12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:57

Met zo'n gebeurtenis als vandaag, wordt ik weer even stilgezet bij het feit dat wij het onwijs goed hebben in Nederland, maar ook Frankrijk.
Bevolking in bepaalde delen van het Midden-Oosten, maar ook elders maken zulke taferelen dagelijks mee. Verschrikkelijk moet dat zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:01

Tallie1979 schreef:
Mijn leven is me lief.. Te veel om voor te leven, dus ik vermijd grote groepen (en dus makkelijke doelwitten) liever. Want zoals we vandaag hebben gezien, ben je zelfs in een kantoor niet veilig, dus het vertrouwen in bijvoorbeeld alleen politie is niet voldoende.

En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. De wereld is gek aan het worden..

Komop zeg, dat is toch geen leven? (tenzij je niet van grote groepen en drukte houd, dan leid je er uiteraard iet onder :)) )

Ik ben me er van bewust dat er altijd een kans op een terreur aanslag is, maar ik ga dan echt niet dingen laten die ik anders wel zou doen :+ Ik zit nu lekker in hartje New York City, 2 blocks van Central Park en Colombus Circle en 15 min lopen voor Times Square. Its worth the risk ;) Waarom leven en niet geleefd hebben ?

Heftig wat er gebeurd is hoor.... Valt niet goed te praten. Lees het pas nu, hele dag in de weer geweest maar echt heel naar..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:18

Nu iedereen bij Jinek, maar helaas is die zelf zo vreselijk slecht in interviewen.

Sky

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:19

@lifaya, worth welk risico? :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:34

Yassin Elforkani: Hand in hand ageren tegen terroristen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:38

lifaya schreef:
Tallie1979 schreef:
Mijn leven is me lief.. Te veel om voor te leven, dus ik vermijd grote groepen (en dus makkelijke doelwitten) liever. Want zoals we vandaag hebben gezien, ben je zelfs in een kantoor niet veilig, dus het vertrouwen in bijvoorbeeld alleen politie is niet voldoende.

En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. De wereld is gek aan het worden..

Komop zeg, dat is toch geen leven? (tenzij je niet van grote groepen en drukte houd, dan leid je er uiteraard iet onder :)) )

Ik ben me er van bewust dat er altijd een kans op een terreur aanslag is, maar ik ga dan echt niet dingen laten die ik anders wel zou doen :+ Ik zit nu lekker in hartje New York City, 2 blocks van Central Park en Colombus Circle en 15 min lopen voor Times Square. Its worth the risk ;) Waarom leven en niet geleefd hebben ?

Heftig wat er gebeurd is hoor.... Valt niet goed te praten. Lees het pas nu, hele dag in de weer geweest maar echt heel naar..

Even niet voor het een of ander, maar ik zou het fijn vinden als mijn gevoel niet gebagatelliseerd wordt. Dit is zoals ik het voel. Dat jij je anders voelt is jouw goed recht, maar het siert niet als je zo reageert op wat een ander schrijft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:41

Je moet het niet meteen als een persoonlijke aanval zien. Ik geef enkel mijn mening, ik zeg niet wat ik van jou vind? Ik vind het enkel zonde als je hierdoor je leven zou beperken. Dat heeft niks met bagatelliseren te maken. Ik zeg er toch ook bij dat als iemand bijvoorbeeld geen behoefte heeft aan drukte dat het dan ook prima is? Ik vind het gewoon zonde als mensen niet life to the fullest kunnen doen ;)

Dit geld ook voor de mensen die bijvoorbeeld na de vliegtuigongelukken zeggen dat ze nooit meer in een vliegtuig stappen. Dat is toch jammer? Dan beperk je je leven als je heel graag overzee zou willen maar nu niet meer wilt/durft omdat er een kleine minimale kans is op een ongeluk.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 08-01-15 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:41

@tallie1979 volgens mij probeert ze jouw gevoel niet weg te zetten ofzo hoor maar beschrijft ze hoe zij dat zou doen:)

verder geef ik je geen ongellijk trouwens ik vermijdt sowieso erge drukte dus dat is voor mij geen blemmering:)

edit ik ben te laat :) lifaya typt t al zelf

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:46

Quad schreef:
De NOS zond de beelden uit tussen de middag. Dus als je het nieuws wilde kijken werd je er ook mee geconfronteerd.

klopt maar er wers wel eerst 2 of 3 x gewaarschuwd voor ze ze uitzonden

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:47

Het komt op mij zo over. Dus je woordkeuze was niet de juiste. :)

"Komop zeg, dat is toch geen leven?" Heeft een veroordelende en bagataliserende toon in mijn ogen/oren.

Enfin, ik zal voor nu aannemen dat het niet zo bedoeld is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:50

Tallie1979 schreef:

"Komop zeg, dat is toch geen leven?" Heeft een veroordelende en bagataliserende toon in mijn ogen/oren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw reactie ook wel wat 'piet paniek' vindt. Er is een aanslag gepleegt op een heel bewuste wijze. Waarom zouden ze een aanslag op Tallie1979 plegen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:51

Kan gebeuren, maakt niet uit. Miscommunicaties zijn de grootste problemen op het internet :P Wellicht dat "kom op" een verkeerde toon kon geven maar bedoelde het dus anders :) Crypto las het gelukkig wel zoals ik het bedoelde

Ik zal nooit mensen zomaar veroordelen zonder dat ik ze ken. Ik hoop gewoon dat iedereen lekker kan doen en laten en leven zoals zij het zelf willen en op hun oude dag kunnen zeggen "ik heb geleefd" ... Dat is in ieder geval mijn doel :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:53

R12312 schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw reactie ook wel wat 'piet paniek' vindt. Er is een aanslag gepleegt op een heel bewuste wijze. Waarom zouden ze een aanslag op Tallie1979 plegen?

Lees je überhaupt wel? :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:58

Tallie1979 schreef:

ik wel...............jij niet :+ :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:01

R12312 schreef:
Tallie1979 schreef:

ik wel...............jij niet :+ :D

Ik heb nergens gezegd dat ze op mij als persoon een aanslag zullen plegen. Als jij dit ergens wel leest ontvang ik uiteraard graag een quote. :)

Verder vind ik je een onprettige/onvriendelijke manier van reageren hebben.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:15

Tallie1979 schreef:
[

Ik heb nergens gezegd dat ze op mij als persoon een aanslag zullen plegen. Als jij dit ergens wel leest ontvang ik uiteraard graag een quote. :)

Dat mag, dat is vrijheid van meningsuiting :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:19

Ik vind het zorgelijk dat dit gebeurd is in europa. Eerst was het een 'ver van mijn bed show'.. In nieuwsuur werd ook aangegeven dat mensen nu bang worden voor moslims.. ze worden nog meer in hokjes geplaatst. Daardoor gaan groepen elkaar haten en vervolgens kan het zijn dat zij zich aansluiten bij IS. En daar ben ik best bang voor.. het komt steeds dichterbij en er wordt meer angst gezaaid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:22

R12312 schreef:
Tallie1979 schreef:
[

Wat fijn dat dat mag van jou.. :))

Maar geen quote kunnen vinden zeker? ;)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:27

Even inhakend op een discussie pagina('s) terug. Hoewel er zeker een heleboel 'goede' moslims zijn, precies het zelfde als bij elk geloof, worden moslims helaas wel steeds over één kam geschoren met de extremistische moslims. Juist hierdoor worden ook minder radicale moslims toch radicaler om achter hun geloof te blijven staan, waar zij trots op zijn.

Sorry ik weet mij niet helemaal goed te verwoorden, hoop dat het duidelijk is. Ik wil overigens benadrukken dat ik niet alle moslims over één kam scheer en ik een hoop hele leuke aardige moslims ken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:55

Op dit soort momenten ben ik trouwens echt ontzettend 'blij' dat ik direct naast een grote moskee, in een bijna volledig moslimwijk woon. Ten eerste is de kans dat hier iets gebeurt klein (waarom zouden ze immers moskees/moslims aanvallen) en ten tweede krijg ik ook gewoon de goede moslims te zien ipv alleen extremisten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 02:00

R12312 schreef:
Tallie1979 schreef:
[

Je bent inderdaad vrij om een andere mening te hebben. En zeker in een discussie is dat interessant (zonder dat is er ook geen discussie mogelijk). Echter dat is geen vrijbrief om iemand anders te kwetsen, zeker omdat het geschreven woord anders gelezen kan worden is het zaak op te letten hoe je je mening overbrengt.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 02:07

Oke, ik vind het VERSCHRIKKELIJK da mensen in staat zijn ander mensen te doden om eender wa reden... Maar...Heb je die prenten al eens bekeken? Die gaan erover. Die zorgen ervoor da mensen zich geviseerd voelen, minderwaardig,...pure provocatie. Ik sta alleszins niet achter die ideologie!!! Geen enkel!
En die kwestie van vrije meningsuiting is bull oliebol, zeker in een maatschappij waar haat en nijd de boventoon voert.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:29

alyel schreef:
Oke, ik vind het VERSCHRIKKELIJK da mensen in staat zijn ander mensen te doden om eender wa reden... Maar...Heb je die prenten al eens bekeken? Die gaan erover. Die zorgen ervoor da mensen zich geviseerd voelen, minderwaardig,...pure provocatie. Ik sta alleszins niet achter die ideologie!!! Geen enkel!
En die kwestie van vrije meningsuiting is bull oliebol, zeker in een maatschappij waar haat en nijd de boventoon voert.

Hier kan ik inkomen, maar vind je dan zelf dat het aan de extremisten te danken is dat de wereld zo kijkt naar de Moslims? Hoe meer zij willen strijden voor hun idealen op deze manier, hoe erger het wordt. Pure provocatie? En wat doen hun dan? In feite sturen die extremisten toch de boodschap de wereld in dat wij allemaal maar naar hun pijpen moeten dansen omdat we het anders met de dood bekopen? Ik blijf erbij, die extremisten zoeken het zelf dat de wereld er grappen over maakt, zie het als een onderdrukking van angst. Als wij allemaal doen alsof het ons niet raakt, dan is de lol er snel af voor hun.

Toen ik net in België woonde werd ik dagelijks geconfronteerd met die moppen die de Belgen hebben over de Nederlanders en nee, ik kon daar niet goed mee overweg. Gaf mij ook wel een minderwaardig gevoel, vooral omdat ze bij mij school niet beter wisten of de Nederlanders waren echt zo. Gepest dat ik ben in het begin, maar om nu met AK-47 duidelijk te komen maken dat ik daar niet van gediend was :n Er zijn andere manieren om het aan te pakken.

Dit heeft inderdaad niks met de Islam te maken. Sterker nog, de koran predikt vrede en respect. Die politie agent die is neergeschoten gisteren was ook een Moslim, Ahmed.

Ook ik ben bang voor aanslagen, vooral omdat er vrij veel extremisten hier in Antwerpen zitten, sterker nog, hier, op nog geen kilometer afstand, zijn er regelmatig bijeenkomsten. Maar ik vertik het om ze hun zin te geven en te leven met angst. Als ze een aanslag plegen doen ze dat toch wel, of ik nu bang ben of niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:34

Opmerkelijk, het identiteitsbewijs in de vluchtauto...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:40

F_Orumster schreef:
Opmerkelijk, het identiteitsbewijs in de vluchtauto...

Zat ik ook aan te denken. Ligt er wel dik bovenop.
Maar 1 man van 18 heeft zichzelf gemeld. Waarom zou hij dat dan doen? Om de echte daders te beschermen?