wemkelover schreef:Ik vind op iq bepalen of je wel of niet kinderen mag opvoeden heel raar. Ik kan bijvoorbeeld niet goed leren, ik heb met moeite een mbo niveau 4 diploma behaald. Mijn vriend kan ook niet denderend leren. Je hoeft van ons hbo te verwachten. Maakt dat ons slechte ouders? Denk het niet.
Zolang mensen goed voorzich zelf kunnen zorgen, zichzelf niet verwaarlozen. Kunnen zien als er iets loos is met kind (ziek), kunnen ingrijpen. En verantwoorde beslissingen kunnen maken, al is dat heel breed. Dat best mogelijk is.
Ik ken mensen die niet echt slim zijn, net vmbo misschien aankunnen. Maar echt super moeders zijn, die kinderen krijgen echt wat ze nodig hebben om op te groeien tot een volwaardig volwassenen. Ik vind dat ouders die capiciteiten moeten hebben om kinderen te mogen hebben. En dat er niet zomaar naar iq moet gekeken worden.Maar naar de handicap zelf en in hoeverre dat belemmerd dat is. En het daarop beslissen of het kan of niet.
Je IQ bepalen wordt niet doormiddel van schoolprestaties gedaan. Helemaal niet zelfs.