Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:31

Bizzybijtje schreef:
Wat mij vooral zorgen baart is de manier waarop ze het aangepakt hebben. Ze wilden het eerst ergens doen waar een afvoerputje was zodat het bloed snel weg ging. Dat vind ik toch ook erg zorgwekkend. Het feit dat ze er zó over na hebben gedacht.

Mee eens!

Het zijn geen kinderen maar monsters.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:27

Sachavdm: het is niet zo dat een kind het onderscheid tussen goed en slecht kan maken omdat hij 12 jaar oud is. Het zal m toch eerst bijgebracht moeten worden en het lijkt er op dat daarin in gebreke is gebleven.

Ragdollcat: ik ben benieuwd of je dat ook zou zeggen als t jouw kind was?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:37

Als het mijn eigen kind was geweest dan zou ik het verschrikkelijk vinden en wil ik er niks meer mee te maken hebben.

Dat is voor mij heel duidelijk, want dat zijn monsters en geen kinderen meer.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:50

Poeh heftig zeg, twee meisjes van 12..
Ik denk dat daar heel goed gekeken moet worden naar wat er aan de hand is, kinderen kunnen nog niet alles goed inschatten maar dit gaat wel heel ver.

Een paar pagina's terug werd het verschil tussen mens en dier aangekaart: bewustzijn. Dat klopt helemaal maar maakt dat het juist niet veel erger als een mens iets uithaalt? Wij zijn ons immers bewust van de gevolgen..

Ik ben heel benieuwd of er nog wat naar buiten gaat komen over hoe die meiden in elkaar zitten..

DezeNaam

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:03

65 jaar... := Vraag me af wat ze daar mee willen bereiken, buiten de familie van het neergestoken meisje een gevoel van medeleven geven. Door ze gewoon vast te zetten bereik je niks. Zou ze eerder naar een instelling sturen, therapie en zo. Misschien is het daarna nog niet zeker of ze wel terug kunnen keren naar de maatschappij, maar ze mogen toch ook wel een beetje een humaan leven hebben? Ondanks dat ik niet goedkeur wat ze gedaan hebben hoor, vraag me alleen af welke rol de ouders hierin spelen, hoe ze het thuis hadden..

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:46

Wat ik me nou af vraag is Hoe het nu verder gaat ik heb er verder niets over gehoord op het nieuws en het lijkt me best erg genoeg om eens te volgen Hoe hier mee om word gegaan. Kan verder ook niets meer er over vinden op het net....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:47

Ragdollcat schreef:
Als het mijn eigen kind was geweest dan zou ik het verschrikkelijk vinden en wil ik er niks meer mee te maken hebben.

Dat is voor mij heel duidelijk, want dat zijn monsters en geen kinderen meer.

Ik ga er van uit dat jij (nog) geen moeder bent?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:11

Ligt het aan mij of is 65 jaar gewoon erg lang? Ik bedoel. Het was poging tot. En het is ze niet gelukt. Wat was de straf geweest als het slachtoffer wel was overleden?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:33

Het lijkt me dat het in dit geval niet echt heel veel uitmaakt of het slachtoffer daadwerkelijk is overleden of niet. Ze hebben haar voor dood achter gelaten, waarschijnlijk in de waan dat ze het toch niet zou redden. Het plan is en blijft hetzelfde, onafhankelijk van de uitkomst.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:26

"Door ze zo lang vast te zetren bereik je niks", zullen we direct het hele gevangenisgebeuren afschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:29

xSlvna schreef:
"Door ze zo lang vast te zetren bereik je niks", zullen we direct het hele gevangenisgebeuren afschaffen?

Nou je weet het weer lekker te overdrijven of niet :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:36

Nee maar kom op, zo veel mensen zitten levenslang. Waarom verdienen deze 2 meiden wel een kans na hun walgelijke acties en anderen (die misschien iets ergs op 20 jarige leeftijd hebben gedaan) geen kans?

Ook oudere mensen kunnen geholpen worden en weer teruf de maatschappij in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:38

xSlvna schreef:
Nee maar kom op, zo veel mensen zitten levenslang. Waarom verdienen deze 2 meiden wel een kans na hun walgelijke acties en anderen (die misschien iets ergs op 20 jarige leeftijd hebben gedaan) geen kans?

Ook oudere mensen kunnen geholpen worden en weer teruf de maatschappij in.

Wie zegt er dat ze nog een kans krijgen? :) Het heeft gewoon geen enkele zin om iemand 60 jaar op te sluiten tenzij die persoon een blijvend gevaar vormt voor de samenleving. En eerlijk is eerlijk, als je op je 12e zo doordacht iemand om probeert te leggen.... Tsja, ik hoop dat ze daar een goed stel psychiaters etc. bij elkaar hebben want dat is wel behoorlijk de moeite.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:40

xSlvna schreef:

Er zit gelukkig heel wat tussen zwart en wit. :j

Deze twee meiden zijn jonger dus op hun zou je veel meer invloed kunnen hebben dan op een ouder iemand.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:52

Dat snap ik Dezenaam, maar alsof niemand van de mensen die levenslang zit nog te redden is, om het zo maar te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:52

xSlvna schreef:
Dat snap ik Dezenaam, maar alsof niemand van de mensen die levenslang zit nog te redden is, om het zo maar te zeggen.

Waarschijnlijk niet nee.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:56

xSlvna schreef:

Als dat zonder psychologische hulp is, nee.
Er zijn genoeg gevangenen die zelfmoord (proberen) te plegen, en dat is ook niet zonder rede. :) Ik denk dat als je daar sinds je 12e, 65 jaar lang zit dat je geestelijk helemaal kapot bent.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:04

Oudere mensen worden ook psychisch gesloopt in de gevangenis, niet alleen die 12 jarige. Dan zeg ik "of iedereen een kans na een gruwelijke daad, of niemand". Uiteraard in combinatie met psychische ondersteuning/hulp.

Vind het gewoon nergens op slaan dat je als 12 jarige "moordenaar" (met voorbedachte rade, plannetje is mislukt) meer kansen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:09

xSlvna schreef:
Oudere mensen worden ook psychisch gesloopt in de gevangenis, niet alleen die 12 jarige. Dan zeg ik "of iedereen een kans na een gruwelijke daad, of niemand". Uiteraard in combinatie met psychische ondersteuning/hulp.

Vind het gewoon nergens op slaan dat je als 12 jarige "moordenaar" (met voorbedachte rade, plannetje is mislukt) meer kansen hebt.

Ten eerste is (poging tot) moord sowieso met voorbedachte rade, anders is het geen moord. Ten tweede zijn 12-jarigen nou eenmaal makkelijk beïnvloedbaar en leven ze een stuk meer in een fantasiewereld dan een volwassene (die goed bij zijn verstand is). Was het recht maar zo simpel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:20

Maar waar ga je dan de lijn trekken tussen mensen die wel geholpen moeten worden en die niet

Mogen ze moorden plegen tot hun 12, 14e, 16? Bedoel maar, welke moprdenaars ga je helpen en welke niet. Zou ze gewoon al om die reden (het niet weten waar een grens zou moeten komen) gewoon 65 jaar geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:30

xSlvna schreef:
Maar waar ga je dan de lijn trekken tussen mensen die wel geholpen moeten worden en die niet

Mogen ze moorden plegen tot hun 12, 14e, 16? Bedoel maar, welke moprdenaars ga je helpen en welke niet. Zou ze gewoon al om die reden (het niet weten waar een grens zou moeten komen) gewoon 65 jaar geven.

De lijn trek je tussen wel-een-blijvend-gevaar-voor-de-maatschappij en niet-een-blijvend-gevaar-voor-de-maatschappij.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:01

xSlvna schreef:

Ik vind sowieso dat alle moordenaars geholpen moeten worden. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:02

DezeNaam schreef:
xSlvna schreef:

Ik vind sowieso dat alle moordenaars geholpen moeten worden. :)

Ik ben het met DezeNaam eens, als je zo ver gaat dat je een moord pleegt, dan is er wel iets mis. Maar moeten we deze persoon dan gaan opsluiten voor de rest van zijn leven? We zouden in plaats van alsmaar te kunnen wijzen ook kunnen kijken op welke manier we deze persoon kunnen helpen om opnieuw de maatschappij in te kunnen, zonder een gevaar te zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:26

Daarom zei ik net het volgende :

xSlvna schreef:

Ook oudere mensen kunnen geholpen worden en weer terug de maatschappij in.

Alles een kans of niemand een kans dus iedereen de gelijke straffen, niet de een een lagere straf geven en meer hulp bieden 'omdat ze jong is' terwijl de ander misschien voor de zelfde reden vast zit maar door het leeftijdsverschil van 10 jaar 'niet te redden' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:27

xSlvna schreef:
Daarom zei ik net het volgende :

xSlvna schreef:

Ook oudere mensen kunnen geholpen worden en weer terug de maatschappij in.

Alles een kans of niemand een kans dus iedereen de gelijke straffen, niet de een een lagere straf geven en meer hulp bieden 'omdat ze jong is' terwijl de ander misschien voor de zelfde reden vast zit maar door het leeftijdsverschil van 10 jaar 'niet te redden' is.

Ouderen krijgen ook hulp als het nut heeft.