bruintje123 schreef:Is geen aanname. Dat werk heb ik zelf jaren gedaan. En elke collega had lichamelijke klachten. En zou zo stoppen en geen uur meer daar werken.
En nogmaals - ik gun je dat van harte. Maar jij stelt iets als absolute waarheid ('simpel werk is geestdodend'), terwijl je vooral voor je eigen situatie spreekt. Ik weerleg dat, ook met mijn eigen ervaring: zwaar werk kan, als je het met mate doet, ook prettig zijn. Dat met mate is wel belangrijk. Zoals ik al schreef: zwaar en simpel werk wordt vervelend als je het te veel moet doen, en niet meer terug kunt veren.
Maar zelfs lopendebandwerk (ooit gedaan maar na 8 uur heb ik gezegd: dan maar geen geld, dit kan ik niet. En ik voel me er niks te goed voor, maar ik werd letterlijk gek) werd door de vaste krachten gezien als iets waar ze trots op waren. Ook die zouden denk ik niet 40 uur per week willen werken, maar wel degelijk een deel voor extra luxe zoals een vakantie.
(PS, je noemt ziekenhuizen, maar ook daar ken ik toch echt genoeg mensen die vrijwilligerswerk doen. Overigens, nogmaals: het werk blijft gewoon betaald.)
Maar jij wilt niets horen dat niet klopt in jouw absolute waarheden.