Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:47

Jammer dat dit op zich amusante topic weer in dit uitgekauwde gezemel verzand.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:53

Sammie schreef:
Ten eerste is het imo geen humor.. Hence subjectief dus of het 'moet' :)
Ten tweede zijn de meest bloedige en dodelijkste oorlogen nog altijd ontstaan door een situatie waarbij religie geen enkele rol speelde.. (Oorlogen ontstaan zelden door gebrek aan humor)
Ten derde doe je met een dergelijke uitspraak precies datgene waarvan je wil dat een ander het niet doet. Om nog maar te zwijgen van de miljoenen mensen die gelovig zijn waar je geen weet van hebt, geen last van hebt etc. Maar met een dergelijke uitspraak gooi je ze wel allemaal op een hoop. Kortom als je niet lastig gevallen wil worden, geef dan zelf ook het goede voorbeeld.

Het wordt inderdaad een probleem als mensen niet tegen een grapje kunnen en direct alles op hunzelf betrekken.
Ik noem inderdaad geen religie specifiek,juist daarom hoeft niemand zich persoonlijk aangevallen te worden. Het is duidelijk niet serieus bedoeld, of je het wel of niet grappig vindt is smaak. Ik vind het grappig en anderen ook vast wel.
Zelfspot maakt het leven een stuk makkelijker. Om grappen over jezelf moet je kunnen lachen. Dit is ook vaak het probleem met 'racisme'. Men durft haast niks meer over iemand van andere afkomst te zeggen, laat staan een grapje te maken, want dan wordt je vaak direct als racist gezien.
Ik ben een klein, blond, stevig paardenmeisje van boeren afkomst, geboren in Eindhoven met 50% Duits bloed. Als ik mij druk zou moeten maken om alle grappen over, kleine en dikke mensen, blonde vrouwen, paarden of paardenmensen, boeren, Eindhovenaren of Duitsers, dan had ik echt een vreselijk leven!
Gelukkig maak ik deze grappen zelf wel ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:56

Aangezien t al zo vaak voorbij is gekomen vinden veel mensen het idd blijkbaar grappig. Of misschien dat niet eens. Ze vinden de vergelijking correct oid.

(Maar het deed er ook niet toe of t grappig is. want daar valt niet echt over te twisten)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-01-16 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:58

Niks mis met oude grappen toch? Oude religieuze geschriften zijn ook waardevol!

Oude spaghetti heeft wel mijn twijfels trouwens....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:59

Ja dat is een nadeel. Kan beschimmelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:00

Gelul!

Nee even serieus, dit topic moet juist in zijn geheel niet zo serieus worden genomen en vooral niemand zich aangevallen voelen. En wij ons zelf al helemaal niet wat dat betreft...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:03

Ook schijnen veel mensen hier te menen dat deze "kerk"is opgericht om bestaande religies te bekritiseren of belachelijk te maken. Dit is onzin.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:08

Nee, hoogstens om een klein spiegeltje voor te houden. En ai, dat kan confronterend zijn ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:16

De directe aanleiding was het evolutie/creationisme debat in het schoolsysteem van de VS. Met name de eis van fundamentalistische christenen dat het scheppingsverhaal volgens de bijbel als gelijkwaardige theorie aan evolutie werd onderwezen in de biologieles.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:10

Schoentje schreef:
Haha ja, dan noemen we ons 'piemeltinies' en aanbidden we de 'grote piemelige hardheid' of zo _O-
Ergens is daar natuurlijk zeker de mensheid mee ontstaan. Er is dagelijks bewijs voor :P

En dan een condoom als hoofddeksel? :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:52

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:39

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:40

Malyma schreef:
Huertecilla; "fundamenteel onrespectvolle religies", "en daar ligt gelijk de oorzaak van onderdrukking/oorlog"

Hiermee zeg je precies wat ik niet verwoorden kon.

Verdraagzaamheid en respect voor je medemens, zou wat mij betreft regel nr 1 mogen zijn voor alle geloven.

Is het ook. Enkel is de interpretatie van ieder mens verschillend en kiezen zij zelf hoe zij hun geloof uiten. Het is niet het geloof dat 'slecht' is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:46

randalinpony schreef:
Kuggur schreef:

Jij moet niet zeuren, jij woont in Ijsland.

Daar hebben ze pas coole religies. :+

http://www.ninefornews.nl/ijslandse-ker ... erplaatst/

En spontaan snap ik waarom het één van de gelukkigste landen ter wereld is. :+:

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:48

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:52

Zo opgewekt pragmatisch vind ik de meeste belgen niet. :D
Maar het is idd een leuk artikel. :j Het is dat ik het lef niet heb. (en mijn gezin niet wil achterlaten) anders was ik al mooi gaan oriënteren voor een ander land. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:01

_San87_ schreef:
Malyma schreef:
Huertecilla; "fundamenteel onrespectvolle religies", "en daar ligt gelijk de oorzaak van onderdrukking/oorlog"

Hiermee zeg je precies wat ik niet verwoorden kon.

Verdraagzaamheid en respect voor je medemens, zou wat mij betreft regel nr 1 mogen zijn voor alle geloven.

Is het ook. Enkel is de interpretatie van ieder mens verschillend en kiezen zij zelf hoe zij hun geloof uiten. Het is niet het geloof dat 'slecht' is.

Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen, dus de rest ongelovig, zou verboden moeten worden omdat dit inherent hogere moraal en onverdraagzaamheid predikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:04

Ayasha schreef:
Het is dat ik het lef niet heb. (en mijn gezin niet wil achterlaten) anders was ik al mooi gaan oriënteren voor een ander land. :j

Maak je geen illusies; het is over wat.
Onder de streep van wat je ergens wel/niet vindt, wel/niet laat, is het overal hetzelfde totaal. Hooguit voor jou als individu 'beter' omdat je net daar vindt/laat wat je wil vinden/laten.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:23

Jongens jongens niet zulke moeilijke woorden :') godsdienst moet voor iedereen toegankelijk blijven he... Nog even en je kan het net zo goed in het minions neerzetten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:41

Huertecilla schreef:
Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen, dus de rest ongelovig, zou verboden moeten worden omdat dit inherent hogere moraal en onverdraagzaamheid predikt.

Ach boehoe. Laat mensen lekker zelf kiezen wat ze geloven. Jij bent ook geen pastafarist, dat is wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 30-01-16 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:53

In dit geval ben jij geen echte pastafarist want bij de 8 lievernietjes staat simpel gezegd dat anderen vrij mogen zijn om in hun god te geloven en dat je je niet beter mag voelen dan hen, dat je hen moet laten geloven in wat zij willen geloven. :)
Wat HC zegt is gewoon pure waarheid. :)

als elk geloof meer zou zijn zoals hvs dan zouden gelovigen van verschillende geloven beter kunnen samen leven want het predikt verdraagzaamheid ook naar zij die niet in het Spaghettimonster geloven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:58

_San87_ schreef:
Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen

Jeetje jij verkondigt een mening zonder enige kennis. Dat heet een ongefundeerde mening. Toont perfect aan waarom het verboden zou moeten zijn want de volgelngen hebben geen benul, 'geloven' en zijn levensgevaarlijk daardoor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:10

randalinpony schreef:
Kuggur schreef:

Jij moet niet zeuren, jij woont in Ijsland.

Daar hebben ze pas coole religies. :+

http://www.ninefornews.nl/ijslandse-ker ... erplaatst/

Inderdaad, hoewel het artikel niet helemaal accuraat is wat het geloof in elven betreft. Het spreekt over elfjes, alsof het over kleine wezens met vlindervleugeltjes gaat. Dit klopt niet, elven zijn "huldufolk" de verborgen mensen. ze zien er ook uit als mensen, maar mooier atistocratisch, en beschikken over magie. Sommigen staan positief tegenlver mensen, sommigen neutraal, sommigen kwaadaardig negatief. In de legenden houdt contact met elven altijd een zeker risico in.

Een ander verwant verschijnsel hier is de zg Ásatrúafélag, die geloven in Odin, Thor etc. In tegenstelling tot Europa is dit absluut niet geassocieerd met fascisme. Integendeel, het is meer een hippie achtige natuurgodsdienst. Heeft hier de status van een kerk; de priesters kunnen ensen bv officieel huwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:12

Is er nu al iemand een vergiet wezen halen :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:21

Ayasha schreef:
In dit geval ben jij geen echte pastafarist want bij de 8 lievernietjes staat simpel gezegd dat anderen vrij mogen zijn om in hun god te geloven en dat je je niet beter mag voelen dan hen, dat je hen moet laten geloven in wat zij willen geloven. :)
Wat HC zegt is gewoon pure waarheid. :)

als elk geloof meer zou zijn zoals hvs dan zouden gelovigen van verschillende geloven beter kunnen samen leven want het predikt verdraagzaamheid ook naar zij die niet in het Spaghettimonster geloven.

Tegen wie heb je het nu?

Huertecilla schreef:
_San87_ schreef:
Elk geloof dat stelt dat er slechts 1 god is en wel die van hen

Jeetje jij verkondigt een mening zonder enige kennis. Dat heet een ongefundeerde mening. Toont perfect aan waarom het verboden zou moeten zijn want de volgelngen hebben geen benul, 'geloven' en zijn levensgevaarlijk daardoor.

Hoezo mening zonder enige kennis? Gelovigen zijn niet per definitie gevaarlijker dan niet gelovigen.