Niobe schreef:Lente schreef:Klopt. Dat ben je dan. Je bent namelijk verantwoordelijk voor het doen en laten van je kinderen.
Dat een kind op vreselijke manieren verwoede pogingen doet om aandacht te krijgen als het daar te weinig van krijgt kan je het kind niet aanrekenen.
Wat een gepraat in de rondte... Er zijn andere manieren om aan aandacht te komen, als je iets weerloos en onschuldigs bewust pijn gaat doen, daarmee doorgaat als je merkt dat het pijn heeft... daar heb ik geen woorden voor. In mijn ogen moet je dat een kind wel aanrekenen.
Leg mij eens uit waarom dat 'gepraat in de rondte' is? Als de goede, mooie en lieve dingen die je doet niets opleveren... Dan zoek je andere dingen. Een kind doet wat het aangeleerd is.
En als jij als baby/peuter nooit hebt gehoord 'zachtjes, aaaaaaien' weet je niet hoe je met dieren om moet gaan.
Of in het geval van Eline (denk ik); geen aandacht krijgen voor de mooie lieve leuke dingen maar wel aandacht (ook al is het negatief; je wordt gezien!) als je dieren pijn doet.
Jij zegt vragen... Wat als vragen niet helpt? Wat als spullen stukmaken niet helpt?