een geldkwestie.
Gelukkig heb ik mij genoeg ingelezen om over dit onderwerp te kunnen discussiëren
kwita schreef:Tja het besluit is genomen...... ze mogen dus toch bij hun moeder weg!
Alles blijft bij het oude
8nnemiek schreef:Er kwamen hier toch echt bokkers langs met een melkveebedrijf die zeiden dat ze het geld niet hadden om de stal te verbouwen om dit mogelijk te maken.
Geld speelt altijd een rol helaas.
De melkprijs is belachelijk laag, dus boeren worden gewoon gedwongen om overal waar mogelijk te bezuinigen.
8nnemiek schreef:Er kwamen hier toch echt bokkers langs met een melkveebedrijf die zeiden dat ze het geld niet hadden om de stal te verbouwen om dit mogelijk te maken.
Geld speelt altijd een rol helaas.
De melkprijs is belachelijk laag, dus boeren worden gewoon gedwongen om overal waar mogelijk te bezuinigen.