Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:05

Er was een deskundige op de radio en die vertelde dat er geen noodsignaal uitgegaan is. de luchtverkeersleiding kon geen contact krijgen met de piloten en toen is er vanuit de luchtverkeersleiding een noodsignaal uitgegaan.

Dat er geen contact gelegd kon worden kan ook heel goed te maken hebben met het feit dat de bemanning heel druk bezig is om het vliegtuig onder controle te krijgen of naar veiliger gebied te laten vliegen. Contact met de luchtverkeersleiding heeft dan geen eerste prioriteit, zo vertelde die man.

Dat ze al een zwarte doos gevonden hebben is heel gunstig en ik hoop dat het de flight recorder van de cockpit is die registreert wat de piloten zeggen ed. Dat zou direct heel vee duidelijk maken.

Douraque

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:08

Vreselijk nieuws en vreselijk voor alle nabestaanden

Er is al bekend dat het de data recorder is die gevonden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:09

SAKKIA schreef:
Er was een deskundige op de radio en die vertelde dat er geen noodsignaal uitgegaan is. de luchtverkeersleiding kon geen contact krijgen met de piloten en toen is er vanuit de luchtverkeersleiding een noodsignaal uitgegaan.

Dat er geen contact gelegd kon worden kan ook heel goed te maken hebben met het feit dat de bemanning heel druk bezig is om het vliegtuig onder controle te krijgen of naar veiliger gebied te laten vliegen. Contact met de luchtverkeersleiding heeft dan geen eerste prioriteit, zo vertelde die man.

Dat ze al een zwarte doos gevonden hebben is heel gunstig en ik hoop dat het de flight recorder van de cockpit is die registreert wat de piloten zeggen ed. Dat zou direct heel vee duidelijk maken.

Het is de andere zwarte doos die is gevonden, niet die met de flightrecorder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:12

Oh dat had ik nog even gemist. Nou ga ik er vanuit dat ze de andere ook wel zullen vinden. Ik hoop alleen wel dat er niet te veel sneeuw gaat vallen vannacht.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:20

Het hoeft niet zo te zijn dat men 8 minuten weet dat ze aan het crashen zijn. Een professionele crew vermijd paniek en er kan heel goed zijn aangegeven dat er wegens een technische storing gedaald zal worden naar 2100 meter. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat men crasht. Er worden wel vaker noodlandingen of ingrepen gemaakt die gelukkig bijna altijd goed aflopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:24

Dat het om de datarecorder zou gaan zie ik nergens bevestigd trouwens. Franse bronnen hebben het gemeld, maar wel onbevestigd volgens mij.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:37

Pearlx schreef:
RaafSmits schreef:
Zo een nieuws hakt er altijd in.
Vind het altijd alleen een beetje "raar "dat er dan men aller eerst bekend maakt of er mensen van eigen land in zitten onder de slachtoffers.

Volgens mij maakt het niet uit wie of wat er in zit......slachtoffers zijn slachtoffers.
Ergens krijgen nabestaande waar dan ook ter wereld zo een vreselijk nieuws te verwerken.

Slachtoffers zijn slachtoffers, maar toch moet ook hier weer apart worden vermeld dat er bijvoorbeeld ook kinderen en baby's aan boord waren. Is dat dan wel 'erger'? Wat mij betreft is ieder leven wat verdwenen is met een crash even erg.

Zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat de informatie die op het Nederlandse nieuws wordt aangegeven betreft of er Nederlanders aan boord waren ook vooral is omdat dat relevant is voor Nederland. Het zou iedereens familie, vriend, kennis, etc kunnen zijn.

Ik had het al duidelijk geformuleerd naar mijn idee, maar het maakt mij ook niet uit hoe oud een slachtoffer is.
Net zo min als dat het land van herkomst, het geloof, de huidskleur of wat dan ook er toe doet.
Mensen zijn zonder pardon bruut uit het leven gegrepen.
Dat er al meteen het aantal Nederlanders vermeld wordt bij dit soort rampen vind ik wél storend.
een soort van ramptoerisme.
Belangrijk is dat de nabestaande op de hoogte worden gebracht en de zorg krijgen die nodig is.
De statistieke komen later wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:38

Even een rare vraag tussendoor... Hoe kan men nou sms'en in het vliegtuig? Je zet je telefoon toch niets voor niets op vliegtuigstand? :=

Verder blijft het natuurlijk verschrikkelijk.. Voor iedereen, nabestaanden en passagiers. Hopelijk halen ze wat belangrijke informatie uit de doos. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:39

Nou, gewoon je mobiel weer aanzetten? Al moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit bereik heb als ik hem aan heb staan. Denk dat dat met de snelheid te maken heeft. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:44

Captain schreef:
Nou, gewoon je mobiel weer aanzetten? Al moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit bereik heb als ik hem aan heb staan. Denk dat dat met de snelheid te maken heeft. :+

Ja, ik snapte nog wel dat je het gewoon weer aan kan zetten. :+ Maar bedoelde inderdaad dat je dan niet echt iets van bereik hebt.. lijkt mij...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:46

Dat was laatst op de radio Captain. In principe is het voor de meeste moderne vliegtuigen achterhaald dat je je telefoon uit moest zetten. Maar omdat het nog niet voor elk vliegtuig geldt én je een minimale kans hebt dat het toch een storing geeft in de apparatuur moeten ze nog steeds uit. Met die snelheid kan je geen satteliet vinden en omdat het zoveel energie kost om die wél te vinden kan het storing geven aan de boord-radio etc. Maar de nieuwe vliegtuigen hebben een zender oid aan boord waar je contact mee zou kunnen maken, ook voor hun eigen 'uitzendingen'.

*gaat weer in mee-leesstand*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:48

Ik weet dat het achterhaald is. :+
Tegenwoordig hebben veel toestellen ook WiFi aan boord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:59

Ik heb nog nooit WiFi aan boord gehad. Ik dacht dat dat alleen binnenlandse vluchten in de USA dat hadden, of zijn er nu ook Europese vluchten met WiFi? Ben daar totaal niet in thuis.

Bootsiebob schreef:
Maar 8 minuten in doodsangst en als laatste minuten met je geliefden eventueel gaan denk ik heel erg snel... tijdsbesef raak je denk ik dan volledig kwijt

Ik vlieg altijd alleen. := 8 minuten lang beseffen dat je gaat crashen lijkt me verschrikkelijk. Ik denk dat dat heel lang duurt, maar dat kan ik natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet weten. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:08

Kan het zijn dat als de luchtdruk wegvalt, de piloten "out" zijn gegaan en dat het vliegtuig dan zelf daalt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:10

Tijdens 9/11 zijn er toch ook mensen geweest die hebben kunnen bellen vanuit het vliegtuig?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:11

Lees nu ook dat crew van germanwings en lufthansa weigeren nog te vliegen met de airbussen en daardoor dus vluchten zijn gecancelled

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:11

Jolien87 schreef:
Tijdens 9/11 zijn er toch ook mensen geweest die hebben kunnen bellen vanuit het vliegtuig?

Precies :j !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:15

Het idee dat je wéét dat je neer gaat storten en het niet zal overleven, lijkt me zo vreselijk.....

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:16

Gelukkig dat we niet kunnen weten hoe het is als je zoiets overkomt.
Mij lijkt het eigenlijk niet echt vergelijkbaar met 8 minuten op je dood wachten, maar ik denk eerder aan bijna uit je gordel gerist worden en vreselijke druk op je oren met daarnaast blinde paniek etc.

Of dat je bijvoorbeeld juist heel erg nauwlettend naar de aanwijzingen van het cabinepersoneel aan het luisteren bent. Zodra die helemaal in paniek raken, is het echt goed mis.

Ik zit me altijd in dit soort situaties zo in te leven, dan denk ik aan de kleine dingen waar ik me die dag druk om heb gemaakt. Dat stelt dan allemaal nog zo weinig voor in vergelijking met dit....

Wat 9/11 betreft, bij een kaping denk ik dat het heel anders is. Dan ben je niet aan het neerstorten en de passagiers hebben toen een lange tijd in het besef gezeten dat het hun einde ging zijn. Dat vooruitzicht en misschien het vooruitzicht wat er staat te gebeuren met de mensen in de Twin Towers lijkt me niet te beschrijven zo vreselijk
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 24-03-15 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:17

Pieteritus1 schreef:
Het idee dat je wéét dat je neer gaat storten en het niet zal overleven, lijkt me zo vreselijk.....

Ik zou persoonlijk denk niet toe kunnen geven aan het feit dat ik dood zal gaan. Ik heb hier zondagavond over nagedacht in het vliegtuig terug uit Barcelona :+ Had beetje naar gevoel over de vlucht en dacht toen ook wat als we nu zouden gaan. Ik zou echt tegen mezelf blijven zeggen dat ik niet dood ga. Zou het denk niet kunnen erkennen, hoe stom dat ook klinkt..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:19

Bootsiebob schreef:
Gelukkig dat we niet kunnen weten hoe het is Als je zoiets overkomt.
Mij lijkt het eigenlijk niet echt vergelijkbaar met 8 minuten op je dood wachten, maar ik denk eerder aan bijna uit je gordel gerist worden en vreselijke druk op je oren met daarnaast blinde paniek etc.

Of dat je bijvoorbeeld juist heel erg nauwlettend naar de aanwijzingen van het cabinepersoneel aan het luisteren bent. Zodra die helemaal in paniek raken, is het echt goed mis.

Ik zit me altijd in dit soort situaties zo in te leven, dan denk ik aan de keine dingen waar ik me die dag druk om heb gemaakt. Dat stelt dan allemaal nog zo weinig voor in vergelijking met dit....

Wat 9/11 betreft, bij een kaping denk ik dat het heel anders is. Dan ben je niet aan het neerstorten en de passagiers hebben toen een lange tijd in het besef gezeten dat het hun einde ging zijn. Dat vooruitzicht en misschien het vooruitzicht wat er staat te gebeuren met de mensen in de Twin Towers lijkt me niet te beschrijven zo vreselijk

Precies dit :j

Ik vraag me bij zulke dingen soms ook echt af waarom het mij wel gegund is om heel weer te landen, waar andere mensen zo noodlottig aan hun einde komen. Kan daar soms echt niet bij..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:20

Maar er werd toch gezegd dat het geen echte duikvlucht was? Dat het iig niet zo voelde. Een expert had het over een verticale verplaatsing van rond de 60m (per ?) terwijl dat bij een echte duikvlucht rond de 120m (per?) lag.. Dat is igg wat ik er van begreep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:20

Heb 1 keer gevlogen in mijn leven is niet echt mijn hobby , maar ja hoe zal je reageren als hele vliegtuig gek doet en dab opeens naar beneden stort. Kan je niet weten..

9/11 lijkt me vreselijk , kan wel zeggen dat hadden de kapers mij wel van te voren mogen schieten maar ja weer je weet het niet hoe het ging in dat vliegtuig..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:22

Saintelette schreef:
Maar er werd toch gezegd dat het geen echte duikvlucht was? Dat het iig niet zo voelde. Een expert had het over een verticale verplaatsing van rond de 60m (per ?) terwijl dat bij een echte duikvlucht rond de 120m (per?) lag.. Dat is igg wat ik er van begreep..

Het laatste wat ik gelezen heb is dat het vliegtuig in 8 minuten, 7 km was gedaald. Dat is zo'n 86 km/u.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:22

Jeeetje.... Lees het nu pas