Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doef schreef:Wel ben ik van mening dat geloof vanuit je zelf komt. Zelf heb ik geen Christelijke ouders of familie etc, maar door mijn buren, waaronder een goede vriendin van mij, ben ik erg geinspireerd geraakt in het Christendom, en zo is het een beetje gekomen. Je kunt zeker mensen dus ook inspireren met het geloof, maar uiteindelijk is het toch aan jou wat je gelooft of niet.
Jillsil schreef:De ene vindt het geen probleem de ander wel. Mijn mening; ik zit niet te wachten op geloofs boekwerken op een hotelkamer.
Dat vind ik namelijk opdringerig en daar zit ik niet op te wachten. Maar daar mogen andere mensen natuurlijk weer anders over denken, dat is het mooie van Nederland iedereen heeft recht op zijn eigen mening!
Ik ga dan ook niet verder uitleggen waarom ik wel of niet iets wil of vindt. Jullie mogen hier anders over denken, dat is ook helemaal prima!
Kinke schreef:Jillsil schreef:De ene vindt het geen probleem de ander wel. Mijn mening; ik zit niet te wachten op geloofs boekwerken op een hotelkamer.
Dat vind ik namelijk opdringerig en daar zit ik niet op te wachten. Maar daar mogen andere mensen natuurlijk weer anders over denken, dat is het mooie van Nederland iedereen heeft recht op zijn eigen mening!
Ik ga dan ook niet verder uitleggen waarom ik wel of niet iets wil of vindt. Jullie mogen hier anders over denken, dat is ook helemaal prima!
Als je iets niet verder wilt uitleggen, waar zet je het hier dan neer? Dat snap ik nooit. Er wordt hier een discussie gevoerd, dan is het toch logisch om iets uit te leggen?
Ik ben eigenlijk best verbaasd dat sommigen zich hier zelfs kunnen storen aan een bijbel in de lade van een nachtkastje in een hotel. Ik heb regelmatig in hotels geslapen waar een bijbel in het nachtkastje lag, maar heb me er nog nooit een seconde aan gestoord (ben totaal niet gelovig overigens). Waarom zou een bijbel in een laatje 'opdringerig' zijn? En wat ik me ook afvraag, diegenen die dit zo vreselijk vinden, als jullie een hotel boeken dan vragen jullie eerst of er een bijbel ligt? En dan kies je een ander hotel? Of meldt je dan dat die bijbel verwijderd moet worden oid? Als iedereen zich nou gewoon een beetje tolerant opstelt dan wordt de wereld een stuk gezelliger.
Science90 schreef:'De Nederlander' die hier een stamboom heeft die honderden jaren terug gaat. Nederland is namelijk vanuit de geschiedenis al Christelijk. Overigens ken ik geen enkel hotel waar een Bijbel voor je klaar ligt hoor
Jillsil schreef:pfffff "nee, ik zit niet te wachten op welk geloofsboek op mijn hotelkamer dan ook. Dat vind ik namelijk opdringerig en nee ik heb niets tegen het geloof iedereen moet ik zijn eigen huis geloven en doen wat ze willen maar daar wens ik niet lastig mee gevallen worden op welke manier dan ook.
Doef schreef:kun je doen , maar je kunt ook googlen op gideon bijbelsMaar het zou ook een idee zijn om verschillende boeken neer te leggen... We zouden eens een hotel op moeten bellen om te vragen waarom het er ligt, ben nu namelijk best wel benieuwd naar hun redenen/bedoelingen
Tytonidae schreef:''Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. ''Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond.'
Joolien schreef:Je kunt het uitdelen, het op een hotelkamer vinden op 2 manieren interpreteren. Opdringerig of gastvrij. Ik vind het gastvrij, het wordt beschikbaar gesteld voor als je er behoefte aan hebt.
Joolien schreef:Je kunt het uitdelen, het op een hotelkamer vinden op 2 manieren interpreteren. Opdringerig of gastvrij. Ik vind het gastvrij, het wordt beschikbaar gesteld voor als je er behoefte aan hebt.