Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:26

Ik heb er trouwens ook niets meer over gehoord ....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:57

Pancake93 schreef:
Ik heb er trouwens ook niets meer over gehoord ....

Goed teken toch? :) ze hebben er keurig gestaan en als geen krant er geen schreeuwende koppen a la televaag aan besteedt dan is het mooi verlopen :)

Tallie1979

Re: Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:13

Jeetje, waar mensen zich al druk om maken. :)

Ik heb een koran gekregen, nee, ik heb het al een hele lange tijd niet op moslims, maar ja, ik ben wel nieuwsgierig.

Ik zie het niet als een manier waarop dit land wordt overgenomen, ik zie het niet als een gevaar, ik zie het als een manier om verdraagzaamheid te kweken.

En ik moet zeggen, ik vind dat het de moslim gemeenschap wel siert.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:33

Ik heb helemaal niks tegen moslims, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt geloven. Zelf ben ik Christelijk, en heb verder niet de interesse om de koran te lezen oid. Maar ben er niet op tegen dat ze hun geloof willen uiten/laten zien, aan de medemens.

Wel ben ik van mening dat geloof vanuit je zelf komt. Zelf heb ik geen Christelijke ouders of familie etc, maar door mijn buren, waaronder een goede vriendin van mij, ben ik erg geinspireerd geraakt in het Christendom, en zo is het een beetje gekomen. Je kunt zeker mensen dus ook inspireren met het geloof, maar uiteindelijk is het toch aan jou wat je gelooft of niet. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:54

Doef schreef:
Wel ben ik van mening dat geloof vanuit je zelf komt. Zelf heb ik geen Christelijke ouders of familie etc, maar door mijn buren, waaronder een goede vriendin van mij, ben ik erg geinspireerd geraakt in het Christendom, en zo is het een beetje gekomen. Je kunt zeker mensen dus ook inspireren met het geloof, maar uiteindelijk is het toch aan jou wat je gelooft of niet. :)

Dit zijn de meest wijze woorden die ik hier in tijden heb gelezen. _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:10

:') Dan lees je toch niet vaak op LZP en NM mee vrees ik :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:04

Van mij mogen ze....er ligt tenslotte ook een bijbel in elke hotel kamer. Of je het wil lezen is je eigen keus, gelovig of niet!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:04

Jillsil schreef:
De ene vindt het geen probleem de ander wel. Mijn mening; ik zit niet te wachten op geloofs boekwerken op een hotelkamer.
Dat vind ik namelijk opdringerig en daar zit ik niet op te wachten. Maar daar mogen andere mensen natuurlijk weer anders over denken, dat is het mooie van Nederland iedereen heeft recht op zijn eigen mening!

Ik ga dan ook niet verder uitleggen waarom ik wel of niet iets wil of vindt. Jullie mogen hier anders over denken, dat is ook helemaal prima!
_/-\o_

Als je iets niet verder wilt uitleggen, waar zet je het hier dan neer? Dat snap ik nooit. Er wordt hier een discussie gevoerd, dan is het toch logisch om iets uit te leggen?
Ik ben eigenlijk best verbaasd dat sommigen zich hier zelfs kunnen storen aan een bijbel in de lade van een nachtkastje in een hotel. Ik heb regelmatig in hotels geslapen waar een bijbel in het nachtkastje lag, maar heb me er nog nooit een seconde aan gestoord (ben totaal niet gelovig overigens). Waarom zou een bijbel in een laatje 'opdringerig' zijn? En wat ik me ook afvraag, diegenen die dit zo vreselijk vinden, als jullie een hotel boeken dan vragen jullie eerst of er een bijbel ligt? En dan kies je een ander hotel? Of meldt je dan dat die bijbel verwijderd moet worden oid? Als iedereen zich nou gewoon een beetje tolerant opstelt dan wordt de wereld een stuk gezelliger.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:19

Kinke schreef:
En wat ik me ook afvraag, diegenen die dit zo vreselijk vinden, als jullie een hotel boeken dan vragen jullie eerst of er een bijbel ligt? En dan kies je een ander hotel? Of meldt je dan dat die bijbel verwijderd moet worden oid?

Dat vraag ik mij dus ook af :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:23

Kinke schreef:
Jillsil schreef:
De ene vindt het geen probleem de ander wel. Mijn mening; ik zit niet te wachten op geloofs boekwerken op een hotelkamer.
Dat vind ik namelijk opdringerig en daar zit ik niet op te wachten. Maar daar mogen andere mensen natuurlijk weer anders over denken, dat is het mooie van Nederland iedereen heeft recht op zijn eigen mening!

Ik ga dan ook niet verder uitleggen waarom ik wel of niet iets wil of vindt. Jullie mogen hier anders over denken, dat is ook helemaal prima!
_/-\o_

Als je iets niet verder wilt uitleggen, waar zet je het hier dan neer? Dat snap ik nooit. Er wordt hier een discussie gevoerd, dan is het toch logisch om iets uit te leggen?
Ik ben eigenlijk best verbaasd dat sommigen zich hier zelfs kunnen storen aan een bijbel in de lade van een nachtkastje in een hotel. Ik heb regelmatig in hotels geslapen waar een bijbel in het nachtkastje lag, maar heb me er nog nooit een seconde aan gestoord (ben totaal niet gelovig overigens). Waarom zou een bijbel in een laatje 'opdringerig' zijn? En wat ik me ook afvraag, diegenen die dit zo vreselijk vinden, als jullie een hotel boeken dan vragen jullie eerst of er een bijbel ligt? En dan kies je een ander hotel? Of meldt je dan dat die bijbel verwijderd moet worden oid? Als iedereen zich nou gewoon een beetje tolerant opstelt dan wordt de wereld een stuk gezelliger.

Ik heb het meerdere keren uitgelegd. Ik hoef het dus niet nóg een keer uit te leggen of mijzelf te verdedigen. Het is namelijk mijn mening, zo denk ik erover. Ik vind het wél opdringerig als er iets van een geloofsovertuiging op een hotelkamer ligt. Daar zit ik niet op te wachten. Tolerant opstellen betekend ook dat mensen hun mening mogen uiten ook als deze niet past in het straatje van een ander.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:33

Precies Zo is tolerant opstellen dus ook, accepteren dat er een bijbel (en koran en weet ik veel meer boekjes) ligt in een hotelkamer.
Ook al past het niet in je straatje. **Hoef ik ook niet uit te leggen is gewoon mijn mening**

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:42

Ik denk dat het niets te maken heeft met geloof overtuig, maar bedoeld voor de geïnteresseerden, mensen die zich vervelen oid. Je kan moeilijk het boek van Linda de Mol neerleggen toch? Hahaha. Nee, maar zo zie ik het in ieder geval, hoe anderen mensen het zien maakt mij niet zo veel uit. Iedereen heeft zijn mening, en vat het daarom ook anders op. Niks is goed of fout, ligt helemaal aan jezelf. :)

Maar het zou ook een idee zijn om verschillende boeken neer te leggen... We zouden eens een hotel op moeten bellen om te vragen waarom het er ligt, ben nu namelijk best wel benieuwd naar hun redenen/bedoelingen.

Tolerant opstellen valt ook onder meningen van anderen accepteren, dus hoe iemand de bijbel in een hotelkamer opvat, maar ook de meningen van de mensen die de bijbel hebben neergelegd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:44

Science90 schreef:
'De Nederlander' die hier een stamboom heeft die honderden jaren terug gaat. Nederland is namelijk vanuit de geschiedenis al Christelijk. Overigens ken ik geen enkel hotel waar een Bijbel voor je klaar ligt hoor :')

Nederland is van oorsprong Polytheïtisch (Germanen), maar de bewoners die indertijd op deze manier geloofden zijn verdrongen door mensen met een christelijk geloof. Als ik me niet vergis was dit in de 5e eeuw van toepassing. ;)
Tevens heb ik nog geen hotel meegemaakt waar geen bijbel lag, al dan niet in de la van een nachtkastje. Zelf leg ik deze dan uit het zicht tot ik de ruimte weer verlaat: dan leg ik het weer netjes terug waar het lag.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:01

pfffff Met in het straatje passen bedoel ik dus van beide kanten. Ik zit er niet op te wachten en een ander wel. Er is hier geen goed of slecht geen boos of lief. Iedereen heeft zijn eigen mening. Maar altijd die aanval openen hier (op bokt) als iemand een mening heeft die afwijkt van die van jou. Ik zal dat nooit gaan snappen en willen snappen. En nu stop ik met het uitleggen, toelichten, verdedigen of wacht misschien nog 1 keer(mocht het niet duidelijk zijn) "nee, ik zit niet te wachten op welk geloofsboek op mijn hotelkamer dan ook. Dat vind ik namelijk opdringerig en nee ik heb niets tegen het geloof iedereen moet ik zijn eigen huis geloven en doen wat ze willen maar daar wens ik niet lastig mee gevallen worden op welke manier dan ook.

+:)+
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 02-05-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:03

Maar dat is denk ik wat niet begrepen wordt aan jouw opmerkingen Jullsil, een boek in een laatje…dan is er toch geen sprake van lastigvallen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:14

Ook ik ben wel benieuwd, waarom zie je dat als lastigvallen? En weet je zeker dat je zou willen leven in een maatschappij waar anderen ook vinden dat jij alles wat hun niet zint alleen maar thuis mag doen? Het lijkt mij een afschuwelijke wereld... Ik vind het behoorlijk waardevol dat ik een t-shirt met doodshoofd kan rondlopen, of een relatie kan tonen zelfs als ik niet getrouwd ben, of als vrouw in broek ga fietsen op zondag... Maar voor sommigen (waaronder zeker sommige met strengreligieuze overtuigingen) is dat aanstootgevend.

Wat mij betreft is de deal: zij hebben het recht niet om mij dat te ontzeggen, en in ruil daarvoor ontzeg ik hun ook niet het recht om hun geloof uit te dragen. Lijkt mij een eerlijke ruil.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:25

Jillsil schreef:
pfffff "nee, ik zit niet te wachten op welk geloofsboek op mijn hotelkamer dan ook. Dat vind ik namelijk opdringerig en nee ik heb niets tegen het geloof iedereen moet ik zijn eigen huis geloven en doen wat ze willen maar daar wens ik niet lastig mee gevallen worden op welke manier dan ook.

+:)+

Tja als je het zo bekijkt, dan moeten christenen dat ook gaan zeggen. Die worden continue "lastig gevallen" door de niet christelijke medemens. Tenslotte moet alles maar kunnen anno 2015. dat vele bloot op reclames, reclame voor second love, harde luide muziek over straat, kermissen enz...
Dat kun je veel moeilijker ontwijken dan een bijbel in je hotelkamer wat daar stil ligt te liggen.
Als we het dan hebben over je overtuiging thuis uiten? binnenshuis wel te verstaan , dan ook dat maar uit het straat beeld weren?

NEE natuurlijk niet, onzin en .......... Precies, want dat is iets van de mens van nu, net zoals een bijbel ook gewoon iets is van de mens van nu!

Vind dat altijd zo kul he "ik heb niks tegen het geloof, Als je het maar binnenshuis doet. Geloven doe je altijd ook buitenshuis kan het geloof niet thuis laten liggen ;-) Betekent niet dat ik jou ga overtuigen om het ook te doen (geloven) Net zomin als dat een bijbel op je kamer dat doet. (overtuigen....)

Hoe moeilijk is het nou om te accepteren dat er een geloofsboek stil ligt te liggen op een hotelkamer. Als dat ding nu open op je bed ligt, wanneer je je hotel kamer betreed? Dan kan ik het snappen. Dan lijkt het me opdringerig.
En wanneer je dan niks met het geloof hebt, snap ik dat je dat ding door de kamer smijt, met de vraag, waarom ligt dat ding hier, willen ze me bekeren of zo?
Ik als wel gelovige zou benieuwd zijn, waarom ligt hij open op bed? welke tekst ligt hij op?
Maar gewoon zo stilletjes in de la? Nee hoor geen last van (ik zoek hem dan ook niet op) kom er 9 van de 10 keer pas achter dat hij er lag wanneer ik al weer naar huis ga ;-)

Edit shadow jij legt het beter uit dan ik.. over het binnenshuis gedeelte... (zo hang ik mijn was niet buiten op zondag, terwijl ik dat dolgraag zou willen, maar voor de vrede in de buurt.... Maar draag ik wel een broek terwijl de meeste om mij heen dat ook niet goed keuren, maar dat is iets van mij...)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:34

Doef schreef:
Maar het zou ook een idee zijn om verschillende boeken neer te leggen... We zouden eens een hotel op moeten bellen om te vragen waarom het er ligt, ben nu namelijk best wel benieuwd naar hun redenen/bedoelingen
kun je doen , maar je kunt ook googlen op gideon bijbels ;) ben je sneller klaar :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:55

Vind je gebedsruimtes op een vliegveld dan ook opdringerig? Want daar uiten mensen ook hun geloof ook al word je er niet mee lastig gevallen er wijzen wel borden naar de ruimtes. En tja, was er niet een of andere grondwet die het had opgenomen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:58

Tytonidae schreef:
''Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. ''Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond.'

Kom wel eens in een hotelkamer door het hele land en nog nooit een bijbel zien liggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:51

Ze liggen toch echt vrijwel overal. Maar niet altijd op het nachtkastje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:27

Je kunt het uitdelen, het op een hotelkamer vinden op 2 manieren interpreteren. Opdringerig of gastvrij. Ik vind het gastvrij, het wordt beschikbaar gesteld voor als je er behoefte aan hebt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:25

Voor de ingang van station Hilversum staat nu een camper met een enorm spandoek over God en er staat een tafel waar bijbels opliggen. Hoezo fanatiek :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:52

Joolien schreef:
Je kunt het uitdelen, het op een hotelkamer vinden op 2 manieren interpreteren. Opdringerig of gastvrij. Ik vind het gastvrij, het wordt beschikbaar gesteld voor als je er behoefte aan hebt.

Ja precies. Ik dacht altijd dat het een service van het hotel was, zodat reizigers geen bijbel mee hoefden te slepen. Geen probleem wat mij betreft.

Maar nu weet ik dat het organisaties zijn die het meer als een missie-activiteit zien om bijbels te verspreiden over hotels. En als ik ergens allergisch voor ben dan is het wel voor de chistelijke missiedrang. Ik vind die bijbels op hotelkamers tegenwoordig dus ook een stuk minder prettig. Ik betaal genoeg voor mijn kamer en wil dan wel een reclamevrije kamer zonder samples van religies.

Op straat uitdelen vind ik dan weer geen enkel probleem.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:58

Joolien schreef:

Ik heb niet het gevoel dat die bijbel me wordt opgedrongen maar ik vind het juist een beetje ongastvrij om maar 1 boek aan te bieden met een vrij bepaalde doelgroep. Gasten die niet in die doelgroep vallen willen toch misschien ook wat lezen, die moeten het dan zelf maar uitzoeken? Das toch niet gastvrij dat is imo net als alleen maar sinaasappels aanbieden in je buffet, gasten die niet van sinaasappels houden gaan maar ergens anders eten, dat is toch juist het tegenovergestelde van gastvrij?