Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:00

wel humor :)

Sammie

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:04

http://www.dumpert.nl/mediabase/6661940 ... alais.html

Ik heb 'm denk ik gevonden. Hij bleek dus gewoon een rondje door Frankrijk gereden te hebben. En vervolgens gezegd we zijn in Engeland.

Ik vind het best sneu :o Maar als je ziet wat die chauffeurs allemaal meemaken daar met die lui, snap ik de neiging om dit te doen dan weer wel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:16

ha, dank je, die zijn wel heel blij zeg!
maar helaas, van korte duur.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:56

Het lijkt me dood eng om chauffeur te zijn op dit moment want ze gaan echt ver!

In Zweden 2 doden, Parijs een agent compleet in elkaar getrapt.........nog niet te spreken over Italie en Griekenland.

Dit kan toch zo niet langer?? Er moet toch wat gebeuren? Ik vind het geen prettig vooruitzicht wat er op ons af komt.........

En wie nog denkt dat het allemaal mensen zijn die écht hulp nodig hebben........think again! Zit een behoorlijke grote groep gold diggers tussen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:10

Ik ben ook zo blij met dat hele EU gebeuren he. Ik vind dat de grenzen potdicht moeten en grensbewaking instellen want nog even en we hebben zelf niks meer te vertellen. Misschien dat ik dat niet meer zo meemaak maar mijn kinderen wel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:55

Ik denk dat het sneller gaat dan dat je denkt..............helaas.........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:57

Dimple schreef:
Het lijkt me dood eng om chauffeur te zijn op dit moment want ze gaan echt ver!

In Zweden 2 doden, Parijs een agent compleet in elkaar getrapt.........nog niet te spreken over Italie en Griekenland.

Dit kan toch zo niet langer?? Er moet toch wat gebeuren? Ik vind het geen prettig vooruitzicht wat er op ons af komt.........

En wie nog denkt dat het allemaal mensen zijn die écht hulp nodig hebben........think again! Zit een behoorlijke grote groep gold diggers tussen

de gewone vluchteling heeft geen geld voor een dure overtocht....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:04

Sammie schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6661940 ... alais.html

Ik heb 'm denk ik gevonden. Hij bleek dus gewoon een rondje door Frankrijk gereden te hebben. En vervolgens gezegd we zijn in Engeland.

Ik vind het best sneu :o Maar als je ziet wat die chauffeurs allemaal meemaken daar met die lui, snap ik de neiging om dit te doen dan weer wel.

%) Dat vind ik dan ook wel weer onmenselijk. Dat je ze naar een asielzoekerscentrum brengt vind ik wel begrijpelijk en een goeie actie, maar ze voor de gek houden is simpelweg afschuwelijk.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:31

chanicha schreef:
Gelijk dat woord rascisme weer. Ik denk dat niemand iets tegen echte vluchtelingen heeft maar wel tegen de massale toestroom van gelukszoekers en dan lijden de goede onder de kwaden.

Gelukszoekers ?
En dan ? Wat is daar verkeerd mee ?
Iedereen zoekt geluk.
Ik zoek het geluk, jij zoekt het geluk, alle mensen op deze wereld zoeken hun geluk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:00

Maar de vraag is hoe komen deze vluchtelingen aan het geld? Hebben ze dat gespaard of gewoon vrouwen of hun kinderen verkocht

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:47

Dus hun "geluk" mag betekenen dat ze in overvloed teren op andermans goedheid en geld terwijl er onder de eigen bevolking nog zoveel ellende is? Moeten wij alles dan maar pikken? Nee dus, dat vind ik niet. Mensen die vluchten omdat hun leven in gevaar is vind ik wat anders maar niet degenen die toestromen om ons en ons systeem "uit te vreten" want dat zijn gelukszoekers.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:49

purny schreef:
Maar de vraag is hoe komen deze vluchtelingen aan het geld? Hebben ze dat gespaard of gewoon vrouwen of hun kinderen verkocht

:') geleend door de familie kan, dat ze t zelf hadden kan ook. Het staat her en der al in dit topic. Als ze t zelf hadden zijn het dus niet eens de kansarmsten van die regio. Geleend wrs idem dito, maar dan is er wel een extra barrière om terug te gaan, want terugkeren is dan aardig gezichtsverlies.

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:31

Ik heb net het nieuws gekeken en er komen dagelijks meer dan 100 man bij in dat kamp. Ook heb ik veel contact met mensen in Engeland die er klaar mee zijn. Ook beveiliging gaat geld kosten en die smokkelaars cashen alleen maar. Vind dat ze die wel mogen kaalplukken wanneer ze gepakt worden en de boel laten betalen. En als die vluchtelingen dan aankomen, hoe overleven ze als ze geen woord Engels etc. spreken? Dan krijgen ze moeilijk werk, en het land dokt maar om ze gratis bed, bad en brood te geven. Als dit zo door gaat weet ik niet of de volgende generatie kinderen wel prettig zouden kunnen leven. En de vluchtelingen krijgen ook maar weer kinderen die geen toekomst hebben
hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:33

Scheelt dat het vooral mannen zijn die overgaan. Zitten nagenoeg geen gezinnen tussen gelukkig. Maar het baart me erge zorgen. De hele situatie in europa loopt zwaar uit de hand, onveilig, doden, rellen, en maar een paar mensen worden er beter van. De smokkelaars.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:25

Sammie schreef:
Het verbaasde mij ook, maar er is inmiddels een dode te betreuren. Zie rtlnieuws.:)

Misschien wel goed, hopelijk een eye-opener.

Wat dacht je dan van die jongetje in de sporttas, chemisch verbrand en ligt nu in een ziekenhuis, er is werk van gemaakt en er is naar gezocht of alles in orde was met dat kind.

Wat een hoop moeite en tijd is er ingestoken om het te vinden................stuit me heel erg tegen de borst.

Dat hadden ze beter moeten gaan doen naar het zoeken en opsporen van die gestoorde beesten van een IS en de bron van de ellende om alles uit te gaan roeien en flink onder de duim te gaan houden.

Bah, ik walg ervan, wel veel moeite doen voor 1 jongetje om ernaar te zoeken en op te sporen..........en dat terwijl het ouders heeft die er voor zorgen dat hij zo goed mogelijk verzorgd gaat worden. Ga wat beters doen, want er wordt al voor dat kind gezorgd en er zijn mensen die erom geven (zijn eigen ouders).

Dus richt je op wat andere dingen dat nog veel erger is en hoge prioriteit heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:29

IS wordt niet geheel bestookt omdat ze Syrië niet willen helpen. Zolang ze dat niet doen lijkt het dweilen met de kraan open. IS heeft nog steeds een ontzettende aantrekkingskracht op veel jonge moslims hier. Enerzijds opgevoed met de Koran anderzijds met de vrijheid in Europa.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:03

Tuurlijk wil iedereen geluk........dat snap ik.

Maar ze snappen toch ook dat ze moeten werken voor hun geld? Dat voor niks niet de zon op gaat? Dat ze in een land komen met een totaal andere cultuur, normen en waarden?

Ik denk dat we nooit helemaal zullen begrijpen waarom deze mensen dit allemaal doen.

Wat ik wel weet is dat het erg bedreigend is. Wij werken hard voor ons geld, om alles te kunnen betalen en daar zou een ander zo makkelijk van mee profiteren?
Onze opa's en oma's wellicht zelfs ouders hebben hard gewerkt voor dit land, het verdiend om nu met pensioen te gaan en goed verzorgd te worden. Maar nee.........die worden weggestopt, de zorg is ronduit slecht in dit land. En dat vind ik dus niet kunnen.

Dan klinkt dat eigen volk eerst nog niet zo gek. Hoe rot het wellicht ook klinkt. Maar mensen die hier net een stap binnen het land zetten zijn welkom en de oudere Nederlander die zo rot wordt behandeld..........

Dat gaat me te ver.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:27

Ik vind het heel onbegrijpelijk dat ze, als ze eenmaal toegelaten zijn, een huis, inrichting en uitkering krijgen en ook nog gratis medische zorg. Wij hebben jaren gewerkt en betaald aan premies die nu, zonder dat we er zelf ook maar enigszins gebruik van kunnen maken, gebruikt worden door mensen die nog nooit een stuiver ingebracht hebben.
Mijn vader lag in een zorgcentrum en daar liep door de bezuiniging maar èèn zuster 's nachts op drie gangen. Dan hoef je je niet meer af te vragen waar de prioriteiten liggen van dit kabinet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:31

Sammie schreef:
purny schreef:

:') geleend door de familie kan, dat ze t zelf hadden kan ook. Het staat her en der al in dit topic. Als ze t zelf hadden zijn het dus niet eens de kansarmsten van die regio. Geleend wrs idem dito, maar dan is er wel een extra barrière om terug te gaan, want terugkeren is dan aardig gezichtsverlies.

Waar zijn die bronnen? Hebben ze dat zelf gezegd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:41

Dat is gewoon regelmatig op tv gezegd/gevraagd/onderzocht. Het verkopen van vrouwen of kinderen is natuurlijk in dat kader ook 'bronloos' en ook gewoon zeker niet waar.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:06

chanicha schreef:
Ik vind het heel onbegrijpelijk dat ze, als ze eenmaal toegelaten zijn, een huis, inrichting en uitkering krijgen en ook nog gratis medische zorg. Wij hebben jaren gewerkt en betaald aan premies die nu, zonder dat we er zelf ook maar enigszins gebruik van kunnen maken, gebruikt worden door mensen die nog nooit een stuiver ingebracht hebben.
Mijn vader lag in een zorgcentrum en daar liep door de bezuiniging maar èèn zuster 's nachts op drie gangen. Dan hoef je je niet meer af te vragen waar de prioriteiten liggen van dit kabinet.

Ja dat dus en daarom ben ik er niet blij mee en mogen al die vluchtelingen van mij wegblijven en teruggebracht worden en er zitten ook moordenaars tussen die hun land willen ontvluchten om te proberen te ontkomen aan een straf..........

Hup opvangen en terugzetten en de problemen ter plekke gaan oplossen en of verminderen.

Er zijn mensen die krom liggen omdat ze van alles moeten betalen en hard werken en dan is het heel zuur dat al die mensen wel van alles krijgen en is er ineens van alles mogelijk en er is geld zat..............

En al die vluchtelingen veroorzaken ook een hoop problemen, er is zelfs een grote haat en discriminatie onderling, zoooooo raar, van ons verwachten ze dat wij ze helpen maar onderling staan ze elkaar naar het leven????????Dus ze hebben in Europa niets te zoeken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:58

Ragdollcat schreef:
Sammie schreef:
Het verbaasde mij ook, maar er is inmiddels een dode te betreuren. Zie rtlnieuws.:)

Misschien wel goed, hopelijk een eye-opener.

Wat dacht je dan van die jongetje in de sporttas, chemisch verbrand en ligt nu in een ziekenhuis, er is werk van gemaakt en er is naar gezocht of alles in orde was met dat kind.

Wat een hoop moeite en tijd is er ingestoken om het te vinden................stuit me heel erg tegen de borst.

Dat hadden ze beter moeten gaan doen naar het zoeken en opsporen van die gestoorde beesten van een IS en de bron van de ellende om alles uit te gaan roeien en flink onder de duim te gaan houden.

Bah, ik walg ervan, wel veel moeite doen voor 1 jongetje om ernaar te zoeken en op te sporen..........en dat terwijl het ouders heeft die er voor zorgen dat hij zo goed mogelijk verzorgd gaat worden. Ga wat beters doen, want er wordt al voor dat kind gezorgd en er zijn mensen die erom geven (zijn eigen ouders).

Dus richt je op wat andere dingen dat nog veel erger is en hoge prioriteit heeft.

Het jongetje was achteraf ook helemaal niet chemisch verbrand, maar heeft een of andere erfelijke ziekte waardoor hij er zo uit ziet. Maar de foto waar hij in de tas zit, is wel ontzettend sneu natuurlijk, met die droeve uitdrukking op zijn gezicht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:03

In kos wil het gross naar Duitsland. Werk voor iedereen, gratis geld en het weer is er beter..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:12

Maar als ik zo lees zijn ze voor allen die ik dat stadion zitten papieren in orde aan het maken zodat ze verder Europa in kunnen. Denk dat we onze borst nat kunnen maken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:24

ik hoorde net op het nieuws dat de mensensmokkelaars de vluchtelingen nu wijs maken dat ze naar Duitsland moeten gaan: je krijgt daar geld en onderdak en het is mooi weer.....