Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:50

Idd. En voor de nabestaanden van MH370 moet dit helemaal erg zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:56

Ik kan me voorstellen dat dit voor die nabestaanden nog weer een extra klap is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:00

jeetje 40 geborgen al...gaat evengoed nog snel, bedoel gister toen ik naar bed ging was het daar nog nacht en wisten we nog niets.
Maar lichamen intact, zou dat betekenen dat ze toch wat hebben mee gekregen dan? In tegenstelling tot de mh17 dan he bedoel ik

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:15

Joaltijd schreef:
Y;( Y;(
Aan de ene kant opluchting dat het vliegtuig waarschijnlijk gevonden is. Dan is er voor nabestaanden tenminste zekerheid :(:)

Aan de andere kant is het gewoon zuur.. Arme familie/(nabestaanden) :( Zo iets vergeet je nooit meer! Ik wil ze graag sterkte wensen, ook al lezen ze het niet op bokt. Niemand hoort op die manier een geliefde te verliezen :(:)

En natuurlijk hulde aan de reddingswerkers en duikers. Lijkt me heel dubbel om zo iets te vinden..Opgelucht omdat ie gevonden is, en van slag omdat er echt mensen overleden zijn..
En dan daarna nog de lijken bergen, ik zou het denk niet kunnen hoor!

En over MH370, dan zouden ze toch geen drijvende lichamen kunnen vinden? Omdat ze dan teveel ontbonden zijn?
Dacht ik tenminste..
Wel wrang voor familie/vrienden die mensen in de MH370 kenden.. Dat toestel nog niet gevomden.. En deze wel..

Nee die zullen waarschijnlijk niet meer te vinden zijn. Door vissen, krabben, kleine zeedieren, haaien etc. wordt de ontbinding ongelofelijk versneld.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:26

dito schreef:
jeetje 40 geborgen al...gaat evengoed nog snel, bedoel gister toen ik naar bed ging was het daar nog nacht en wisten we nog niets.
Maar lichamen intact, zou dat betekenen dat ze toch wat hebben mee gekregen dan? In tegenstelling tot de mh17 dan he bedoel ik

Als ze intact zijn betekend dat, dat ze bewusteloos waren. Dan zijn jr ledematen slap. En blijft alles heel. Vliegtuig was ineens verdwenen,dus zullen snel gedaald zijn. Dan ben je binnen paar sec buiten bewustzijn.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:57

jeetje voor zover.... is dat voor de na bestaande dan nog een rustgevende gedachte hoop ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:01

Vandaag weer een incident geweest met een airbus van Asia Air, er is een vliegtuig van de landingsbaan geschoten. Gelukkig geen gewonden.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:02

Pfff ik vind dit toch wel een beetje eng worden. Ik dacht dat ik net een beetje over mijn vliegangst heen was gebeurd er dit. Ik vlieg over 4 weken over hetzelfde gebied. Niet gaan is geen optie, want het is de weg naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:04

Wat verschrikkelijk.. Ze zullen het hier niet lezen natuurlijk maar alsnog heel veel sterkte voor de nabestaanden.. Y;(

40 is niet veel nee, maar beter dan geen.. Ik hoop dat de anderen ook snel teruggevonden worden.

Weer een 'ongeluk'? Nouja ik vind een vliegtuig beschieten geen ongeluk, maar wat raar dat dat gebeurd is :x

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:06

Geschoten door wapens? Of doorgeschoten zoals die 747 een paar maanden geleden op de Polderbaan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:07

Niet BEschoten, DOORGEschoten. Niet op tijd kunnen afremmen dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:08

Joolien schreef:
Vandaag weer een incident geweest met een airbus van Asia Air, er is een vliegtuig van de landingsbaan geschoten. Gelukkig geen gewonden.

Volgens Telegraaf. Andere bronnen berichten hier niks over dus ik neem dat even met een korrel zout. Kan mij herinneren dat Telegraaf ook met MA destijds een soortgelijk bericht had wat nergens werd herhaald.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:09

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:09

Hoorde het net op het journaal van Radio2.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:12

My bad.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:13

Winged schreef:
Joolien schreef:

Volgens Telegraaf. Andere bronnen berichten hier niks over dus ik neem dat even met een korrel zout. Kan mij herinneren dat Telegraaf ook met MA destijds een soortgelijk bericht had wat nergens werd herhaald.

En hier met foto's erbij:
http://www.demorgen.be/buitenland/toest ... -a2166725/

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:18

Het is meer waarschijnlijk dat zulke dingen gebeuren als er net in je omgeving een grote ramp is geweest. Onbewust zijn mensen nerveuzer en afgeleid. Daardoor ontstaan fouten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:22

Winged schreef:
My bad.

Ik neem Telegraaf ook altijd met een korrel zout hoor, tot ik het ook van andere bronnen hoor.

Is Air Asia een beetje de nieuwe Malaysia Airlines aan het worden met al die brokken?
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 30-12-14 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:24

Nja, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Zodra er een ernstig ongeluk gebeurt, komen alle kleine incidenten ook tevoorschijn van die vliegmaatschappij. Kijk naar Malaysia airlines, air asia etc etc.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:27

Jolien87 schreef:
Winged schreef:
My bad.

Ik neem Telegraaf ook altijd met een korrel zout hoor, tot ik het ook van andere bronnen hoor.

Is Air Asia een beetje de nieuwe Malaysia Airlines aan het worden met al die brokken?

Nouja, dat neergeschoten toestel kon Malaysia Airlines niets aan doen. En dat vermiste vliegtuig, hoe stom het ook klinkt, had net zo goed een andere maatschappij kunnen treffen. Dat maakt het voor mij niet meteen een minder betrouwbare maatschappij ofzo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:47

Oh ik bedoel daar niet mee dat de maatschappij nu onbetrouwbaar is, maar juist door alle pech die ze nu ineens hebben.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:10

Ik snap wat je bedoelt hoor! Ik hoop voor ze dat het hierbij blijft. Voor alle maatschappijen trouwens.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:18

Die berichten over dat andere incident met een AA neem ik niet zo hoog op. Is altijd als er wat gebeurd is met een maatschappij dat dan alles gemeld wordt. Was laatst ook een vliegtuig van de KLM van de baan afgeschoten. Vraag me af hoeveel mensen dat weten.
Persoonlijk denk ik dat dat soort kleine dingetjes wel vaker gebeuren hoor. Maar omdat er nu zo'n vermist/gevonden vliegtuig in het nieuws is wordt ineens alles genoemd..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:19

Wij komen niet alles ff weten op het gebied van airlines. En dat is maar goed ook.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:22

tis nu aardig stil ..zullen er al meer geborgen zijn of spullen gevonden? Of is het er nu alweer donker?