kerngezonde giraffe door kop geschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:25

Denk dat die dierentuin goed geslaagd is in zijn eigenlijke bedoeling.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:26

@Ceriadwen: Aan de andere kant is een dierentuin gewoon een bedrijf dat zijn inkomsten voor een deel verkrijgt uit leveren van vermaak - middels dieren.

Dat er dus keuzes gemaakt zullen worden in het belang van het bedrijf, maar tegen het welzijn van dieren in, is niet uitgesloten. Net zomin als het dat in de paardensport is, alleen de manier zal verschillen.

Cassidy

jackyline schreef:
Denk dat die dierentuin goed geslaagd is in zijn eigenlijke bedoeling.

En jij kunt zo zeggen wat die eigenlijke bedoeling is?

Arabesk

Elke dag worden kerngezonde dieren afgeschoten of afgemaakt om op ons bordje te belanden omdat we goedkoop vlees willen....

Alleen vegetariërs mogen klagen over dit bericht, wie vlees eet moet zijn mond houden anders ben je schijnheilig en hypocriet.

Ik dus ook, want ik eet vlees. :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:36

Als er een bericht was verschenen dat de tijgers soya burgers te eten krijgen was het ook niet goed geweest. Mogen die beesten ook een iets eten wat op hun natuurlijke menu staat?
En al die kinderen die hier eens een nachtje wakker van liggen. Nou terecht het zou ook niet best zijn als ze hier niet van onder de indruk waren.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:40

Dit was een mooie mogelijkheid geweest om biologisch uitloop giraffe vlees in de supermarkt te introduceren.
hamburger scharrel giraffe, lijkt me heerlijk :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:50

Vraag me af of giraffes een paspoort hebben en een chip? En of hij nooit medicijnen heeft gehad die niet voor menselijke consumptie geschikt waren? Want anders had dat namelijk helemaal niet gemogen :D

Maar wil je exotisch vlees? Dan kun je ook kijken naar Springbok, of idd Zebra. Bij de beter gesorteerde supermarkt (en afgelopen kerst ook bij de LIDL) te verkrijgen. Nou ja, de springbok iig wel.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-02-14 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:51

Cassidy schreef:
Vraag me af of giraffes een paspoort hebben en een chip? En of hij nooit medicijnen heeft gehad die niet voor menselijke consumptie geschikt waren? Want anders had dat namelijk helemaal niet gemogen :D

Het was een gezonde giraffe van iets meer dan 1,5 jaar oud. Ik denk het dus niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:52

Pearlx schreef:
Cassidy schreef:

Het was een gezonde giraffe van iets meer dan 1,5 jaar oud. Ik denk het dus niet.

Wat niet? Chip en paspoort niet of de geneesmiddelen niet?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:54

Die leeuwen zullen vast gesmuld hebben! Ik snap de ophef wel, tegenwoordig leven we in een 'aai aai' maatschappij en alles wat niet 'diervriendelijk' gebeurd is zielig.

Tja, er is surplus en er zal altijd surplus blijven. Als de kringloop rond gemaakt kan worden door een giraffe af te maken en deze aan de leeuwen te voeren dan heb ik er eigenlijk niet zoveel moeite mee. Als het om koeien, varkens, kippen gaat is het geen probleem maar omdat het nu om een dierentuindier gaat breekt de hel los. Mensen :roll:

Anoniem

Re: kerngezonde giraffe door kop geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:03

Volgens mij krijgen (bijna) alle dieren een chip en paspoort.
Hij heeft vast een chip en paspoort gehad. Geneesmiddelen denk ik niet omdat het nog een jong en gezond dier was.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:25

- Sorry voor het weghalen. Er ging iets mis bij het quote, daarom verwijder ik dit. Maar negeer het maar, is toch niet zo vreselijk belangrijk... :Y)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 10-02-14 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:30

Dan schort er duidelijk iets aan je begrijpende lezen. Of je heb je voor het gemak de links niet doorgenomen die in dit topic staan?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:34

_Femkeeex schreef:
Belachelijk... Waar gaat het heen met de wereld. Hier kan ik zo boos om worden en ook nog is ter plekke, met kleine kinderen er bij :n Wat mij betreft mogen ze die mensen schieten. Ik hoop zo dat die arts een dikke boete + gevangenisstraf krijgt.

Die zin bedoelen jullie vast. Daarmee bedoel ik de autopsie :P Ofcourse heb ik de link aangeklikt, maar kan begrijpen dat hier een misverstand uit komt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:38

En heb je mijn reactie gezien waarin ik aangeef dat je kinderen gerust met dit soort taferelen kunt confronteren, als er maar begeleiding bij is?
En ik zie weinig autopsie. Alleen het ontleden van het dier. De autopsie van een giraffe kun je zien in de reportage Inside Nature's Giants van National Geographic. Helaas is de aflevering van de giraffe niet compleet voor Nederland te zien.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:41

Cassidy schreef:
En heb je mijn reactie gezien waarin ik aangeef dat je kinderen gerust met dit soort taferelen kunt confronteren, als er maar begeleiding bij is?
En ik zie weinig autopsie. Alleen het ontleden van het dier. De autopsie van een giraffe kun je zien in de reportage Inside Nature's Giants van National Geographic. Helaas is de aflevering van de giraffe niet compleet voor Nederland te zien.

Kinderen van een jaar of 13/14, maar ik vind niet dat je kinderen van 7 hier al mee moet confronteren. Ik snap dat ze zich dood zijn geschrokken, dit is gewoon net iets te heftig voor een 7 jarige.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:43

Is toch hartstikke leerzaam voor de kinderen dit! :)
Had het zelf ook best in het echt willen zien.

Niets mis mee :) en niet elk kind is gelijk, zijn kinderen voor wie dit te heftig is maar ook kinderen die dit machtig boeiend vinden :) Is geweldig dat ze erbij mochten zijn natuurlijk. Is wel bijzonder! Natuurlijk zullen veel even moeten slikken als je het niet kent :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-02-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:45

De kinderen hebben niet gezien dat hij geschoten werd he..
En het is op verantwoording van de ouders dat ze staan te kijken, als ouders dat niet wilden dan hadden ze er ook voor kunnen kiezen om door te lopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:46

Je ziet ook kinderen die bv de muts voor de ogen trokken of even omdraaien en dus zo al zelf ervoor kozen niet te kijken :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:47

_Femkeeex schreef:
Kinderen van een jaar of 13/14, maar ik vind niet dat je kinderen van 7 hier al mee moet confronteren. Ik snap dat ze zich dood zijn geschrokken, dit is gewoon net iets te heftig voor een 7 jarige.

Maar ze hebben toch geen kinderen aan hun haren naar die autopsie gesleept neem ik aan :? . Als ouders denken dat hun kind eraan toe is dan is dat toch hun beslissing. De dierentuin bied het alleen aan onder het mom van educatie en het was misschienbeter geweest om er een minimum leeftijd bij te zetten maar alsnog kiezen de ouders er uiteindelijk toch zelf voor >;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:51

Je zou het kunnen zien als een aflevering van Uit-Me-Kaar. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:53

LindyH schreef:
Je zou het kunnen zien als een aflevering van Uit-Me-Kaar. :D

:')
Ik moest even googlen haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:55

_Femkeeex schreef:

Het is niet te heftig voor een 7 jarige. Mits goed begeleid.

Zie http://www.youtube.com/watch?v=B_Md1l72nsI

Vanaf 44.55h

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:00

Ik zie ook niet in waarom kinderen van 6 a 7 jaar dit niet zouden mogen zien. Is helemaal niet zo confronterend als je het maar goed begeleid.

Maar ja, zoals ik al zei we leven in een 'aai aai' maatschappij en alles wat 'dieronvriendelijk' gebeurd is gelijk al zielig en plaatjes met al een paar druppels bloed zijn schokkend.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:02

Dat lijkt me bij ieder kind toch verschillend. Zoals ik al eerder zei, je hebt kinderen die goed met de dood om kunnen gaan en bijvoorbeeld al een aantal keren een huisdier hebben verloren waarbij ze goed begeleid zijn door de ouders. In mijn geval werden er zelfs dieren geslacht bij ons thuis toen ik klein was en hielp ik daar ook in mee, terwijl mijn vriendinnetje al begon te huilen bij de christelijke liedjes op school ("oh hoofd vol bloed en wonden") omdat ze zich dat dan voorstelde. :')

Maar als je bijvoorbeeld een kind bent uit een huishouden zonder dieren en je dieren vooral kent van tv/boeken met een hoge knuffel factor of bijvoorbeeld uit een vegetarisch gezin komt en nog nooit een stuk rauw vlees van dichtbij hebt gezien, laat staan hoe dat van een dier wordt gehaald kan ik me goed voorstellen dat ze er iets aan over kunnen houden!