overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:53

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:17

Gisterenavond nog op het nieuws gehoord dat de vrouw thuis was en ze op de bewakingscamera's heeft gezien dat haar man dus onder schot werd gehouden en dat hij ook neergeschoten was. Ze toen haar wapen gepakt thuis en is naar de winkel gegaan en heeft ze toen ze binnenkwam neergeschoten toen ze op haar begonnen te schieten. Daarna is de vrouw weer in paniek weggegaan en is ze haar dochter nog gaan zoeken (of die thuis was ofzoiets).

Daarna is ze teruggegaan naar de winkel om te kijken hoe het met haar man was maar ze mocht niet binnen, ze is toen aan de zijkant gaan staan helemaal alleen totdat iemand haar ging halen en haar bij een café naar binnen haalde (waarschijnlijk iemand van de politie). Daar is ze in elkaar gezakt, was helemaal in shock blijkt.

Denk dat die vrouw geen idee heeft wat ze precies gedaan heeft, maar naar instinct heeft gehandeld. Daarna is ze in shock geraakt.

Anoniem

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:25

Nou een duidelijk verhaal, vreselijk gewoon!

Iedereen die compassie met de overvallers heeft, moet zich nog eens achter de oren krabben....wat een angst, wat een paniek en wat een angstige moed om haar man te proberen te redden! Een nachtmerrie..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:34

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:40

Dat valt mij ook op. Waarschijnlijk omdat ze in de minderheid zijn dat kan gelijk een van de redenen zijn waarom ze best braaf zijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:40

Niemand spreekt erover dat bij soortgelijke overvallen de juweliers omgekomen zijn. Daar stond zaterdag een bericht over op de nos website... Nu is het andersom en Nederland is te klein... Inplaats van te spreken over een verharding zou men bepaalde risico groepen nog beter moeten begeleiden, ook als ze vrij komen uit de gevangenis. Maar dat kost geld...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:41

Nies_ schreef:
Amandavd schreef:

Waarom die agenten die Marokkanen beschermen is mij een raadsel. Oppakken was meer op zijn plek geweest.

Ik heb niet het hele filmpje bekeken. Maar volgens mij doen de Marokkanen niks verkeerd?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:44

LesleyxLinn schreef:
Nies_ schreef:

Waarom die agenten die Marokkanen beschermen is mij een raadsel. Oppakken was meer op zijn plek geweest.

Ik heb niet het hele filmpje bekeken. Maar volgens mij doen de Marokkanen niks verkeerd?

behalve een klein beetje provoceren?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:51

Of verstoring van de openbare orde, zoiets. Als de poltie die mensen uit Deurne hun gang hadden laten gaan waren de demonstranten waarschijnlijk ook snel huiswaarts gegaan. Je ziet ze op het filmpje met politie al kleine stapjes terug doen :+

De burgemeester daar heeft er nu voor gezorgd dat er (tijdelijk) een verbod op demonstreren is.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20886 ... od+af.aspx

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:56

Een klein beetje provoceren - hoe lüllig ook - is geen reden om de demonstranten meteen de bak in te smijten.

Ik zal niet zeggen dat deze vrouw verkeerd gehandeld heeft. Als ik in die situatie zat, had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat dit níet de norm moet worden. Zo te zien was hier meer aan de hand dan alleen diefstal (bedreiging, mishandeling etc.), dus daar kan en zal ik niet over oordelen. Veel reacties hier wijzen wel uit dat je overvallers mag neerschieten 'omdat ze je van je zuurverdiende spulletjes komen beroven', en dat is gewoon niet oké. Zeker mag je als overvaller gestraft worden, maar de doodstraf is wel meteen een stapje te ver. Bovendien heeft iedereen recht op een eerlijk proces, zelfs de grootste terrorist.

Er is hier ook een andere kant van het verhaal. Je zoon is twintig en net uit huis. Hij laat zich een beetje meeslepen door zijn vrienden, die weten wel een manier om aan geld te komen - en nouja, hij is er eigenlijk tegen, maar het lijkt hem wel spannend en het zijn maar materiële zaken. Hij pleegt met een vriend een overval, plots trekt zijn vriend een vuurwapen...

Ik zeg niet dat dat hier gebeurd is, maar het is maar iets om over na te denken. ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:57

Op het moment dat je kinderen geen nee kunnen zeggen tegen een dergelijk plan, heb je als ouder zijnde behoorlijk gefaald.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:02

Ik weet niet zeker of dat zo is. Niet álles dat iemand doet komt door de opvoeding. Mijn moeder heeft me ook altijd ingeprent dat ik geen snoepjes bij de kruidvat mag stelen, en toch ben ik wel eens iets 'vergeten' te scannen bij de Albert Heijn. Had de manager mij ook neer moeten schieten?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:05

Je hebt niet het gevoel dat een gewapende overval op een juwelier in geen verhouding staat tot het stelen van snoepgoed bij de kruidvat?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:08

Dat gevoel heb ik ook niet nee.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:13

Op het moment dat er mensen in de winkel zijn zoals bij een supermarkt, tankstation, juwelier dan heeft in mijn ogen niks meer te maken met materiële zaken maar het bewust beschadigen van het geestelijke en lichamelijke welzijn van de mensen die op dat moment in de zaak aanwezig zijn.

Als mijn broer(tje) op opsporing verzocht tevoorschijn komt wordt ie persoonlijk naar de politie gebracht en weet ik niet of hij wel weer welkom is.

En een beetje provoceren??? Sorry maar je kunt toch de bedoeling van die overvallers niet goedpraten??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:13

Ceriadwen schreef:
Op het moment dat je kinderen geen nee kunnen zeggen tegen een dergelijk plan, heb je als ouder zijnde behoorlijk gefaald.

Oef nu zeg je wel iets wat niet voor waar kan worden aangenomen.
Ik neem aan dat de ouders wel het gevoel hebben gefaald te hebben, maar dat ze dat echt hebben gedaan valt niet te zeggen.

Ik weet van een ontzettend leuke familie met 4 kinderen, waarvan 1 zeer onverwachts volledig "de mist inging".
De ouders voelde zich verschrikkelijk eronder (zo ook de rest van het gezin), maar deze ouders waren juist ontzettend goed, consequent en netjes met de kinderen geweest.
Nooit problemen gehad, ook niet op school enz. en dan toch gebeurd er iets wat echt niemand had verwacht.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:15

Adriana schreef:
Op het moment dat er mensen in de winkel zijn zoals bij een supermarkt, tankstation, juwelier dan heeft in mijn ogen niks meer te maken met materiële zaken maar het bewust beschadigen van het geestelijke en lichamelijke welzijn van de mensen die op dat moment in de zaak aanwezig zijn.

Als mijn broer(tje) op opsporing verzocht tevoorschijn komt wordt ie persoonlijk naar de politie gebracht en weet ik niet of hij wel weer welkom is.

En een beetje provoceren??? Sorry maar je kunt toch de bedoeling van die overvallers niet goedpraten??

Helemaal mee eens :j

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:30

De mensen die demonstreren tegen de vrouw vind ik op zijn zachts gezegd achterlijk, snap het echt niet gewoon. Het zijn ook wel een beetje van die types die gedemonstreerd hebben, erger mij er helemaal dood aan.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:56

Als er een allochtoon door iemand wordt gedood of door de politie, lopen die bevolkingsgroepen uit...ze voelen zich altijd weer in de verdediging gezet.

Misschien zaten er vrienden, "collega's", familie tussen bij die demonstratie? :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:16

Het maakt toch niet uit of het collega's ( :') ) zijn of familie is?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:10

Appelmoes_11 schreef:
Ik ben toch wel flink geschrokken van de reacties hier. Of die vrouw al dan niet terecht heeft geschoten, daar kan ik niet over oordelen. Maar opmerkingen zoals 'ze moet een lintje krijgen', 'opgeruimd staat netjes', 'dat zou bij iedere crimineel moeten gebeuren' en om het af te maken nog een flinke dosis racisme... schamen jullie je niet een beetje?

Nee, ik schaam mij niet. Ik zou mij schamen als ik de overvallers als de slachtoffers ga zien en in bescherming ga nemen ipv de juwelier en z'n vrouw.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:12

Ik ben het helemaal met tiepfoudt eens.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:24

Ik ook.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:29

@ Pebbles_x

Oké, wachten met oordelen tot ná het onderzoek... Dat moet ik toegeven, daar heb je gelijk in. We weten nog niet zeker wat er precies gebeurd is. Ik heb echter het vage vermoeden dat mijn mening niet bijgesteld gaat worden nadat het onderzoek is afgerond, of er moet wel iets heel erg opzienbarends zijn gebeurd. Feit is dat er twee gewapende mannen een overval gepleegd hebben op een juwelier. Ik ben daar heel erg zwart wit in, maar dan maakt het mij geen fluit meer uit of de overvallers hun pistool in de lucht gericht hielden of tegen de juwelier z'n hoofd aan. Je jaagt mensen gruwelijk veel angst aan en je komt zeer bedreigend over. Pech gehad dan voor zo'n persoon. Ik vind niet dat je als slachtoffer verplicht moet zijn rustig fluitend te moeten wachten of de overvallers misschien alsnog besluiten jouw en je man overhoop te schieten.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:07

Laptopmuis schreef:
Gisterenavond nog op het nieuws gehoord dat de vrouw thuis was en ze op de bewakingscamera's heeft gezien dat haar man dus onder schot werd gehouden en dat hij ook neergeschoten was. Ze toen haar wapen gepakt thuis en is naar de winkel gegaan en heeft ze toen ze binnenkwam neergeschoten toen ze op haar begonnen te schieten. Daarna is de vrouw weer in paniek weggegaan en is ze haar dochter nog gaan zoeken (of die thuis was ofzoiets).

Daarna is ze teruggegaan naar de winkel om te kijken hoe het met haar man was maar ze mocht niet binnen, ze is toen aan de zijkant gaan staan helemaal alleen totdat iemand haar ging halen en haar bij een café naar binnen haalde (waarschijnlijk iemand van de politie). Daar is ze in elkaar gezakt, was helemaal in shock blijkt.

Denk dat die vrouw geen idee heeft wat ze precies gedaan heeft, maar naar instinct heeft gehandeld. Daarna is ze in shock geraakt.

Ik mag het niet hardop zeggen, maar zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...