Ibonn schreef:Iedereen roept hier wel dat we de asielzoekers moeten opvangen maar hoe ??? willen diegenen dan vrijwillig hun pensioen, huurtoeslag of zorgtoeslag teruggeven om het probleem mee te betalen? Zolang het een ver-van-mijn-bed-show is, is het makkelijk te roepen hoe het zou moeten.
Hier komen binnen enkele weken 800 asielzoekers in het dorp, er is helemaal geen infrastructuur daarvoor, alleen wat lege gebouwen. Op een bevolking van 3600 is 800 gigantisch veel. Als daarvan 60% alleenstaand is, wordt het problematisch voor een gemeenschap. Je mag en wil asielzoekers niet opsluiten want ze hebben niets misdaan maar waar blijven deze mensen de hele dag, avond en nacht ???
Het is geen oplossing om een dergelijke opvang in een kleine gemeenschap te situeren en het lokaal op te laten lossen. Tot er een goede oplossing is om deze mensen op te vangen, zouden de grenzen volgens mij dicht moeten blijven. Een snelle procedure, mensen terug (laten) brengen waar ze vandaan komen wanneer ze geen verblijfsvergunning krijgen en dan weer net zoveel asielzoekers toelaten om de plekken in de AZC's weer te kunnen vullen. Nederland is dan misschien rijk maar niet het land van goud en honing anders was het hier voor onze gehandicapten, zieken en ouderen wel beter geregeld...
Sinds vandaag is het zeker, dat ik in Overloon ga werken.
Morgen de kast op stal uitruimen (zweep enz) en zal ze in het gareel houden.
Er gaat ook de ronde, dat er in Boxmeer, in een oude kazerne, een AZC komt.
Ik denk dat de meeste niet veel verder als de poort komen in het begin, tenminste als het echte asielzoekers zijn, die zijn bang voor het gevaar buiten.
Ze hebben ook een receatiezaal, denk dat ze daar de meeste tijd doorbrengen, en op hun kamers,
In de zomer zijn ze natuurlijk veel buiten, tot s morgens vroeg (dat was in grave zo)
Ze hebben verder toch niks om handen.
Rotte appels heb je er altijd tussen zitten, ze hebben niks te verliezen.
Toneel spelen leren ze ook heel snel