Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:06

Ik snap niet dat er vanavond nog een vliegtuig dezelfde route gaat vliegen, ook al vliegen ze eromheen, uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden, zou ik dit nooit gedaan hebben....Wie wil er nou nog vliegen??

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:06

Ik ga afleiding zoeken, heb ook de ongecensureerde beelden gezien (twitter) en dat is niet fijn :(
Gebeurd veel te vaak dat dit klakkeloos op social media wordt gegooid. Natuurlijk willen we alles volgen, maar zulke beelden hoeven echt niet ongevraagd onder onze neus geduwd te worden :(

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:07

kimberley12 schreef:
Ik snap niet dat er vanavond nog een vliegtuig dezelfde route gaat vliegen, ook al vliegen ze eromheen, uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden, zou ik dit nooit gedaan hebben....Wie wil er nou nog vliegen??

Net een interview met twee nederlanders, die stappen vrolijk in. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.. Zou in elk geval bevestigd willen hebben dat ze een andere route kiezen, anders zou ik niet instappen denk ik.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:07

Ook ik heb die twitter beelden gezien. Verschrikkelijk is het enige wat ik erover kan denken. Echt onwijs verschrikkelijk :(

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:08

secricible schreef:
_Denise_ schreef:
Snap niet dat ze dit ongecensureerde beeld tonen op het NOS journaal :oo

Was weinig op te zien vond ik hoor... Vond het niet echt schokkend...

Diezelfde foto hebben ze nu aan alle kanten geblurred.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:08

Ik vind vooral de communicatie echt slecht, mensen die vanavond dat vliegtuig nemen en gewoon nog niks hebben gehoord...

Caira

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:09

wat ik erg vind is dat er zoveel mensen zo dicht bij dat vliegtuig konden komen. Er zal wel flink geplunderd zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 19:10

Wat is de link naar de NOS livestream?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:10

Mijn broer loopt stage op Schiphol. Hij appt me dat ze over zuid-europa vliegen en niet meer over het gebied!

.. oh nieuws zegt dit nu ook.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:11

Caira schreef:
wat ik erg vind is dat er zoveel mensen zo dicht bij dat vliegtuig konden komen. Er zal wel flink geplunderd zijn.

Gezien de beelden vraag ik mij af f er nog wat te plunderen valt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:11

NPO.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:14

Marit schreef:
kimberley12 schreef:

Net een interview met twee nederlanders, die stappen vrolijk in. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.. Zou in elk geval bevestigd willen hebben dat ze een andere route kiezen, anders zou ik niet instappen denk ik.

Ik heb het idee dat de mensen op het vliegveld zich er nog niet van bewust waren dat er een kans is dat het is neergeschoten. Ik denk dat ik een rechtsomkeert zouden maken, al helemaal als het over dezelfde route gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:15

De [***] luchtvaartmaatschappij Air France meldt dat het voorlopig niet over oost-Oekraïne zal vliegen. door Redactie NU.nl 19:10

Premier Rutte is dus op dit moment onderweg van zijn vakantie-adres terug naar Nederland. door Redactie NU.nl 19:07

Reactie premier Rutte:

"Ik ben diep geschokt door de dramatische berichten over het neerstorten van vlucht MH17 van Malaysian Airlines van [***] naar Kuala Lumpur boven Oekraïens grondgebied.
Nog heel veel is onduidelijk over de toedracht, de omstandigheden en de inzittenden.

Ik heb zojuist gesproken met de Oekraïense President. Ben nu onderweg terug naar Nederland om vanuit Den Haag de situatie verder te volgen en te handelen. Onze gedachten gaan nu uit naar de inzittenden, hun familie en vrienden. " door Redactie NU.nl 19:07

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:15

Heb sterke vermoedens dat het vliegtuig gwn neergehaald is. Is toch belachelijk voor woorden dat zoiets uberhaupt nog kan?

Vreselijk...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:17

Ik begrijp sowieso niet waarom er nog over dat gebied gevlogen werd als er van de week al een Antonov is neergehaald daar. Dan vlieg je toch direct om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:18

Ze dachten een soldaten-vliegtuig oid? Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:19

Fitzroy schreef:
Ik begrijp sowieso niet waarom er nog over dat gebied gevlogen werd als er van de week al een Antonov is neergehaald daar. Dan vlieg je toch direct om?

Er werd net op het nieuws gezegd dat er wel een vliegverbod is op dat gebied, maar dan alles onder 7 km hoogte. Het vliegtuig vloog op 10 km.

De Russische media meldt nu dat er een Russisch transportvliegtuig op dezelfde hoogte in hetzelfde gebied vloog en dat er een botsing heeft plaatsgevonden. Daar geloof ik nou weer geen zak van, en ik vind het érg verdacht dat er dat soort berichten naar buiten gebracht worden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:19

uiteindelijk 22 mensen vanuit D-reizen zaten in het vliegtuig.

Vliegticketwebsite ATP.nl bevestigt donderdagavond dat vier Nederlanders aan boord waren die hun tickets via die organisatie hebben ontvangen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:20

kimberley12 schreef:

De wereld blijft niet stil staan...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:21

Emmaa_ schreef:
Fitzroy schreef:

Er werd net op het nieuws gezegd dat er wel een vliegverbod is op dat gebied, maar dan alles onder 7 km hoogte. Het vliegtuig vloog op 10 km.

De Russische media meldt nu dat er een Russisch transportvliegtuig op dezelfde hoogte in hetzelfde gebied vloog en dat er een botsing heeft plaatsgevonden. Daar geloof ik nou weer geen zak van, en ik vind het érg verdacht dat er dat soort berichten naar buiten gebracht worden.

Dan moet er toch nog een vliegtuig zijn neergestort? :? Geloof er inderdaad geen zak van.

Blanket

Anoli schreef:
Caira schreef:

Gezien de beelden vraag ik mij af f er nog wat te plunderen valt.

Ik heb diverse beelden gezien, grote delen van het vliegtuig en lichamen zijn intact (wel aangetast uiteraard). Denk dat er zeker te plunderen valt en het zal ook best gebeuren. De hulpdiensten komen daar dermate minder snel op gang dan in Nederland, zo'n plek is dus niet snel gemarkeerd en veilig gesteld. Wat in dit geval ook het onderzoek zou kunnen belemmeren.

Patty14

3 hebben omgeboekt, pfff dan ben je opgelucht

Anoniem

eenitraM schreef:
kimberley12 schreef:

De wereld blijft niet stil staan...

Nee, en daarbuiten vliegen ze vanavond ook niet meer over Oekraïne. Ga er ook vanuit dat het hele luchtruim daar voorlopig even afgesloten blijft.

Volkskrant meldt dat ook de Oekraïense president 'niet kan uitsluiten' of het vliegtuig is neergeschoten of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:22

LiiNd_Y schreef:
Emmaa_ schreef:

Dan moet er toch nog een vliegtuig zijn neergestort? :? Geloof er inderdaad geen zak van.

Ja, dat lijkt mij inderdaad ja...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:22

Ik ben vannacht net op Schiphol geland. Dus mijn maag draaide zich om toen ik het las. :r
Ik zou zeggen we hebben allemaal een leger voor het geval dat, maar dat wordt alleen ingezet wanneer er eigenbelang is. :n