170 honden gedood met donateursgeld van Hartstichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:48

Blue_Eyes schreef:
Bambolina schreef:
Ik vind het echt, écht van de zotte dat hiervoor donateursgeld wordt gebruikt. De farmaceutische industrie heeft bakken en bakken met geld, die financieren die tests echt wel als de uitkomst ervan voor nog meer geld in het laatje kan zorgen.

Daar krijg je lekker onafhankelijk onderzoek van namelijk.

Als ik de website mag geloven is er dit jaar ruim 17 miljoen aan onderzoek uitgegeven. Dergelijke onderzoeken kosten echt wel meer dan dat, waar denk je dat dat geld vandaan komt? hint: niet van de overheid.

Blue_Eyes

Re: 170 honden gedood met donateursgeld van Hartstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:48

Zie mijn vorige antwoord.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:25

Ehm, zelfs met strengere regels worden er vandaag de dag nog wel eens medicijnen uit de handel genomen doordat er toch onverwachtse complicaties optreden. Je kunt nu eenmaal niet alles voorzien. :)

Zie bepaalde geneesmiddelen in de psychiatrie waarvan al lange tijd werd vermoed dat ze agressie bij patienten en soms zelfmoordneigingen tot gevolg hadden... Heel lastig, omdat dit een groep mensen is die sowieso al dit soort gedrag vertonen. :)
Volgens mij staat het inmiddels wel in de bijsluiters, waar eerder lang ontkend werd dat het verband bestond....

Er zijn inmiddels zelfs aanwijzingen dat gebruik van bepaalde psychofarmaci op lange termijn het verloop van de aandoening zelfs negatief beinvloeden. Maar ja, je kan op honden testen wat je wilt, pas in de praktijk blijkt zoiets.
Een heilig vertrouwen in overheidsinstanties is mooi, maar het blijft gewoon toch lastig om lange termijnvoorspellingen te doen.

En kijk naar de controverse rond cholesterolverlagende middelen. Google maar eens op statines.

Een heilig vertrouwen in de overheid is dan wel mooi, maar we zijn allemaal maar mensen en die maken fouten. Even afgezien van de enorme financiele belangen, waardoor niet altijd de beste beslissing voor de volksgezondheid gemaakt wordt, zit soms wat tussen....

Veel onderzoek in de farmaceutische industrie wordt trouwens linksom of rechtsom door de belastingbetaler betaald.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:00

Wbt cosmetische en verzorginsartikelen: ik geloof dat alles van de hema proefdiervrij is :j
(Althans, dit heb ik ergens opgepikt. Het is moeilijk, want je steunt er niet echt de dierproeven mee, door dergelijke producten aan te schaffen, maar principieel kan je het overwegen.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:25

Ik ben niet voor het onnodig lijden van dieren. Maar dit soort onderzoeken. Sta ik volledig achter. De kennis van de mens houd ergens op en daarmee ook de kennis van computers en technologie. Onderzoeken ten behoeve van humane gezondheid en ook dieren welzijn. Top.

Zeker in Nederland. Want ik weet zeker dat er hier goed voor de dieren gezorgd word en er streng toezicht op us.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:21

dat blijft enkelen maar beweren maar dat is dus nog steeds een wassen neus

de dieren hebben geen normaal leven, ja ze krijgen eten maar das ook alles,

geen enkel comfort het het minimale van het minimale aan verzorging

daarbij wordt het percentage benodigde dieren altijd onnodig hoog gehouden tot het absurde

nogmaals labradors worden niet gefokt als proefdier, nog sterker grote honden worden niet gefokt als proefdier, dus die halen ze van de "straat"

terwijl die zogenaamde commissie van toezicht beweert dat er alleen dieren gebruikt worden die daar speciaal voor gefokt worden.... dan vraag ik me wel af hoe ze dat willen rijmen met het gebruik van windhonden, afgekeurde herdershonden die de test bij de politie niet doorkomen etc.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 19-09-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:25

Lees de elf bladzijden van dit topic eerst eens door, zo´n beetje alle argumenten (vóór en tegens) zijn al lang en vaak meerdere keren voorbij gekomen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:30

RedPassion schreef:
Ik begrijp niet dat mensen hier nu pas achterkomen... Ik schrik op mijn beurt van dat mensen schijnbaar klakkeloos aan 'goede' doelen geven zonder te weten wat er met hun geld gebeurd. Ik geef nooit aan 'mensen'doelen, ik wil niet dat er met mijn geld dierproeven gedaan worden. Wel steun ik Proefdiervrij, niet alleen omdat ze tegen dierproeven zijn maar ook omdat ze constructieve oplossingen zoeken om wel te kunnen onderzoeken. Een win-win situatie dus, voor dieren en (zieke) mensen. Want het is fijn dat er onderzoek gedaan wordt en er zo levens gered kunnen worden, maar het zou nooit ten koste mogen gaan van andere levens.

Heel mooi verwoord,kan me hier in vinden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:56

speurneusc schreef:

daarbij wordt het percentage benodigde dieren altijd onnodig hoog gehouden tot het absurde

nogmaals labradors worden niet gefokt als proefdier, nog sterker grote honden worden niet gefokt als proefdier, dus die halen ze van de "straat"

.

Waar haal je al die onzin toch vandaan?!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:52

Maartje1990 schreef:
speurneusc schreef:

.

lees alle stukken maar eens goed door, bekijk de foto's maar eens en tel dan 1 bij 1 op

lees alle stukken maar eens goed door, bekijk de foto's maar eens en tel dan 1 bij 1 op

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:58

waarom moet nederland dezelfde soort proeven nog eens doen???? Belgie heeft heeft ze ook al gedaan dus dubbelop dubbel zoveel dieren alleen al voor deze proeven

Niet alleen in Maastricht slaan de harten van gezonde honden op hol. In het proefdiercentrum van het Universitair ziekenhuis van de ULB in Brussel gebeurt hetzelfde. De Anti Dierproeven Coalitie (ADC) bestudeerde de publicaties van de betrokken onderzoekers. In deze publicaties werden maar liefst 312 honden vernoemd die werden ingezet in gruwelijke experimenten.

ADC-voorzitter Danny Flies:

'Lieve, kwispelende beagles worden geopereerd en krijgen een pacemaker ingeplant. Hun hartritme wordt in een periode van 7 weken zeer hoog opgedreven. De beagles krijgen last van gewichtsverlies en hartruis. Heel snel al wordt de beagle volledig apathisch. Hij houdt op met kwispelen, zijn levensvreugde is volledig weg… Na afloop worden de honden afgemaakt.'
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 19-09-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:01

Maartje1990 schreef:
speurneusc schreef:

.

http://www.stopdierproeven.org/adc/images/rapporten/hartstichting-dierproeven.pdf

waar komen de honden vandaan?????? zie bijlage 3 van bovenstaande linkje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:23

speurneusc schreef:
waarom moet nederland dezelfde soort proeven nog eens doen???? Belgie heeft heeft ze ook al gedaan dus dubbelop dubbel zoveel dieren alleen al voor deze proeven

Niet alleen in Maastricht slaan de harten van gezonde honden op hol. In het proefdiercentrum van het Universitair ziekenhuis van de ULB in Brussel gebeurt hetzelfde. De Anti Dierproeven Coalitie (ADC) bestudeerde de publicaties van de betrokken onderzoekers. In deze publicaties werden maar liefst 312 honden vernoemd die werden ingezet in gruwelijke experimenten.

ADC-voorzitter Danny Flies:

'Lieve, kwispelende beagles worden geopereerd en krijgen een pacemaker ingeplant. Hun hartritme wordt in een periode van 7 weken zeer hoog opgedreven. De beagles krijgen last van gewichtsverlies en hartruis. Heel snel al wordt de beagle volledig apathisch. Hij houdt op met kwispelen, zijn levensvreugde is volledig weg… Na afloop worden de honden afgemaakt.'

Ah, stam jij ook uit die extremisten-hoek. Dat verklaart een hoop onzin.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:31

Die extremisten zouden niet bestaan als de dieren het er goed hadden en er geen alternatieven zouden kunnen zijn.
Ik geloof dan ook echt niet dat er zo weinig mogelijk dieren gebruikt worden en zo weinig mogelijk dierproeven gedaan worden. Waarom ook zou een land, dat met zijn bio-industrie enz. dierwelzijn helemaal niet zo hoog in het vaandel heeft staan, zoveel geld investeren in (het zoeken naar) alternatieven? Die geven het liever uit aan dingen waar ménsen wat aan hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:37

Maartje1990 schreef:
speurneusc schreef:

.

speurneusc schreef:
http://www.stopdierproeven.org/adc/images/rapporten/hartstichting-dierproeven.pdf

Daar staat helemaal niks dat wat jij beweerd ondersteund

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:58

Geryon schreef:
Die extremisten zouden niet bestaan als de dieren het er goed hadden en er geen alternatieven zouden kunnen zijn.
Ik geloof dan ook echt niet dat er zo weinig mogelijk dieren gebruikt worden en zo weinig mogelijk dierproeven gedaan worden. Waarom ook zou een land, dat met zijn bio-industrie enz. dierwelzijn helemaal niet zo hoog in het vaandel heeft staan, zoveel geld investeren in (het zoeken naar) alternatieven? Die geven het liever uit aan dingen waar ménsen wat aan hebben.

De kennis van de mens houd ergens op, en daarmee dus ook de "kennis" van technologie. Vertel mij eens wat voor alternatieven er zijn voor deze testen dan?

Wéét je uberhaupt hoe de wet en regelgeving eruitziet mbt dierproeven? Wéét jij hoe die dieren het hebben van de dierproeven? ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:40

Jep, en zo niet, wat dan nog? Dat er uberhaupt proeven mee gedaan worden is reden genoeg. En wat betreft alternatieven, GOOGLE..

Hoe wéten jullie uberhaupt zo zeker dat er zoveel mogelijk alternatieven worden gezocht en gebruikt? Wéten jullie wel hoe naief jullie zijn? ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:00

Geryon schreef:
Jep, en zo niet, wat dan nog? Dat er uberhaupt proeven mee gedaan worden is reden genoeg. En wat betreft alternatieven, GOOGLE..

Hoe wéten jullie uberhaupt zo zeker dat er zoveel mogelijk alternatieven worden gezocht en gebruikt? Wéten jullie wel hoe naief jullie zijn? ;)

Nou, enige contacten in dit wereldje?

En hoe betrouwbaar zijn die bronnen van Google??
Het komt vaker wel dan niet voor dat ik de dieren-extremisten betrap op onjuiste, onvolledige en zelfs verzonnen "informatie".

Ik zou zeggen, pak je knots en je berenvel en ga jagen op wilde beren voor je eten, dan ben je weer puur natuur bezig.... Al het andere is gebaseerd op onderzoek en proefondervindelijk vaststellen dat het werkt. Hoeveel mensen en dieren daarvoor het leven hebben gelaten, daar wil jij niet eens over nadenken.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:10

Toen konden we ook niet anders dat mensen of dieren gebruiken. Je kan mij niet wijsmaken dat er met de technologie enz. van vandaag, niet nog veel meer proeven zonder dieren gedaan kunnen worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:24

Geryon schreef:
Toen konden we ook niet anders dat mensen of dieren gebruiken. Je kan mij niet wijsmaken dat er met de technologie enz. van vandaag, niet nog veel meer proeven zonder dieren gedaan kunnen worden.

Ik ga er vanuit dat jij bij elke vraag vanuit de medische wetenschap vooraan staat om je te melden als vrijwilliger voor tests= Zo niet, wijs dan ook niet naar anderen die hun best doen zaken te bereiken waar jij niet eens over kunt fantaseren, laat staan verwezenlijken.......

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:03

het zou al heel veel schelen wanneer ze de honden gewoon afmaken, hart er uit halen en die testen, dan hebben de honden tenminste geen weet en hoeven ze niet te lijden

er zijn machines die hele mensen in leven houden dus een hart zal toch niet zo moeilijk zijn?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:04

speurneusc schreef:

.

Waar haal je al die onzin toch vandaan?![/quote]

speurneusc schreef:

Daar staat helemaal niks dat wat jij beweerd ondersteund[/quote]

tsja als je het niet leest...dan zal dat dan wel niet, ik heb het wel gelezen kan het stukje zelf er niet uit kopieeren is een scan dus ff openen en naar beneden scrollen tot je bijlage 3 ziet dan zie je precies wat ik bedoel

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:16

speurneusc schreef:
het zou al heel veel schelen wanneer ze de honden gewoon afmaken, hart er uit halen en die testen, dan hebben de honden tenminste geen weet en hoeven ze niet te lijden

er zijn machines die hele mensen in leven houden dus een hart zal toch niet zo moeilijk zijn?

En zo'n opmerking bewijst wel dat je totaal geen benul hebt van fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek. Dit kan idd wel, maar dan is het in vitro ipv in vivo. Totaal ander soort onderzoek wordt het dan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:22

Ehm zoals ik al zei houd de kennis van de mens ergens op. Als jij een medicijn moet testen kan dat niet via computers ofzo omdat je de reactie niet weet. Die reactie kub je niet door een computer latem bepalen omdat een computer een iq van 0 heeft. Alle informatie die een computer heeft is er Door de mens in gezet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:39

Marjoow schreef:
Ehm zoals ik al zei houd de kennis van de mens ergens op. Als jij een medicijn moet testen kan dat niet via computers ofzo omdat je de reactie niet weet. Die reactie kub je niet door een computer latem bepalen omdat een computer een iq van 0 heeft. Alle informatie die een computer heeft is er Door de mens in gezet.

Nog even verder googlen. :) Ik denk dat de ontwikkelaars van de dierproeven zelf het wel ietsje beter weten dan jij. Zij hebben al vele alternatieven gevonden, die een betere reactie geven dan dieren zelf (want een dier is nog altijd geen mens). En zijn er nog volop mee bezig, streven zelfs naar een totale vervanging en dat zeggen zij niet als ze nu al weten dat dat onrealistisch is. Knap dat jij en veel anderen in dit topic er meer verstand van hebben!

Moeten ze wel geld voor hebben. En denk je nou echt dat ze dat goed gegeven wordt? Lijkt me niet als stichtingen al zulke kleine bedragen als donatie vragen..