Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:12

Ik ken er niks van, maar als je borstvoeding geeft heb je toch een bh aan met een flapje?
Hoe krijg je hem er anders uit?
Dan lijkt het me zo vreemd om je borst op tafel te gooien?

Ik ben ook kinder/biologische klik vrij, dus ben echt een leek?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 23:13

Het is ook zeker zo dat de mensen met de 'boem borst op tafel en hier heb je hem' mentaliteit véél eerder opvallen dan de moeders die discreet voeden. Waarschijnlijk hebben heel veel mensen het niet eens door dat bijvoorbeeld naast hun of achter hun een kindje gevoed wordt aan de borst. Zoals eerder beschreven zullen veel mensen denken dat het kindje slaapt. :j

LM, een beetje respectvoller kun je toch reageren. Lurken doe je maar aan een leuter. Een kindje drinkt nog altijd bij een moeder. Zo klinkt het ook alsof het melkkoeien zijn.
Laatst bijgewerkt door KimD op 13-05-14 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:13

Ik vind het woord "lurken" behoorlijk respectloos overkomen.

Vind je dat een veulen ook bij de merrie "lurkt"?

Caira

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:14

Ik werk in de horeca dus kom dit veelvuldig tegen. Het is inmiddels redelijk normaal. Al vind ik het een groot verschil tussen even in een rustig hoekje gaan zitten, of even een doek eroverheen, of een hempje omhoog. Of je driejarige zelf de tiet eruit laten trekken terwijl ik net met de borden aan kom lopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:15

Chubby schreef:
Ik vraag me een beetje af: de dames hier die het zo verafschuwen, hebben die al kinderenen zo ja, kregen die borstvoeding?

:o

Ik denk dat we de discussie beter bij het onderwerp kunnen houden omdat je anders weer in een eeuwige borstvoeding versus flesvoeding terecht komt en daar wordt de sfeer over het algemeen niet beter op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:15

Furrow schreef:
Ik ken er niks van, maar als je borstvoeding geeft heb je toch een bh aan met een flapje?
Hoe krijg je hem er anders uit?
Dan lijkt het me zo vreemd om je borst op tafel te gooien?

Ik ben ook kinder/biologische klik vrij, dus ben echt een leek?

Ik denk dat je dat op tafel gooien ook niet al te letterlijk moet nemen ;)

Er zijn inderdaad speciale voedingsbh's met een soort flapje. Ook speciale shirts trouwens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:16

Sinds wanneer mag je dat niet zo noemen?

Ik denk dat het tijd wordt dat mensen elkaar wat gaan gunnen. Mensen kunnen zich zooooo storen aan het gedrag van anderen. Als men elkaar toch geen kwaad doet, iets doet voor zichzelf zonder kwade intenties. Elkander een zoen geven, genieten van een mooie gezellig moment, je baby koesteren aan de borst - waarom kan men zich toch zo slecht verplaatsen in het geluk van een ander?! Het maakt je eigen dag ook mooier als je het positief bekijkt en een beetje meegeniet!

LadyMadonna

Kim, over die mensen zal je me dan ook niet horen

Jeetje esplendido, weet ik veel...
Ik vind open en bloot borstvoeding geven vies, ongepast, etc.
Ik zal er echter nooit iets van zeggen tegen die persoon, maar mezelf wel ongemakkelijk voelen

benangelique

Dat hoeft niet lm, maar ik stel wel gewoon kritische vragen. We hoeven het namelijk helemaal niet eens te worden, vind ik niet belangrijk.
Ik probeer alleen jouw gedachtegang te volgen en dat lukt niet erg

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:18

Oudnederlands werkwoord verwant aan het Engelse werkwoord to lurk. Typisch drinken van een kind aan de borst van zijn moeder. Met kleine slokjes en met bijgeluid. 

Niets mis met lurken hoor. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:18

Chubby: mee genieten van een baby? Nee sorry, echt niet....
Kom maar terug als ze een jaar of twee zijn ;)

Benangekiek: net wat ik in het begin van het topic zei: geen idee waarom ik het vies vind, maar ik weet ook niet waarom ik bang ben van spinnen, en dat ben ik ook ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:19

Daar heb je wellicht gelijk in. Het plaatst voor mij echter posts wat meer in perspectief :o

Iris82 schreef:
Chubby schreef:
Ik vraag me een beetje af: de dames hier die het zo verafschuwen, hebben die al kinderenen zo ja, kregen die borstvoeding?

Ik denk dat we de discussie beter bij het onderwerp kunnen houden omdat je anders weer in een eeuwige borstvoeding versus flesvoeding terecht komt en daar wordt de sfeer over het algemeen niet beter op.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:19

Chubby schreef:

Vanwaar die 'al'? Er zijn genoeg vrouwen die niet 'nog' geen kinderen hebben, maar gewoon geen kinderen. Die hebben ook een mening en die is net zoveel waard als die van andere vrouwen (en mannen!). Het wel of niet hebben van kinderen doet daar niets aan af.

Prima als mensen borstvoeding willen geven, maar dat hoeft echt niet altijd in het openbaar te gebeuren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:20

LadyMadonna schreef:

Nee, meegenieten met het geluk van een ander. Met hoe een ander kan genieten van het zijne.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:20

Esplendido schreef:
Ik vind het woord "lurken" behoorlijk respectloos overkomen.

Vind je dat een veulen ook bij de merrie "lurkt"?

Ik wel (en meerdere met mij).
Kittens lurken bij de poes en baby's lurken aan een fles/borst.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:21

oomens schreef:
Prima als mensen borstvoeding willen geven, maar dat hoeft echt niet altijd in het openbaar te gebeuren.

Ik durf je te verzekeren dat het dan ook voor niemand 'altijd' is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:22

LadyMadonna schreef:

Benangekiek: net wat ik in het begin van het topic zei: geen idee waarom ik het vies vind, maar ik weet ook niet waarom ik bang ben van spinnen, en dat ben ik ook ;)

Dat begrijp ik wel. Soms voelen dingen ongemakkelijk of vies zonder duidelijk aanwijsbare reden. Ik denk dat iedereen dat wel herkent.
Maar probeer wel te letten op je woordkeuze. Ik denk dat je ongemerkt feller overkomt dan wellicht je bedoeling is en daarmee worden felle tegen reacties uitgelokt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:22

Bij 9 van de 10 moeders zie je er niets van. Maar bij sommigen daar word ik ook niet vrolijk van hoor Chubby, en jij waarschijnlijk ook niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:23

Dat hoeft voor mij niet door naar iemand te kijken die een intiem moment (?) met haar baby aan de borst heeft. Hartstikke fijn dat jij heel erg gelukkig met je baby bent, maar voor mij hoeft het niet :n

Nee benangeliek. Ik ga mijn woordkeuze niet veranderen. Als ik iets lurken vind, vind ik dat zo. Dat is niet het einde van de wereld...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:25

oomens schreef:
Chubby schreef:

Vanwaar die 'al'? Er zijn genoeg vrouwen die niet 'nog' geen kinderen hebben, maar gewoon geen kinderen. Die hebben ook een mening en die is net zoveel waard als die van andere vrouwen (en mannen!). Het wel of niet hebben van kinderen doet daar niets aan af.

Oei. Zo had ik de "al" niet eens bedoeld.

Als ik mijzelf en mijn baby wil opsluiten, dan hoef ik niet in het openbaar te voeden nee. Maar ik vind het juist belangrijk dat borstvoeding wat normaler wordt in het straatbeeld - mede omdat ik denk en hoop dat daardoor meer aanstaande moeders het een logisch vervolg vinden op hun zwangerschap. Ik ben een moderne vrouw en begeef mij graag onder de mensen en in het sociale leven. Omdat ik ook werk en daar moet kolven, wil ik mijn kindje in mijn vrije tijd graag bij me hebben en dus niet hoeven afkolven.

Voor mij is "openbaar" overigens ook bijv de speeltuin waar de oudste fijn speelt. Niet perse een restaurant of bar.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:26

oomens schreef:
Chubby schreef:

Sterker nog... het merendeel van de voedingen gebeurt niet in het openbaar, maar thuis. Dus altijd in het openbaar? Neu... alleen als het zo uit komt. :+

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:26

oomens schreef:

Dat hoeft niet altijd maar soms als je kind de borst wil en je bent onderweg dan kom je wel eens in een situatie dat je er niet aan ontkomt. Als ik vrouwen zie die hun kind de borst geven dan vind ik dat heel mooi. Ik weet hoe speciaal dat is voor moeder en kind.

LadyMadonna

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:28

Nouja, ik ben naar bed en ik zie wel hoeveel ik morgen bij moet lezen ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:29

Chubby schreef:
Oei. Zo had ik de "al" niet eens bedoeld.

Als ik mijzelf en mijn baby wil opsluiten, dan hoef ik niet in het openbaar te voeden nee. Maar ik vind het juist belangrijk dat borstvoeding wat normaler wordt in het straatbeeld - mede omdat ik denk en hoop dat daardoor meer aanstaande moeders het een logisch vervolg vinden op hun zwangerschap. Ik ben een moderne vrouw en begeef mij graag onder de mensen en in het sociale leven.

Voor mij is "openbaar" overigens ook bijv de speeltuin waar de oudste fijn speelt. Niet perse een restaurant of bar.

Dit dus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:29

Welterusten LM, ik ga ook slapen. Het zal voor mij wel tot overmorgen worden... :)