Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 12:29

Tcm62 schreef:
alex66 schreef:
Kijk tip.........ome Pat snapt hem

https://www.youtube.com/watch?v=rIcltV7r-nM

P

Ja echt wel..

Ben in staat ook naar zo een AZC te gaan als vrijwilliger, en ik ben niet bang...en doe meteen aangifte van alles wat ook maar aanranding, belediging of bedreiging of mishandeling is...en ik verwacht dat de slechte jeugd wel weer door de groene bonen als verweer wordt gebruikt en er niets mee wordr gedaan...

Luister maar eens naar de christen vluchtelingen, uit die Moslimlanden...dan ga je het wel snappen..

Nou dat aangifte doen blijkt totaal geen zin te hebben als je überhaupt al melding van de aangifte mag maken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:35

Niemand gaat mij vertellen geen aangifte te doen...sterker nog...als je weet hebt van een misdrijf en meldt dit niet, dan ben je zelf strafbaar!

Gewoon walchelijk hoe al die zogenaamde humanitaire instellingen hun schuldcomplexen denken te kunnen afkopen, door gewoon de wet te overtreden om maar niet toe te geven dat ze gefaald hebben...

Wat mij al 20 jaar geleden dagelijks door onze lieve Marokkaanse medeburgertjes werd toegesnauwd..."wij gaan het hier overnemen, wacht maar af". Dan haal je je schouders op...maar wacht maar af...dit wordt oorlog...

Er komen 2 groepen tegen over elkaar te staan..

Jillsil

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 12:44

ik bedoel meer dat als je aangifte wil doen de politie geen tijd heeft of zoals ik ook begreep de persoon in kwestie geeft een andere naam op en ontspringt zo de dans.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:47

maar ik laat mij niet afschepen en zijn vingerafdrukken worden dan wel genomen om zijn id te achterhalen..strafblad heeft hij dan al, voor dit soort zaken hebben ze een aparte afdeling Zeden. En dat wordt echt wel serieus genomen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:12

Jillsil schreef:
Ik heb het onderstaande stukje even gekopieerd van een kennis haar facebookpagina. Zolang het niet herkenbaar is naar haar toe mocht dit ook.

Omdat ik de weddenschap heb verloren met (x) moet ik als tegenprestatie een week lang vrijwilligerswerk gaan doen. Zo ben ik bij het AZC in (X) terecht gekomen. Waarbij (x) aangaf dat ik er onbevooroordeeld in moest gaan.

Wat mij vooral opviel waren de hoeveelheid mannen en de lucht, er hangt een vieze muffe lucht. Toen ik vroeg waarom er geen wasmachines waren bleken die er wel te zijn maar hier wilde ze geen gebruik van maken. De (voornamelijk) mannen die er zitten vonden dit werk voor hun vrouwen en volgens eigen zeggen zouden hun vrouwen heel snel in Nederland zijn.

Het respect wat de mannen voor de Nederlandse vrouwen hebben is ver te zoeken. Als je iets aan hun vraagt geven ze daar geen antwoord op, sterker nog ze negeren je compleet. Op 1 man na, die was samen met zijn twee kinderen daar en vroeg mij in gebrekkig engels of ik hem Nederlands wilde leren. Samen met zijn kinderen hebben we plaatjes uit een tijdschrift geknipt en heb ik in het Nederlands de woorden erbij geschreven. Het werd een soort memory wat heel goed heeft gewerkt want aan het einde van de week bedankte hij mij in het Nederlands en vroeg hij of ik thee met een koekje wilde, haha!

Helaas was deze man met zijn kinderen de enige die iets wilde leren of ons positief benaderde. Zelfs de enkele vrouw die er zat wilde niets van ons Nederlanders weten of met ons praten. Voornamelijk wilde ze weten wanneer ze geld en een huis kregen, of er beter internet was (ja dat is dus echt waar en niet alleen op powned) zodat ze met hun achtergebleven familieleden konden praten.

Ik zou er een week, dus 7 dagen, werkzaamheden uitvoeren met (x) maar omdat (X) op de 5de dag in haar gezicht werd gespuwd door een man moesten we eerder stoppen. De reden voor dit spugen?
(x) had meneer willen helpen met het invullen van de benodigde papieren maar hij wilde alleen maar geld, het liefst euro's of dollars. Toen zij zei dat dit niet kon werd hij boos en spuugde hij haar in het gezicht.

De vriendelijke man die zo hard Nederlands aan het leren was kon niet opwegen tegen de andere dingen die daar gebeuren. Hoe open minded ik er ook in was gegaan en wilde blijven is dat gewoon niet mogelijk. De cultuurverschillen zijn te groot waardoor aanpassen in een westerse maatschappij zo goed als onmogelijk is.

Afgelopen week heb ik een enveloppe met nieuwe nederlandse woorden afgegeven aan (x) met het verzoek om deze aan de vriendelijke man te geven. Hopelijk kunnen we nog 1 iemand redden en laten aanpassen aan onze cultuur.

Wat vreselijk ik ben er stil van.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:26

Jillsil schreef:
Ik heb het onderstaande stukje even gekopieerd van een kennis haar facebookpagina. Zolang het niet herkenbaar is naar haar toe mocht dit ook.

Omdat ik de weddenschap heb verloren met (x) moet ik als tegenprestatie een week lang vrijwilligerswerk gaan doen. Zo ben ik bij het AZC in (X) terecht gekomen. Waarbij (x) aangaf dat ik er onbevooroordeeld in moest gaan.

Wat mij vooral opviel waren de hoeveelheid mannen en de lucht, er hangt een vieze muffe lucht. Toen ik vroeg waarom er geen wasmachines waren bleken die er wel te zijn maar hier wilde ze geen gebruik van maken. De (voornamelijk) mannen die er zitten vonden dit werk voor hun vrouwen en volgens eigen zeggen zouden hun vrouwen heel snel in Nederland zijn.

Het respect wat de mannen voor de Nederlandse vrouwen hebben is ver te zoeken. Als je iets aan hun vraagt geven ze daar geen antwoord op, sterker nog ze negeren je compleet. Op 1 man na, die was samen met zijn twee kinderen daar en vroeg mij in gebrekkig engels of ik hem Nederlands wilde leren. Samen met zijn kinderen hebben we plaatjes uit een tijdschrift geknipt en heb ik in het Nederlands de woorden erbij geschreven. Het werd een soort memory wat heel goed heeft gewerkt want aan het einde van de week bedankte hij mij in het Nederlands en vroeg hij of ik thee met een koekje wilde, haha!

Helaas was deze man met zijn kinderen de enige die iets wilde leren of ons positief benaderde. Zelfs de enkele vrouw die er zat wilde niets van ons Nederlanders weten of met ons praten. Voornamelijk wilde ze weten wanneer ze geld en een huis kregen, of er beter internet was (ja dat is dus echt waar en niet alleen op powned) zodat ze met hun achtergebleven familieleden konden praten.

Ik zou er een week, dus 7 dagen, werkzaamheden uitvoeren met (x) maar omdat (X) op de 5de dag in haar gezicht werd gespuwd door een man moesten we eerder stoppen. De reden voor dit spugen?
(x) had meneer willen helpen met het invullen van de benodigde papieren maar hij wilde alleen maar geld, het liefst euro's of dollars. Toen zij zei dat dit niet kon werd hij boos en spuugde hij haar in het gezicht.

De vriendelijke man die zo hard Nederlands aan het leren was kon niet opwegen tegen de andere dingen die daar gebeuren. Hoe open minded ik er ook in was gegaan en wilde blijven is dat gewoon niet mogelijk. De cultuurverschillen zijn te groot waardoor aanpassen in een westerse maatschappij zo goed als onmogelijk is.

Afgelopen week heb ik een enveloppe met nieuwe nederlandse woorden afgegeven aan (x) met het verzoek om deze aan de vriendelijke man te geven. Hopelijk kunnen we nog 1 iemand redden en laten aanpassen aan onze cultuur.

Nouja, dit beschrijft dus precies wat ik al gedacht had. Cultuurverschil is te groot. Ik riep het een paar weken terug al ergens in een reactie op Facebook, maar... dat was niet zo volgens anderen. Want ze kunnen zich goed aanpassen en bovendien is de verhouding asielzoeker - nederlander zo klein, dat je er als Nederland geen last van zult hebben :')

Echt waar, als men alleen maar verwacht hier een huis en geld te krijgen, laat ze gauw weer ophoepelen a.u.b. Niemand krijgt hier wat, iedereen moet gewoon werken voor z'n geld en huis. Anders willen we allemaal wel asielzoeker worden. Wat ze hier kunnen krijgen is een veilig onderdak. Dat is waar je als vluchteling op zoek naar zou moeten zijn. Niet meer en niet minder :n

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:55

Dit verhaar moet zoveel mogelijk gedeeld worden om mensen de ogen te openen.
Jillsil mag ik het verhaal overnemen op facebook?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:58

Hoe kan t COA en vluchtelingenwerk nou blijven ontkennen dat er niks aan de hand is.
De beelden en verhalen zijn toch overduidelijk. T gros is geen politiek vluchteling maar gewoon uit op gratis geld, huis en relschoppen!
Het kleine deel wat wel echt vlucht voor oorlog gaat hier onder lijden en zit straks met de gebakken peren!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:04

Esther28 ik weet niet of dat haar bedoeling is. Ik mocht het voor hier gebruiken omdat zij niemand kent in de paardenwereld. Weet niet als het Facebook op gaat of het dan toch niet bij haar uit komt. Ga het even aan haar vragen. Laat het je zsm weten!

Edit:

Haar reactie:

Wat fijn dat mensen mijn stuk willen delen. Alleen ben ik bang dat als mijn stuk openbaar komt de vinger naar mij gewezen gaat worden uiteindelijk en ook ivm het voorval met (x) is het beter dat dit gesloten blijft op mijn Facebook en op die paardenpagina. Ik had niet verwacht dat iemand van de paarden mijn stuk zou willen delen hahah.
Wil je ook doorgeven dat er daar wel echte hele lieve vrijwilligers werken die echt hun best doen om de mensen te helpen met de Nederlandse taal, normen en waarden maar dat het voor hun gewoon onmogelijk is.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:22

alex66 schreef:
Kijk tip.........ome Pat snapt hem

https://www.youtube.com/watch?v=rIcltV7r-nM

Helemaal gelijk. Ik ben waarschijnlijk ook egoistisch, maar ik hoef al die vluchtelingen ook niet in Nederland te hebben. Het cultuurverschil en mentaliteit is gewoon te groot om hier in het dichtbevolkte Nederland naast elkaar te leven en te integreren. En dan nog niet te spreken van de getraumatiseerde mensen die geweld waarschijnlijk gewoon zijn. Rondom Serie zijn veilige kampen, maar de "vluchtelingen" vinden dat uitzichtsloos. Misschien wel uitzichtsloos, maar het is daar wel veilig. En ja, het is daar geen luxe.

Gisteren was ook in het nieuws over die kindbruidjes. Mensen met dat soort cultuur en mentaliteit zullen nooit goed integreren in Nederland. Daar is het verschil in normen en waarden te groot voor.

Ik voorzie alleen maar ellende. Het acceptatienivo van de Nederlanders daalt, de weerstand wordt meer. Alleen al omdat statushouders overal voorrang hebben. Ze krijgen huurwoningen toegewezen. Studenten worden hun pand uitgejaagd om plaatst te maken voor vluchtelingen. antikraakpanden die leeg worden gemaakt om vluchtelingen op te vangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:26

Als men ervoor gaat zorgen dat alle gespuis het land uitgezet gaat worden mag men eerst eens de organisatie onder de loep nemen die dit doet. Nu komt het nog voor dat gezinnen die 15 jaar geleden het land hadden moeten verlaten het land nog steeds niet uit zijn en dus een verblijfsvergunning als cadeautje krijgen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:27

Esther28 schreef:
Hoe kan t COA en vluchtelingenwerk nou blijven ontkennen dat er niks aan de hand is.
De beelden en verhalen zijn toch overduidelijk. T gros is geen politiek vluchteling maar gewoon uit op gratis geld, huis en relschoppen!
Het kleine deel wat wel echt vlucht voor oorlog gaat hier onder lijden en zit straks met de gebakken peren!

Enig idee hoeveel er wordt verdiend in de vluchtelingen industrie, het COA is gewoon een subsidie spons en het naar buiten brengen van misstanden is niet goed voor het sociale draagvlak wat nodig is om de geldkraan open te houden :$

Zweden is ook een land waar de waarheid niet benoemd mag worden, daarom hebben ze daar nu de hoogste verkrachting's cijfers van Europa en staan ze tweede van de wereld, leuke verrijking van de samenleving |o

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:30

Hier ben ik dus ook bang voor! Het cultuurverschil is gewoon te groot en het respect naar Nederlanders en hun afwijkende geloof te groot. Mensen, zoals dezen, zijn hier te gast in Nederland en om je dan zo respectloos te gedragen.... ik zou zeggen.. enkeltje retour.. Met uitzondering van die lieve meneer :D

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:31

purny schreef:
Als men ervoor gaat zorgen dat alle gespuis het land uitgezet gaat worden mag men eerst eens de organisatie onder de loep nemen die dit doet. Nu komt het nog voor dat gezinnen die 15 jaar geleden het land hadden moeten verlaten het land nog steeds niet uit zijn en dus een verblijfsvergunning als cadeautje krijgen.

Gedoogcultuur :(

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:03

Jillsil schreef:
Haar reactie:

Wat fijn dat mensen mijn stuk willen delen. Alleen ben ik bang dat als mijn stuk openbaar komt de vinger naar mij gewezen gaat worden uiteindelijk en ook ivm het voorval met (x) is het beter dat dit gesloten blijft op mijn Facebook en op die paardenpagina. Ik had niet verwacht dat iemand van de paarden mijn stuk zou willen delen.

Denk dat dit wel een beetje naïef is en ook jammer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:46

alex66 schreef:
Esther28 schreef:

Enig idee hoeveel er wordt verdiend in de vluchtelingen industrie, het COA is gewoon een subsidie spons en het naar buiten brengen van misstanden is niet goed voor het sociale draagvlak wat nodig is om de geldkraan open te houden :$

Zweden is ook een land waar de waarheid niet benoemd mag worden, daarom hebben ze daar nu de hoogste verkrachting's cijfers van Europa en staan ze tweede van de wereld, leuke verrijking van de samenleving |o

Jazeker...vluchtelingen is big business

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:44

Zo hard gevochten om vrouwenrechten, gaan we die dan weer verliezen???

Toch te gek voor woorden als je wordt verkracht en je meerderen verbieden aangifte? De overheid je aangifte in de prullenbak gooit?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:25

Gaan we de opgebouwde vrouwen en homo rechten verliezen?

Die zijn we al aan het verliezen,
moslims die weigeren vrouwen de hand te schudden, moslims die eisen dat de wijn van tafel gaat in een tv programma, moslims die in een debat niet met vrouwen aan een tafel willen zitten, imams die oproepen homo's van een hoog gebouw te gooien............en de linkse kerk keek toe en zag dat het goed was :r

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:46

precies, langzaam sluipt alles er in omdat wij alles maar o.k vinden....
nouja, wat heb je ook eigenlijk te vinden? Er word toch niet geluisterd.
Als je wat zegt ben je een racist! En wat doet men als er niet naar je word geluisterd?? Juist, dan ga je harder schreeuwen!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:50

Het boeit mij niet meer als ze mij een Racist noemen.Ze doen maar,ik zeg wat ik vind.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:05

weet je ik heb zij aan zij gestaan met moslims in de jaren 80, demonstreren tegen discriminatie iedereen gelijk man,vrouw,homo,hetero,macrokaan of turk .............wat er de laatste jaren gebeurd voelt als een mes in mijn rug

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:27

Er komen 40.000 goudzoekers naar ons land dat heb ik Rutte zelf horen zeggen daaronder zitten maar een klein percentage echte vluchtelingen, die echt veiligheid zoeken hier! de rest bestaat uit rovers, verkrachters, moordenaars pedofielen ze willen hun kindsbruidjes die ong 8 jaar zijn naar Nl laten komen!! De dieren die halal geslacht moeten worden.. arme arme dieren die langzaam dood moeten bloeden. Kinderen van een jaar of 3 word al geleerd hoe je een schaap moet slachtten.. ik word er echt ziek van.. de enige optie is terugsturen.. en eigen mensen eerst helpen, oa de ouderen die lang moeten wachtten niet kunnen douchen of naar de wc kunnen, kinderen die niet te eten hebben, niet op schoolreisje kunnen, oude kleren moeten dragen. geen avondeten hebben, dan de daklozen die ons hulp nodig hebben.. mensen die van de voedselbank moeten leven enz...maar nee al het geld gaat naar de goudzoekers en dat maakt me woest..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:32

Zeeuwtje68 schreef:
Er komen 40.000 goudzoekers naar ons land dat heb ik Rutte zelf horen zeggen daaronder zitten maar een klein percentage echte vluchtelingen, die echt veiligheid zoeken hier! de rest bestaat uit rovers, verkrachters, moordenaars pedofielen ze willen hun kindsbruidjes die ong 8 jaar zijn naar Nl laten komen!! De dieren die halal geslacht moeten worden.. arme arme dieren die langzaam dood moeten bloeden. Kinderen van een jaar of 3 word al geleerd hoe je een schaap moet slachtten.. ik word er echt ziek van.. de enige optie is terugsturen.. en eigen mensen eerst helpen, oa de ouderen die lang moeten wachtten niet kunnen douchen of naar de wc kunnen, kinderen die niet te eten hebben, niet op schoolreisje kunnen, oude kleren moeten dragen. geen avondeten hebben, dan de daklozen die ons hulp nodig hebben.. mensen die van de voedselbank moeten leven enz...maar nee al het geld gaat naar de goudzoekers en dat maakt me woest..

Bron? Waar heb je deze 'feiten' vandaan? Denk je nou echt dat mensen voor hun LOL alles verkopen wat ze hebben om met gevaar voor eigen leven in een bootje stappen? Denk je echt dat mensen zoveel risico nemen?

Lees eens de verhalen van de laatste dagen op de FB-pagina humans of new york. Misschien relativeer je dan een beetje. Niet iedereen is vluchteling, maar jij overdrijfy extreem.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:44

dat is maar een klein gedeelte de rest koopt gewoon in turkye een syrisch paspoort om europa binnen te komen. ik lees al weken van alles over dat schorum. ze respecteren ons vrouwen niet willen niet geholpen worden aan de kassa door een vrouw, vrouwen worden al aangerand zijn al verkracht in div landen.. we halen ons alleen maar een hoop ellende op de hals..we zijn naakt zonder burka heb zelf moslim vrouwen dat horen zeggen.. christenen worden geterroriseerd door de moslims. grote vechtpartijen overal.. en nog veel meer is er aan de gang.. grote partijen wapens zijn er ook al gevonden in de asielzoekers centrums..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:35

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -van-Allah lees dit maar eens door dan snap je het misschien wat we ons op de nek hebben gehaald!!

btw het is wettelijk verplicht als je een vluchteling bent in de omringende landen waar het veilig is je asiel aan te vragen en niet door te reizen naar bv Nederland omdat je daar alles gratis krijgt een huis voedsel ziekenfonds uitkering en noem het maar op waar wij als nederlanders hard voor moeten werken..

Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 29-09-15 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt