Annemiek80 schreef:RedPassion schreef:Maar jij noemt mensen dik die dat helemaal niet zijn, daar wringt de schoen vooral volgens mij...
Maar ligt daar nou niet juist de clue? Ieder mens is anders, ieder mens heeft een ander referentiekader. Wat jij dik vind hoeft een ander niet dik te vinden, beide zijn meningen. Als iemand, nessah in dit geval, de mensen uit de dove reclame dik/te zwaar vind dan is dat een mening, geen vaststaand iets, net als jij vind dat zij dat niet zijn.
Echter op dik hangt een zeer negatief imago waardoor je het bijna niet in de mond mag noemen.
Terwijl dun als woord/benoeming wel gewoon gebruikt wordt.
Ik zie dat ook in dit topic (in veelvoud) gebeuren
Dik-dun zijn gewoon elkaars tegenstellingen, het is de mening/referentiekader van de individu die er een labeltje aanhangt
Niet mee eens, of iemand (te) zwaar/dik, of juist te licht-dun is, is namelijk gewoon meetbaar. En dan heb ik het over de fysieke/biologische kant, niet wat iemands persoonlijke mening is. Natuurlijk mag TS die modellen te dik/niet mooi vinden, maar stellen dat ze dik zijn en dat dus presenteren als feit (en zoals ze in de OP deed, daar zelfs een kledingmaat aan verbinden) is gewoon niet correct.