Winged schreef:Maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat er nu zo wordt gepraat over 10 euro die erbij komt, terwijl die er dit jaar af was én dat de mededeling over dat 'er kans aanwezig was dat de verzekering in 2015 weer duurder zou zijn'. Het was een tijdelijke lastenverlaging...
Dat lijkt me redelijk mens-eigen. Het gevoel bestaat dat het door je strot gedrukt wordt en waarom zou ik meer moeten betalen dan die rokende, snuivende, hikkende, vretende Truus van de hoek. En de minderbedeelden zien alleen dat de meerbedeelden steeds rijker worden. En de bovenmodalen zien voornamelijk minderbedeelden die hele dag GTST / lingo zitten kijken of zitten te miepen op internet en daar goed voor betaald krijgen. Beiden vinden dat "die ander" wel wat meer kan bijdragen. Lastenverzwaring voor de werkenden of lastenverzwaring voor de "uitkeringstrekkers". Ligt er maar aan in welke hoek je zelf zit. We willen allemaal meer-meer-meer-meer. Enkelen uitgezonderd. Als de buurman een nieuwe auto heeft, grote kans dat wij hem binnen een jaar ook hebben. Dat Pietje een eigen paard heeft, waarom wij dan niet.
En als je al moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, dan kan ik me voorstellen dat elk tientje dat je moet missen een BLIEPvermogen is. En dan maakt het niet of je de eindjes aan elkaar moet knopen omdat je gekort wordt op je uitkering / subsidies of omdat je knel zit door hoge woonlasten / alimentatie / whatever. Knel is knel