Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:42

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom is er tegenwoordig toch altijd kritiek op wat agenten doen? Vroeger had je gewoon respect voor een agent, nu wordt alles in de waagschaal gelegd....

nu scheldt je ze gewoon uit en geef je ze de vingertroffee....mag allemaal.
Moet je hier eens doen in Frankrijk...dan mag je de nacht achter de tralies doorbrengen.Met een flinke boete ook nog.
In Nederland is de campagne ooit begonnen met''de politie is je beste vriend''kijk wat er van gekomen is ;)

Nou dat mag hier niet hoor.
En ik heb heel veel respect voor de politie maar dan mag je toch nog wel kritisch naar hun handelen kijken en er een mening over hebben -je er bewust van zijnde dat je niet alle feiten kent - ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:45

Ook een niet agressieve maar bange hond kan je aanvliegen en niet alleen mensen ook andere honden of katten zijn dan de dupe ervan.

Mijn vriend zijn Coon heeft het overleefd omdat de hond(kruising Pitt/Staff) haar in dr kraag greep=is alleen haar.
De eigenaar "sorry, doet ie nooit". Fijn hoor. Kat lag te slapen in het zonnetje, hond vloog weg met riem en al greep uit het niets de kat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:50

Belachelijk hoeveel commentaar er is op de agent, terwijl ik wel eens zou willen zien hoe de meeste mensen in deze situatie zouden reageren. Sneu voor de hond, onwijs stom van de eigenaren die het helaas ook op de harde manier voor moeten boeten door één hond in beslag genomen en de ander overleden.
Maar om die agent nou de schuld te geven? Slaat nergens op. Ten eerste is het geen hondendeskundige, hij word nota bene omver gelopen door honden en denkt rationeel, ze zijn namelijk mogelijk een gevaar voor omstanders. Al waren ze niet agressief dan kunnen ze alsnog een gevaar zijn voor het verkeer. Hij heeft waarschuwingsschoten gegeven voordat hij gericht schiet en dat heeft niet geholpen. Als ik een leek was met honden en een melding krijg van honden die al iemand hebben gebeten zou ik ze ook niet dichtbij laten komen. Dus ja, ik vind niet dat hij zoveel commentaar verdient omdat hij een hond heeft neergeschoten. Maarja, het is allemaal makkelijk praten als je hondengedrag WEL kan lezen en van achter je computer een filmpje kan bekijken.
Niemand is hier schuldig in mijn ogen, het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:54

Die agent is opgeleid voor zulke situaties en niet geprogrammeerd.
Naast agent is het net zo goed een mens die die hond net zo goed heeft horen janken en zich ook al diverse malen heeft afgevraagd 'wat als' en 'had ik niet'.

En dan nog een lading bagger over zich heen krijgt omdat hij de verantwoording moest nemen die de eigenaren niet hebben genomen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:02

sunny_l0ve schreef:
Belachelijk hoeveel commentaar er is op de agent, terwijl ik wel eens zou willen zien hoe de meeste mensen in deze situatie zouden reageren. Sneu voor de hond, onwijs stom van de eigenaren die het helaas ook op de harde manier voor moeten boeten door één hond in beslag genomen en de ander overleden.
Maar om die agent nou de schuld te geven? Slaat nergens op. Ten eerste is het geen hondendeskundige, hij word nota bene omver gelopen door honden en denkt rationeel, ze zijn namelijk mogelijk een gevaar voor omstanders. Al waren ze niet agressief dan kunnen ze alsnog een gevaar zijn voor het verkeer. Hij heeft waarschuwingsschoten gegeven voordat hij gericht schiet en dat heeft niet geholpen. Als ik een leek was met honden en een melding krijg van honden die al iemand hebben gebeten zou ik ze ook niet dichtbij laten komen. Dus ja, ik vind niet dat hij zoveel commentaar verdient omdat hij een hond heeft neergeschoten. Maarja, het is allemaal makkelijk praten als je hondengedrag WEL kan lezen en van achter je computer een filmpje kan bekijken.
Niemand is hier schuldig in mijn ogen, het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Kom op zeg! Hij wordt niet omver gelopen. Hij is verstijft van angst en valt over zijn eigen benen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:04

Jennyj01 schreef:
sunny_l0ve schreef:

Kom op zeg! Hij wordt niet omver gelopen. Hij is verstijft van angst en valt over zijn eigen benen.

Van de hele lap tekst ook echt alleen dat eruit pikken :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:10

geerke schreef:
En mensen moeten ook eens ophouden met honden te willen hebben in een stad.Honden moeten gewoon lekker kunnen ravotten op een groot stuk grond,of erf.In plaats van de hele dag opgesloten te zitten in een huis en 3x per dag aan een lijntje te moeten plassen.Dat is geen hondenleven.Ik vind het ook niet vreemd dat er gefrustreerde honden zijn...

Dit ben ik volledig met je eens :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:11

Ik heb niet alles gelezen, heb ik geen tijd meer voor. Maar mijn schattig uitziende maltezertje is vorige week ook gebeten door een grote hond. Mijn kleine, schattig uitziende, maltezetje heeft meteen een flinke correctie gehad van me, had hij met zijn achterlijke dominante gedrag de andere hond maar niet uit moeten dagen. De andere hond stopte ook meteen de aanval. Ook ik zie in het filmpje geen agressieve honden, al kan ik me wel voorstellen dat dat gedrag voor sommige mensen agressief overkomt. De eerste 2 schoten kan ik dus ergens nog wel begrijpen, de 3de niet, hond was al aan het wegdraaien. Bovendien weet ik niet of het al meer mensen is opgevallen, maar er lopen 2 agenten met getrokken pistolen rond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:13

chelle_dora schreef:
Nog even los van het feit of ze wel of niet agressief zijn; loslopende honden horen niet op de openbare weg. Punt.

Nee, maar dat kan nou eenmaal gebeuren.
Mijn buren hebben ooit, zonder overleg, terwijl ik niet thuis was, een deel van de schutting tussen onze tuinen weggehaald (in verband met een verbouwing). Mijn honden waren alleen thuis en konden zo de straat oplopen.
Je weet niet waarom deze honden losliepen en ik vind het nu ook niet ter zake doen. De honden liepen los, dat is de situatie waar je voor komt te staan en de vraag is hoe je dan handelt. Later kan er gekeken worden naar wie er uiteindelijk verantwoordelijk is.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:18

Ik zie twee niet agressieve honden en een hele angstige politieagent die geen idee heeft wat hij moet doen. Ik kan alleen niet begrijpen dat hij het beest neerschiet. Had niet gehoeven.

Sowieso die discussie over de vooroordelen van het ras vind ik onnodig. Ik geloof erin dat honden niet agressief worden geboren maar agressief worden gemaakt. En bij de ene hond gaat dat iets makkelijker dan de ander. Maargoed, daar kan je ellendig lang over discussiëren.

Ik leef mee met de baas voor dit verlies. Lijkt me vreselijk om op deze manier je hond te verliezen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:20

als je verstijfd van angst kun je niet over ne eigen benen struikelen. :Y)
Hij heeft achteruit willen lopen, omdat dat hem zo geleerd..maar is daarbij idd ten val gekomen.Een mens kan al verrekt snel op je inlopen, maar een hond helemaal natuurlijk. Normaal leren die gasten ool zo achteruit te lopen dat de kans op vallen minimaal is, maar wederom is dat bij honden wat lastiger want dan hangt ie al in je arm.

Officieel wordt bij dieren gebruik gemaakt van pepperspray als ze agressief zijn. Maar in deze situatie werd dat een beetje lastig. Fikkie hangt al in je armen voordat dat spul begint te werken...ik vind het geenrare keus van de agent om zijn wape te pakken, hij zat nu eenmaal in een lastig parket. Ik zou me ook niet geroepen voelen uit te gaan testen of de twee schatjes nu eigenlijk angstbijters zijn, hondsagressief of mensagressief...

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:26

Als jij een bek met scherpe tandjes op jou af ziet rennen, en jij hebt een pistool in je hand. Wat doe je?:

- Je draait je billen naar de hond, zodat ze er lekker in kunnen bijten. Wel heb je daarna een x aantal hechtingen nodig en een uitkering omdat je de eerste tijd niet kunt werken

Of

- Je probeert met het pistool, wat je in je hand hebt, je eigen veiligheid te verdedigen. En als het nodig is, de hond neer te schieten

Ik kies toch voor hele billen & mezelf verdedigen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:27

iloonaa__ schreef:
Ik zie twee niet agressieve honden en een hele angstige politieagent die geen idee heeft wat hij moet doen. Ik kan alleen niet begrijpen dat hij het beest neerschiet. Had niet gehoeven.

Sowieso die discussie over de vooroordelen van het ras vind ik onnodig. Ik geloof erin dat honden niet agressief worden geboren maar agressief worden gemaakt. En bij de ene hond gaat dat iets makkelijker dan de ander. Maargoed, daar kan je ellendig lang over discussiëren.

Ik leef mee met de baas voor dit verlies. Lijkt me vreselijk om op deze manier je hond te verliezen

Die agent vind ik nog verrrektes slim hoor..houdt afstand, houd de boel wel in de gaten..en misschien wachten ze wel op de hondengeleider..helaas gaan die twee er alop af, en ik zie daar wel degelijk agressie. Maar goed, ik denk dat de gemiddelde hondeneigenaar alleen net als paardeneigenaren extreme vormen van agressie herkent. De wat minder opvallende niet zo snel en daar gaat het al fout.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:30

gekvanfleur schreef:
Officieel wordt bij dieren gebruik gemaakt van pepperspray als ze agressief zijn. Maar in deze situatie werd dat een beetje lastig. Fikkie hangt al in je armen voordat dat spul begint te werken...ik vind het geen rare keus van de agent om zijn wapen te pakken, hij zat nu eenmaal in een lastig parket. Ik zou me ook niet geroepen voelen uit te gaan testen of de twee schatjes nu eigenlijk angstbijters zijn, hondsagressief of mensagressief...

Waar zie je dat gebeuren? Pepperspray had zeker wel gekund en is niet iets wat even duurt voordat het werkt hoor.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:31

En weer twee honden de dupe van een eigenaar zonder verantwoordelijkheidsgevoel!

Ik begrijp de actie van de agent wel. Ik zie twee onzekere honden en niets zo gevaarlijk als een onzekere hond (laat staan twee onzekere honden), die de buurt al even terroriseren.
Wat had die agent moeten doen? Even wachten? Op wat? Op het risico dat ze weer een hond pakken of erger...een kind?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:32

Fiffill schreef:
Vervelende manier van reageren heb jij Sammy_xxs! Lijkt wel alsof je je overal persoonlijk voelt aangevallen omdat je ook zulke honden hebt?? En volgens mij weet je het iig allemaal beter.... misschien moet jij het volgende keer dan oplossen :j

Precies het zelfde wat ik denk

De stafford eigenaren gaan meteen in de verdedeging

Niet alleen op bokt maar op alle forums

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:33

Toen ik het filmpje zag, wist ik gewoon dat het op bokt zou komen en dat ome agent waarschijnlijk de grond in geboord zou worden. Mijn mening is, is dat de agent prima gehandeld heeft. Hij heeft zichzelf verdedigd, dat is wat iedere verstandige persoon zou doen. Iets met instinct? Deze honden zijn nu eenmaal veroordeeld met een stempel en er is niemand die daar wat aan kan doen, want er zijn nou eenmaal een hoop gestoorde mensen met zo'n hond (en dan ben ik even niet aan het generaliseren, maar aan het rondkijken bij ons in de omgeving). En zeker de politie heeft belangrijkere dingen om zich zorgen over te maken, dan eerst een hond compleet te analyseren, terwijl het agressief op jou afkomt.

En de eigenaar 'hij is normaal heel lief' is een flutargument. Zelfs de liefste hond kan verkeerd uit de hoek komen wanneer in paniek of zonder baasje of whatever zijn trigger is. Dan moet je ze niet laten ontsnappen..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:35

Nikass schreef:
gekvanfleur schreef:
Officieel wordt bij dieren gebruik gemaakt van pepperspray als ze agressief zijn. Maar in deze situatie werd dat een beetje lastig. Fikkie hangt al in je armen voordat dat spul begint te werken...ik vind het geen rare keus van de agent om zijn wapen te pakken, hij zat nu eenmaal in een lastig parket. Ik zou me ook niet geroepen voelen uit te gaan testen of de twee schatjes nu eigenlijk angstbijters zijn, hondsagressief of mensagressief...

Waar zie je dat gebeuren? Pepperspray had zeker wel gekund en is niet iets wat even duurt voordat het werkt hoor.

ik hoef het eigenlijk niet te vragen, want ik weet het antwoord al maar goed: je hebt zeker nog nooit met pepperspray gewerkt.
Pepperspray is geen heilig middel, sterker nog: het werkt bijna nooit direct, en als de politie het gebruikt is maar in 30% uit mijn hoofd het en in een keer raak en voldoende.

En even praktisch waar je weinig kennis voor nodig hebt. Dat dier komt heel snel op je af gerend. Hoe groot schat je de kans dat je en raak sprayt en datt je snel genoeg bent..hou het maar op weinig. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:37

yentl2010 schreef:
Fiffill schreef:
Vervelende manier van reageren heb jij Sammy_xxs! Lijkt wel alsof je je overal persoonlijk voelt aangevallen omdat je ook zulke honden hebt?? En volgens mij weet je het iig allemaal beter.... misschien moet jij het volgende keer dan oplossen :j

Precies het zelfde wat ik denk

De stafford eigenaren gaan meteen in de verdedeging

Niet alleen op bokt maar op alle forums

Hoezo mag zij niet gewoon haar menig geven omdat ze toevallig ook een Staff heeft? Ja misschien raakt het haar wat meer omdat ze zelf ook al vaak te maken krijgt met vooroordelen ten opzichte van haar hond. Niet zo gek dan hè.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:38

Ik zie net een filmpje voorbij komen van de eigenaar van de hond
Als ik naar het baasje kijk weet ik al genoeg !!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:38

'Mijn hond doet nooooooooooooooiiiit wat'. Tja.. in dat geval had je het beest maar beter moeten africhten en bij je moeten houden. Blijft de eigenaren die fout zitten. Dieren kunnen er eigenlijk nooit wat aan doen [uitzondering daar gelaten] die reageren vanuit hun instinct.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:39

Ik heb het filmpje bekeken en de bruine staf had absoluut geen agressieve houding. De gevlekte reageerde op de houding van de agent , honden reageren ook zo op mijn gehandicapte broertje als hij er weer eens als een slungel bij staat maar dat is puur omdat er iets niet klopt. Het is geen agressie.
De bruine hond is in mijn ogen absoluut onnodig neergeschoten, die liep niet eens naar de agent toe. Ze waren met de bosjes bezig ofzo. Eerste schoten kan ik me nog voorstellen maar echt, die tweede was in mijn ogen zinloos en een hond die voor niets is overleden. Ook honden kunnen ontsnappen. In dit geval met extremere gevolgen

Net zoiets als losgeslagen paarden aan de snelweg... Die ga je toch ook niet afschieten? Die brengen echt wel wat meer schade toe als ze voor een auto komen.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-08-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:39

De eigenaresse had haar honden in ieder geval niet onder controle.
Dan had ze ze zelf kunnen terug roepen!
Maar dat kon de politie voor haar opknappen.
Als ze werkelijk zo lief en goed opgevoed waren, waarom kon de eigenaresse ze dan zelf niet te pakken krijgen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:47

ik zit het filmpje nog even vertraagd te kijken en het is wel duidelijk waarom die agent valt. De gevlekte hond rent bijna over zijn voeten heen en in de beweging die hij maakt ter ontwijken en hemtegelijk in het oog te houden raakt hij uit balans.

yentl2010

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:51