Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:23

Amaris schreef:
Joh :') zou je niet zeggen nav dit topic :Y)

Dit topic zou juist wat nuance moeten aanbrengen toch. :+ Hier zie je toch ook een enorme spreiding in de manier van denken van één bevolkingsgroep. En in de media krijgen nou eenmaal de meest uitgesproken meningen de aandacht. En dan ook nog eens losse zinnen, zonder een onderbouwing of enige nuance.

Als ik dan ervaringen ter plaatse lees dan denk ik dat de Marjoow onder de Molukkers is geciteerd en dat is nou niet heel erg representatief voor die groep.

Marjo

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:24

Ja joh, ga nog even door met op de man spelen. Nog een temmetje eruit.

Dank gekvanfleur. Ben het volledig met je eens!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:27

gekvanfleur schreef:
Ik vind het echt werkelijk waar niet normaal dat dit topic wordt beheerst door mensen die andere de mond snoeren door hen als dom af te schilderen en te beschuldigen van geen geschiedeniskennis. Ik hoop dat de modjes dit topic dan ook goed in de gaten houden. :oo

Feit is: Nee, dit is niet hun land......want dan heten ze idd wel gewoon Nederlanders. Dat ze hier noodgedwongen hebben moeten blijven door een grove fout toen en ze nu niet terugkunnen is wat anders....dat maakt het net zo veel hun land als al die andere die niet terugkunnen door vervolging oid..
Dus over feiten gesproken: dat is gewoon een feit.

En een mening: al die mensen bij elkaar, hier al dan niet noodgedwongen gekomen, moeten samen leven in een betrekkelijk klein land. En ik VINDT dat het op deze manier anno 2014 niet meer werkt. En dat mag ik vinden. En ik zou het fijn vinden als mijn mening gerespecteerd werd, en vind dit topic typerend voor hoe het bij bepaalde mensen werkt.

Dát klopt niet helemaal, want deze Molukkers hebben wij zelf hierheen gehaald en zij kunnen door onze schuld niet meer terug naar hun eigen land. Da's nogal een verschil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:28

Jammer dat het topic nu kansloos wordt... Zou een leerzaam topic kúnnen zijn...

Wanneer ben je Nederlander?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:28

gekvanfleur schreef:
Ik vind het echt werkelijk waar niet normaal dat dit topic wordt beheerst door mensen die andere de mond snoeren door hen als dom af te schilderen en te beschuldigen van geen geschiedeniskennis. Ik hoop dat de modjes dit topic dan ook goed in de gaten houden. :oo

Feit is: Nee, dit is niet hun land......want dan heten ze idd wel gewoon Nederlanders. Dat ze hier noodgedwongen hebben moeten blijven door een grove fout toen en ze nu niet terugkunnen is wat anders....dat maakt het net zo veel hun land als al die andere die niet terugkunnen door vervolging oid..

En een mening: al die mensen bij elkaar, hier al dan niet noodgedwongen gekomen, moeten samen leven in een betrekkelijk klein land. En ik VINDT dat het op deze manier anno 2014 niet meer werkt. En dat mag ik vinden. En ik zou het fijn vinden als mijn mening gerespecteerd werd, en vind dit topic typerend voor hoe het bij bepaalde mensen werkt.

Hoezo is dit niet hun land? Ze wonen hier, werken hier, hebben een NL paspoort, dragen hier belasting af. Moet je per se in NL geboren zijn om het jouw land te kunnen noemen? Wat een onzin, zeg. Natuurlijk is dit land net zo goed van hun als van ons.

Wij hebben er wel voor gezorgd dat dit land hun land moet zijn :').

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:29

@Marjoow: ? Ik stel alleen dat jouw mening erg uitgesproken is, maar niet per definitie representatief.

Uitgesproken meningen worden nou eenmaal eerder opgepikt door de media.

Ik maakte de vergelijking om het concreet te maken wat hier nu misschien gebeurt in de krantenartikelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:30

gekvanfleur schreef:

Precies dat en ze mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen maar dan moeten we wel leuk met elkaar kunnen samenleven en niet elkaar gaan verdrijven en of problemen gaan veroorzaken. We leven nou eenmaal in een Land met veel verschillende culturen en dat dan ook met zijn allen samen leven en elkaar respecteren. Helaas is dat ver te zoeken.

Jammer is dat er zoveel problemen zijn en dat niet meer goed gaat tegenwoordig, alleen maar ellende en problemen...........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-11-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:30

De Molukkers in kwestie zijn hier waarschijnlijk gewoon geboren, maar goed...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:31

Ragdollcat schreef:
Precies dat en ze mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen maar dan moeten we wel leuk met elkaar kunnen samenleven en niet elkaar gaan verdrijven en of problemen gaan veroorzaken. We leven nou eenmaal in een Land met veel verschillende culturen en dat dan ook met zijn allen samen leven en elkaar respecteren. Helaas is dat ver te zoeken.

Ik geloof dat ze blijer waren geweest als ze gewoon terug hadden gekund ;)

Blue_Eyes

_San87_ schreef:
Hoezo is dit niet hun land? Ze wonen hier, werken hier, hebben een NL paspoort, dragen hier belasting af. Moet je per se in NL geboren zijn om het jouw land te kunnen noemen? Wat een onzin, zeg. Natuurlijk is dit land net zo goed van hun als van ons.

En de meesten zijn hier nog geboren ook. Spreken beter Nederlands dan Ambonees en eten bij wijze van spreken meer aardappels dan rijst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ragdollcat schreef:

Blij zijn dat ze hier mogen wonen? Meer dan terecht dat ze hier een plek hebben gekregen, bedoel je toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:35

Gruis schreef:
Ragdollcat schreef:

Ik geloof dat ze blijer waren geweest als ze gewoon terug hadden gekund ;)

Dan moeten we het er met zijn allen er het beste van maken en niet elkaar verdrijven en of niet willen dat men in "hun" wijk komen wonen..................
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-11-14 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:36

Nee, omdat ze voor ons hebben gevochten...
Bedankt hè en goede reis terug :evaw:

O grappig dat je nu je post aanpast.
Laatst bijgewerkt door Gruis op 29-11-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:36

Blue_Eyes schreef:
_San87_ schreef:

En de meesten zijn hier nog geboren ook. Spreken beter Nederlands dan Ambonees en eten bij wijze van spreken meer aardappels dan rijst.

zou het?Hun heerlijke gerechten verruilen voor die vieze hollandse pot? :7

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:39

Dit topic wordt gewoon verpest omdat mensen hier zich enorm asociaal gedragen, en dat is mijn punt!

Wie zegt er hier dan dat er geen fouten zijn gemaakt destijds?? HEt is walgelijk wat toen gebeurt is..
Maar hoe daar nu mee omgegaan moet worden zijn dus verschillende meningen over. En ik zou het ontzettend fijn vinden als ik mijn mening gewoon kan geven, zonder de dooddoener: ken je de geschiedenis wel?? Je bent rasistisch!! E.D.
Dat vind ik ronduit asociaal..Ik vindt dat, en ik vind het prima wat een ander vindt...maar laten we dat gewoon kunnen uitspreken. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:40

Gruis schreef:
Nee, omdat ze voor ons hebben gevochten...
Bedankt hè en goede reis terug :evaw:

O grappig dat je nu je post aanpast.

Hooooo eens ff. Je moet niet te snel oordelen.......... ik was nog niet klaar maar klikte per ongeluk op verzenden. Wilde de onderste tekst nog tikken dus.......maar niks aangepast.

Precies omdat ze voor ons hadden gevochten, vind het dan ook helemaal niet erg dat ze hier zijn, maar dan moeten ze ook niet moeilijk gaan doen dat er Nederlanders in "hun" wijk komen wonen........

Gewoon je aanpassen en samen leven met diverse culturen in NL.
Ik ben niet racistisch of wat dan ook.

Ik wordt er alleen maar schijtziek van dat de buitenlanders hier zoveel problemen veroorzaken en of geen Nederlanders in hun wijken willen hebben en noem maar op.

Mensen moeten elkaar gewoon weer eens gaan respecteren en samen leven en van elkaars cultuur genieten met al dat lekkere eten en gebruiken etc.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:42

Je hebt je eerste stuk wel degelijk verwijderd hoor.

Tuurlijk doen ze daar wel moeilijk over, er is hun beloofd dat dit een Molukse wijk zou blijven, een schamel vervangertje voor wat ze in eerste instantie beloofd is. De Molukkers in Nederland zijn nooit gehoord, terwijl ze over het algemeen het schoolvoorbeeld zijn van integratie.
Is dreigen dan oké? Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind het ergens wel begrijpelijk. En besef ook even dat het merendeel in andere delen van de stad daar allang in vrede samenleeft met Nederlanders. Wat je nu hoort is van een enkeling daar. Ze zijn niet allemaal zo hoor :) .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:44

Gruis schreef:
gekvanfleur schreef:

Dát klopt niet helemaal, want deze Molukkers hebben wij zelf hierheen gehaald en zij kunnen door onze schuld niet meer terug naar hun eigen land. Da's nogal een verschil.

Ja, en dus is volgens mij het discussiepunt..hoelang zijn wij nog verantwoordelijk voor de fouten in het verleden?? Dat jou grens anders is als die van mij zou gewoon een discussie moeten zijn. Niet zo´n trieste bedoening als hier nu het geval is, door met kinderachtige dooddoeners en misselijke opmerkingen een ander monddood te maken.

Overigens is dat niet specifiek op jou gruis. Vindt jou manier van discusseren vrij netjes.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:49

Hallo dat doe ik niet hoor := , daar hoef je mij persoonlijk niet op aan te spreken.
Overigens, als mensen zeggen dat ze 'terug moeten van hun eigen land' ben ik het er wel enigzins mee eens dat dat niet echt het toonbeeld is van heel goede geschiedeniskennis.

Hoelang we verantwoordelijk zijn is een moeilijke vraag.. Ik denk dat niet alleen het niet nakomen van de belofte pijnlijk is, maar ook de ontzettend slechte communicatie. Eerst wordt er van ze verwacht dat ze in een kamp gaan wonen met zijn allen, vooral niets te maken hebben met de Nederlandse bevolking, dan komen ze hun belofte niet na, dan moeten de Molukkers opeens inmengen en vooral heel erg integreren omdat ons dat uitkomt. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal. Ik denk dat als zowel de Molukkers als de Nederlanders hier zich eens open stellen voor elkaar en eens fatsoenlijk met elkaar gaan communiceren, dit de pijn al een heel stuk kan verzachten. En dat zij ook eens gewaardeerd worden omdat ze over het algemeen wél ontzettend goed integreren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:53

Gruis schreef:
Je hebt je eerste stuk wel degelijk verwijderd hoor.

Tuurlijk doen ze daar wel moeilijk over, er is hun beloofd dat dit een Molukse wijk zou blijven, een schamel vervangertje voor wat ze in eerste instantie beloofd is. De Molukkers in Nederland zijn nooit gehoord, terwijl ze over het algemeen het schoolvoorbeeld zijn van integratie.
Is dreigen dan oké? Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind het ergens wel begrijpelijk. En besef ook even dat het merendeel in andere delen van de stad daar allang in vrede samenleeft met Nederlanders. Wat je nu hoort is van een enkeling daar. Ze zijn niet allemaal zo hoor :) .

Dat is hun ouders en of grootouders beloofd, maar aan de huidige generatie toch niet?

Ze kunnen prima elders in NL wonen, ze zijn van harte welkom overal.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:57

Gruis schreef:
Hallo dat doe ik niet hoor := , daar hoef je mij persoonlijk niet op aan te spreken.
Overigens, als mensen zeggen dat ze 'terug moeten van hun eigen land' ben ik het er wel enigzins mee eens dat dat niet echt het toonbeeld is van heel goede geschiedeniskennis.

Hoelang we verantwoordelijk zijn is een moeilijke vraag.. Ik denk dat niet alleen het niet nakomen van de belofte pijnlijk is, maar ook de ontzettend slechte communicatie. Eerst wordt er van ze verwacht dat ze in een kamp gaan wonen met zijn allen, vooral niets te maken hebben met de Nederlandse bevolking, dan komen ze hun belofte niet na, dan moeten de Molukkers opeens inmengen en vooral heel erg integreren omdat ons dat uitkomt. Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal. Ik denk dat als zowel de Molukkers als de Nederlanders hier zich eens open stellen voor elkaar en eens fatsoenlijk met elkaar gaan communiceren, dit de pijn al een heel stuk kan verzachten. En dat zij ook eens gewaardeerd worden omdat ze over het algemeen wél ontzettend goed integreren.

Ik had mijn post al aangepast.. Terug naar je eigen land is idd niet echt van toepassing.
Molukkers zijn over het algemeen prima mensen en harde werkers. Dus niets op tegen wat mij betreft. Maar ik heb persoonlijk niets met indirecte doodsbedreigingen uiten en dan zeggen: Ja, maar iedereen is tegen ons, dus dat geeft ons recht om... Ik kan het misschien ergens begrijpen, maar keur het niet goed. En vindt ook niet dat je met je hoofd in de media moet gaan als je dat soort opmerkingen niet voor je kunt houden. Maar goed, dat is een mening en ik lees hier hele andere meningen. Interresant om te lezen, dus vandaar mijn irritatie, over het algemeen, dat iedereen die niet pro molukse wijk is, mondddood wordt gemaakt.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:59

gekvanfleur schreef:
Gruis schreef:

Ik had mijn post al aangepast.. Terug naar je eigen land is idd niet echt van toepassing.
Molukkers zijn over het algemeen prima mensen en harde werkers. Dus niets op tegen wat mij betreft. Maar ik heb persoonlijk niets met indirecte doodsbedreigingen uiten en dan zeggen: Ja, maar iedereen is tegen ons, dus dat geeft ons recht om... Ik kan het misschien ergens begrijpen, maar keur het niet goed. En vindt ook niet dat je met je hoofd in de media moet gaan als je dat soort opmerkingen niet voor je kunt houden. Maar goed, dat is een mening en ik lees hier hele andere meningen. Interresant om te lezen, dus vandaar mijn irritatie, over het algemeen, dat iedereen die niet pro molukse wijk is, mondddood wordt gemaakt.

Volgens mij zijn we het redelijk met elkaar eens hoor :) .
Ik vind het ook helemaal niet netjes, wel enigszins begrijpelijk, maar absoluut niet netjes. En dat zo iemand dan woordvoerder is voor de hele wijk is inderdaad niet zo slim.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:00

ik snap iets niet...molukkers moeten het land uit?Omdat ze geen niet-molukkers in hun wijk willen hebben?
Ik zou eerder mensen er uitkwakken die al voor de vijfde x op rij een juwelier overvallen.....en dat zijn echt niet de molukkers hoor :7

Gruis

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:01

_O- Geerke..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:02

gekvanfleur schreef:
Interresant om te lezen, dus vandaar mijn irritatie, over het algemeen, dat iedereen die niet pro molukse wijk is, mondddood wordt gemaakt.

Ik denk dat er zat mensen zijn die niet eens per se pro-Molukse wijk zijn, mijzelf incluis, maar wel anti-debatteren op basis van onderbuikgevoel. Debatteren doe je met kennis van feiten, anders gaat de discussie nergens meer over. Uitspraken als 'terug naar hun eigen land' raken dus ook echt kant noch wal, want het hele punt is nou juist dat dat eigen land er niet is.