Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mist schreef:Dan wel correct meegeven he, AOW krijg je naar ratio dat je ook ervoor betaald hebt. Evenals pensioen, daar heb je zelf premie voor afgedragen. Daarnaast worden alle uitkeringen behalve arbeidsongeschiktheid aangepast aan het prijsniveau van het land waar je gaat wonen.
Bijvoorbeeld, woon je in Belgie en werk je in NL, je wordt werkloos, niets geen 70% van laatstverdiende loon (waar je wel premie voor betaald hebt) maar je krijgt de belgische WW wat een schijntje is in vergelijking voor waar je premie voor betaald hebt.
Even iets anders dan een uitkering krijgen waar je in je land van herkomst als een god kunt leven zonder er ooit iets voor gedaan te hebben.
Multiculti ? allemaal prima, maar ik heb zowat de helft van mijn leven in het buitenland gewoond. 5 jaar letterlijk aan de andere kant van de wereld. Wat doen wij als NL-ers, wij passen ons aan aan de cultuur, leren de taal etc. en dat mis ik hier best wel.
Blue_Eyes schreef:Kort door de bocht, hoor. Voor vluchtelingen en mensen die onder de asielregeling vallen, gelden andere regels. Bovendien zijn die mensen vaak door mensensmokkelaars voor zo'n beetje al hun spaargeld hierheen gebracht. Die hebben uberhaupt niets meer. En dat zijn ook niet de mensen waar al die Wildersstemmers zo'n last van hebben - dat gaat vaak over zoveelstegeneratie Marokkanen. Die hebben sowieso gewoon een NL paspoort en kunnen helemaal niet meer in aanmerking komen voor de remigratieregeling
secricible schreef:Pff, ik vind het allemaal zo dubbel. Ik kom uit een dorp in limburg en daar woonden toendertijd ook prima mensen van buitenlandse afkomst. Dat viel me toen niet echt op.
Nu woon ik in den haag en voel me soms echt niet veilig en hoe lelijk ook, alle aanvaringen die ik gehad heb waren buitenlanders. Straatroof, diefstal, getuige van mishandeling.
Tuurlijk zijn er ook goede, naast me wonen 2 gezinnen in een huurhuis, werken hard en doen hun best om nederlands te spreken.
Maar als ik dan bij mijn moeder op school zie (zij is leraar, nota bene op een katholieke school) dat een groep islamitische moeders hun op komt leggen dat ze voortaan niet meer mogen bidden voor school, geen godsdienst meer mogen geveb, geen mensfiguren meer mogen tekenen in de les. Tja, dan denk ik toch, waar zijn we mee bezig.
Feit is dat het een belangrijk punt op de politieke agenda is. Feit is dat de allochtonen hoog vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. En feit blijft dat wilders heel hard roept wat andere partijen minder hard roepen, maar wel door laten sijpelen. Zie bijvoorbeeld de slogans die zo in het nieuws zijn geweest...
Ergens snap ik de vergelijking met Hitler wel en zijn er overeenkomsten. Maar hard deze vergelijking maken gaat gewoon veel en veel te ver... Laten we hopen dat we iets geleerd hebben van die periode.
janderegelaa schreef:Blue_Eyes schreef:Kort door de bocht, hoor. Voor vluchtelingen en mensen die onder de asielregeling vallen, gelden andere regels. Bovendien zijn die mensen vaak door mensensmokkelaars voor zo'n beetje al hun spaargeld hierheen gebracht. Die hebben uberhaupt niets meer. En dat zijn ook niet de mensen waar al die Wildersstemmers zo'n last van hebben - dat gaat vaak over zoveelstegeneratie Marokkanen. Die hebben sowieso gewoon een NL paspoort en kunnen helemaal niet meer in aanmerking komen voor de remigratieregeling
Zeker niet, die hebben (naast hun Nederlandse paspoort) altijd de Marokkaanse nationaliteit. Simpelweg omdat de Marokkaanse wetgreving dit verplicht en Nederland werkt er aan mee. En het gaat nog verder, volgens de Marokkaanse wet moeten ze zelfs bepaalde voornamen hebben, andere zijn verboden. En ook daar werkt Nederland aan mee.
Er is een tijd terug een stuk over geweest op televisie van een Marokkaans echtpaar dat niet wilde dat hun kinderen ook de Marokkaanse nationaliteit kregen maar daar was niets aan te doen toen ze aangifte kwamen doen.
Terwijl je als Nederlander in het buitenland bij de aanvraag van een andere nationaliteit je Nederlanderschap moet inleveren.
secricible schreef:Laten we hopen dat we iets geleerd hebben van die periode.
Citaat:ik vind dat we elkaars mening wel moeten respecteren..
Alexandra_ schreef:Vind het nogal triest dat mensen zoiets überhaupt bedenken, Hitler ruimde de mensen op die hij niet wilde zien, Wilders wilt ze alleen het land uit.
Alexandra_ schreef:secricible schreef:Pff, ik vind het allemaal zo dubbel. Ik kom uit een dorp in limburg en daar woonden toendertijd ook prima mensen van buitenlandse afkomst. Dat viel me toen niet echt op.
Nu woon ik in den haag en voel me soms echt niet veilig en hoe lelijk ook, alle aanvaringen die ik gehad heb waren buitenlanders. Straatroof, diefstal, getuige van mishandeling.
Tuurlijk zijn er ook goede, naast me wonen 2 gezinnen in een huurhuis, werken hard en doen hun best om nederlands te spreken.
Maar als ik dan bij mijn moeder op school zie (zij is leraar, nota bene op een katholieke school) dat een groep islamitische moeders hun op komt leggen dat ze voortaan niet meer mogen bidden voor school, geen godsdienst meer mogen geveb, geen mensfiguren meer mogen tekenen in de les. Tja, dan denk ik toch, waar zijn we mee bezig.
Feit is dat het een belangrijk punt op de politieke agenda is. Feit is dat de allochtonen hoog vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers. En feit blijft dat wilders heel hard roept wat andere partijen minder hard roepen, maar wel door laten sijpelen. Zie bijvoorbeeld de slogans die zo in het nieuws zijn geweest...
Ergens snap ik de vergelijking met Hitler wel en zijn er overeenkomsten. Maar hard deze vergelijking maken gaat gewoon veel en veel te ver... Laten we hopen dat we iets geleerd hebben van die periode.
Vind het nogal triest dat mensen zoiets überhaupt bedenken, Hitler ruimde de mensen op die hij niet wilde zien, Wilders wilt ze alleen het land uit.
secricible schreef:Pff, ik vind het allemaal zo dubbel. Ik kom uit een dorp in limburg en daar woonden toendertijd ook prima mensen van buitenlandse afkomst. Dat viel me toen niet echt op.
Electra63 schreef:secricible schreef:Pff, ik vind het allemaal zo dubbel. Ik kom uit een dorp in limburg en daar woonden toendertijd ook prima mensen van buitenlandse afkomst. Dat viel me toen niet echt op.
Dat lijkt mij echt vervelend. Ik woon in Rotterdam, in een multiculti-wijk en ik heb niet meer last van allochtonen dan van autochtonen. Zoals de problemen in iedere grote stad. Mijn dochters zaten op een christelijke basisschool, maar ik heb nooit gehoord dat moslima's zich bemoeiden met het onderwijs.
Maar de strenggelovigen in mijn wijk, gaan dan ook naar de islamitische of reformatorische school. De gematigden kiezen voor het "reguliere" onderwijs.
Cer schreef:I Op de opmerking 'dom blondje' reageert bijna niemand.. maar dat is dan ook niet heel aardig.. Toch?
secricible schreef:Mijn ouders wonen niet in de randstad, maar werkt in en woont nog steeds vlakbij dat kleine dorpje in limburg. Daar heb je geen keuze, daar is gewoon 1 school en die is gewoon katholiek. Uiteindelijk is deze groep geadviseerd een school wat verder weg te zoeken met wel hun wensen.
Door mijn dorpse opvoeding ben ik redelijk naief, iets wat me heel snel is afgeleerd hier in den haag. Mijn eerste dag als bijbaantje in de supermarkt werd ik over mijn kassa heengetrokken omdat ik geen woord turks sprak. Dat zijn geen incidenten, dat komt vaker voor.
_San87_ schreef:Nou, als ik ervoor kies half naakt rond te lopen, dan maakt het me niet uit dat mensen kijken, wie dan ook. Wat mij wel uitmaakt is dat ik dan uitgescholden word of zelfs word betast. Dat gaat te ver, natuurlijk.
Overigens hoefde ik voor dat laatste niet eens half naakt rond te lopen. Een leuk jurkje was voor Meneer Marokkaan genoeg. Maar goed, dat had voor meneer Hollander, meneer Duitser of meneer Deen ook genoeg kunnen zijn, natuurlijk.
Electra63 schreef:Dat lijkt me een goed advies, Secricible.![]()
Wat betreft jouw toevoeging: over de kassa getrokken: ik heb dit echt nog nooit gehoord of gezien in mijn wijk.
Ik ben wel klaar met dit topic. Dat heb ik inmiddels wel geleerd, dit zijn oneindige discussies, waar je toch niet uitkomt.![]()
secricible schreef:Ergens snap ik de vergelijking met Hitler wel en zijn er overeenkomsten. Maar hard deze vergelijking maken gaat gewoon veel en veel te ver... Laten we hopen dat we iets geleerd hebben van die periode.
secricible schreef:Mwah, het is een optelling van vanalles. Ik woon in een hele multiculturele wijk. Ook een wijk die goedkope woningen heeft en ik besef me dat dat ook wel mijn beeld kleurt. In een wijk met ruime rijtjeswoningen zullen ook allochtonen wonen. Ik weet ook dat er genoeg artsen,a dvocaten enz. Zijn van buitenlandse afkomst. Je zal me nooit horen zeggen dat ze "allemaal" maar slecht zijn. Maar simpelweg kijkend naar de cijfers is het een feit dat buitenlanders in grote mate vertegenwoordigd zijn bij de criminaliteit in nederland. Daar kunnen we met zn allen niet omheen en ik ben van mening dat dat soort dingen hoger op de politieke agenda moeten komen. Idem voor bijvoorbeeld de oosteuropeaanse werkers in nederland. Prima als zij banen opnemen die wij niet willen, maar wel voor hetzelfde loon en dezelfde rechten als waar wij nederlanders voor moeten werken.
Alexandra, ik weet niet hoe naief je bent... Maar denk je niet dat als hitler had geroepen "we gaan alle joden in concentratiekampen stoppen en vergassen!" dat men dat in die tijd wel had toegestaan?
Caesario, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik vind het te ver gaan dat we hem vergelijken met iemand die miljoenen mensen vermoord heeft. Hitler heeft zulke walgelijke dingen gedaan, daar mag je niemand mee veegelijken in mijn ogen. Ook al zijn er overeenkomsten, die vergelijking vind ik echt too much.