Eulogy schreef:Ja en ondanks dat iedereen weet dat roken slecht voor je is, zijn er (helaas) nog talloze mensen die ervoor kiezen om toch te roken, toch?Bovendien vind ik dat nog wel iets anders dan je complete eetpatroon omgooien, ervoor kiezen om niet te roken.
Mwah ik geloof niet dat je aan genoeg eiwitten en vetten komt als je alleen groenten eet, of het is in elk geval een onwijs gepuzzel, dus daar bedank ik voor. Zou er bovendien, en dat meen ik echt, doodongelukkig van worden, als ik bij alles dat ik eet zo zou moeten nadenken (dat doe ik al genoeg namelijk).
Er is nog nooit iemand dood gegaan door een eiwittekort. Dan zou je al op alleen sla moeten leven.. Eiwitten zitten haast overal in. Als je gewoon gevarieerd plantaardig eet krijg je alles binnen wat je nodig hebt. Ik eet al 20 jaar geen vlees en neem geen supplementen, en ik voel me prima.
Een onwijs gepuzzel, nee hoor
Waar je tegenaan loopt is dat je veel kant-en-klaar producten niet kan eten. Vers kun je het vlees gewoon vervangen door bv paddestoelen, noten, peulvruchten, vleesvervangers.. En in die noten, zaden, pitten, olijven enz zitten meteen alle vetten die je nodig hebt, in een veel gezondere vorm dan uit de fles

Mijn straat is wel extreem hoor, er zijn ook echt rellen uitgebroken toen er een supermarkt van een keten opende en er is nog steeds street art met "Boycot Tesco, shop local"
Maar de kleine winkeltjes en cafés (meestal ook not for profit) zijn heel leuk, ik ben dus niet eens vegan maar eet daar best vaak
En je doet er echt eeuwig mee. Dan hoef ik niet op te letten
Ik eet trouwens alleen biologische kip en niet uit de supermarkt.