kiwiwitje schreef:Ik snap een aantal berichten hier zeker ook wel. Ik wil dan ook net als KBK graag mijn verhaal doen.
Vanaf mijn 14e is bekend dat ik altijd uitslag en eczeem heb. heel vervelend maar niks ''ergs''. Uiteindelijk liep dat uit de hand dat ik altijd uitslag,(dikke rode pijnlijke huid over 90% van mijn lijf) en Eczeem achtige blaasjes op die dikke rode pijnlijke huid had. Ik ben naar meerdere doktoren geweest en uiteindelijk bij een allergoloog gekomen ander half jaar geleden.
Ik ben gediagnosticeerd met het volgende; Ik heb allergieen voor heel veel verschillende dingen, O.a. voor Thiuram mix, Dat is een vulcaniseer middel in rubber en bijna alles wat elastisch is en bepaalde medicatie. (dus in sokken,shirts,ondergoed,haar elastiekjes, alles wat ''rekt'') Dit is een behoorlijk sterkte allergie wat meestal uitkomt in een reactie zoals 2e graads brandwonden bij al het minste contact. Verder ben ik allergisch voor conserveringsmiddelen, dit houd in dat ik allergisch ben voor o.a.; Hout, plastic, bijna alle schoonmaakmiddelen,huidverzorgingsproducten,doucheproducten, verven,lakken,papier, metalen en nog een aantal meer dingen. Deze geven heel veel jeuk. Variërend in tijd kan ik een aantal dingen wel doen. Maar bijna niks langer dan een of twee uur.
Dit houd dus in, Dat er veel werk is wat ik niet kan en mag doen. Ik reageer zelfs allergisch op mijn laptop, De macbook van mijn vriend heb ik dan weer geen last van. Maar ook met mijn armen het bureau aan blijven raken als ik daar iets doe geeft een reactie.
Om bijvoorbeeld met een eigen paard te werken. kan ik veel stoffen ontlopen door die niet te gebruiken. Iets wat niet kan als ik bijvoorbeeld voor een stal of een manege oid ga werken. maar met een eigen paard prima te combineren is.
Mocht ik iets vergeten zijn, mag dat gewoon gevraagd worden.
Ik heb heel veel bewondering voor je dat je je verhaal wilt doen, het lijkt me echt verschrikkelijk om te hebben. Ik wil je nog veel sterkte en geluk wensen en ik hoop dat er ooit misschien iets komt wat het dragelijker voor je maakt.