Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:Gek eigenlijk. Dat een paar lijntjes wat ooit, lang geleden, getekend is door iemand, bepalen welk metertje grond van wie is en je denkt te kunnen bepalen wie daar komt.
Dat iedereen een mens van vlees en bloed is en graag veilig wil zijn, wil overleven, dat lijkt wel even vergeten te worden. Alleen maar door dat stomme lijntje dat we "grens" noemen.
Je zit met je dikke reet op een paard, gooit elke dag eten weg dat je over de datum hebt laten gaan of niet op kan, koopt iets onzinnigs als geurkaarsen en een nieuwe kleur kussen op de bank. Maar wel even lekker doorblaten over wie er wel niet op jouw centen teert.
Wel eens gehoord van de term "geld maakt niet gelukkig"?
Je kan nog zoveel geld hebben. Dat is niets meer waard als je elke dag voor het leven van jezelf of je gezin moet vrezen. Dat je opgesloten zit in je eigen land, overal waar je komt mentaal tralies om je heen draagt. Wat heb je dan in Gods naam aan een iPhone?
En dat geblaat van die klemgezeten Hollanders dat ze alleen maar hunnie geld komen jatten, want ze hebben een iPhóóóne
Wat sneu dat je zo'n angst hebt dat je jouw menselijkheid kwijt bent geraakt.
Letterlijk over lijken hè. "Het doet me niks want ik ben zelf zo gekwetst". Ach huilie.
StalNollie schreef:Laurapalmer schreef:Een vreselijke foto..ieder mens word geraakt door dit beeld..
Maar..
Dit is per defintie de schuld van de ouders!ze zijn opgestapt in turkije..waar ze veilig waren..nee nog even een doorreis richting canada
de schuld van de ouders? hadden ze een keuze? jeetje sommige weten geloof ik echt niet wat er in de wereld omgaat op het moment. ik kan me er geen voorstelling van maken (gelukkig) wat ik wel weet is dat deze mensen geborgenheid nodig hebben.
meisje2000 schreef:Er gaat nu het verhaal rond van de zus van de vader. Ze waren al drie jaar in turkye maar de man wou zijn gebit laten behandelen en zijn daarom op de boot gestapt. Wat er van waar is weet ik natuurlijk niet maar als dit wel waar is vind ik de verantwoording van de dood van dit gezin toch wel degelijk bij hem liggen. Let wel ik zeg als dit wel waar is
vuurneon schreef:meisje2000 schreef:Er gaat nu het verhaal rond van de zus van de vader. Ze waren al drie jaar in turkye maar de man wou zijn gebit laten behandelen en zijn daarom op de boot gestapt. Wat er van waar is weet ik natuurlijk niet maar als dit wel waar is vind ik de verantwoording van de dood van dit gezin toch wel degelijk bij hem liggen. Let wel ik zeg als dit wel waar is
T is de schuld van de mensensmokkelaars die over lijken gaan dat er mensen verdrinken, niet van de wanhopige mensen die hopen op een betere toekomst.
mirim schreef:Zoolgangster dit zijn dingen die in de krant staan...is dit dan direct waarheid?
Kennen we de vluchtelingen persoonlijk, kennen we de omstandigheden waar ze vandaan komen?
We weten niets. Behalve wat de media ons meldt. En zijn zij altijd waarheidsgetrouw ?
Sees schreef:Ik begrijp best dat we geen 3 miljoen vluchtelingen kunnen huisvesten in NL. En ik begrijp ook best dat er mensen zijn die moedwillig misbruik maken van onze 'gastvrijheid' maar jemig niemand vlucht toch vrijwillig uit het vaderland weg en laat z'n hele hebben en houden achter. En dan nóg, ook al zou je het niet slecht hebben in je eigen land maar denk je het ergens anders beter te kunnen krijgen, wat let je? Hoeveel Nederlandse boeren zijn er na de 2e wereldoorlog niet naar Amerika en Canada gegaan om daar een beter bestaan op te bouwen.
Mijn neef heeft een jaar gefietst in Afghanistan, Irak, Iran en zo verder. Hetgeen hem onder andere zo heeft ontroerd is dat hij overal zó warm en welkom werd ontvangen. Bij mensen thuis, gezinnen met 5 kinderen die leven in 1 slaapkamer en een piepklein woonkamertje en geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar hem wèl geheel kosteloos lieten logeren bij hen in huis, hem de enige slaapkamer boden en met z'n 7-en vervolgens op de grond gingen liggen in de woonkamer. Hem mee lieten eten terwijl ze zelf amper iets hadden. Gratis zijn lekke band repareerden etc etc. Dát is gastvrijheid, dát is naastenliefde. Die mensen hebben niets te delen maar wat ze hebben delen ze en wij? Wij zijn bang dat we ook maar íets moeten inleveren...
mirim schreef:Zoolgangster dit zijn dingen die in de krant staan...is dit dan direct waarheid?
Kennen we de vluchtelingen persoonlijk, kennen we de omstandigheden waar ze vandaan komen?
We weten niets. Behalve wat de media ons meldt. En zijn zij altijd waarheidsgetrouw ?
Sees schreef:Ik begrijp best dat we geen 3 miljoen vluchtelingen kunnen huisvesten in NL. En ik begrijp ook best dat er mensen zijn die moedwillig misbruik maken van onze 'gastvrijheid' maar jemig niemand vlucht toch vrijwillig uit het vaderland weg en laat z'n hele hebben en houden achter. En dan nóg, ook al zou je het niet slecht hebben in je eigen land maar denk je het ergens anders beter te kunnen krijgen, wat let je? Hoeveel Nederlandse boeren zijn er na de 2e wereldoorlog niet naar Amerika en Canada gegaan om daar een beter bestaan op te bouwen.
Mijn neef heeft een jaar gefietst in Afghanistan, Irak, Iran en zo verder. Hetgeen hem onder andere zo heeft ontroerd is dat hij overal zó warm en welkom werd ontvangen. Bij mensen thuis, gezinnen met 5 kinderen die leven in 1 slaapkamer en een piepklein woonkamertje en geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar hem wèl geheel kosteloos lieten logeren bij hen in huis, hem de enige slaapkamer boden en met z'n 7-en vervolgens op de grond gingen liggen in de woonkamer. Hem mee lieten eten terwijl ze zelf amper iets hadden. Gratis zijn lekke band repareerden etc etc. Dát is gastvrijheid, dát is naastenliefde. Die mensen hebben niets te delen maar wat ze hebben delen ze en wij? Wij zijn bang dat we ook maar íets moeten inleveren...
Kana schreef:Tsja om eerlijk te zijn kan ik me enorm vinden in de eerste reactie van Kim_D. Ik kijk al jaren dagelijks het nieuws en raken doet het me al heel erg lang niet meer. Mensenleed en ellende aan de lopende band en ik kijk tijdens het avondeten en dat heeft mij nog nooit minder erom gesmaakt.
Bij mij 1 KM vandaan komt een nieuw vluchtelingen centrum, ruimte voor 600 vluchtelingen. Dit komt precies op de route dat ik fiets naar het centrum (ook in het donker). Heel eerlijk? Nee, dat idee maakt me niet blij.
Maar ik besef me heel goed dat dit gebaseerd is op vooroordelen. Ik heb mij eergisteren ingeschreven voor die nationale actie hulp. Misschien zit er een meisje van mijn leeftijd bij die 600 die ik een beetje wegwijs kan maken hier en mee kan nemen voor lunch voor afleiding of iets leuks, geen idee? Misschien wel introduceren in mijn vriendengroep? Nuja. Het enige wat ik me wel echt heel goed besef is dat alle Nederlanders ontiegelijk veel geluk hebben dat ze op dit kleine stukje aarde zijn geboren.
gohya schreef:Quote:Nog een detail: de boot was zó gammel dat de kapitein er meteen al uitsprong, en de vader deed het enige reddingsvest aan wat er in die boot lag...
Dus het zit in dit geval anders in elkaar dan het lijkt.
De vader vertelde anders,er kwam een grote golf over de boot heen,en tóen sprong de kapitein uit de boot.Toen volgde er een 2de golf en toen zijn ze allemaal in het water terecht gekomen.Toen zag die vader zijn vrouw en kinderen verdronken in het water liggen.
Zo is het gegaan,de vader vertelde dit verhaal zelf.
Joolien schreef:Persoonlijk geloof ik er helemnaal geen klap van dat iemand om een paar implantaten zijn gezin zo in gevaar brengt.