Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Er was een deskundige op de radio en die vertelde dat er geen noodsignaal uitgegaan is. de luchtverkeersleiding kon geen contact krijgen met de piloten en toen is er vanuit de luchtverkeersleiding een noodsignaal uitgegaan.
Dat er geen contact gelegd kon worden kan ook heel goed te maken hebben met het feit dat de bemanning heel druk bezig is om het vliegtuig onder controle te krijgen of naar veiliger gebied te laten vliegen. Contact met de luchtverkeersleiding heeft dan geen eerste prioriteit, zo vertelde die man.
Dat ze al een zwarte doos gevonden hebben is heel gunstig en ik hoop dat het de flight recorder van de cockpit is die registreert wat de piloten zeggen ed. Dat zou direct heel vee duidelijk maken.
Pearlx schreef:RaafSmits schreef:Zo een nieuws hakt er altijd in.
Vind het altijd alleen een beetje "raar "dat er dan men aller eerst bekend maakt of er mensen van eigen land in zitten onder de slachtoffers.
Volgens mij maakt het niet uit wie of wat er in zit......slachtoffers zijn slachtoffers.
Ergens krijgen nabestaande waar dan ook ter wereld zo een vreselijk nieuws te verwerken.
Slachtoffers zijn slachtoffers, maar toch moet ook hier weer apart worden vermeld dat er bijvoorbeeld ook kinderen en baby's aan boord waren. Is dat dan wel 'erger'? Wat mij betreft is ieder leven wat verdwenen is met een crash even erg.
Zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat de informatie die op het Nederlandse nieuws wordt aangegeven betreft of er Nederlanders aan boord waren ook vooral is omdat dat relevant is voor Nederland. Het zou iedereens familie, vriend, kennis, etc kunnen zijn.
Captain schreef:Nou, gewoon je mobiel weer aanzetten? Al moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit bereik heb als ik hem aan heb staan. Denk dat dat met de snelheid te maken heeft.
Bootsiebob schreef:Maar 8 minuten in doodsangst en als laatste minuten met je geliefden eventueel gaan denk ik heel erg snel... tijdsbesef raak je denk ik dan volledig kwijt
Pieteritus1 schreef:Het idee dat je wéét dat je neer gaat storten en het niet zal overleven, lijkt me zo vreselijk.....
Bootsiebob schreef:Gelukkig dat we niet kunnen weten hoe het is Als je zoiets overkomt.
Mij lijkt het eigenlijk niet echt vergelijkbaar met 8 minuten op je dood wachten, maar ik denk eerder aan bijna uit je gordel gerist worden en vreselijke druk op je oren met daarnaast blinde paniek etc.
Of dat je bijvoorbeeld juist heel erg nauwlettend naar de aanwijzingen van het cabinepersoneel aan het luisteren bent. Zodra die helemaal in paniek raken, is het echt goed mis.
Ik zit me altijd in dit soort situaties zo in te leven, dan denk ik aan de keine dingen waar ik me die dag druk om heb gemaakt. Dat stelt dan allemaal nog zo weinig voor in vergelijking met dit....
Wat 9/11 betreft, bij een kaping denk ik dat het heel anders is. Dan ben je niet aan het neerstorten en de passagiers hebben toen een lange tijd in het besef gezeten dat het hun einde ging zijn. Dat vooruitzicht en misschien het vooruitzicht wat er staat te gebeuren met de mensen in de Twin Towers lijkt me niet te beschrijven zo vreselijk
Saintelette schreef:Maar er werd toch gezegd dat het geen echte duikvlucht was? Dat het iig niet zo voelde. Een expert had het over een verticale verplaatsing van rond de 60m (per ?) terwijl dat bij een echte duikvlucht rond de 120m (per?) lag.. Dat is igg wat ik er van begreep..