5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:01

Niobe schreef:
Lente schreef:
Klopt. Dat ben je dan. Je bent namelijk verantwoordelijk voor het doen en laten van je kinderen.

Dat een kind op vreselijke manieren verwoede pogingen doet om aandacht te krijgen als het daar te weinig van krijgt kan je het kind niet aanrekenen.

Wat een gepraat in de rondte... Er zijn andere manieren om aan aandacht te komen, als je iets weerloos en onschuldigs bewust pijn gaat doen, daarmee doorgaat als je merkt dat het pijn heeft... daar heb ik geen woorden voor. In mijn ogen moet je dat een kind wel aanrekenen.

Leg mij eens uit waarom dat 'gepraat in de rondte' is? Als de goede, mooie en lieve dingen die je doet niets opleveren... Dan zoek je andere dingen. Een kind doet wat het aangeleerd is.

En als jij als baby/peuter nooit hebt gehoord 'zachtjes, aaaaaaien' weet je niet hoe je met dieren om moet gaan.

Of in het geval van Eline (denk ik); geen aandacht krijgen voor de mooie lieve leuke dingen maar wel aandacht (ook al is het negatief; je wordt gezien!) als je dieren pijn doet.

Jij zegt vragen... Wat als vragen niet helpt? Wat als spullen stukmaken niet helpt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:07

Dan is dat gedrag nog niet normaal.
ZE zegt ook we wisten dat het niet goed was toch deden we het.
Mooi dat ze het nu niet meer doen maar nog steeds geen reden het goed te praten.
Helaas zijn er erg veel kinderen die in een slechte situatie opgroeien maar gelukkig martelen de meeste daardoor geen dieren.

Anoniem

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:09

Ik zeg niet dat dit gedrag normaal is. Maar het is een van meerdere copingmechanismes...

Een ander kind keert in zichzelf, wordt angstig, noem maar op.

Daarbij keren meisjes eerder in zichzelf (internaliserend gedrag) en uiten jongens zich vaak naar buiten (externaliserend gedrag).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:11

Dan geen dieren pijn doen? Het spijt me echt, je klinkt alsof je er veel meer van weet dan ik, maar die keuze lijkt mij toch heel makkelijk.

Maargoed, zoals ik al zeg, jullie weten er meer van dan ik. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Ik wilde vroeger niet eens aandacht, zat veel liever in mijn eentje onder tafel met mijn barbies te spelen en als de kat langs kwam kon die nog een kus krijgen ook. Dus zoals iedereen, ben ik weer anders.

Ik vind het verschrikkelijk dat kinderen zulke ernstige dingen doen omdat de ouders schijnbaar te kort schieten. Gelukkig zijn er ook andere voorbeelden, zoals bruintje123, wat natuurlijk ook een vreselijke situatie is. Maar dat zegt wel weer dat er andere opties zijn.
Wat dat betreft vind ik de wereld echt verrot, maargoed, ik troost mezelf maar heel hard dat er genoeg dieren zijn met een pijn- en angstloos leven (inclusief kinderen in de buurt) :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:42

Lente schreef:
Of in het geval van Eline (denk ik); geen aandacht krijgen voor de mooie lieve leuke dingen maar wel aandacht (ook al is het negatief; je wordt gezien!) als je dieren pijn doet.

Jij zegt vragen... Wat als vragen niet helpt? Wat als spullen stukmaken niet helpt?

Dat inderdaad, en wanneer kun je van een kind verwachten dat het begrijpt wat het voelt en kan vragen om wat het nodig heeft?

Zoals ik al aangaf in een eerdere post is 'pijn' en dan met name psychische pijn een vrij vaag concept dat volwassenen amper begrijpen. Hoe veel mensen klagen er niet over buik- of hoofdpijn om er na een hele tijd achter te komen dat het kwam door stress/verdriet/rouwverwerking. Dat moet een kleuter dan maar snappen en de juiste persoon om de juiste soort hulp vragen?

Die pijn kán komen door een ouder die negatieve aandacht versterkt, maar ik denk ook zeker wel van zaken als de loyaliteitsconflicten die bij een scheiding horen of een rouwproces. Als de ouder op tijd liefdevolle maatregelen neemt komt het heus wel weer goed. Maar dan moet die ouder het wel opmerken dat er iets mis is.

Neem nou zo'n 5 jarige die misschien thuis amper opgemerkt wordt of alleen maar als lastig wordt gezien, aan wie precies moet zo'n kind positieve aandacht vragen dan? De ouders hebben dat schijnbaar niet voor het kind, aan andere kindjes? Wat kunnen die er mee? De juf van groep 1? Hoe zie je dat voor je? Ik zie een kleuter nog niet zeggen; "Juf, het doet me zo'n pijn dat mijn ouders ruzie met elkaar hebben ik kan er niet mee omgaan, ik slaap slecht, heb de hele dag buikpijn en ik plas weer in mijn broek. Bovendien heb ik de neiging om kleinere kindjes en dieren pijn te doen omdat zij het beter hebben dan ik en dat maakt me boos." Zo ver kan een kleuter toch geen verbanden leggen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:55

@ElineS, sorry maar dat praat het niet goed en het neemt niet weg dat het walgelijk is wat dat misbaksel van nog maar 5 jaar gedaan heeft!

Hij spoort niet, zoveel is wel duidelijk. Voor mij is het echt geen kind meer.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:09

Niemand praat het hier ook goed. Ze blijven alleen hun gezonde verstand gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:11

Juist. Niemand praat dit goed. Dit valt niet goed te praten. Maar het kind is ook slachtoffer. Niet omdat het niet ernstig is wat hij gedaan heeft maar omdat als hij een normaal gezond kind in een stabiele situatie zou zijn, hij dit niet gedaan zou hebben.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:23

Lente schreef:
Juist. Niemand praat dit goed. Dit valt niet goed te praten. Maar het kind is ook slachtoffer. Niet omdat het niet ernstig is wat hij gedaan heeft maar omdat als hij een normaal gezond kind in een stabiele situatie zou zijn, hij dit niet gedaan zou hebben.

Dit inderdaad. Ik snap echt niet hoe sommige mensen dit als goedpraten zien..... Niemand zegt toch: Maar hij heeft een lastige thuissituatie, dus het is goed.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:29

Dat jongetje is in princiepe het grootste slachtoffer,of je dat nou gelooft of niet,het is nu eenmaal wel zo. Je begrijpt dit pas als je zelf een kind hebt wat ook zoiets doet of deed. Ik hoop dan wel dat je,net als ik toen deed, snel aan de bel trekt,zodat het niet zó ver kan komen!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:34

Ehh niobe.
Aandacht kan van alles zijn.
Even een knuffel van pap of mam.
"Hoe gaat t op school" tijdens de thee.
Even kijken of het spelen goed gaat. Even die kus op de zere knie met vallen.
Even troost.
Een gezin wat alles met woorden oplost enniet geslagen worden.
Niet je ouders elke dag aan de drank zien.
Niet je vijf jarige alleen in een open tuin zonder toezicht achterlaten.

Ouders die het thuis niet mee krijgen zien soms daar de erge niet van in. Gebruiken geweld. Laten kinderen op jonge leeftijd met mee kijken met geweldadige televisie.

Ja er zijn ouders die een kind hebben met een kronkel. Maar ouders of omgeving zoudit snel ggenoeg kunnen zien en aangeven.
Dat laatste gebeurd te weinig.

Daarnaast niobe dat jij prima alleen onder de tafel met barbies speelde zegt niet dag een ander dat maar ook zo even makkelijk kan. Kinderen moeten niet hoeven vragen om.aandacht. dan is het al te laat.

Elk kind is anders en uniek.
Maar elk kind verdiend een knuffel. Een aai
Over de bol of een stoeipartij met grenzen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:42

gohya schreef:
Dat jongetje is in princiepe het grootste slachtoffer,of je dat nou gelooft of niet,het is nu eenmaal wel zo. Je begrijpt dit pas als je zelf een kind hebt wat ook zoiets doet of deed. Ik hoop dan wel dat je,net als ik toen deed, snel aan de bel trekt,zodat het niet zó ver kan komen!

Nee. Een klein meisje en een dood hondje zijn de grootste slachtoffers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:48

Palmera schreef:
gohya schreef:

En zo is het.

Dat zijn de echte slachtoffertjes.

Maar in Nederland zijn we altijd erg goed daar overheen te stappen.

Ja natuurlijk vind ik het zielig voor dat jongetje. Maar gestoord gedrag blijft het.
En wie weet hoe het nu met dat arme meisje gaat.
Daar hoor je niemand over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:49

Palmera schreef:
gohya schreef:

Das jou mening,en dat mag uiteraard.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:53

Ik ben het eens met Niobe en Palmera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:58

Dat hondje is dood. Ja dat is heel tragisch maar die merkt daar nu niets meer van.

Dat meisje heeft iets traumatiserends meegemaakt en die heeft ook hulp nodig bij het verwerken daarvan. Als het een gezond en verder gelukkig meisje is heeft ze veerkracht en komt ze hier met hulp en liefde overheen. Ze zal het misschien nooit vergeten maar de pijn zal slijten.

Dit jongetje zal vanaf nu te maken krijgen met heel veel instanties, onderzoeken, wellicht een uit huis plaatsing in een instelling of een pleeggezin. Mogelijk (als dit inderdaad bij de ouders vandaan komt) heeft hij al hechtingsproblematiek. Het kan zijn dat hij in zijn leven al slachtoffer is geweest van fysieke of geestelijke mishandeling of verwaarlozing (dit hoeft niet, vaak is het zo; frustraties worden dan afgereageerd op iemand die zwakker is). Wat er ook met hem zal gebeuren, het kind staat waarschijnlijk nog een hoop psychische pijn te wachten. Daarnaast, als hij uiteindelijk mogelijk tóch opgroeit tot een normale volwassene -en die kans is aanwezig, ondanks dat een aantal mensen hier daar niet aan willen- zal hij altijd in de wetenschap leven dat hij dit heeft gedaan.

Wie was het grootste slachtoffer ook alweer?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:59

Empathie heb je of heb je niet, en dit jongetje heeft het duidelijk niet, en ik geloof ook niet dat je dit later nog kan ontwikkelen. Tuurlijk zal de opvoeding meespelen, maar er zijn ook zat psychopaten die een prima opvoeding hebben gehad en precies weten hoe ze zich horen te gedragen, maar op een gegeven moment toch doorslaan. Ik denk niet dat zo'n jongetje nog te redden is eerlijk gezegd.

Doet me denken aan dat nummer van Jurk, en dan de versie die slecht afloopt. Heel sterke clip..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:00

Heb je voor mij namen van seriemoordenaars die een hele gelukkige jeugd hebben gehad 8nnemiek?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:02

Lente schreef:
Heb je voor mij namen van seriemoordenaars die een hele gelukkige jeugd hebben gehad 8nnemiek?

Idd! ik heb heel veel serie moordenaars gevolgd op t.v. [ID Channel],ging ook over het verleden enzo.Er was er niet 1 bij die een normale of gelukkige jeugd heeft gehad.Ze hadden allemaal een of ander trauma mee gemaakt,zolas verwaarloozing,mishandeling, incest,enz.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:04

Lente schreef:
Dat hondje is dood. Ja dat is heel tragisch maar die merkt daar nu niets meer van.

Dat meisje heeft iets traumatiserends meegemaakt en die heeft ook hulp nodig bij het verwerken daarvan. Als het een gezond en verder gelukkig meisje is heeft ze veerkracht en komt ze hier met hulp en liefde overheen. Ze zal het misschien nooit vergeten maar de pijn zal slijten.

Dit jongetje zal vanaf nu te maken krijgen met heel veel instanties, onderzoeken, wellicht een uit huis plaatsing in een instelling of een pleeggezin. Mogelijk (als dit inderdaad bij de ouders vandaan komt) heeft hij al hechtingsproblematiek. Het kan zijn dat hij in zijn leven al slachtoffer is geweest van fysieke of geestelijke mishandeling of verwaarlozing (dit hoeft niet, vaak is het zo; frustraties worden dan afgereageerd op iemand die zwakker is). Wat er ook met hem zal gebeuren, het kind staat waarschijnlijk nog een hoop psychische pijn te wachten. Daarnaast, als hij uiteindelijk mogelijk tóch opgroeit tot een normale volwassene -en die kans is aanwezig, ondanks dat een aantal mensen hier daar niet aan willen- zal hij altijd in de wetenschap leven dat hij dit heeft gedaan.

Wie was het grootste slachtoffer ook alweer?

Dat hondje heeft best heel erg geleden. Ze zeggen toch dat verdrinkingsdood een afschuwelijke dood is? En tja het hondje voelt nou misschien niks meer maar dat hij zo'n dood moest hebben is al te erg voor woorden. Zeg ik als dierenliefhebber die ook meer voelt voor dieren dan voor mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:07

Ik kan je ook geen namen geven van seriemoordenaars die géén goede jeugd hebben gehad, maar op discovery/national geographic zijn regelmatig docu's waarin dat naar voren komt.
En denk maar eens aan de nieuwsreportages van aanslagen en moordenaars en verkrachters enzo.. Hoe vaak zie je wel niet een buurvrouw/familielid voor de camera vertellen wat voor lieve, rustige jongen het wel niet was?
Die kerel die dat meisje heeft verkracht en vermoord bv, die een aantal jaren geleden dmv dna onderzoek opgespoord werd na járen, die had ook een prima jeugd, en leefde een gelukkig leven met zijn familie.
Edit, en joran v/d sloot, die had ook een normaal leven, vrij nette ouders..
Ik zal eens denken of ik er nog meer kan opnoemen die landelijk heel bekend zijn..
Daarnaast zijn er genoeg mensen die ooit iets hebben meegemaakt en geen kronkel in hun kop hebben.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die geboren worden zonder mededogen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 05-08-15 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:08

Het is gewoon in en in triest dat een jong ventje nu al zoveel tekort komt in zijn leven. Het feit dat er al problemen waren en het kindje zonder toezicht buiten was terwijl moeder blijkbaar op bed lag, geeft toch ook wel aan hoe schrijnend de situatie is.
Zo'n kind vraagt hier ook niet om en is zeker slachtoffer van de tekortkomingen van zijn moeder en het gebrek aan warmte en opvoeding.
Ik hoop echt dat er zeer adequate hulp komt voor de moeder en haar zoontje en dat er eens goed gekeken wordt of de moeder wel capabel is haar eigen kind goed en warm op te voeden.

Net als dat ik hoop dat er ook hulp komt voor de moeder en dochter waarvan het hondje verdronken is. Zij hebben hier evenmin om gevraagd, maar zijn nu wel voor altijd hun puppy kwijt.
Juist de pup die haar troost moest bieden in de zware tijd die het meisje helaas al had.

Gohya, ik heb je verhaal gelezen en snap waarom je dit hier geplaatst hebt. Maar ben je niet bang om zo de privacy van je zoon te schenden? Misschien vindt hij het prima dat je het hier plaatst, maar zo anoniem is internet niet. Uit je profiel is ook van alles te halen, waardoor je zoon weer makkelijker te linken is aan dit verhaal. Ik vind het verhaal heftig en het is absoluut geen aanval, maar ik zou wel uitkijken wat je open en bloot op internet zet over een ander.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-08-15 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:08

Dat meisje en dat hondje!
Omdat iemand die dood is niets meer voelt is het geen slachtoffer meer?
Dat is wel heel erg de omgekeerde wereld!
Dan kan elke moordenaar zich daar wel op beroepen.

Van dat meisje weten we niets. Jij gaat er nu maar vanuit dat de er veerkrachtig bovenop komt.
Maar voor hetzelfde geldt gaat zij nu ook een lange weg tegemoet van peuten.
Makkelijk zeg het slachtoffer maar neer te zetten in huppelt zo weer rond.

En dat is precies wat er mis is in Nederland.
Daders zijn zo zielig.
En slachtoffers. Stik er maar in. Zoek het maar uit. Het werd he aangedaan deal er maar mee.

Nee dat koch is het gestoorde ettertje.
En nee geen slachtoffer maar die krijgt gewoon wat hoort na zijn verschrikkelijke daad.
Misschien is hij juist wel veerkrachtig en minder lang in een peuten traject dan het arme meisje.
Maar dat wordt niet bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:09

Ik geloof absoluut dat het hondje erg geleden heeft. Ik weet overigens niet of verdrinking ook bij dieren een van de ergste doodsoorzaken is, omdat dieren niet hun adem zullen inhouden omdat ze geen besef van dood hebben maar dat is een ander punt denk ik...

Het punt dat ik wil maken is dat het uiteindelijk voor het hondje 'afgelopen' is en voor het meisje waarschijnlijk ook ooit 'afloopt'.

Het jongetje heeft daar minder kans op en als hij er wél ooit vanaf komt zal dat zeer lang duren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:10

Ik vind het heel kort door de bocht om te stellen dat het hondje nu het dood is toch niets meer voelt. Laten we voorop stellen dat het hondje niet dood was geweest zonder de krankzinnige handeling van dit jongetje.
Om nog maar te zwijgen over het meisje dat haar puppie verzopen ziet worden en machteloos toekijkt.

Het is niet meer dan terecht dat zowel het jongetje als de ouders eens goed onderzocht worden door de instanties. Daar heb ik geen medelijden mee, want dit had nooit mogen gebeuren.