Treinkaartje verandert vanaf juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:30

purny schreef:
En hoe zit dat met uitvallende treinen? Nu stap je gewoon een bus in met je papieren kaartje. Straks inchecken en meer betalen?

Heb je het over door NS ingezette bussen of reguliere streek/regio/stadsbussen?

Ik ga er vanuit dat bij een calamiteit waarbij je met de NS bus ipv trein moet, dat wel los loopt. Gewoon pas uitchecken als je met de bus op bestemming bent. Daar zou ik me echt geen zorgen om maken, er zijn dan ook altijd servicemedewerkers in de buurt.

purny

Re: Treinkaartje verandert vanaf juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:34

Aangezien het treinverkeer rond Leiden stil ligt en ik iedereen in de veolia bussen zag stappen vroeg ik het me dus af. Met een veolia of andere bus ben je volgens mij meer kwijt dan wanneer je over het spoor reist.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:39

Geen idee hoe dat zit. Je ziet vaak 3 dingen:

- Mensen stappen zelf in een bus naar hun bestemming. Doe ik ook vaak. Dan mag je gewoon betalen, want jij kiest die reismogelijkheid. Logisch ook :)

- Je wacht op NS bussen. Dan betaal je niet dubbel.

- Soms wordt door NS aangeraden om gebruik te maken van regulier busvervoer (wat dus standaard al in een stad / regio rijdt). In dat geval was nu je treinkaartje (chipkaart) gewoon geldig en hoefde je dus niet extra te betalen om met die bus mee te gaan. Maar dan moet dit heel expliciet door NS zijn omgeroepen. In Den Haag worden mensen bij storingen vaak op de HTM trams gewezen, en mag je daarmee gratis verder reizen. Alleen als dat niet wordt omgeroepen en ik bedenk zelf dat dat een handige omreisroute is, dan betaal ik (logischerwijs) de volle pond.

Geen idee hoe ze dat nu in Leiden aanpakken :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:01

Ik check altijd gewoon uit op station waar ik strand en neem dan een NS bus, dan reis je dus gratis vanaf de storing naar bestemming. Maar ik reis sowieso gratis ivm OV. Weet eigenlijk niet of dat de bedoeling is, nooit verder over nagedacht :+ .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:29

Kan vast ook :D Als je alleen na de busrit nog verder moet reizen is het misschien onvoordelig? Maar geen idee, het overkomt je niet dagelijks en dan zijn er ook altijd medewerkers om te helpen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:24

Ja het was poepiedruk op het station zeg.... Iedereen in die Veolia bussen...