Amerikaanse politiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amerikaanse politiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:34

Het is ook niet vannacht maar morgennacht :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:42

Emmaa_ schreef:
Het is ook niet vannacht maar morgennacht :)

Ja daar kwam ik net achter... heb het maar even veranderd :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:38

Ik volg het niet echt, en volgens mij kan ik geen keuze maken. Een aantal van mijn Amerikaanse vrienden zijn uitgesproken voor Trump, en een aantal anderen kiezen voor Clinton en een deel zegt 'we moeten kiezen uit 2 kwaden'. Dus tja, ik kan geen echte keuze maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:14

Trump als president en een republikeinse senaat.............daar gaan de rechten voor vrouwen/homo's/transgenders/etnische minderheden enz enz ;(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:16

Symboliseet wel het puriteinse Amerika.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:20

Ik vind het echt eng. Toen Bush aan de macht kwam vroeg ik me af 'hoe veel zou het uitmaken' en iedere keer weer bleek het een stuk erger dan ik verwacht / gehoopt had. Een wereld vol haat, dat kan toch niet goed gaan...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:21

Ze hebben er dus nog niets van geleerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:36

Shadow0 schreef:
Ik vind het echt eng. Toen Bush aan de macht kwam vroeg ik me af 'hoe veel zou het uitmaken' en iedere keer weer bleek het een stuk erger dan ik verwacht / gehoopt had. Een wereld vol haat, dat kan toch niet goed gaan...

Dit heb ik precies zo gedacht. Ik ben er helemaal naar van. Bij dit nieuws verbleekt toch al ons klein burgelijk geneuzel. Ik ben zeer bezorgd voor de toekomst van ons allemaal. Y;(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:39

Ik was zo blij met Obama, vredelievend persoon, niks met macht en oorlog..zo jammer dat hij niet alles heeft kunnen waarmaken. Maar ja alles kan zomaar omgedraaid worden bij een nieuwe president...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:43

Ik ga Obama echt missen, misschien nog meer als persoon dan als president. Hij was leuk, grappig en gevat, had zelfspot maar vooral was hij heel vriendelijk en had hij een positieve vibe over zich.
Trump is niks van dat.
Eerlijk gezegd ben ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Nog steeds hoop ik dat Trumo zegt 'ohhh grapje!' Ik ben ook nbeieuwd hoe de rest van de wereld op hem gaat reageren, ook in de zin van of hij het doelwit wordt van aanslagen oid.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:28

Ik ben wel benieuwd naar wat hij concreet wil doen. Want hij heeft veel grote praat, maar bijna geen enkel concreet plan. Waar Hillary al concrete ideeën had van wat ze wou doen en welke stappen ze zou ondernemen, kwam het bij Trump nooit tot iets meer dan grote praat. Dat zag je duidelijk tijdens de debatten toen hij met zijn mond vol tanden stond wanneer ze vroegen naar zijn aanpak voor Syrië en het Midden-Oosten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:51

Precies Yasmine. Wie weet slaat hij om zodra hij in het oval office zit.
Meneer heeft twee gezichten :) Ik denk dat het allemaal nog weleens mee zal vallen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:59

Hmm, of het echt zal meevallen weet ik niet. Hij heeft een congress dat praktisch vol Republikeinen zal zitten, dus genoeg bondgenoten die hem kunnen/zullen steunen als hij veranderingen wil doorvoeren. In tegenstelling tot Obama, die als Democraat constant door het Republikeinse congress werd tegengewerkt en daardoor flink wat dingen niet gerealiseerd kreeg.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:00

Jij denkt dat hij meer mensen mee krijgt in zijn gekte? Burgers begrijp ik maar jij denkt dat congress ook niet verder kijkt?

Ik hoop het toch niet :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:02

Hoezo? Er zijn genoeg congressmen die tegen abortus zijn, tegen het homohuwelijk, tegen transgenders...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:09

Klopt maar is dit een meerderheid? Ik dacht meer aan oorlogen etc.
Daarbij dient dit een afspiegeling van de bevolking te zijn. Men is blijkbaar niet zo tolerant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:12

JA ik ben ook benieuwd wat hij allemaal wil doen, behalve domme dingen roepen zoals een muur bouwen bij de grens van Mexico en Moslims herkenbaar maken op straat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:14

Congress zal in de meerderheid Republikeins zijn, en dat zijn grotendeels wel standpunten die veel Republikeinen delen. Velen zijn pro life/anti-abortus, anti-homohuwelijk etc etc. Niet allemaal, maar wel heel veel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:17

Selka schreef:
Jij denkt dat hij meer mensen mee krijgt in zijn gekte? Burgers begrijp ik maar jij denkt dat congress ook niet verder kijkt?

Hij krijgt ze al mee toch? En het Congress is al jaren destructief bezig, zoals het blokkeren van ongeveer alle wetgeving - hoe zinnig ook, en het gijzelen van de begroting, zelfs al is dat aantoonbaar heel slecht voor de economie en doet het alleen maar schade.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:36

Shadow0, maar dat is om elkaar dwars te bomen. Niet gericht op het land zelf. Achterlijk dat wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:37

Maar het doet wel hele echte schade aan echte mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:41

Als dit allemaal heel slecht uitpakt voor het land de komende jaren is dat hopelijk een wake-up call waardoor de huidige constructie van 2 partijen politiek onder druk komt te staan. Maakt niet uit wie er in het congress of witte huis zitten. Als ze als enige doel hebben het de andere partij uit princiepe zo moeilijk mogelijk te maken dan mag dat van mij allemaal keihard onderuit gaan. Zowel de democraten als de republikeinen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:48

Het probleem is alleen dat de mensen die het meeste last ondervinden niet degenen zijn die daar veel invloed op hebben. Wie er 'keihard onderuit' gaan, dat zijn de voornamelijk zwarte en latino mensen die nu al onder de armoedegrens leven, en te maken hebben met slechte zorg, slecht onderwijs, slechte veiligheid, slechte rechtstaat. Zij gaan nog verder onderuit...
De republikeinen die de afgelopen jaren botte obstructie hebben gepleegd, zitten er gewoon nog steeds, houden hun macht en hun inkomen, en hoeven niet te vrezen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:53

Helaas blijkt bij nogal wat mensen beschaving en (mede)menselijkheid een dun laagje vernis over een poel van angst.
Ik blijf toch geloven dat liefde het wint van haat, hebzucht en angst.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:34

Shadow0 schreef:
Het probleem is alleen dat de mensen die het meeste last ondervinden niet degenen zijn die daar veel invloed op hebben. Wie er 'keihard onderuit' gaan, dat zijn de voornamelijk zwarte en latino mensen die nu al onder de armoedegrens leven, en te maken hebben met slechte zorg, slecht onderwijs, slechte veiligheid, slechte rechtstaat. Zij gaan nog verder onderuit...
De republikeinen die de afgelopen jaren botte obstructie hebben gepleegd, zitten er gewoon nog steeds, houden hun macht en hun inkomen, en hoeven niet te vrezen.

Precies. Alle rijke, blanke, oude mannetjes blijven lekker in hun ivoren toren zitten met al hun privileges behouden terwijl de minderheden/benadeelde groepen alle klappen opvangen.