Edit Jehova kan natuurlijk ook, even niet bij stil gestaan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Gelovigen, ik heb een vraag, hoe staan jullie er tegenover dat iemand de evolutie theorie niet wíl leren in school?
EskeGirl schreef:Ik zit op een christelijke school (nou is een flink deel niet gelovig, maar goed), en de evolutie en alles wordt gewoon uitgelegd (niet met: dit is onzin). Ook wordt bij godsdienst uitleg gegeven over andere geloven als islam, boeddisme, hindoeisme en jodendom, we zijn bij een moskee en synagoge geweest. Momenteel behandelen we meer de filosofische kant met filosofen die godsdienst onzin vonden of juist niet
.
NatasjavE schreef:gerlindie schreef:Ik geloof in God en dat Hij de wereld heeft geschapen.
Daarnaast vind ik de evolutietheorie eigenlijk ook een geloof, want als er dan een oerknal o.i.d. was, wat is er dan ontploft en waar kwam dat dan vandaan.
En hoe kon dan uit die oersoep opeens leven bestaan?
En als door evolutie alles beter en sterker wordt, gaat dat dan niet in tegen de wet "alles streeft naar chaos?"
Ik geloof dat 'bewijzen' voor evolutietheorie niet perse tegen het gelof in een God in hoeven gaan.
Als God Adam als een volwassen man schiep, kan Hij ook een zon scheppen die al zoveel miljard jaar oud lijkt.
Verder vind ik het ook erg lastig om in de evolutieyheorie te geloven, want we hebben nog nooit een bewijs gevonden dat er tussenvormen zouden bestaan.
Wat mij verder geholpen heeft in mijn overtuiging zijn de filmpjes van Kent Honvind en het boek "moderne wetenschap in de bijbel"
Voor de evolutie theorie zijn zo veel bewijzen gevonden dat er inmiddels echt niet meer over geloven gesproken kan worden. Van diverse dieren, waaronder het paard, zijn diverse "tussenvormen" gevonden.
En waarom zou God een zon scheppen die zoveel miljard jaar oud lijkt? Hij had hem toch geschapen en zag dat het goed was? Als hij zag dat het goed was,...waarom moet die zon dan ouder lijken dan dat ie is?
Evolutie is er niet op gericht dat alles beter en sterker wordt. Evolutie is er gewoon. Dat er dieren zijn die groter en sterker worden is er een gevolg van. Maar ook dat een pauw een redelijk onhandige staart heeft. Survival of the fitest is niet het overleven van de sterkste maar het overleven van de best passende.
Waarom koppel je de chaostheorie er aan vast? Door Jurastic Park?
gerlindie schreef:Ik geloof dat de aarde ongeveer 6000 jaar oud is. Volgens de evolutionisten klopt dit niet, en dat bewijzen ze o.a. doordat de zon een bepaalde grootte heeft en daarom miljarden jaren uit moet zijn.
Citaat:En de chaostheorie, tja, ik dacht altijd dat door evolitie dieren beter en sterker werden, en dat leek me niet echt te kloppen met dat alles om ons heen toch naar chaos streeft.
gerlindie schreef:Ik geloof dat de aarde ongeveer 6000 jaar oud is. Volgens de evolutionisten klopt dit niet, en dat bewijzen ze o.a. doordat de zon een bepaalde grootte heeft en daarom miljarden jaren uit moet zijn.
Ik denk dat God de zon zo heeft gemaakt, omdat dat goed is voor de wereld en wij hierdoor kunnen overleven.
Voor zover ik weet is er een oerpaard gevonden (correct me if I'm wrong) en ik geloof ook best dat een zebra en een paard uit dezelfde voorouders zijn voortgekomen. Ik geloof dus wel in micro evolutie.
Maar ze hebben toch geen overgangsvorm gevonden tussen een paard en een ander dier, of een aap en een mens?
En de chaostheorie, tja, ik dacht altijd dat door evolitie dieren beter en sterker werden, en dat leek me niet echt te kloppen met dat alles om ons heen toch naar chaos streeft.
Ik denk dat God de zon zo heeft gemaakt, omdat dat goed is voor de wereld en wij hierdoor kunnen overleven.
Voor zover ik weet is er een oerpaard gevonden (correct me if I'm wrong) en ik geloof ook best dat een zebra en een paard uit dezelfde voorouders zijn voortgekomen. Ik geloof dus wel in micro evolutie.
Maar ze hebben toch geen overgangsvorm gevonden tussen een paard en een ander dier, of een aap en een mens?
En de chaostheorie, tja, ik dacht altijd dat door evolitie dieren beter en sterker werden, en dat leek me niet echt te kloppen met dat alles om ons heen toch naar chaos streeft.
gerlindie schreef:, tja, ik dacht altijd dat door evolitie dieren beter en sterker werden, en dat leek me niet echt te kloppen met dat alles om ons heen toch naar chaos streeft.
/ wikipediaCitaat:Een organisme hoeft echter niet de 'sterkste' te zijn om betere overlevingskansen te hebben dan anderen. Meer intelligentie, betere camouflage of beter vluchtgedrag kunnen overlevingskansen vergroten en er voor zorgen dat een organisme 'the fittest' is. Een dier, een plant of een bacterie met eigenschappen die een meer efficiënte en effectieve omgang mogelijk maken met de uitdagingen vanuit de omgeving, zal als regel een grotere overlevingskans hebben en dientengevolge - en daar komt het uiteindelijk op aan - een grotere voortplantingskans hebben. Want als zulke individuen meer kopieën van hun erfelijke aanleg in volgende generaties achterlaten, zullen de aanlegfactoren van de eigenschappen 'met de beste fit' op den duur de minder goed passende eigenschappen verdringen. Zo is 'het betere uiteindelijk de vijand van het goede' (aanpassing).
De natuurlijke selectie is dus de uitkomst van concurrentie tussen aanlegvarianten binnen populaties. Een verkeerde opvatting van het begrip concurrentie heeft tot de misvatting geleid, dat de "sterkste" ook betekent het organisme met het grootste competitieve vermogen, dat is het vermogen om een ander actief te verdringen, uit te sluiten of te overheersen. Concurrentie kan, in tegenstelling tot competitie, plaatsvinden zonder dat de concurrerende organismen elkaar ooit lijfelijk ontmoeten of te lijf gaan.
NatasjavE schreef:Ayasha schreef:Gelovigen, ik heb een vraag, hoe staan jullie er tegenover dat iemand de evolutie theorie niet wíl leren in school?
Voor een leraar Engels niet zo'n groot probleem voor iemand die biologie geeft een groot probleem.
Edit: ik zie dat ik de vraag verkeerd gelezen heb.
Je bedoeld vanuit de leerling?
Ja,..raar.
Je moet toch iets er over leren voordat je kan zeggen dat iets niet waar is.
Shadow0 schreef:gerlindie schreef:Ik geloof dat de aarde ongeveer 6000 jaar oud is. Volgens de evolutionisten klopt dit niet, en dat bewijzen ze o.a. doordat de zon een bepaalde grootte heeft en daarom miljarden jaren uit moet zijn.
De term 'evolutionisten' is een beetje raar gekozen, maar bovendien gaat de evolutietheorie NIET om het ontstaan van het heelal of de aarde, maar om het ontstaan van soorten.Citaat:En de chaostheorie, tja, ik dacht altijd dat door evolitie dieren beter en sterker werden, en dat leek me niet echt te kloppen met dat alles om ons heen toch naar chaos streeft.
Dat is op te lossen door je beter te verdiepen in wat die theorieen werkelijk inhouden.