secricible schreef:Pff, ik vind het allemaal zo dubbel. Ik kom uit een dorp in limburg en daar woonden toendertijd ook prima mensen van buitenlandse afkomst. Dat viel me toen niet echt op.
Nu woon ik in den haag en voel me soms echt niet veilig en hoe lelijk ook, alle aanvaringen die ik gehad heb waren buitenlanders. Straatroof, diefstal, getuige van mishandeling.
Tuurlijk zijn er ook goede, naast me wonen 2 gezinnen in een huurhuis, werken hard en doen hun best om nederlands te spreken.
Maar als ik dan bij mijn moeder op school zie (zij is leraar, nota bene op een katholieke school) dat een groep islamitische moeders hun op komt leggen dat ze voortaan niet meer mogen bidden voor school, geen godsdienst meer mogen geveb, geen mensfiguren meer mogen tekenen in de les. Tja, dan denk ik toch, waar zijn we mee bezig.
Feit is dat het een belangrijk punt op de politieke agenda is. Feit is dat de allochtonen hoog vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. En feit blijft dat wilders heel hard roept wat andere partijen minder hard roepen, maar wel door laten sijpelen. Zie bijvoorbeeld de slogans die zo in het nieuws zijn geweest...
Ergens snap ik de vergelijking met Hitler wel en zijn er overeenkomsten. Maar hard deze vergelijking maken gaat gewoon veel en veel te ver... Laten we hopen dat we iets geleerd hebben van die periode.
Vind het nogal triest dat mensen zoiets überhaupt bedenken, Hitler ruimde de mensen op die hij niet wilde zien, Wilders wilt ze alleen het land uit.