Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:03

Bovendien vind ik honden in een restaurant ook not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:04

Sociale kinderen zijn leuk, zolang ze zich niet opdringen. Ik heb altijd geleerd, als volwassenen aan het praten zijn, dan stoor je niet. Ik snap ook niet goed waarom kinderen tegenwoordig, eender waar, bij wildvreemden mogen komen om lekker hun verhaal er tussendoor te kletsen, en als je niet reageert gaan ze gewoon luider praten zodat je wel moet reageren.
Het merendeel kijkt dan beteuterd. Een enkeling gaat echter gewoon vrolijk door en dan moet je echt je stem gaan verheffen, en daar gaat het gewoon mis.

Over meer herrie maken dan volwassenen: wat versta je onder herrie? Eerlijk gezegd, ik denk dat niemand zijn lach kan inhouden als een baby aan de tafel naast je de slappe lach krijgt :)) Dan ligt in no time de hele zaal plat. Of het uitkraait van pret. Dat is OOK "herrie", maar wel iets helemaal anders dan eentje die zijn keelgat vol open zet in een driftbui. Of van vermoeidheid. Of pubertijd.

Rondrennen vind ik gewoon gevaarlijk. Is niet aangenaam werken voor de bediening en ik wil niet meemaken dat een kind glas of hete spullen over zich heen krijgt.

Op een terras of in het park vind ik het iets helemaal anders. Zolang ze niet recht in mijn oren schetteren en niets stukmaken of gaan pesten: have fun!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:05

[***] schreef:
Ik ben voor. Ik werk namelijk zelf in een restaurant, en echt, soms word ik gek van kinderen. Kinderen die gewoon rustig aan tafel zitten of rustig zitten te spelen/kleuren, prima, maar sommige... Bijvoorbeeld kinderen die gewoon door het restaurant heen gaan rennen, dat is gewoon harstikke gevaarlijk! Er loopt namelijk ook personeel met hete pannen, een stapel borden of een dienblad vol met glazen, en als die kinderen rennen kijken ze echt niet meer om zich heen heb ik wel gemerkt. Deze week is een collega van mij omver gelopen door een rennend kind en zijn er een hoop borden gesneuveld. Ik maak het ook vaak mee dat als ik met een een dienblad vol glazen loop kinderen voor mij heen rennen, of zelfs kleine kinderen die tegen mijn been aan gaan hangen. Gelukkig ben ik nog nooit gevallen daardoor. Daarnaast heb je ook nog van die brutale kinderen die overal op/aan gaan zitten(denk met vieze handen een hand vol bestek pakken en het daarna gewoon weer terug leggen, lekker fris.. Of kinderen op de bar of wok klimmen.) Daarnaast maak ik ook wel eens mee dat ze zonder pardon aan een andere tafel gaan zitten om daar het kaarsje uit te blazen.. Of schreeuwende kinderen.. Vaak merk ik ook met grote groepen dat de volwassenen lekker met elkaar praten, en de kinderen samen gaan 'spelen' in het restaurant, waardoor de ouders dus helemaal niet meer op hun kind letten.

YEP!
Dat zie ik op maneges ook héél veel gebeuren. Ouders komen samen in de kantine, gaan daar fijn wat drinken, en de meute kinderen loopt los in de gang en de rest van de stalgangers moet dan maar opletten dat de kinderen de paarden niet laten schrikken.
Ze rennen, fietsen, voetballen in de gangen, eisen de piste op als zandbak, en durf maar eens willen rijden dan, zie je niet dat de kinderen aan het spelen zijn?

EH, als ik €300 betaal per maand voor mijn stal, dan wil ik gewoon kunnen rijden, in de piste waar ik mee voor betaal?

De ouders hebben het lekker gezellig in de kantine, en letten helemaal niet meer op hun kinderen. Dat mag een ander dan doen, willen of niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:05

SandraVerl schreef:
amoj schreef:
Lijkt mij een goed idee. Ook ik heb absoluut geen hekel aan kinderen, maar als ik uit eten ben en de hele tijd gekrijs en gejank moet horen, nee, is voor mij de sfeer verpest.
Kinderen die zich wel gedragen; heb ik geen last van.
Maar t lijkt me een prima idee om bv 25% vd horeca kindvrij te houden.
Ook huisdieren meenemen uit eten vind ik een no go. Dat mogen ze van mij wel helemaal verbieden, of alleen buiten.

Wij nemen onze honden mee op reis, waar moeten we die dan laten?

Jongens toch, overdrijven we nu niet een beetje? Ik heb geen kinderen, hou van rust, maar stoor me totaal niet aan de aanwezigheid van kindjes op restaurant of in een hotel.

Maak Je nu niet van jouw probleem het probleem van een ander? Ik bedoel dat is toch niet het probleem van het restaurant?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:08

Zomaar aan je tafel komen socializen is dus ook iets waar ik echt een hekel aan heb. Zo'n jong stuur ik dus ook direct weg, maar dat levert dus geheid boze blikken of discussies op met moeders. Want het wolkje moet in vrijheid de wereld leren kennen en wie ben ik nu helemaal om daar grenzen aan te stellen?
Hoe durf ik aan te geven dat ik de aanwezigheid van HKH/ZKH aan mijn tafel niet op prijs stel? En dat is ook wat denk ik de meeste weerstand op roept. De houding die veel ouders hebben 'niemand hoeft het lef te hebben mijn kind aan te spreken' etc.

En over dat vallen: Pas stond ik in de supermarkt mijn fruit af te wegen, ja stilstaand dus :P Loopt er zo'n blaag in volle vaart tegen mijn benen aan en klettert achterover. Janken natuurlijk, nog voor ik me om kan draaien een boze moeder achter me. Of ik niet uit kan kijken en hoe ik het in mijn hoofd haal om haar kind op de grond te laten liggen, hij had wel een hersenschudding kunnen hebben, etc etc etc

Ik was zo stomverbaasd dat ik amper kon reageren... >;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:09

Ik vind honden dan weer wel oke, zolang het in een omgeving is waar veel honden komen. Zoals strand/bos. Dan kan je zelf kiezen om wel of niet ergens te eten. En volgens mij heeft het strand in de zomer een lastiger beleid dan in voor of na seizoen.

Net zoals ik kinderen oke vind in restaurants waar ze nou eenmaal veel komen, maar zou dan wel graag een kindvrije avond willen bijvoorbeeld. Dan is iedereen toch tevreden? Je hebt bij de sauna ook een kind dag of badpak dag.. waarom dan geen kindvrije dag?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:12

Varekaj schreef:
Sociale kinderen zijn leuk, zolang ze zich niet opdringen. Ik heb altijd geleerd, als volwassenen aan het praten zijn, dan stoor je niet. Ik snap ook niet goed waarom kinderen tegenwoordig, eender waar, bij wildvreemden mogen komen om lekker hun verhaal er tussendoor te kletsen, en als je niet reageert gaan ze gewoon luider praten zodat je wel moet reageren.
Het merendeel kijkt dan beteuterd. Een enkeling gaat echter gewoon vrolijk door en dan moet je echt je stem gaan verheffen, en daar gaat het gewoon mis.

Over meer herrie maken dan volwassenen: wat versta je onder herrie? Eerlijk gezegd, ik denk dat niemand zijn lach kan inhouden als een baby aan de tafel naast je de slappe lach krijgt :)) Dan ligt in no time de hele zaal plat. Of het uitkraait van pret. Dat is OOK "herrie", maar wel iets helemaal anders dan eentje die zijn keelgat vol open zet in een driftbui. Of van vermoeidheid. Of pubertijd.

Rondrennen vind ik gewoon gevaarlijk. Is niet aangenaam werken voor de bediening en ik wil niet meemaken dat een kind glas of hete spullen over zich heen krijgt.

Op een terras of in het park vind ik het iets helemaal anders. Zolang ze niet recht in mijn oren schetteren en niets stukmaken of gaan pesten: have fun!

Dat kom ik ook vaak tegen! Ik ben ook opgevoed met de boodschap "je onderbreekt geen gesprek". Als er echt iets is, zoals "m'n broertje heeft een bloedneus", ja dan mag je dat best tegen mama komen zeggen, maar ik moest het niet in mijn hoofd halen om maar gewoon wat te staan l*llen voor wat aandacht.
Ik mocht dat niet, en ik verdraag het nu ook niet. Ik draai mijn hoofd om, als er zo'n aandachtsgeil kind komt staan leuteren. Ik luister er gewoon niet naar. Of dat nu een vreemd of gekend kind is, het mag mijn eigen nichtje zijn; ik ben gewoon van mening dat zomaar onderbreken onbeleefd is, simpel. Al helemaal als ze het gewoon doen om aandacht te krijgen. Sorry liefje, hoe braaf en schattig je ook bent, de wereld draait niet om jou, en dat kan je beter zo vroeg mogelijk geleerd hebben.

beatje

shoes schreef:
Je hebt keurige, rustige kinderen en ook aanwezige druktemakers. Die kunnen uit hetzelfde gezin komen met dezelfde opvoeding. Dit heeft met karakter te maken, niet opvoeding.
Een kleurplaat? Ja, leuk voor 3 min! Een telefoon? leuk voor 3 min. Een gesprek? Ook leuk voor 3 min.

Mijn jongste praat behoorlijk hard en maakt graag contact. Wanneer zij een gesprek aangaat met volwassenen in een restaurant, pijl ik altijd in wat voor een zetting zij zitten, wat voor lichaamstaal zij uitstralen en maak ik oogcontact met de mensen om te zien of ze ok zijn met mijn kleine sociale meid. Uiteraard probeer ik van te voren wel te mijden dat ze aan een tafel gaat staan. Meestal zijn het toch volwassenen die als eerste oog(contact) maken.

Ergens wel jammer dat ik mijn kind in een restaurant moet beperken in sociale contacten. Ik ben nl erg op mezelf en vind het fijn dat zij een vrije/onbezorgde wijze geest is!

Dat overkomt mij dus altijd in een restaurant.Ik vind kinderen best leuk en aardig en blijkbaar straal ik het ook uit.
Maar eerlijk gezegd ik vind het vreselijk als ze aan mijn tafel komen staan of achterste voren gedraaid op hun stoel in mijn nek zitten te hijgen.En dan zeg je,moet je niet naar mama?Zegt zo'n kind , nee >;)
Ik vind dit soort dingen dus echt vreselijk ,ik ben dan ook direkt voor kindvrije horeca.

Nalonyda

Mijn pa gaat met z'n kinderen (20, 16, 14 en 7) absoluut niet naar een restaurant. Kost klauwen met geld en hij Wilt niet weten hoe snel wij ons gaan misdragen.

Ik heb een pest hekel aan krijsende kinderen. Maakt niet uit waar ik ben. Maar ik kan er vooral niet tegen als kinderen zo verwend zijn als de pest. Mijn zusje is bijvoorbeeld 'het krijsende kind' in een restaurant. Huilen als ze het niet lekker vind, rond rennen, door mensen heen praten, beledigen.... Jammer genoeg kan je die niet uit huis schoppen :') maar op reis... Uiteten.. Heb ik ook graag de rust!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:16

Het is niet de aanwezigheid die stoort. Het is hun GEDRAG dat storend werkt.

Daarnaast moet je kind maar een keer iemand treffen die voor de lol dingen aan je kind gaat vertellen waar je als ouders rode oren van krijgt. Mijn schoonbroer is zo'n lolbroek die nog tegen een kleuter met lekstok zou durven zeggen "vraag eens aan mama waar de lekstok van papa is". Kind heeft absoluut geen benul van wat ie uitkraamt, maar subtiel als ze zijn kan je er op rekenen dat ze uitgerekend zoiets door de halve zaal gaan brullen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:16

Omdat kinderen heilig zijn. Ooit eens een discussie op Facebook gevoerd over langer zwangerschapsverlof bij pasgeboren baby's. Toen ik ermee aankwam wat er dan voor de niet mama's ging veranderen brak zowat een oorlog uit met m'n bloedeigen nicht. Want ik was een profiteur omdat ik een paar keer thuis zat met een uitkering. Uiteraard geen contact meer nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:19

Als dat inhoudt dat de kinderlozen ter compensatie een premie krijgen of extra vakantie, waarom niet? Al begrijp ik wel bij bepaalde gevallen, zoals een ernstig ziek kind, dat zoiets wel welkom is. Of wanneer je er door omstandigheden alleen voor staat. Maar dat is een andere discussie.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:22

Brainless en ir111, zoals ik aangaf probeer ik het te mijden dat mijn kind aan een tafel gaat staan. Dit lukt niet altijd, maar ik hou dan ook altijd in de gaten hoe mensen reageren en dan ook niet langer dan een paar minuten bij een tafel. Wanneer mensen er niet van gediend zijn, gaat ze er zowiezo niet naar toe. Zij kan nl net als haar moeder, lichaamstaal goed lezen. Wij gaan dan ook met haar zo veel mogelijk naar kindvriendelijke restaurants

Het gaat mij er meer om, dat het soms jammer is dat je je kind moet beperken in sociale groei juist omdat ik nogal op mezelf ben. Zij doet iets wat ik niet makkelijk kan en vind het fijn dat zij makkelijk contact legt.

Mij mag je aanspreken op het gedrag van mijn kind, echter is dit niet nodig omdat ik haar altijd in de gaten hou om eventuele overlast te vermijden.

Leeuwnie, zou best kunnen dat het cultuurbepalend is. Ik ben een Canadees, kwam naar Nederland toen ik 6 was. Moest erg wennen aan de mentaliteit hier. Ik was gewend aan altijd maar vriendelijke mensen en kinderen om me heen te hebben(uitzondering daar gelaten, zijn natuurlijk niet allemaal heilige boontjes). In Nederland ervaarde ik, zo jong dat ik was, dat mensen hier doorgaands veel harder zijn, minder gemoedelijk.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:30

Mars, als het een slimme moeder was geweest, en ze dacht dat het kind een hersenschudding had...........had ze het kind zelf laten opstaan.
NOOIT goed hard gevallen kinderen optillen en troosten, altijd zelf laten opstaan omdat dan duidelijk wordt of ze wat mankeren of niet.
Was vast jouw gedachte ook of niet? :') Kan je de volgende x zeggen, tegen dat soort takkewijven :P

Hier dus wel tablet, kleurboek of DS mee als we uit eten gaan. Wij kunnen rustig praten en de kids vermaken zich goed.
Mijn zoontje heeft er een handje van om te gaan buurten bij anderen, maar we grijpen direct in!

Overigens, dat HEMA voorval.........ik had het kind teruggestuurd naar zijn ouders of de ouders verzocht hun bij zich te houden. Dat laat ik niet gebeuren hoor, moet niet gekker worden.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:31

purny schreef:
Omdat kinderen heilig zijn. Ooit eens een discussie op Facebook gevoerd over langer zwangerschapsverlof bij pasgeboren baby's. Toen ik ermee aankwam wat er dan voor de niet mama's ging veranderen brak zowat een oorlog uit met m'n bloedeigen nicht. Want ik was een profiteur omdat ik een paar keer thuis zat met een uitkering. Uiteraard geen contact meer nu

Nederland heeft 1 vd minst gunstige zwangerschaps- en kinderregelingen.
Oostenrijk/Denemarken/Zweden : allemaal vele, vele malen langer.

Langere verloven betekent gezondere gezinnen en zeker niet slecht voor de werkgelegenheid. Want ja: Jij, thuis zittend met een uitkering, zou juist blij moeten zijn: meer kans op werk! ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:32

purny schreef:

Maar wat heeft dit met dit topic te maken? En waarom zou er compensatie moeten komen voor niet mama's, omdat zij geen zwangerschapsverlof krijgen?
Dat betekent dan toch niet gelijk dat kinderen heilig zijn? Dat je een discussie in het algemeen aangaat over opvoeding of een incident o.i.d. of dat je een andere mening hebt, betekent toch ook niet dat kinderen automatisch heilig zijn?

Ik proef zoveel onverdraagzaamheid in dit topic!

Ik las net ook dat iemand vond dat mensen tegenwoordig niet meer goed in lijken te kunnen schatten wat wel en niet kan/gewenst is. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens!
Als iemand zijn kinderen meeneemt naar een chique restaurant vind ik dat prima, maar dan verwacht ik wel dat ze stil en rustig zijn en zich netjes gedragen aan tafel.
Ik zou het mijn kinderen niet aan willen doen (en mezelf ook niet!) en neem ze naar dat soort gelegenheden niet mee.

Restaurants als de Beren, waar kinderen een kleurplaat krijgen die ook als placemat dient, neem ik ze wel mee naar toe. Dat vind ik meer passend, al verwacht ik dan nog van mijn kinderen dat ze netjes aan tafel blijven of eventueel in een speelhoekje spelen. Rennen, gillen en bij andere mensen aan tafel staan vind ik zelf niet kunnen. Mijn kinderen mogen dat niet. Dat wil niet zeggen dat ze het nooit doen, maar ik corrigeer ze dan.
Maar ook bij een MacDonalds moeten mijn kinderen zich aan die regeltjes houden.

Mensen die weinig uit kunnen geven en toch naar een lager segment restaurant willen zonder kinderen tegen te kunnen komen .... tja dat is gewoon moeilijk.
Ik heb geen moeite met kindervrije restaurants, maar als ze dat in een lager segment toepassen dan gaan ze wel klanten verliezen aangezien daar regelmatig gezinnen komen.
Als die mensen echt geen kinderen in een restaurant willen zien, dan moeten ze gewoon thuis blijven! Het is en blijft een openbare gelegenheid en wat verdraagzaamheid is wel op zijn plek.
Maar ik vind wel dat ouders hun kinderen wel moeten leren gedragen in dat soort gelegenheden. Ik als moeder stoor me ook aan kinderen van een ander die rondrennen, gillen, bij ons aan tafel komen staan. Iedereen begrijpt dat het geen robotjes zijn, maar bepaald gedrag hoor je gewoon te corrigeren als ouder.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:35

wij gaan best te vaak uit eten, met onze kinderen. Waarvan 1 met adhd pdd nos en 1 met klassiek autisme. De kids vinden het fantastisch om uit eten te gaan. Zullen zich niet gaan misdragen omdat ze het te leuk vinden en voor de moeilijke momenten, lang leve de technologie, een tablet. Maar ze doen het beide keurig en zit ik trots te wezen. Ik kan me groen en blauw ergeren aan die I T R kinderen. We doen ons best wat van onze jongens te maken. Moet zeggen, het lukt aardig.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je lekker uit wil zonder I T R kinderen in de buurt.

Moet even terug denken aan een filmpje op Facebook, waarbij een kind steeds tegen de benen van de man voor hem botste en moeders deed niks. Die man goot zo een pak melk leg over het kind. Had eigenlijk de moeder moeten hebben, maar vondt hem geniaal.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:45

Wat zijn I T R kinderen?

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:45

Varekaj schreef:
iemand zei dat we de ouders maar moeten aanspreken op het gedrag van hun kind.

Zoals ik al eerder zei, het risico dat je de "klager" dan op een EHBO mag opzoeken is relatief groot hier in dit gebied. Kindjes zijn namelijk heilig en oh wee als je een opmerking maakt over Zijne/Hare Heiligheid.

Of dan krijg je inderdaad de opmerking "als het je stoort, trap het dan zelf af".

Is het nou écht zoveel moeite gevraagd aan ouders die absoluut hun kind willen meesleuren naar een restaurant, dat ze zorgen dat een kind zich daar gedraagt?

Vergelijken met kleding als je gaat stappen: meestal hangt dat samen met een bepaalde kledingcode. Vind ik absoluut niet raar. Dat weet je als je ergens heen gaat, is toch kleine moeite om je daaraan aan te passen? Voor de ene is een gymp een sportschoen, voor de ander een nette schoen in stof met veters. Om discussie te vermijden: geen gympen.
Soms hangt dat ook samen met welk type schoen door wie gedragen wordt. Hier wordt Air Max voornamelijk gedragen door tokkies, aso's en pro-rechts personen, inclusief trainingspak, baggy sportbroek, scheve pet, gouden ketting. Een type volk waar niemand gek op is en je kan niet zeggen dat dat er bepaald verzorgd uit ziet in de meeste gevallen. De mensen op zich zijn nog welkom, mits ze zich aanpassen. Vaak verkiezen ze toch hun kledingstijl en zie je ze niet (en de overlast ook niet).

Daarnaast wil ik benadrukken dat ik NIET val over een kind dat je af en toe hoort, of waar je de aanwezigheid van opmerkt. Voor mij persoonlijk heb ik het echt over kinderen die op vol stemvolume gillen, krijsen, driftbuien krijgen, die bij andere tafels gaan schooien of in het bord staren, die het restaurant gebruiken als speelterrein, die iedereen voor de voeten lopen, kortom, waar de algemene vormen van beleefdheid ver te zoeken zijn. Waar je gewoon niet omheen kan dat ze er zijn, en dan niet 5 minuten maar het hele bezoek lang.

Edit: Volgens de DSM-V voldoe ik aan alle (!!) 9 voorwaarden van een ADD'er. Ben er echter nooit op getest, mijn ouders zijn niet zo voor labeltjes. Is trouwens geen excuus voor een kind om ongemanierd circus te houden. Er is altijd wel iets waar een kind uitermate door gefascineerd is. Maak daar gebruik van. (Al is een pony meenemen op restaurant nou ook weer niet de bedoeling :P )

En precies dit bedoelde ik nou met dat je het vaak aan de ouders al kan zien! Of ze zijn ongeïnteresseerd of gewoonweg asociaal in hun eigen gedrag.. een normale ouder zal zijn kind (hopelijk) corrigeren wanneer het zich misdraagt.

Laat ik nog even duidelijk zijn; iemand die een stoornis/ziekte/whatever heeft vind ik iets heel anders dan onopgevoede kinderen. Deze onopgevoede etters kunnen er in feite ook niks aan doen, ze hebben zichzelf immers niet gemaakt. Alsnog ben ik een beetje wars van alle verboden, maar als er een markt is voor 'kindvrije' restaurants, waarom niet. Als ik ergens ga eten met mijn stiefzoontje gedraagt hij zich keurig, en ik ben dat eigenlijk ook niet anders van kinderen gewend. Afgezien dus van bv. een kind met down of iets anders, lijkt het me over het algemeen dus een kwestie van opvoeden.

Daarnaast ligt het ook aan het tijdstip waarop je gaat eten; zelf ben ik een late eter en als cadeauzoon niet mee is reserveer ik meestal later.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:48

Delphi schreef:
Wat zijn I T R kinderen?

I van irri
T van tante
R van rot

Soms weten kinderen zich niet te gedragen en dan worden ze vanzelf zo als bovenstaande....

ik ben ook niet echt een kinder liefhebber. Als ben ik dol op die van mijzelf. En wil ook heel graag dat ze zich goed weten te gedragen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:00

Hahaha ik dacht al zoiets :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:07

Onlangs nog in een Hema-restaurant gehad dat twee moeders gingen afrekenen (één had ook genoeg geweest, lijkt me) en de kinderen mochten vast een plekje in het (overigens vrij lege) restaurant zoeken. Kinderen gingen op de rugleuningen zitten giechelen, met de voeten op de bank. Het was dat ik van mijn eigen zoon me in moest houden (ik kan namelijk best uit mijn slof schieten), anders had ik er zeker wat van gezegd.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:16

Heerlijk lijkt met dat! Ik werk in de bediening en die kunnen die heel de tijd voor je voeten lopen terwijl je met bloedhete en loeizware borden loopt. Dat gaat nog eens fout.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:25

om heel eerlijk te zijn..

op campings erger ik mij eerder aan de jeugd dan aan de kinderen..

een gillend kind vind ik nog relatief ok.. is deels de leeftijd, ze weten nog niet altijd hoe ze iets kunnen uiten.. en gewoon hopen dat de ouders ingrijpen..

maar het grove taalgebruik en de negatieve instelling van menig tiener dat tot diep in de nacht door kankert/fiets en de rest van de nacht elkaar wel terusten brult, vind ik ergerlijker dan een vijf jarigen..

om maar niet te spreken van tieners die voor het eerst alleen op vakantie zijn.

beter dan om dat soort plaatsen en horeca gelijk maar op 25+ te zetten.

---

dit om even te schetsen, dat iedereen zich wel ergens aan ergert...
kinderen die gillen en krijsen of etters zijn, heb je in alle leeftijden tot 55+ aan toe.
specifiek kinderen weren, ik weet het niet. je straft feitelijk een hele grote groep af, voor het gedrag van enkelen.

En wat doe je dan met kinderen die serieus geinteresseerd zijn in goed eten? de kleine kokjes in dop? smaakpalletjes verpesten met troep en dan hopen dat ze met hun 16e de ervaringen nog kunnen inhalen?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:28

truus1970 schreef:
wij gaan best te vaak uit eten, met onze kinderen. Waarvan 1 met adhd pdd nos en 1 met klassiek autisme. De kids vinden het fantastisch om uit eten te gaan. Zullen zich niet gaan misdragen omdat ze het te leuk vinden en voor de moeilijke momenten, lang leve de technologie, een tablet. Maar ze doen het beide keurig en zit ik trots te wezen. Ik kan me groen en blauw ergeren aan die I T R kinderen. We doen ons best wat van onze jongens te maken. Moet zeggen, het lukt aardig.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je lekker uit wil zonder I T R kinderen in de buurt.

Moet even terug denken aan een filmpje op Facebook, waarbij een kind steeds tegen de benen van de man voor hem botste en moeders deed niks. Die man goot zo een pak melk leg over het kind. Had eigenlijk de moeder moeten hebben, maar vondt hem geniaal.

Dat filmpje heb ik ook gezien, ik vond hem ook geweldig!
Hij had de melk van mij ook over de moeder mogen gieten, maar op deze manier maakte hij wel héél duidelijk dat uiteindelijk het kind de dupe is van een verkeerde opvoeding, en vroeg of laat met zijn gedrag de verkeerde gaat tegen komen. Hopelijk snapte die moeder dat naderhand ook.