Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ten eerste is het imo geen humor.. Hence subjectief dus of het 'moet'
Ten tweede zijn de meest bloedige en dodelijkste oorlogen nog altijd ontstaan door een situatie waarbij religie geen enkele rol speelde.. (Oorlogen ontstaan zelden door gebrek aan humor)
Ten derde doe je met een dergelijke uitspraak precies datgene waarvan je wil dat een ander het niet doet. Om nog maar te zwijgen van de miljoenen mensen die gelovig zijn waar je geen weet van hebt, geen last van hebt etc. Maar met een dergelijke uitspraak gooi je ze wel allemaal op een hoop. Kortom als je niet lastig gevallen wil worden, geef dan zelf ook het goede voorbeeld.
Kuggur schreef:Jammer dat dit op zich amusante topic weer in dit uitgekauwde gezemel verzand.
Malyma schreef:Huertecilla; "fundamenteel onrespectvolle religies", "en daar ligt gelijk de oorzaak van onderdrukking/oorlog"
Hiermee zeg je precies wat ik niet verwoorden kon.
Verdraagzaamheid en respect voor je medemens, zou wat mij betreft regel nr 1 mogen zijn voor alle geloven.
randalinpony schreef:Kuggur schreef:Jammer dat dit op zich amusante topic weer in dit uitgekauwde gezemel verzand.
Jij moet niet zeuren, jij woont in Ijsland.
Daar hebben ze pas coole religies.![]()
http://www.ninefornews.nl/ijslandse-ker ... erplaatst/
_San87_ schreef:Malyma schreef:Huertecilla; "fundamenteel onrespectvolle religies", "en daar ligt gelijk de oorzaak van onderdrukking/oorlog"
Hiermee zeg je precies wat ik niet verwoorden kon.
Verdraagzaamheid en respect voor je medemens, zou wat mij betreft regel nr 1 mogen zijn voor alle geloven.
Is het ook. Enkel is de interpretatie van ieder mens verschillend en kiezen zij zelf hoe zij hun geloof uiten. Het is niet het geloof dat 'slecht' is.
Ayasha schreef:Het is dat ik het lef niet heb. (en mijn gezin niet wil achterlaten) anders was ik al mooi gaan oriënteren voor een ander land.
Huertecilla schreef:Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen, dus de rest ongelovig, zou verboden moeten worden omdat dit inherent hogere moraal en onverdraagzaamheid predikt.
_San87_ schreef:Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen
randalinpony schreef:Kuggur schreef:Jammer dat dit op zich amusante topic weer in dit uitgekauwde gezemel verzand.
Jij moet niet zeuren, jij woont in Ijsland.
Daar hebben ze pas coole religies.![]()
http://www.ninefornews.nl/ijslandse-ker ... erplaatst/
Ayasha schreef:In dit geval ben jij geen echte pastafarist want bij de 8 lievernietjes staat simpel gezegd dat anderen vrij mogen zijn om in hun god te geloven en dat je je niet beter mag voelen dan hen, dat je hen moet laten geloven in wat zij willen geloven.
Wat HC zegt is gewoon pure waarheid.
als elk geloof meer zou zijn zoals hvs dan zouden gelovigen van verschillende geloven beter kunnen samen leven want het predikt verdraagzaamheid ook naar zij die niet in het Spaghettimonster geloven.
Huertecilla schreef:_San87_ schreef:Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen
Jeetje jij verkondigt een mening zonder enige kennis. Dat heet een ongefundeerde mening. Toont perfect aan waarom het verboden zou moeten zijn want de volgelngen hebben geen benul, 'geloven' en zijn levensgevaarlijk daardoor.