IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:20

Blue_Eyes schreef:
@Arianne: Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt, he? Vluchtelingen wonen eerst maanden, zo niet jaren in een AZC, in afwachting van een verblijfsvergunning. Die hebben echt niet na een week een woning.

Geweldig dit, je zou toch niet meer met mij in discussie gaan? :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:20

Tcm62 schreef:
vuurneon schreef:
Duurt jaren voordat ze uberhaupt een verblijfsvergunning hebben, tot die tijd mogen ze niet werken etc. Helemaal met deze grote stroom... Zorgt alleen maar dat alles nog langer duurt.

Lijkt mij ook voorbarig uit te gaan dat die groep zich helemaal niet wil aanpassen.

Nee dat denk ik ook niet, maar je blijft altijd met een groep zitten die in zijn gesubsidieerde huisje met uitkering aan zijn bilnaad blijft krabben en als hij wat extra luxe wil dan weet hij dat te halen...want dit soort situaties hebben een aan zuigende werking op lieden met een verkeerde intentie..

Hé, eindelijk heb je het over de oerhollandse uitkeringsuitvreters, die s avonds met hun potjes bier hun bilnaden zit uit te krabben voor een luxe 3d tv die ze zwartwerkend bijeen hebben verdiend toen de belastingdienst even niet keek..

toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:22

Ariannee schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Arianne: Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt, he? Vluchtelingen wonen eerst maanden, zo niet jaren in een AZC, in afwachting van een verblijfsvergunning. Die hebben echt niet na een week een woning.

Dat is waar ook, dat was jij. Okee, dan niet :)) :evaw:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:24

Ariannee schreef:
Dus dat betekend dat mensen die meer dan een paar jaar wachten op een huis gewoon langer moeten wachten. En zo'n vluchteling woont hier net 1 week een krijgt een huis. Pff waar gaat het heen. Heb liever dat ze een zwerver een huis geven dan een vluchteling :x :x

En cowboy55, je hebt helemaal gelijk..

Uuuuhmmmm......weet je dat zeker? Op basis van je eerdere input vermoed ik dat je mijn punt gemist zou kunnen hebben......of ik heb jouw inbreng volledig, maar dan ook VOLLEDIG misbegrepen.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:27

Sammie schreef:
Citaat:
Overigens: jij gebruikt een woord als denigrerend nadat je naar Vluchtelingenwerk verwijst als 'zo'n dergelijke organisatie'? Boeiend......
je zoekt er weer eens meer achter dan dat er staat.. Boeiend.... :(:)

Tja, andere mensen dan jij zouden zich vragen gaan stellen over hun eigen woordkeuze. Gelukkig lijk jij daar geen last van te hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:28

Blue_Eyes schreef:
Ariannee schreef:

Dat is waar ook, dat was jij. Okee, dan niet :)) :evaw:

Ingelijst, om nooit meer te vergeten :')
You just made my day

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:32

elenaMM77 schreef:
Tcm62 schreef:
Nee dat denk ik ook niet, maar je blijft altijd met een groep zitten die in zijn gesubsidieerde huisje met uitkering aan zijn bilnaad blijft krabben en als hij wat extra luxe wil dan weet hij dat te halen...want dit soort situaties hebben een aan zuigende werking op lieden met een verkeerde intentie..

Hé, eindelijk heb je het over de oerhollandse uitkeringsuitvreters, die s avonds met hun potjes bier hun bilnaden zit uit te krabben voor een luxe 3d tv die ze zwartwerkend bijeen hebben verdiend toen de belastingdienst even niet keek..

toch?

Dat is inderdaad wel een beetje het beeld wat ik ook bij die opmerking kreeg. Kijken jullie weleens 'Keeping up appearances'? Je weet wel, met Hyacinth Bucket/Bouquet? Ik kreeg er een beetje een Onslow-visioen bij, moet ik zeggen :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:33

Ariannee schreef:
En die vluchtelingen worden als maar groter en groter. Wordt tijd dat ze het nu maar eens stoppen.

We kunnen als tegenstanders in deze discussie veel zeggen. Maar hier kunnen we niet omheen.
Ook ik wordt hier toch wel een beetje bang door. Nee niet bang, ongerust voor mijn leefgenot..
waarom?

ik ben maar 1.63m, als die vluchtelingen inderdaad groter en groter worden (toch wil ik daar graag een bron van, want hier wist ik niets van.. schrik slaat mij om het hart :( )
en ze bereiken een lengte van 3 meter,
dan zie ik door de vluchtelingen het bos niet meer als ik een keer wil gaan wandelen hier

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:34

Blue_Eyes schreef:
Dat is inderdaad wel een beetje het beeld wat ik ook bij die opmerking kreeg. Kijken jullie weleens 'Keeping up appearances'? Je weet wel, met Hyacinth Bucket/Bouquet? Ik kreeg er een beetje een Onslow-visioen bij, moet ik zeggen :D

:') :') stttt, dat dacht ik ook, maar dat speelt 'ze' in de kaart..
onslow klinkt best wel import :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:35

Cowboy55 schreef:
Tja, andere mensen dan jij zouden zich vragen gaan stellen over hun eigen woordkeuze. Gelukkig lijk jij daar geen last van te hebben.

Nee, gelukkig maar. vrij weinig andere mensen vermoed ik zo. Jij ook niet, gezien sommige opmerkingen die hier voorbij komen die een discussie zeker niet verder helpen. Ik zie geen enkel probleem om vluchtelingenwerk als een dergelijke organisatie te omschrijven.. Immers dat is wat ze doet.. Ze werkt met vluchtelingen.

Ik begin dit geneuzel van je trouwens een beetje zat te worden.. Prima dat je mee discussieert, je hebt zeker waardevolle bijdragen geleverd en kan dat ook wrs nog doen de komende pagina's maar dit soort lettergeneuk en gedenigreer kan mij gestolen worden. Speel op de bal en niet op de persoon!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:35

Cowboy55 schreef:
verootjoo schreef:
Hier een heldere uitleg over de Syrische vluchtelingen. Veel uitspraken komen voort uit onwetendheid.
http://www.vluchtelingenwerk.nl/actueel ... lde-vragen

Let op: Vluchtelingenwerk wordt zo meteen als onbetrouwbare bron bestempeld. In ten, nine, eight, seven six......

Net zo goed als eerder al de andere kant. Waarheid ligt ergens in het midden, maar ook dat is lastig, want waar in het midden. Er zullen mensen tussen zitten die bijna iedereen best als buren wil hebben, maar ook zat die je liever nooit ergens tegen komt (in NL of op vakantie). Maar ongeacht de herkomst (en er is een flinke groep zonder papieren die nog nooit een voet in Syrië gezet heeft, maar nu glashard claimt Syriër te zijn) zijn de aantallen veel te hoog voor ons economisch model en onze samenleving, er gaat geld en middelen naar toe die veel mensen hier zelf ook hard nodig hebben.

Ik kom andere nieuwsbronnen tegen, incl. berichten over shariawijken, westerse vrouwen die om hun kleding op straat in elkaar geslagen worden, vluchtelingen die hele straten vandaliseren en over het algemeen een onvriendelijke houding tegenover hun gastland c.q. heel het "Westen" hebben.

Nog een ander idioot iets, Amerika die de aanstichter, enz. achter het hele ingrijpen in het Midden-Oosten was/is, wil met moeite 10.000 mensen opvangen. Duitsland dat geen soldaten, vliegtuigen, etc. in dit hele conflict heeft roept (of riep, want dat het mis gaat is zelfs Merkel nu duidelijk) dat ze er 800.000 opnemen. Omgerekend naar verhoudingen economie, bevolking, etc. zou Amerika als verantwoordelijke er zo'n 3 miljoen moeten opvangen. Echter laten ze de ellende door Europa (die idd erg stom was om mee te lopen in de aanzet voor deze hele ellende) opknappen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:37

elenaMM77 schreef:
Ariannee schreef:
En die vluchtelingen worden als maar groter en groter. Wordt tijd dat ze het nu maar eens stoppen.

We kunnen als tegenstanders in deze discussie veel zeggen. Maar hier kunnen we niet omheen.
Ook ik wordt hier toch wel een beetje bang door. Nee niet bang, ongerust voor mijn leefgenot..
waarom?

ik ben maar 1.63m, als die vluchtelingen inderdaad groter en groter worden (toch wil ik daar graag een bron van, want hier wist ik niets van.. schrik slaat mij om het hart :( )
en ze bereiken een lengte van 3 meter,
dan zie ik door de vluchtelingen het bos niet meer als ik een keer wil gaan wandelen hier

Jij vindt jezelf grappig, of niet?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:38

Sammie schreef:
Cowboy55 schreef:

Speel op de bal en niet op de persoon!

Komende van jou is die opmerking hilarisch!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:39

eenitraM schreef:

Ik vind haar eigenlijk ook wel grappig :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:40

Ja ik vind m ook heel leuk ja.. Iig ook als herinnering voor mijzelf om niet meer in te gaan op dat soort opmerkingen van jou :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:49

eenitraM schreef:

absoluut, vooral als sommige argumenten tegen buitenlanders in overweging worden genomen.
of ik een balletje in kop dat al een tijdje voor een open doel rondzweeft in de lucht,
is afhankelijk van de persoon.
in dit geval werd de verleiding te groot.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:59

Blue_Eyes schreef:
eenitraM schreef:

Ik vind haar eigenlijk ook wel grappig :))

_O-

Dat gezegd hebbende: tuttut! Wel serieus blijven ja! Dit is niet de tijd of plaats voor humor en meligheid, weet je! This is a serious matter! SERIOUS, GODDARN! :D WE HAVE A CRISIS ON OUR HANDS HERE!!!

Sorry, zit naar Outbreak te kijken op SBS9
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-09-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:00

:D :D :D Sowwie...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:22

Er zijn al mensen die vluchtelingen in huis hebben genomen. Zijn er al bokkers die dat voorbeeld gaan volgen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:32

Gister zei er een minister,weet de naam niet meer,dat je geen enkele mens op straat laat staan/slapen.
Hoe krom is dit! er worden nog elke dag mensen uit hun huis gezet,omdat ze buiten hun schuld om,huurachterstand hebben.Een regeling kan ja,maar sommige mensen kunnen ook met een regeling niks betalen.Met een Bijstandsuitkering kan je echt helemaal niks missen en amper leven.

Ik vind ook dat je geen enkel mens op straat kan laten slapen,maar hoeveel Nederlanders slapen er al jaren op straat?
Als jij v.d. ene op de andere dag op straat komt te staan,en je hebt verder geen familie,dan slaap je gewoon op straat.Voor er opvang is geregeld,zijn we weer enkele dagen verder.

Nee niet de een wel en de ander niet,zo ga je niet met mensen om.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:36

En die mensen krijgen niet binnen 2 weken een gesubsidieerde woning, want die zijn niet zielig...die zijn misschien hun baan kwijt en kunnen hun vrije sector woning niet meer betalen, de gemeente komt dan echt niet met een sociale huurwoning met huursubsidie aan...dat is pas krom...

Ga maar eens scheiden met een klein kind op je schoot, je komt gewoon op straat te staan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:38

Slapen op straat kan ook een bewuste keuze zijn. Verder zitten er nogal wat hiaten in het net, ik denk ook deels omdat men niet weet dat en waar er hulp is in zulke gevallen.

En met een bijstandsuitkering kunnen aardig wat mensen echt wel mee uit de voeten hoor. Je moet alleen niet van alles willen. Uitkering is een allerlaatst vangnet,dat mag best uiterst minimaal zijn

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:39

Ariannee schreef:
Blue_Eyes schreef:

Binnen 5 dagen moet er een beslissing komen, binnen2 weken een woning. De vluchtelingen nu worden gemakshalve allemaal als Syrier gezien en als zodanig behandeld...daarvan zullen er ook een heleboel geen paspoort hebben...

Die al jaren zitten zijn aan het procederen tegen hun uitzetting, of hun identiteit is niet vast te stellen, of het verhaal wat ze vertellen is niet na te trekken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:41

Sammie schreef:
Slapen op straat kan ook een bewuste keuze zijn. Verder zitten er nogal wat hiaten in het net, ik denk ook deels omdat men niet weet dat en waar er hulp is in zulke gevallen.

En met een bijstandsuitkering kunnen aardig wat mensen echt wel mee uit de voeten hoor. Je moet alleen niet van alles willen. Uitkering is een allerlaatst vangnet,dat mag best uiterst minimaal zijn

Ook dat is waar.

Ik lees net dat de zorgpremie duurder wordt en de zorgtoeslag ook verhoogd.

Ik dacht juist dat de werkende man meer ging overhouden....dus weer een sigaar uit eigen doos..

Heerlijk zo een regering....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:47

Zorgpremie weer duurder...?? Jemig... :roll: