Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:07

vuurneon schreef:
Het gaat om een stilteruimte, dus niet eens geloof specifiek want ook als atheïst kun je daar dingen overdenken.

Maar dat is toch heel erg raar in een pretpark :') Als ik naar een pretpark ga doe ik dat niet om in een stilteruimte te gaan filosoferen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:08

Hoe, 'mensen', 'jullie'? Ik tel er maar 1?
Overigens spel je racisten zonder die s voor de c ;)

Edit: oh nee, het zijn er 2.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-09-14 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

En vind je het niet meer dan logisch dat al het racistische afgeschaft wordt? Al het niet-humane moet verdwijnen.

Een moslimvrouw heeft hier even veel rechten als een normale vrouw als ze mishandeld word door haar vent ookal zegt die dat het 'van het geloof' moet (even overdreven hè), die man mag niet alles doen omdat die moslim is.
Ze mogen ook niet thuis slachten bijvoorbeeld, alles wat volgens onze wet niet mag mogen zij ook niet. Ja geloven mogen zij, maar wij ook ;)

SFC

Tallie1979 schreef:
Dus, conclusie in deze, als men het niet eens is met het kamp 'voor' dan zijn ze dom?

Hmm, bijzonder... Dat noem ik nou rascisme.. Gefeliciteerd mensen, jullie zijn geen haar beter dan kamp 'tegen'! :D

Die conclusie vind ik nog dommer eigenlijk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:09

SFC schreef:
En vind je het niet meer dan logisch dat al het racistische afgeschaft wordt? Al het niet-humane moet verdwijnen.

Een moslimvrouw heeft hier even veel rechten als een normale vrouw als ze mishandeld word door haar vent ookal zegt die dat het 'van het geloof' moet (even overdreven hè), die man mag niet alles doen omdat die moslim is.
Ze mogen ook niet thuis slachten bijvoorbeeld, alles wat volgens onze wet niet mag mogen zij ook niet. Ja geloven mogen zij, maar wij ook ;)

En nu heb je dus net dat stukje cultuur te pakken waar je net zo tegenaan liep te schoppen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:09

BaileyMix schreef:
vuurneon schreef:
Het gaat om een stilteruimte, dus niet eens geloof specifiek want ook als atheïst kun je daar dingen overdenken.

Maar dat is toch heel erg raar in een pretpark :') Als ik naar een pretpark ga doe ik dat niet om in een stilteruimte te gaan filosoferen.

Jij niet, maar er zijn mensen die daar wel behoefte aan hebben.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:10

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:
Dus, conclusie in deze, als men het niet eens is met het kamp 'voor' dan zijn ze dom?

Hmm, bijzonder... Dat noem ik nou rascisme.. Gefeliciteerd mensen, jullie zijn geen haar beter dan kamp 'tegen'! :D

Ik noem niet iedereen dom die tegen is ? Ik kom alleen met het feit dat racistische mensen meestal een lager IQ hebben. En niet iedereen die tegen is is ook automatisch racist. :')

Kwanyin

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:12

Ik vind dat wel zo'n "fait divers" die niet per se in dit topic hoeft, voelt voor mij ook eerder als een steek onder water "ja maar jij noemt jezelf een racist, jij zult wel een laag iq hebben". Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het wel over en dat is gewoon niet meer discussiëren maar op de man spelen...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:13

Waar zit dat ding dan?
Wordt die uberhaupt wel gebruikt?
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 12-09-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:13

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:
Je haalt 2 mensen door elkaar. Ik heb in dit topic niet aangegeven dat ik rascist ben uit noodzaak.. Dat was iemand anders. :)

Dan had ik de verkeerde voor me (doelde op monica71, foutje) maar jouw reacties vind ik persoonlijk ook redelijk snugger voor zo een intelligent persoon. Die buitenlanders nemen ons niks af hoor, echt niet. Er is plek voor moskeeën, lig jij er wakker van? Die zullen ooit, net als die vele kerken die hier verdwenen zijn, ook verdwijnen.

En ja, het is niet 'Nederlands' maar wat is Nederland? We hebben niet eens (zichtbare!) grenzen. Het is gewoon grond op aarde, wat god/allah wie t ook zijn mag, wat van iedereen is.

Alsof dit van ONS is, die 'buitenlanders' betalen evenveel voor het zelfde stuk grond als wij hoor.

Ik zou je willen verzoeken om je toon iets minder persoonlijk te maken. Ik begrijp dat het een gevoelig onderwerp is en dat mijn posts redelijk op het randje zijn.

Je kunt alleen niet zeggen dat iemand wel of niet snugger is naar aanleiding van een bepaalde opvatting of geloof. Ik brand mijn vingers er niet aan om iemand dom te noemen omdat hij/zij iets vind. Wat ik wel heb gezegd is dat ik mezelf niet op de rug laat werken als een onderdanige hond. En op deze manier communiceren, maakt je geen haar beter als datgene waar je mij nu van beticht. ;)

Er zullen altijd voor en tegen zijn, let's agree to disagree! :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:14

Misschien toch best wat berichten gelezen eerst :D .

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:15

SFC schreef:
En ja, het is niet 'Nederlands' maar wat is Nederland? We hebben niet eens (zichtbare!) grenzen. Het is gewoon grond op aarde, wat god/allah wie t ook zijn mag, wat van iedereen is.

Alsof dit van ONS is

Dit is dus ook mijn gedachte. De wereld is ontstaan zonder grenzen, die hebben wij zelf erop "getekend".

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:15

SFC schreef:
Tallie1979 schreef:

Hahaha, daarom staat er een vraagteken achter. Het is een vraag.

Maar, ik vind je geen prettig mens. En daar laat ik het bij. :) je zakt wel heel laag om op deze manier af te branden hoor. :)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:17

Even voor de duidelijkheid, ik noem niemand dom en snugger. Opmerkingen/opvattingen zijn (vind ik) dom en snugger, maar een mening maakt geen man, toch? Jij (voor iedereen) bent toch niet meteen 'zo' omdat (ik vind dat) je opmerking/gedachtegang 'snugger' is.

Moest er nog bij komen. :o

En die conclusie is ook niet snugger vind ik, want na 'conclusie' staat iets wat (zover ik zie) niet gezegd is.
Laatst bijgewerkt door SFC op 12-09-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:17

Tallie1979 schreef:
Je kunt alleen niet zeggen dat iemand wel of niet snugger is naar aanleiding van een bepaalde opvatting of geloof. Ik brand mijn vingers er niet aan om iemand dom te noemen omdat hij/zij iets vind.

Ze zegt dan ook niet dat jij niet snugger bent, maar dat ze jouw posts niet snugger vindt. Toch een nuanceverschil. Ik wil niet zeggen dat ik het met haar eens ben, maar dit is ook verdraaien.

Corientjuhh, een beetje lezen (al is het maar de laatste pagina) voor je een post van heb ik jou daar typt, dat kan soms best nog wel nuttig zijn. Had je een hoop werk bespaard.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:19

Eigenlijk hadden we allemaal beter moeten lezen, er is er maar één "snuggere" in dit hele topic die de datum van het artikel las.... :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:20

Nou ja, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben. Ik wens jullie een smakelijke voortzetting. :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:21

Kwanyin schreef:
Eigenlijk hadden we allemaal beter moeten lezen, er is er maar één "snuggere" in dit hele topic die de datum van het artikel las.... :')

Hahahah oeps!
Helaas blijkbaar nog niet geaccepteerd. Doet nog steeds pijn.
Ernstig...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:23

Kwanyin schreef:

Ik moet zelfs zeggen dat ik bij het lezen van de OP helemaal niet doorgeklikt heb naar het originele artikel. Het was zo'n letterlijke quote dat me dat niet nodig leek. Toch even moeten doen... :))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:29

En ach, Walibi is zover ik heb gehoord niet plots overspoeld geweest door moslims. Andere pretparken en bedrijven hebben niet massaal gevolgd. Er is niet plots massaal een volksopstand onder de moslims uitgebroken omdat de ruimte zou zijn opgedoekt en er is geen massale betoging van Nederlanders georganiseerd omdat een bedrijf dacht meer omzet te halen als ze voor een bepaalde doelgroep (en die doelgroep omvat niet alleen moslims maar iedereen die even nood heeft aan een prikkelarme omgeving) tien vierkante meter gebouw neerzette. We kunnen dus met een gerust hart ons bed in :+ .

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:30

Momenteel zit ik op een school waar ook redelijk wat moslims opzitten. Natuurlijk heb ik het over een jonge generatie maar ik ken een groepje meiden die ook actief proberen te bidden. Echter eisen zij geen gebedsruimte, maar gebruiken zij gewoon een studiehokje als gebedsruimte. Vaak nemen ze een koran mee om te kunnen bidden. Waar ik dan enigzins aan twijfel is waarom dit in een Walibi niet kan a la hoe de Efteling het aanpakt: Men vraagt ernaar en er wordt een restaurant of EHBO post toegewezen. Zo simpel is het. Overigens zag ik eerder in het topic iemand die zei dat ze dan een hele EHBO post innemen: Geloof me, de Efteling heeft echt wel genoeg EHBO posten om mensen te kunnen behandelen hoor, trust me, ze kunnen er echt wel eentje periodiek missen :Y) Ik stoor me niet perse aan het feit dat er een gebedsruimte wordt gemaakt(mijn oude school had er ook een), ik vind echter de plek waar deze wordt geplaatst, een pretpark, nogal out of the ordinary. Het lijkt mij dat mensen, mochten ze echt nodig willen bidden, dit ook op de WC of een stille plek in het park kunnen doen. Ik zag eerder in het topic iemand vertellen dat haar/zijn familie raar werd aangekeken toen ze in de open lucht aan het bidden waren. Dat is natuurlijk niet fijn, maar ook niet geheel onbegrijpelijk met berichten van extremisme die constant de wereld ingeslingerd worden.

Edit: Oud verhaal schijnbaar maar mijn mening blijft hetzelfde :)

Achja, dit zijn mijn '2 cents', please don't kill me now :7
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 12-09-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:32

Van de site van Walibi Holland zelf:

Citaat:
Stilteruimte

Walibi Holland beschikt over een stilteruimte waar bezoekers zich terug kunnen trekken wanneer daar behoefte aan is. Deze ruimte is toegankelijk voor iedereen. Vraag bij Guest Service naar de sleutel en locatie.

Dus, feitelijk een 11 pagina's tellend topic over een storm in een twee jaar oud glas water :=
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-09-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:33

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:34

Het is ook maar net de toon van het bericht die de reacties uitlokt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:35

Kamy schreef:

En dat bevestigt het. Een storm in een 2 jaar oud glas water. Als ik had geweten dat het van de Telegraaf kwam (al is het AD bijna net zo erg) had ik het al een stuk minder serieus genomen :))

Welterusten allemaal!