Bewerkt vlees en kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:56

Eulogy schreef:
Ja en ondanks dat iedereen weet dat roken slecht voor je is, zijn er (helaas) nog talloze mensen die ervoor kiezen om toch te roken, toch? :) Bovendien vind ik dat nog wel iets anders dan je complete eetpatroon omgooien, ervoor kiezen om niet te roken.
Mwah ik geloof niet dat je aan genoeg eiwitten en vetten komt als je alleen groenten eet, of het is in elk geval een onwijs gepuzzel, dus daar bedank ik voor. Zou er bovendien, en dat meen ik echt, doodongelukkig van worden, als ik bij alles dat ik eet zo zou moeten nadenken (dat doe ik al genoeg namelijk).

Er is nog nooit iemand dood gegaan door een eiwittekort. Dan zou je al op alleen sla moeten leven.. Eiwitten zitten haast overal in. Als je gewoon gevarieerd plantaardig eet krijg je alles binnen wat je nodig hebt. Ik eet al 20 jaar geen vlees en neem geen supplementen, en ik voel me prima.
Een onwijs gepuzzel, nee hoor :) Waar je tegenaan loopt is dat je veel kant-en-klaar producten niet kan eten. Vers kun je het vlees gewoon vervangen door bv paddestoelen, noten, peulvruchten, vleesvervangers.. En in die noten, zaden, pitten, olijven enz zitten meteen alle vetten die je nodig hebt, in een veel gezondere vorm dan uit de fles :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:56

Ik denk dat je erg je best moet doen om in een Westers land niet aan je eiwitten en vetten te komen, ongeacht je eetpatroon :=

Edit: oke, iedereen die voldoende calorieën per dag eet. Eiwittekort is meestal een gevolg van ondervoeding, maw waar zielige kindjes in Afrika last van hebben.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:01

denice schreef:
Echt! Lijkt me leuk, kan je weer nieuwe dingen proeven enzo. Hier in DH heb je ook wel het eea, maar niet standaard een vegan recept op de kaart.

Ja, het is heel leuk :j Mijn straat is wel extreem hoor, er zijn ook echt rellen uitgebroken toen er een supermarkt van een keten opende en er is nog steeds street art met "Boycot Tesco, shop local" :+ Maar de kleine winkeltjes en cafés (meestal ook not for profit) zijn heel leuk, ik ben dus niet eens vegan maar eet daar best vaak :j Mocht je ooit eens in Bristol zijn, dan is Cafe Kino een aanrader!

Tillie: dat is dus 2 keer zoveel en zonder de koolhydraten. Ik doe erg veel aan krachttraining en heb dus meer eiwitten nodig dan mensen die dat niet doen, wil ik resultaat zien. En ja, ik weet dat dat niet onmogelijk is als je vegan bent, maar een stuk lastiger wordt het wel. Ik kom er nu vaak al niet uit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:03

denice schreef:
Er is in China heel grootschalig onderzoek gedaan naar Kanker en eetgewoonten hoor. De 'Kanker-atlas' werd toen gemaakt in opdracht van de leider daar toen. Er zijn allang onderzoeken gedaan met dieren. Veel dierlijk voedsel zorgde voor tumoren bij ratten, weer overgaan op plantaardig voedsel kom deze tumoren zelfs 'reversen'.

China - leider - kankeronderzoek. Zal vast objectief zijn uitgevoerd. :=

Ik ben benieuwd naar jouw bronnen. Want als jij het hebt over hetzelfde als ik destijds gelezen heb, dan ben je de grootste "maar" van dat onderzoek vergeten die tevens het onmogelijk maakt om dit te vertalen naar de mens.

Magrathea

Eulogy schreef:
denice schreef:
Echt! Lijkt me leuk, kan je weer nieuwe dingen proeven enzo. Hier in DH heb je ook wel het eea, maar niet standaard een vegan recept op de kaart.

Ja, het is heel leuk :j Mijn straat is wel extreem hoor, er zijn ook echt rellen uitgebroken toen er een supermarkt van een keten opende en er is nog steeds street art met "Boycot Tesco, shop local" :+ Maar de kleine winkeltjes en cafés (meestal ook not for profit) zijn heel leuk, ik ben dus niet eens vegan maar eet daar best vaak :j Mocht je ooit eens in Bristol zijn, dan is Cafe Kino een aanrader!

Tillie: dat is dus 2 keer zoveel en zonder de koolhydraten. Ik doe erg veel aan krachttraining en heb dus meer eiwitten nodig dan mensen die dat niet doen, wil ik resultaat zien. En ja, ik weet dat dat niet onmogelijk is als je vegan bent, maar een stuk lastiger wordt het wel. Ik kom er nu vaak al niet uit.

Ik ben een knetterluie krachttrainer (ja echt) dus ik heb gewoon voor 15 euro een pot met vegan hemp gekocht. Pure eiwitten om in je sapje te doen ;) En je doet er echt eeuwig mee. Dan hoef ik niet op te letten *\o/*

Tillie20

Klopt! Daar zitten minder koolhydraten in. Maar wel veel ongezonde verzadigde- en transvetten. Het is maar waar je voor kiest natuurlijk.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:06

magda_90 schreef:
denice schreef:
Er is in China heel grootschalig onderzoek gedaan naar Kanker en eetgewoonten hoor. De 'Kanker-atlas' werd toen gemaakt in opdracht van de leider daar toen. Er zijn allang onderzoeken gedaan met dieren. Veel dierlijk voedsel zorgde voor tumoren bij ratten, weer overgaan op plantaardig voedsel kom deze tumoren zelfs 'reversen'.

China - leider - kankeronderzoek. Zal vast objectief zijn uitgevoerd. :=

Ik ben benieuwd naar jouw bronnen. Want als jij het hebt over hetzelfde als ik destijds gelezen heb, dan ben je de grootste "maar" van dat onderzoek vergeten die tevens het onmogelijk maakt om dit te vertalen naar de mens.

Bron: forks over knifes, de docu. Ik weet iig nog dat het daar besproken is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:06

Verzadigde vetten zijn niet ongezond en voor zover ik weet is kipfilet mager :D Ik eet trouwens alleen biologische kip en niet uit de supermarkt.

Tillie20

Re: Bewerkt vlees en kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:12

Verzadigde vetten zijn zeker ongezond! En zeker transvetten zijn ongezond. Daar is veel over te vinden op internet (:

Je lichaam kan zelf verzadigde vetten aanmaken uit onverzadigde vetten, hierdoor stapelen verzadigde vetten zich snel op in bijvoorbeeld cholesterol(denk aan aderver'kalking').

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:15

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:21

Vet is prima als je het gewoon in de goede verhoudingen tot de rest van je voeding binnen krijgt. Dus in olijven, zaden, noten enz enz.. Zodra jij die vruchten/zaden/noten gaat uitpersen en al die vezels/vitamines/mineralen en andere stoffen weg gooit en alleen het vet opeet krijg je je voeding gewoon in een compleet verkeerde verhouding binnen. Veel te veel vet. Een van de grootste doodsoorzaken zijn hart- en vaatziektes, en dat komt gewoon door al dat vette eten en de aderverkalking die daardoor ontstaat. Een plantaardig dieet zonder extra olie en vet kan die aderverkalking zelfs oplossen!!
De documentaire Sick, Fat and Nearly Dead is ook echt een aanrader :) Daar wordt dat heel uitgebreid besproken en uitgelegd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:27

Dat is toch precies wat ik zeg, 8nnemiek?
Als je heel veel fruit eet (zoals veel vegans die ik ken) krijg je imo ook veel te veel suiker binnen trouwens. Moderation is the key, niet?

Kun je me trouwens het onderzoek laten zien waarin onderzocht is dat bepaalde ziektes (als ik me niet vergis noemde je zelfs kanker) genezen kunnen worden mbv een plantaardig dieet? Ik vraag me namelijk ten zeerste af hoe dat dan onderzocht is en vind het een redelijk gevaarlijke uitspraak.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:34

Eulogy schreef:
Dat is toch precies wat ik zeg, 8nnemiek?
Als je heel veel fruit eet (zoals veel vegans die ik ken) krijg je imo ook veel te veel suiker binnen trouwens. Moderation is the key, niet?

Kun je me trouwens het onderzoek laten zien waarin onderzocht is dat bepaalde ziektes (als ik me niet vergis noemde je zelfs kanker) genezen kunnen worden mbv een plantaardig dieet? Ik vraag me namelijk ten zeerste af hoe dat dan onderzocht is en vind het een redelijk gevaarlijke uitspraak.

Ik heb inderdaad wel eens gelezen van suiker, maar dat kwam geloof ik neer op 2500 cal aan suiker per dag van één en dezelfde vrucht. Dat is.. een prestatie :=
Verder is suiker uit fruit natuurlijk niet vergelijkbaar met eenzelfde hoeveelheid suiker in een glas cola oid.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:36

Kijk eens de documentaire forks over knifes?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:39

Ga ik doen binnenkort, maar Jan en anderman kunnen ook documentatie maken... Maw beschouw één uitzending aub niet als de absolute waarheid.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:40

Deze is gemaakt door artsen, zij hebben ook al een vervolg maar doe is nog niet uit. Ook zijn er boeken geschreven door deze cardiologen. Ik vond de bronnen zeer betrouwbaar!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:49

Suiker is suiker. Suiker uit fruit is net zo goed slecht voor je als je er teveel van eet.

Verder ben ik het eens met Magda. Ook het feit dat het gemaakt is door artsen zegt nog niet zo gek veel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:55

Eulogy schreef:

Zoals hierboven al gezegd werd. Forks over Knives :j
Een van deze wetenschappers is al van jongs af aan bezig met het onderzoeken van dierlijke eiwitten. Destijds werden die gezien als enorm gezond en wilden mensen er zo veel mogelijk van binnen krijgen. Deze onderzoeker/arts ging dus proberen om zo veel mogelijk dierlijke eiwitten in voeding te stoppen, maar na een hele hoop onderzoeken moest hij concluderen dat mensen hier juist ziek van werden en zo kwam hij er langzaamaan achter dat deze eiwitten helemaal niet gezond zijn. Hij is zijn denkwijze volledig gaan veranderen en is de invloed van een plantaardig dieet gaan onderzoeken. Daar komen een aantal heel erg logische conclusies uit. De bronnen zijn inderdaad niet zomaar van internet geplukt. Er is ruim 20 jaar aan onderzoeken vooraf gegaan.
Ze zeggen trouwens niet dat al die ziektes kunnen worden genezen, maar wel dat de effecten vaak kunnen worden teruggedraaid en het bij hun proefpersonen is voorgekomen dat kanker echt in remise gaat.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-10-15 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:57

Maar sommigen slaan ook wel aardig door in dat hele suikergedoe.
Zo kreeg ik te horen dat een banaan in m'n smoothie écht slecht is want alll die suikers! :oo
Maar als ik die (meestal halve) banaan weglaat, val ik na een uur bijna flauw en ga ik zitten vreten.
Kan ik imo beter die banaan in m'n smoothie douwen zodat ik er even een paar uur tegenaan kan dan dat ik hem weglaat en me vervolgens voldouw met chips en snoep enzo.

Oh en Magrathea:
Aardappelen en ik meen tomaten schijnen wel degelijk verkeerd te zijn, zijn nachtschaden (iig de aardappel). :)
Met mate kan altijd natuurlijk maar dat geldt denk ik voor bijna alles wel.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:01

Dat is dus echt niet waar. Er zijn meerdere onderzoeken geweest waaruit bleek dat je fruit eigenlijk wel onbeperkt kan eten, omdat je er niet dikker van wordt en ook zeker niet ongezonder. Je kan echt niet elke soort suiker vergelijken, vooral nu er zo veel soorten van zijn!

Wat ik trouwens wel echt jammer vind, is dat elk goed onderbouwd argument gelijk met echt heel slechte redenen wordt teniet gedaan. Elke keer weer komt het toch weer op neer dat er graag gehoord wordt dat vlees o zo gezond is. Voor elke reden is al een weerlegging geweest, eiwit is geen probleem, vitaminen zijn geen probleem, ijzer is geen probleem, koolhydraten zijn geen probleem. Dus de enige reden blijft dan, dat het mensen eigenlijk niet zo veel kan schelen. Het is of te veel moeite, of vlees is te lekker. Dat zijn mijn inziens niet zulke sterke redenen, maar ieder z'n ding natuurlijk.

Ik zou ook niet weten waarom je echt elk goed onderzoek zou wantrouwen, terwijl als het zo uitkomt onderzoeken opeens wel goed zijn als argument.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:11

8nnemiek schreef:
Eulogy schreef:

Zoals hierboven al gezegd werd. Forks over Knives :j
Een van deze wetenschappers is al van jongs af aan bezig met het onderzoeken van dierlijke eiwitten. Destijds werden die gezien als enorm gezond en wilden mensen er zo veel mogelijk van binnen krijgen. Deze onderzoeker/arts ging dus proberen om zo veel mogelijk dierlijke eiwitten in voeding te stoppen, maar na een hele hoop onderzoeken moest hij concluderen dat mensen hier juist ziek van werden en zo kwam hij er langzaamaan achter dat deze eiwitten helemaal niet gezond zijn. Hij is zijn denkwijze volledig gaan veranderen en is de invloed van een plantaardig dieet gaan onderzoeken. Daar komen een aantal heel erg logische conclusies uit. De bronnen zijn inderdaad niet zomaar van internet geplukt. Er is ruim 20 jaar aan onderzoeken vooraf gegaan.
Ze zeggen trouwens niet dat al die ziektes kunnen worden genezen, maar wel dat de effecten vaak kunnen worden teruggedraaid en het bij hun proefpersonen is voorgekomen dat kanker echt in remise gaat.

Iets met overdaad schaadt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:12

Ik heb dat niet helemaal goed geformuleerd inderdaad. Het beste kun je gewoon de documentaire eens kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:14

Nee danku, betreffende mijn voeding volg ik wel de raad van mijn arts(en) en de diëtiste van het ziekenhuis op. En ja, die bestaat uit relatief veel dierlijke eiwitten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:16

Je hoeft het ook niet op te volgen. Het is gewoon heel interessant om te weten..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:19

Ik ken wel meer onderzoekers die jarenlang met hun obsessie bezig bezig zijn en zo aan tunnelvisie lijden, op het paardengebied is Dr. Cook een bekende.

Áls plantaardige materialen daadwerkelijk kanker kan genezen. Waarom past de oncologie dat nog niet toe dan?

Maar goed, ik zal de documentaire zien. :z