#kalverliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:19

De emotie is precies waar het omgaat. De politiek hoort niet met emotie te reageren, maar kijken naar de heden daagse economie. Dat de burger vanuit emotie reageert oke dat is logisch, maar de politiek moet voor en tegens afwegen. De veehouderij heeft de afgelopen jaren heel wat veranderingen ondergaan wat bijna allemaal diervriendelijker is geworden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:39

De politiek doet niets anders dan inspelen op emoties in veel beslissingen. Terwijl ze dat niet zouden moeten doen. Ze zouden met feiten moeten komen en zich daarop moeten baseren.
De partij voor de Dieren doet dat NIET en dat is hun grote fout. Maar andere partijen maken evengoed dergelijke fouten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:41

Desiree schreef:
De politiek doet niets anders dan inspelen op emoties in veel beslissingen. Terwijl ze dat niet zouden moeten doen. Ze zouden met feiten moeten komen en zich daarop moeten baseren.
De partij voor de Dieren doet dat NIET en dat is hun grote fout. Maar andere partijen maken evengoed dergelijke fouten.

Eens :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:17

fransje23 schreef:
Grootste probleem is dat er mocht het daadwerkelijk een wetswijziging als gevolg hebben niemand een idee heeft hoe het in de praktijk uit te voeren. Er zijn te weinig bedrijven met praktijkervaring en het kalf bij de melkkoe houden binnen een professionele rendale bedrijfsvoering is nog pionierswerk.

Ik vind het ook een fijn en mooi gezicht kalfjes bij moeder maar ik denk dat het vanuit de sector zelf moet komen en niet vanuit Den Haag opgelegd. Er zijn al voortrekker die het wel doen en als de zuivelfabrikanten het gaan promoten kan het snel gaan.

Overigens vraag ik mij uberhaupt af of het in de praktijk kan en mag worden opgelegd door de politiek. ou zo maar eens kunnen dat er vanuit Europese wetgeving teveel haken en ogen aan zitten.

Tja het besluit is genomen...... ze mogen dus toch bij hun moeder weg!
Alles blijft bij het oude

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:39

Dat verbaast me niks. Geld is altijd prioriteit nummer 1 helaas.

Marjo

Re: #kalverliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:52

Gelukkig maar. En voor degene die denken dat het alleen om geld gaat... lees je aub eerst fatsoenlijk in.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:11

Dat geld dan ook voor jou. Het wel of niet nemen van een maatregel door de overheid is in dit geval een geldkwestie. Ook het niet kunnen aanpassen van hun bedrijf door boeren -los van of ze dat zouden willen- is een geldkwestie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 13:55

heel fijn dat dit onzinnige plan niet doorgaat!!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:06

Echt wel Blij toe.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:27

Nikass schreef:
Dat geld dan ook voor jou. Het wel of niet nemen van een maatregel door de overheid is in dit geval een geldkwestie. Ook het niet kunnen aanpassen van hun bedrijf door boeren -los van of ze dat zouden willen- is een geldkwestie.

Gelukkig heb ik mij genoeg ingelezen om over dit onderwerp te kunnen discussiëren ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:44

Gelukkig inderdaad dat dit onzinnige plan niet doorgaat :) dit was ook gelijk het meest onzinnige discussiepunt van 2016 hoop ik zodat ze zich nu druk kunnen gaan maken om zaken die er wel echt toe doen :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:21

Marjoow schreef:
Nikass schreef:

Gelukkig heb ik mij genoeg ingelezen om over dit onderwerp te kunnen discussiëren ;)

Kun je wel uit de hoogte doen maar een erg inhoudelijke bijdrage is dit bepaald niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:32

Nikass schreef:
Marjoow schreef:

Kun je wel uit de hoogte doen maar een erg inhoudelijke bijdrage is dit bepaald niet.

Dat van jou wel wil je zeggen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:57

Misschien niet heel diep, maar wel inhoudelijk en niet diskwalificerende op de persoon zoals jouw opmerking.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:59

En wat het plan betreft; op deze manier ad hoc invoeren wordt m inderdaad niet. Maar denken dat het eindeloos zo door kan gaan als het nu gaat is nogal naïef. Verandering zal er toch moeten komen. Je kunt daar maar beter voor open staan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:01

kwita schreef:
Tja het besluit is genomen...... ze mogen dus toch bij hun moeder weg!
Alles blijft bij het oude

Ik ben blij met dit besluit :j Wat heet een wet voor zin als het praktisch nauwelijks uitvoerbaar is?

Of alles bij het oude blijft? Misschien niet, er is een signaal vanuit de consument en daar wordt misschien wel op ingesprongen maar dan vanuit de sector zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:51

Fijn dat ze nagedacht hebben , misschien hebben ze toch het licht gezien!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:36

Nikass schreef:
Misschien niet heel diep, maar wel inhoudelijk en niet diskwalificerende op de persoon zoals jouw opmerking.

Nee hoor. Inhoudelijk is het absoluut niet aangezien het niks met geld te maken heeft. Daarom zeg ik. Lees je eens in ;)

Daarbij doe jij precies hetzelfde in je posts ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:55

Er kwamen hier toch echt bokkers langs met een melkveebedrijf die zeiden dat ze het geld niet hadden om de stal te verbouwen om dit mogelijk te maken.
Geld speelt altijd een rol helaas.
De melkprijs is belachelijk laag, dus boeren worden gewoon gedwongen om overal waar mogelijk te bezuinigen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:52

Ik snap dat gezeik over geld niet, als je geen veehouder bent kun je toch ook niet alles maar aanschaffen of veranderen zoals je zelf wilt? Of hebben jullie een geldboom in de tuin?
Ik zat nog even te denken aan de veel voorkomende opmerking op bijvoorbeeld de FB pagina van Wakker Dier dat koeien altijd buiten moeten kunnen lopen en dat in iedere wei dan een schuilstal moet zijn.
Onze koeien met kalfjes lopen nu een week buiten, gisteren heeft het de hele middag geplenst en vanmorgen lag er zelfs sneeuw. Net weer hagel en regen gehad, de wei is gedeeltelijk al 1 grote modderbende. Wij gaan proberen om de koeien vanavond weer op stal te krijgen, wat een hele toestand gaat worden omdat de kalfjes niet zomaar de wei uit durven lopen, door het vanghok de stal in, maar goed…de voorspellingen zijn zo waardeloos dat er eigenlijk geen andere optie is.
Om even terug te komen op dat schuilstal verhaal: Wij hebben hier nu een stuk of 15 koeien met kalveren, wat natuurlijk maar een hele kleine koppel is, en we hebben 5 verschillende weilanden. Ik vraag me dan af, hoe verzint met zoiets over schuilstallen, dat worden dan enorme bouwwerken, uiteraard is dat onbetaalbaar x5 (x1 kunnen we al niet opbrengen). Vergunningen krijg je daar niet voor. Als je een koppel hebt van 100 koeien, dan worden dat zelfs gigantische schuilstallen, en dat op ieder perceel? Dat is gewoon totaal onrealistisch.
Zomaar een hersenspinsel op deze koude winterachtige morgen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:59

8nnemiek schreef:
Er kwamen hier toch echt bokkers langs met een melkveebedrijf die zeiden dat ze het geld niet hadden om de stal te verbouwen om dit mogelijk te maken.
De melkprijs is belachelijk laag, dus boeren worden gewoon gedwongen om overal waar mogelijk te bezuinigen.

Of het geld er niet voor OVER hadden omdat het weinig toevoegt aan het welzijn van de dieren, maar het kost sowieso klauwen met geld wat niemand in z'n keukenla heeft liggen inderdaad.

Bovendien vraag ik me net als kinke af welk bedrijf wel zomaar tonnen gaat investeren om de hele boel te verbouwen voor iets waar je niet achter staat. Als de overheid dat nodig vindt, moet de overheid dat ook betalen lijkt mij anders blijven er geen boeren meer over en kunnen we allemaal lekker geïmporteerde melk drinken.
Maar aangezien we al een enorm gat in de begroting hebben en een reusachtig vluchtelingenprobleem en zorgkosten die de pan uitrijzen lijkt me dat eerder prioriteit dan zogenaamde zielige kalfjes en koeien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:16

hmmmm lekker…Amerikaanse melk met groeihormonen :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:22

Of melk uit het Oostblok waar de koeien het zeker niet beter hebben dan de Europese.
Want ik denk maar zo dat de gemiddelde consument geen druppel melk minder zal drinken als het geen Nederlandse melk is. Dus uiteindelijk lost het dan ook nog eens niks op voor het dierenwelzijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:26

Nee, maar dat doet er blijkbaar totaal niet toe. Het streven is om de veehouders het in Nederland onmogelijk te maken, zogenaamd ivm 'dierenwelzijn'. Het echte verhaal is dat men probeert om de hele wereld op zijn minst vegetariër te laten worden. Blijkbaar is men zo naïef om te denken dat men in bijvoorbeeld het Oostblok of China zich ene donder gaat aantrekken van wat de dierenactivisten en extremistische vegetariërs/vega's graag willen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:45

8nnemiek schreef:

Wat betreft de melkprijs: Misschien hadden sommige boeren ook niet onnodig zoveel koeien moeten aanschaffen, heb totaal geen medelijden met deze boeren die ondoordacht zomaar vee aanschaffen en nu "klagen" dat ze amper de rekeningen kunnen betalen...