Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:29

Ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen zo gefocussed zijn op wat er in de bladen staat. Iedereen heeft toch ogen en ziet toch hoe de gemiddelde Nederlander er uit ziet? Dan weet je toch ook dat dit niet de norm is? Waarom zou je je dan zo graag willen spiegelen aan zoiets? Kan iemand mij dat uitleggen want daar ben ik oprecht in geïnteresseerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:31

Lestria schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen zo gefocussed zijn op wat er in de bladen staat. Iedereen heeft toch ogen en ziet toch hoe de gemiddelde Nederlander er uit ziet? Dan weet je toch ook dat dit niet de norm is? Waarom zou je je dan zo graag willen spiegelen aan zoiets? Kan iemand mij dat uitleggen want daar ben ik oprecht in geïnteresseerd.

ik denk dat normale mensen geen risico lopen,maar de wat onzekere labiele puber wel.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:43

Citaat:
ik denk dat normale mensen geen risico lopen,maar de wat onzekere labiele puber wel.

Maar dat zijn we toch allemaal geweest?
Waarom voelt de ene wel de drang om zich met iets onrealistisch te identificeren en de ander niet?

OutOfTheWood

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:43

Jaloezie...Pure jaloezie _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:45

Lestria schreef:
Citaat:

Waarom voelt de ene wel de drang om zich met iets onrealistisch te identificeren en de ander niet?

Dat dus. Teen Mom ook maar van de buis halen dan, dalijk willen we allemaal 16 & pregnant zijn....' Want de mensen op TV doen dat ook'...

Iedereen is wel eens onzeker. Geen reden om dan te bepalen wie er te dun/te dik/te mooi/te lelijk is voor de media omdat er wel eens een toch al onzekere puber nog onzekerder van kan worden hoor..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:46

Ik heb ook een goede vriendin met een eetstoornis verleden.
Dat had echt niets te maken met reclame maar met het feit dat ze van mening was dat ze niet voldeed aan de verwachtingen (problemen thuis). Om vervolgens dus onrealistische beelden na te streven, dat was ook wel gebeurd zonder zulke modellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:48

Martinklok schreef:
Jaloezie...Pure jaloezie _/-\o_

in mijn geval niet hoor....ben nog nooit jaloers geweest op iemands uiterlijk.Ik gun het iemand van harte als hij of zij mooi is.Maar ik heb natuurlijk ook mijn persoonlijke smaak.Vind dat dunne model gewoon niet mooi.Doutzen bijvoorbeeld wel.

Er zijn toch onderzoeken geweest die uitwezen dat labiele meisjes die zich zelf te dik vinden niet echt meer zelfvertrouwen krijgen als zo een mager hek in ieder tijdschrift staat.Het soms zelfs anorexia in de hand werkt bij die groep.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:49

Ongezond dun is niet meer acceptabel, wat doen ze dan? Men pleit voor ongezond dikke modellen... Iedereen is zoals die is, persoonlijk vind ik alles in orde, zolang de persoon gezond is en blij met hoe die is. Maar waarom steeds die extremen?

Dit meisje mag niet in de bladen verschijnen maar dit meisje wel?
http://images0.tcdn.nl/vrouw/article240 ... +model.PNG

Voor mijn part verschijnt iedereen in de bladen, maar dat hypocriete gedoe moet stoppen...
Laatst bijgewerkt door HuppeltjeZ op 04-06-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:50

Lestria schreef:
Citaat:

dit dus.
mensen zeggen dat het een trigger kan zijn voor anorexia, maar anorexia is een erfelijke geestelijke ziekte, en er is inderdaad vaak wel een trigger voor nodig, maar dat kan alles zijn. Van een foto, tot pesten, tot onbewust afvallen door ziekte en niet Meer kunnen stoppen, tot een sportcoach die zegt dat er wel wat af mag, tot een vriendinnetje die gaat lijnen en dat je Dan denkt 'oh dat kan ik ook wel eens proberen', wat ik bedoel Te zeggen is, als je aanleg hebt voor een eetstoornis, komt dat toch wel, je kan nooit alle triggers verbieden, dus het is onzin Om Dan maar Te zeggen dat dunne modellen niet Meer Mogen. Je krijgt geen eetstoornis van dunne modellen. Mijn eetstoornis had daar niets mee Te maken, en ik ken niemand met een gediagnosticeerde eetstoornis die als reden 'reclames met Dunne modellen' heeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:33

Maar het algemene beeld van wat zogenaamd gewenst is creëer je daar wel mee.
Zo zijn er mensen die perse merk willen anders voelen ze zich er niet bij horen.
Maar zo heb je dat ook met het ideaalbeeld van een lichaam.
En een model wordt toch gezien als hét ideaal.

Verder lees ik hier nu regelmatig dat er nu advertenties zijn met erg dikke vrouwen.
Waar zijn die? Ik ken ze niet.
Enige reclame die ik je met vrouwen die niet dun zijn maar gewoon gezond normaal bij Dove.
Of wordt dat tegenwoordig als dik gezien?

Zo ja. Dan wordt het inderdaad tijd dat er minder gebruik wordt gemaakt van maat 32 omdat dan het normaal beeld niet meer klopt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:40

Dorine92 schreef:
Ik vind ook absoluut dat het meisje te mager is. Maar ze hebben haar ook niet heel handig op de foto gezet. Volgens mij heeft ze geen geschikte panty aan. Panty's kunnen het licht heel raar ombuigen in de schijnwerpers. Daarom hebben bijvoorbeeld balletdanseressen voor optredens speciale panty's aan. Anders krijgen ze voor het oog hele rare dunne vervormde benen.
Volgens mij zijn haar benen erg dun, maar had het er niet zo extreem dun uit hoeven zien als wat nu op de foto te zien is.

Jij ziet het idd goed; die panty die ze aan heeft helpt idd niet. Als je goed kijkt zie je ook de zwarte schaduwranden die wat van dr benen afsnoepen, waardoor ze dunner lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Neemt niet weg dat ze extreem dun is hoor, daar niet van, maar ze is echt niet zo dun als de foto op eerste gezicht doet geloven.
Eigenlijk denk ik dat als er een normale foto van dr gemaakt wordt (en zonder die zwarte panty) dat ze niks dunner is dan dat model op die andere foto (die beach body ready ad), afgezien van de voorgevel dan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:12

Ik hoop heel erg dat ik van jullie wel over straat mag...(de tegen slanke moddellen bokkers)

Ik ben 178 en weeg 58 kilo. Ik hele lange errug dunne benen....
Kan het niet helpen.

Auswitsch,..lieve help...weet je dan wel wat je zegt.

Over mij is ook vaak genoeg geroddeld. Ik zou annorexia hebben of op z'n minst aan de drugs zijn.
(niets, maar dan ook niets van waar)

Echt joh...zo leuk om te horen. Eeeeeennnig!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:16

geerke schreef:
Ik heb nog nooit iemand gezien met zulke ongespierde benen,behalve op foto's van Auschwitz of bij terminale patienten die al een half jaar op bed liggen en niet meer kunnen lopen.
Dit is gewoon niet
gezond,dit is niet gewoon slank of dun.

wauw... toen ik 18 was waren mijn benen niet veel meer gespierd hoor. terwijl ik toch behoorlijk goed at en ook wel sportte :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:16

NatasjavE schreef:
Ik hoop heel erg dat ik van jullie wel over straat mag...(de tegen slanke moddellen bokkers)

Ik ben 178 en weeg 58 kilo. Ik hele lange errug dunne benen....
Kan het niet helpen.

Auswitsch,..lieve help...weet je dan wel wat je zegt.

Over mij is ook vaak genoeg geroddeld. Ik zou annorexia hebben of op z'n minst aan de drugs zijn.
(niets, maar dan ook niets van waar)

Echt joh...zo leuk om te horen. Eeeeeennnig!

Ik vraag me af waarom mensen denken dat ze dat bij een mager iemand wel kunnen maken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:23

Ayasha schreef:
Ik vraag me af waarom mensen denken dat ze dat bij een mager iemand wel kunnen maken?

Dat vraag ik mezelf ook af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:27

Nou ik heb eens wat foto's opgezocht van Kiki Willems en ben tot de conclusie gekomen dat, hoewel ik waarschijnlijk 20cm korter ben. Ik puur kwa bouw dus ook niet meer over straat mag wat ik zal ook wel zorgen voor anorexia als ze mij zien lopen.
En ik ben geen anorexia-risico. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-06-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:36

Ik vind zéker dat dit moet worden aangepakt.
En wel bij de oorsprong dus bij de modellen bureaus, bij de modehuizen.

Het zijn al láng niet meer enkel tienermeiden die met een eetstoornis rondlopen.
Vandaag de dag zijn er al kinderen ónder de tien jaar, die je als ouders machteloos laat staan doordat ze er niks fatsoenlijks van eten in krijgen, uit angst van het kind om te dik te worden.

Vroeger was het al afzien als je een iets molliger kind was.......tegenwoordig wordt je nog net niet gelynched.
Prima als ouders bezig zijn met gezonde voeding en sporten, maar praat je nog in de groei zijnde kind niks aan.
( wat helaas wél gebeurt vandaag de dag. )
En wat te denken van alle volwassen vrouwen én mannen met een serieus eetprobleem.

http://www.lindanieuws.nl/videos/heftig ... ilo-weegt/

Omgekeerd lijkt het me ook afschuwelijk......niet dikker te kunnen worden, ook al zou je willen.
Om dan meteen maar weg geschreven te worden als een onstabiele anorexia patiënt.
Of inderdaad een junk.....
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 04-06-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:39

Citaat:

Dat is ook onbeschoft en hoort niet.
Maar andersom iemand walvis noemen ook niet.

Het zegt meer over de persoon die zich zo uitlaat dan waar ze het over hebben.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 04-06-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:39

ingedebruijn schreef:
minikatje schreef:
Het is een advertentie van een merk wat kleding maakt dat alleen goed staat op kapstokken

Dit soort opmerkingen.. echt walgelijk.

Pardon? Ik bedoel zo'n ding wat in de gang staat en waar je je jas aan ophangt. :D
Misschien ook de rest van mijn berichten lezen?
Dan sla je de plank namelijk niet zo mis. (weer dat lange dunne houten ding en geen referentie naar een figuur dat een mens kan hebben)
Sorry, ik ben namelijk ook iemand waar mensen tegen zeggen dat ze nog wel een koekje extra mag of dat stuk taart maar goed moet opeten :P

Ik vind het namelijk allemaal grote onzin dat dit soort dingen gebeuren.
Stond net nog in de super met 2 17-jarigen voor mij die op de skates waren.
Die hadden ook dit figuurtje en zagen er totaal niet ongezond uit.
Misschien moeten we eens stoppen met mensen zo te beoordelen en onszelf het niet zo moeilijk maken met droombeelden en wensen dat we iemand anders waren.

Nogmaals, dit is symptoombestrijding.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:43

@ayasha jup, ik ook maar even opgezocht, ik moet me ook verstoppen vrees ik, ik mag niet over straat :')

@raafsmits
anorexia (en zeker bij zulke jonge kids) word niet veroorzaakt door 'modeblaadjes' kinder anorexia bestaat al heel heel veel langer, alleen was er niet veel over bekend, en was er voor kids geen behandeling mogelijk. het word nu meer bekend onder het 'normale' publiek, maar anorexia bij jongere kinderen is stijgende voor hele andere redenen. Anorexia ontstaat vaak niet eens uit angst om dik te worden, onderzoek heeft allang aangetoond dat dat vooroordelen zijn, die dus op deze manier inderdaad blijven bestaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:22

maar het beeld van dat je dun moet zijn helpt er niet echt aan mee

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:23

geerke schreef:
maar het beeld van dat je dun moet zijn helpt er niet echt aan mee

misschien niet, maar 'real women have curves' en 'real men like meat, bones are for dogs' maken mij heel wat onzekerder over mijn lichaam dan 'het dunne schoonheidsideaal' ooit gedaan heeft :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:36

Wat heel veel menSen nier realiseren dat die afkeer tegen dunne modellen/mensen net zo hard eet stoornissen oproept... Ik weet het... Ik ben heel lang heel obsessief bezig geweest, probeerde zo erg aan te komen omdat ik ook gezien wou worden als vrouw... Alleen dat beessie heeft geen naampje en dus telt her voor vele niet...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:40

minikatje schreef:
ingedebruijn schreef:
Dit soort opmerkingen.. echt walgelijk.

Pardon? Ik bedoel zo'n ding wat in de gang staat en waar je je jas aan ophangt. :D
Misschien ook de rest van mijn berichten lezen?
Dan sla je de plank namelijk niet zo mis. (weer dat lange dunne houten ding en geen referentie naar een figuur dat een mens kan hebben)
Sorry, ik ben namelijk ook iemand waar mensen tegen zeggen dat ze nog wel een koekje extra mag of dat stuk taart maar goed moet opeten :P

Ik vind het namelijk allemaal grote onzin dat dit soort dingen gebeuren.
Stond net nog in de super met 2 17-jarigen voor mij die op de skates waren.
Die hadden ook dit figuurtje en zagen er totaal niet ongezond uit.
Misschien moeten we eens stoppen met mensen zo te beoordelen en onszelf het niet zo moeilijk maken met droombeelden en wensen dat we iemand anders waren.

Nogmaals, dit is symptoombestrijding.

Ohh wat erg.. echt compleet verkeerd begrepen :') excuses!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:48

Beetje flauw dat er nu mensen komen vertellen dat ze dus (o.a. van mij blijkbaar omdat ik niet van te dunne modellen houd) niet meer over straat mogen. :')
Ik mag dan van mezelf trouwens ook niet meer op straat blijkbaar. :P

Mij gaat het er niet om wat andere mensen mooi vinden of waar ze aanstoot aan geven, ik vind het gewoon 'lelijk' dat 'ongezond dun' blijkbaar de standaard is in bepaalde delen van de modewereld.
Dat ze zegt; 'ik was altijd al een lat, daarom zeiden mensen dat ik model moest worden' zegt toch eigenlijk al genoeg? Blijkbaar moet je een lat zijn om model te worden :? .
Dat vind ik raar en lelijk, en eigenlijk juist omdat er zulke jonge mensen werken, op die leeftijd was ik zelf iig nog een stuk makkelijker te beinvloeden.

Ik vind het verder een mooie meid, als ze gezond eet etc. zal haar figuur wel gewoon zo zijn, van mij mag ze gewoon over straat hoor, net als alle andere mensen dik of dun.

Alle mensen zijn verschillend, de een is op een gezond dieet iets dunner dan de ander, of andersom. Daarom zijn ze niet raar of lelijk. Dat je in de modellenwereld blijkbaar beter aan de bak komt als je die persoon bent die makkelijk dunner is dan die ander lijkt me gewoon een slechte zaak. Want echt niet alleen de 'natuurlijke latten' willen model worden, er zullen er heel veel zijn die ongezond veel moeite moeten doen voor zo'n super slank figuur.

Maar goed, zoals liedje zei is het misschien idd gewoon de verantwoordelijkheid van een model, het wordt je natuurlijk niet verplicht. Maar het blijft gewoon zonde. Een minimaal bmi gaat misschien te ver en dat krijg je er vast ook nooit doorheen, vind het gewoon jammer dat de standaard zo raar is.