_Hedwig_ schreef:russel schreef:Maar de moord op Pim was echt alleen vanwege zijn bont uitspraken....en dat is te ridicuul voor woorden....een goed voorbeeld waarbij democratie en vrijheid van meningsuiting te grabbel is genomen....
Ik heb dit in dit topic al eerder gelezen dat Pim (alleen) vanwege zijn mening over bont is vermoord, heb je daar voor mij een bron bij? Naar mijn weten is tijdens het proces tegen Volkert daarover het volgende gezegd:
"Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen."
Dat lijkt toch op een moord uit politiek oogpunt.
Bron, dat weet ik niet, maar ik weet nog heel veel van die tijd, zijn toespraken, kritiek op hem, zijn angst en inderdaad de vraag om bescherming die hem toen bewust geweigerd werd, omdat binnen de politiek hij ook gebruikt werd om zelf populariteit als een tegens te winnen bij het volk...
volkert was een activist die tegen de nertsfokkerijen akties voerde, meen mij te herinneren dat hij ook een wethouder of zo iets naar het leven stond? Het is geen frisse jongen.....
Maar de mening van Pim betreffende zijn ideeen over bont, wat ook tijdens een vraaggesprek en conferentie ter sprake kwam, was wellicht in eerste instantie de reden voor Volkert om hem te willen doden..Pim kreeg steeds meer aanhang en de verkiezingen waren erg ten gunste van hem en wellicht dat daardoor Volkert ook een strakkere mening anti Pim begon te krijgen, maar zelfs binnen zijn eigen aktiegroep had Volkert te extreme gedachten...