Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
femo schreef:Bizzybijtje schreef:Geluiden zijn trillingen.
Dat weet ik. Dus als die trillingen op aarde komen word het omgezet in geluid.
Babeth schreef:femo schreef:
Dat weet ik. Dus als die trillingen op aarde komen word het omgezet in geluid.
Nee. De trillingen (geluidsgolven/frequenties) hebben een waarnemer nodig om geluid zoals wij het kennen te worden. Oren dus. Zij en de hersenen zetten het om in waarneembaar geluid. Geluid zelf bestaat niet, alleen trillingen. Het word dus pas hoorbaar als er een waarnemer is.
Shirley schreef:Niemand trekt jouw verhaal in twijfel, femo!
Maar een natuurverschijnsel of trompetgeschal aan de hemelpoort zou toch wel verder hoorbaar moeten zijn dan één gemeente?
Dieselpaard schreef:hittepit_12 schreef:Ik hoorde gister ochtend en zondagochtend ook rare geluiden (julianadorp)
Kon het ook niet goed plaatsen. Misschien dat ze ergens bezig zijn geweest?
Dat zware gerommel? Dat hoorde ik steeds...geen idee wat t was!
gohya schreef:Shirley schreef:Niemand trekt jouw verhaal in twijfel, femo!
Maar een natuurverschijnsel of trompetgeschal aan de hemelpoort zou toch wel verder hoorbaar moeten zijn dan één gemeente?
Het IS hoorbaar in meerdere gemeente's Shirley.In heel veel gemeente's.
Thnx. femo dat je het wil opnemen.![]()
Vind het heel intressant,dat geluid.
hittepit_12 schreef:Ja idd! Dacht eerst aan schietoefeningen maar botgat is niet meer en erfprins kon ik niks van terug vinden. Maar dit klonk toch anders.
femo schreef:chamion schreef:Iedereen wordt gek, iedereen wilt het geluid horen en opnemen en over een paar maanden wordt het duidelijk dat het gewoon de wereldwijde reclamestunt voor de nieuwste War of the Worlds film (deel 2) van Spielberg, revenge of the tribods (ofzo)
Omdat je het zelf niet gehoord hebt? Beetje kortzichtig is dat wel.
Ik heb er nu 2 nachten van wakker geleden, en ik kan me niet voorstellen dat het een reclame stunt is. Is wel erg vergezocht, jou theorie
Het kan toch een gewoon nieuw natuurverschijnsel zijn? We trekken de aarde leeg, en er zijn zo ontzettend veel factoren die mee kunnen spelen in deze geluiden.
Niet voor niets dat wetenschappers dit serieus nemen he.
senna21 schreef:Als het regelmatig terugkeert, zou ik een (industrieel, landbouw) omgevingsgeluid vermoeden.
Geluid draagt over langere afstanden, zeker bij sommige weersomstandigheden.