Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:21

Daar leg je een vinger op een deel van het probleem, tutletito, asielzoekers mogen niet werken tot ze een verblijfsvergunning hebben... Ook al zouden ze willen. Maar je mag ze als staat ook geen zorg ontnemen, eerste levensbehoeften. Sja... Daar ga je al met je kosten.

Het is Nederland zelf dat ervoor zorgt dat asielzoekers zoveel kosten. Net als dat het Nederland zelf is dat ervoor zorgt dat de ouderen van dagen niet fatsoenlijk verzorgd worden.

Oeh, idee'tje! Laat de asielzoekers de ouderen van dagen verzorgen, problem solved :D /grapje tussendoor moet kunnen toch?

Blue_Eyes

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:23

Ik denk dat zowel veel asielzoekers als veel ouderen heel blij zouden worden van dat idee, en dat meen ik!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:25

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat zowel veel asielzoekers als veel ouderen heel blij zouden worden van dat idee, en dat meen ik!

Ik ben het volledig eens met je! En hey, dus toch nog iets waar Sani en ik het eens over kunnen worden ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:25

Blue_Eyes schreef:

Ik ook, hoor :). En hoewel het als grap bedoeld is, zit er inderdaad ook wel een praktische kant aan. Al kan de Nederlandse regering daar natuurlijk alleen maar een grote organisatorische rompslomp van maken waardoor het onnodig duur wordt en men alsnog van de regen in de drup wordt geholpen :').

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:26

Ja, dat is dan wel weer jammer :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:27

Blue_Eyes schreef:

Bij ons mochten/moesten ze werken als logistieke in het ziekenhuis.
Dat was soms een heel succes, en andere tijden een flop.. bepaalde hadden hun werklust/motivatie in het land van herkomst achtergelaten. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:28

Hoe kan dat? Voor zover ik weet mogen asielzoekers namelijk niet werken? Of zijn daar uitzonderingen op?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:33

_San87_ schreef:
Hoe kan dat? Voor zover ik weet mogen asielzoekers namelijk niet werken? Of zijn daar uitzonderingen op?

Geen idee, het is wel in België?
Ik ken verder niks van de regeling, ik moest ze alleen begeleiden op de werkvloer vanuit het ziekenhuis.
Ze kwamen wel vanuit het open asielcentra, ik zal eens navragen hoe dit geregeld werd.
Ik vond het echt een goed initiatief :j veel waren van Afghanistan en wouden echt graag terug. Dus niet alle asielzoekers willen blijven!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:34

Ah oké, in België. Ik ging van Nederland uit en hier mag het volgens mij niet :).

Ik vind het ook een goed initiatief :).

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:35

En...wel eens een vluchteling gesproken?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:40

_San87_ schreef:
unihorses schreef:
of we moeten het rijke deel / regering ( en die is er! ) van die landen laten bijdragen aan het opvangen van hun burgers :)*

Haha. Hahaha. Dat zou ideaal zijn ja, toch zijn het geen filantropische instellingen :+. Leuk bedacht, maar we leven niet in een utopie :D.

maar wij zijn ook geen filantropische instellingen maar worden er soort van in gedwongen :+
werkte het maar zo makkelijk

Jetta schreef:

jup... al had het niet veel diepgang een hoop gescheld en spullen naar me hoofd ook hallo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:41

Of we zetten gewoon stagiaires en vrijwilligers naast het bed, daar is iedere zorginstelling gek op. Die kosten vrijwel niks vergeleken met werknemers en leerlingen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:41

Jetta schreef:

Vraag aan wie?

Als het aan een ieder is: jazeker, heel veel zelfs. Zoals eerder vermeld zat mijn ex in de procedure toen ik hem leerde kennen. Veel vrienden/kennissen van hem zaten in AZC's, dus ben op verschillende locaties geweest. Veel verschil per locatie en natuurlijk ook per 'categorie' asielzoeker. Velen stonden te trappelen om iets nuttigs te mogen doen, anderen deden het liefst zo min mogelijk........

Ook in vluchtelingenkampen geweest voor de UNHCR. Over schrijnende gevallen gesproken. Te erg voor woorden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:45

unihorses schreef:
_San87_ schreef:
Haha. Hahaha. Dat zou ideaal zijn ja, toch zijn het geen filantropische instellingen :+. Leuk bedacht, maar we leven niet in een utopie :D.

maar wij zijn ook geen filantropische instellingen maar worden er soort van in gedwongen :+
werkte het maar zo makkelijk

Jetta schreef:

jup... al had het niet veel diepgang een hoop gescheld en spullen naar me hoofd ook hallo.

Toestemmen is wat anders dan gedwongen worden.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:46

ik denk dat ik jouw visie ook wel begrijp tallie maar zeg maar als ik t niet snap.

Asielzoekers hebben in basis nergens recht op om het maar plat te zeggen. Zij zijn min of meer afhankelijk van de goodwill van een ander.
Jouw opa echter heeft een soort zorgovereenkomst met de staat. In die zin: alle inwoners van NL hebben op een bepaalde manier bijgedragen aan de welvaart en het systeem hier.
Daaruit is voortgekomen dat je, zodra je om wat voor reden niet meer voor jezelf kunt zorgen, de staat dat op zich neemt.
Nu stelt de staat dat zij haar afspraak niet nakomt maar wel een nieuwe overeenkomst aangaat met mensen die van dat hele systeem nog nooit gehoord hebben of eraan bijgedragen.

Begrijp ik het zo goed?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:47

huppelz schreef:
ik denk dat ik jouw visie ook wel begrijp tallie maar zeg maar als ik t niet snap.

Asielzoekers hebben in basis nergens recht op om het maar plat te zeggen. Zij zijn min of meer afhankelijk van de goodwill van een ander.
Jouw opa echter heeft een soort zorgovereenkomst met de staat. In die zin: alle inwoners van NL hebben op een bepaalde manier bijgedragen aan de welvaart en het systeem hier.
Daaruit is voortgekomen dat je, zodra je om wat voor reden niet meer voor jezelf kunt zorgen, de staat dat op zich neemt.
Nu stelt de staat dat zij haar afspraak niet nakomt maar wel een nieuwe overeenkomst aangaat met mensen die van dat hele systeem nog nooit gehoord hebben of eraan bijgedragen.

Begrijp ik het zo goed?

Spijker op zijn kop! :D

Mooi verwoord! ;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:56

purny schreef:
Of we zetten gewoon stagiaires en vrijwilligers naast het bed, daar is iedere zorginstelling gek op. Die kosten vrijwel niks vergeleken met werknemers en leerlingen.

Ja inderdaad, dat is weer een andere discussie.
5 jaar geleden was je nog gewoon een extra in het team, tegenwoordig wordt je geteld als volwaardig teamlid. Maar goed, offtopic...

Ik vind het ook een goede oplossing, sowieso vind ik een vaardigheid leren van meer belang.
De kook en kunstworkshops die nu gegeven worden zijn puur bezigheidstherapie...

Vraag me wel af of het zoveel verschilt in huisvesting Nederland en Belgje? Hier zitten ze in oude recreatiedomeinen of internaten, kom je echt niks tekort.
De maatschappelijke werkers die aanwezig zijn doen het met liefde, en erg erg veel geduld.
En soms zitten ze zelfs in hotelkamers die 500 euro per dag kosten. :)) (mopje voor degene die de Belgische schandalen volgen).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:27

Furrow schreef:
Blue_Eyes schreef:

Bij ons mochten/moesten ze werken als logistieke in het ziekenhuis.
Dat was soms een heel succes, en andere tijden een flop.. bepaalde hadden hun werklust/motivatie in het land van herkomst achtergelaten. :=

Het zijn ook net mensen :Y)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:40

Amaris schreef:
De gemiddelde bokker zou zich eens moeten voorstellen wat er precies zou moeten gebeuren voordat je ALLES achterlaat.

Je auto, je huis, je vrienden/familie en collega's. Je paard is afgemaakt door types met kalashnikovs (en eventueel opgegeten) en als je niet maakt dat je wegkomt wordt je door een bataljon verkracht en dan voor de lol afgemaakt.

Ooohhh neeee... die mensen moeten we in NL echt niet binnenlaten! ieuw!

Die dag gaat in Nederland echt wel weer komen! Zoals ik al eerder heb vermeld, ik vind dat wij hulp moeten bieden aan die dat ook nodig hebben. Het grote probleem is dat de cultuur en het liefst gekoppeld aan een religie hier wordt voortgezet. Dit is dus wel een probleem. Want die cultuur/religie heeft in het land van herkomst juist al die ellende veroorzaakt. Meisjes die massaal worden verkracht, besneden, niet naar school mogen en slaaf van de macho/testosteron man zijn, komen hierheen en hopen op een beter leven (begrijpelijk), maar die mannen komen ook hierheen en eisen binnen de gemeenschap waar ze uiteindelijk terecht komen dat een vrouw hun cultuur en regels naleeft. En hier moet dus wat aan gebeuren, niet dat pamperen en ook niet het toestaan dat ze hun eigen regels, wetten en cultuur mogen voortzetten. En het is niet zo dat ze gelijk kerst, Pasen en hoem-pa-pa in oranje pakje moeten gaan rondhuppelen, maar wel de westerse maatstaven gaan accepteren en respecteren. Dus vrouwen staan op gelijke hoogte als een man, leer de taal en laat ook de westerse samenleving in zijn waarde.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:26

Ibonn schreef:
Iedereen roept hier wel dat we de asielzoekers moeten opvangen maar hoe ??? willen diegenen dan vrijwillig hun pensioen, huurtoeslag of zorgtoeslag teruggeven om het probleem mee te betalen? Zolang het een ver-van-mijn-bed-show is, is het makkelijk te roepen hoe het zou moeten.

Hier komen binnen enkele weken 800 asielzoekers in het dorp, er is helemaal geen infrastructuur daarvoor, alleen wat lege gebouwen. Op een bevolking van 3600 is 800 gigantisch veel. Als daarvan 60% alleenstaand is, wordt het problematisch voor een gemeenschap. Je mag en wil asielzoekers niet opsluiten want ze hebben niets misdaan maar waar blijven deze mensen de hele dag, avond en nacht ???

Het is geen oplossing om een dergelijke opvang in een kleine gemeenschap te situeren en het lokaal op te laten lossen. Tot er een goede oplossing is om deze mensen op te vangen, zouden de grenzen volgens mij dicht moeten blijven. Een snelle procedure, mensen terug (laten) brengen waar ze vandaan komen wanneer ze geen verblijfsvergunning krijgen en dan weer net zoveel asielzoekers toelaten om de plekken in de AZC's weer te kunnen vullen. Nederland is dan misschien rijk maar niet het land van goud en honing anders was het hier voor onze gehandicapten, zieken en ouderen wel beter geregeld...

Sinds vandaag is het zeker, dat ik in Overloon ga werken.
Morgen de kast op stal uitruimen (zweep enz) en zal ze in het gareel houden.
Er gaat ook de ronde, dat er in Boxmeer, in een oude kazerne, een AZC komt.
Ik denk dat de meeste niet veel verder als de poort komen in het begin, tenminste als het echte asielzoekers zijn, die zijn bang voor het gevaar buiten.
Ze hebben ook een receatiezaal, denk dat ze daar de meeste tijd doorbrengen, en op hun kamers,
In de zomer zijn ze natuurlijk veel buiten, tot s morgens vroeg (dat was in grave zo)
Ze hebben verder toch niks om handen.
Rotte appels heb je er altijd tussen zitten, ze hebben niks te verliezen.
Toneel spelen leren ze ook heel snel :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:31

De asielzoekers krijgen de man 500 euro. Hier kopen ze een Iphone van. Verder wil de PVDA gratis zorg en medicijnen voor deze groep. Laat ze lekker wegblijven.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:14

Vroeger had je zo'n liedje. 15 miljoen mensen. Het zijn er in die paar jaar heel wat meer geworden en in Nederland zit men al hutje mutje. Op de radio was een tijd geleden een vrouw die zei dat er 'maar' 300.000 tot 400.000 asielzoekers jaarlijks naar Nederland kwamen. Ik weet niet of dit aantal in de buurt ligt van het werkelijke aantal maar dat is natuurlijk veel te veel. Ik vind persoonlijk Nederland te vol met mensen. Niet omdat ik het mensen niet gun maar het wordt er echt niet gezonder op zo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:20

Weer een die geen idee heeft waar het over gaat. Dat liedje is bijna 20 jaar oud, het zijn nu ruim 16 miljoen mensen en op moment krimpt de bevolking zelfs.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:30

Hoe bedoel je dat ik niet weet waar het over gaat? Ik weet dat het er meer dan 16 miljoen zijn. Leg uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:41

ik denk dat het beter is de problemen op te lossen in hun eigen land...dat los je dus niet op om ze hier heen te halen.